המדריך המלא לגביית שיקים חוזרים

לא כולם מודעים לכך אך במדינת ישראל השימוש בשיקים מאוד נפוץ. למעשה יש תחומים שבהם נהוג לשלם בעיקר בצ'יקים, כמו לדוגמה במקרה של תשלומים לספקים, לנותני שירותים מקצועיים כמו אינסטלטורים, מתקיני מזגנים ועוד. לכן זה טבעי שגם אתם, כמו רבים אחרים, מוצאים את עצמכם היום עם צ'קים ביד שלמעשה אין להם כיסוי, כי לצערנו הרב זה חלק מהמציאות שלנו כאן בישראל. אנשים שחייבים כספים הולכים ומפזרים שיקים שאין להם כיסוי ובסופו של דבר, אותו אדם שנותן שירות, עומד עם הצ'ק ביד ולא לגמרי יודע מה לעשות. האם בכל המקרים שווה להתעקש? למה הצ'ק חזר? והאם יש באמת משהו שנוכל לעשות בנידון כדי לקבל את הכסף שמגיע לנו בחזרה? יש לא מעט שאלות שעולות סביב העניין של שיקים חוזרים והגבייה שלהם ולכן אנחנו מציעים לכם לעיין במאמר שלפניכם. הוא כולל את המדריך המלא להתמודדות נכונה עם שיקים חוזרים כך שאם גם אתם נמצאים בסיטואציה הזאת בוודאי תשמחו שיש משהו לעשות בנידון.

 

למה צ'קים חוזרים?

עוד לפני שנדבר על השאלה כיצד אנחנו יכולים לגבות צ'קים חוזרים, אנחנו צריכים לראות מדוע זה בכלל קורה. הדבר הראשון שכולנו חושבים עליו זה כמובן המקרה הקלאסי שבו אין כיסוי לשיק אך חשוב להבין שזה לא המקרה היחיד. למעשה, אפילו אם אתם עומדים עכשיו ביד עם צ'ק שחזר כדאי שתיקחו אוויר ותנשמו, כי יכול להיות שפשוט מדובר על צ'ק שחזר בגלל שהייתה בו טעות. הטעויות הנפוצות יכולות להיות בשם הנמען או לחלופין, טעות של חתימה. לדוגמה, אדם חתם לפני שנים בפני הבנק בצורה מסוימת, עם השנים החתימה שלו מעט השתנתה ויום אחד הצ'קים שלו כבר לא מכובדים כי יש הבדל גדול מידי בין דוגמת החתימה בבנק ובין החתימה על השיק. לכן לפני הכול צריך לבדוק מדוע חוזר הצ'ק כי בהתאם לכך ניתן יהיה להחליט מה אפשר לעשות בנידון.

פונים אל החייב

השלב הראשון שיעזור לכם להתמודד עם שיקים חוזרים, הוא פשוט לפנות אל החייב, להאיר את עיניו למצב ולראות האם הוא מודע לעניין ואיך הוא מתנהג. יש חייבים שבכלל לא מודעים לכך שהצ'קים שהם מפזרים חוזרים, מה שמעורר את דאגתם, הם מטפלים לבד בעניין ומהר מאוד משלמים בדרך אחרת. מצד שני, יש חייבים שיודעים היטב שהצ'קים שלהם חוזרים ולמעשה, הם אפילו עושים זאת בכוונה במטרה לנסות להרוויח עוד זמן. בדרך כלל במצב כזה האדם שחייב לכם כסף ינסה להתחמק מכם, לא יענה לטלפונים ויעשה הכול כדי שלא תוכלו להשיג אותו.

חשוב מאוד שתנסו לפנות אל מי שנתן לכם את הצ'ק ללא הכיסוי בשלב הראשוני כדי להבין מול מי אתם עומדים. כך תוכלו להבין, באופן כללי, עד כמה המאבק שאליו אתם נכנסים עלול להיות מורכב או לא. בנוסף, בהתאם לתגובת החייב יהיה לכם קל יותר להחליט על הצעדים הבאים שיעזרו לכם להתקדם לעבר היום שבו פשוט תקבלו את הכסף הדרוש לכם.

