תביעה פיצויי פיטורים

למשרדנו ניסיון וידע רב בכל הקשור לתביעת פיצויי פיטורים ודיני עבודה, המגובים בהצלחות רבות גם בבתי הדין לעבודה, וגם בהליכים מקדימים. מניסיוננו, ניתוח מעמיק של מקרה ספציפי והצגתו לצד השני פעמים רבות מספיקים כדי ליישב המחלוקת בלי להגיע להליך משפטי. במידה וניסיון זה לא הצליח – ההכרות שלנו עם כלים משפטיים יעילים וייחודיים בבתי הדין לעבודה עוזרת לנו לקבל בשביל הלקוח את המקסימום האפשרי במקרה שלו. טובת הלקוח – עיקרון על במשרדנו. לכל לקוח אנחנו בונים אסטרטגיה משלו, אם צריך גם עם מנגנוני לחץ המתאימים, במטרה למקסם את התוצאות בבתי הדין.

פרופיל-עורך-דין-מסקביץ

עו"ד בוריס מיסקביץ'

זכאות לפיצויי פיטורים

כל אדם שהועסק במקום עבודה למשך שנה ויותר (או עבד כעובד עונתי במשך שתי עונות לפחות), ופוטר מעבודתו, זכאי בקבלת פיצויי פיטורים. כך קובע חוק פיצויי פיטורים תשכ"ג -1963.

התפטרות יזומה של העובד מזכה אותו בפיצויים במידה ומדובר בהרעת תנאים, התפטרות לאחר לידה עבור טיפול בתינוק, שינוי מקום מגורים, מצבים רפואיים או התגייסות לכוחות הביטחון. בנוסף לכך, פשיטת רגל של המעסיק ופטירת עובד או מעביד גם מקנים לעובד פיצויי פיטורים!

בחישוב שיעור הפיצויים מתבססים על שכר חודשי אחד עבור כל שנת עבודה ולפי השכר האחרון. במידה ולעובד היה שכר משתנה (עובדים שעתיים או יומיים) או כתוצאה מקבלת עמלות ובונוסים משתנים, השכר הקבוע יהא לפי הממוצא של השנה האחרונה.

במקרה של חלות צו הרחבה או הסכם קיבוצי, תנאי ההסכם ייקבעו את גובה הפיצויים. חשוב לדעת שתשלום פיצויי הפיטורים שלא שולם כנדרש בחוק - נחשב להלנת פיצויים, וניתן לתובע בבית הדין לעבודה מהמעסיק.

אלה דרישות החוק. המעסיק חייב לעמוד בהן בכל הנוגע לתשלום פיצוי פיטורים. מה קורה כאשר הפיצויים לא משולמים בזמן, או בכלל, בדיוק כמו שקורה עם תשלום השכר החודשי עבור עבודה. על כך משיב סעיף 20 לחוק הגנת השכר.

במידה ופיצויי הפיטורים לא שולמו לעובד ע"י המעסיק מיד בתום העסקתו, חובה על המעסיק לשלם את פיצויי הפיטורים לעובד , תוך 15 יום.

ככל ויש הסדר המטיב עם זכויות העובד, כגון הסכם קיבוצי או הסכם העסקה אישי, על המעסיק החובה לשלם בהתאם.

תביעת פיצויי פיטורים

חשוב לציין עוד 2 נקודות בעניין פיצויי פיטורים :

1. על תביעות פיצויים חל חוק ההתיישנות, לכן חשוב לתבוע בזמן.
  2. בנוסף לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם, המשרד שלנו דואג גם לתבוע ולקבל עבורכם את הפיצויים והפרשות הצמדה בהתאם למשך ימי הלנת הפיצויים. במידה והמעסיק שילם פיצויי פיטורים רק לאחר 5 חודשים (מקרה לדוגמה), עליו להוסיף לעובד עוד 20% משיעור כלל הפיצויים + תוספת של הפרשי הצמדה עבור חודשים אלו. חשוב לציין כי גובה הפיצויים וההפרשות משתנה בהתאם לנסיבות המקרה.

הגשת תביעה פיצויי פיטורים

ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין מיסקביץ', המשרד מעניק מענה מקצועי בנושא ונשמח להשיב לכל שאלה בנוגע לזכויות העובדים, פיצויי פיטורין, דמי חופשה, דמי הבראה, חובת השימוע, הודעה מוקדמת לפיטורין ולהתפטרות, דמי נסיעה, שעות העבודה והמנוחה, עבודה בשעות נוספות וכו'.

משרד עורכי דין מיסקביץ' מספק ליווי משפטי מקיף וייצוג שוטף החל מעריכת התביעה ועד להליכי גבייה ממעסיק במידת הנדרש.

*אין האמור לעיל בכתבה זו מהווה ייעוץ משפטי, כל שימוש במידע המצוי בכתב עת זה הינו באחריות הקורא בלבד.

השארת תגובה