 

עורך דין לענייני גביית שיקים חוזרים

השלב הבא יהיה בדרך כלל לפנות לעורך דין שעוסק בתחום הזה, לקבל ממנו עזרה ובצורה כזאת להחליט מה באמת כדאי לעשות בנידון. עורך דין שנותן שירות בתחום של גביית צ'קים חוזרים יוכל, לפני הכול, לבדוק את הסיטואציה שאיתה אתם מתמודדים. האם מדובר על אדם שכבר פיזר לא מעט צ'קים שכולם חזרו? מה הסיבה שבגללה הצ'ק חזר? לאיזה בנק שייך הצ'ק שחזר ומה ממליץ הבנק לעשות לגבי הלקוח שלו? בנוסף לכך, פעמים רבות כאשר צ'ק של אדם חוזר והוא מקבל מכתב התרעה מאיים מעורך דין, הוא מיד מגיב ועושה משהו בנידון. לעומת זאת, אם אותו חייב יקבל רק שיחה לא נעימה מהאדם שלו הוא נתן צ'ק ללא כיסוי, עלול להיות שהוא ינסה להתחמק מהתמודדות עם העניין.

לאור זאת חשוב שיעמוד לצידכם עורך דין שיוכל לפעול בשמכם, לפנות אל החייב, לאיים עליו בצורה המתאימה לחוק, להסביר לו את הדברים ולקצר עבורכם את התהליכים. אתם תתפלאו לדעת כמה פעמים כבר בשלב שבו עורך הדין נכנס לתמונה החייבים משלמים את הכספים ואפילו במזומן, כך שלא תמיד חובה לקחת את הדברים עוד כמה צעדים קדימה לעבר תביעה של ממש.

 

מיצוי הליכי הגבייה דרך ההוצאה לפועל

לא אחת קורה שלמרות שעורך הדין המקצועי נכנס לתמונה ושולח מכתבי התראה, החייבים לא באמת עושים משהו בנידון. לזכותם ייאמר שרובם לא מתעלמים בגלל רוע לב אלא פשוט כי הם נקלעו לסיטואציה כלכלית קשה בחייהם ופשוט אין להם איך לשלם את החוב. מה שכן, את האדם שלו חייבים כספים זה בדרך כלל לא מעניין כי מה שחשוב לו זה לקבל את הכסף שמגיע לו. לכן, אם החייב שלכם התעלם, לא שילם ואפילו ניסה להתחמק, בדרך כלל בשלב הזה יפנה עורך הדין שלכם למיצוי ההליכים בעזרת ההוצאה לפועל. הליכים אלה כוללים בפועל תביעה שמטרתה לגבות את הצ'ק החוזר וכאן כבר הסיכוי שלכם לקבל את המגיע לכם יהיה הרבה יותר גבוה.

מה שכן חשוב לדעת, זה שגם לכם, בתור האנשים שלהם חייבים את הכסף, יש אינטרס להימנע מהשלב הזה. ראשית, לפתוח תיק בהוצאה לפועל זה עולה כסף ושנית, בדרך כלל לא מדובר על הליכים מהירים. אם חשבתם לרגע שתפתחו נגד החייב תיק בהוצאה לפועל ותקבלו את המגיע לכם תוך שבוע-שבועיים, כדאי שתדעו שזה לא המצב. יתרה מכך, פעמים רבות קורה שכאשר פותחים נגד חייב מסוים תיק בהוצאה לפועל מגלים שהוא למעשה מתמודד עם עוד הרבה תיקים אחרים, מה שאומר שלא כל כך מהר תראו את הכסף שמגיע לכם. מצד שני, הניסיון מוכיח שפעמים רבות זו הדרך הכי טובה שיש להבטיח שבסופו של דבר החוב ישולם ולכן אין שום סיבה לוותר על העניין.

 

לאיזה עורך דין לגביית צ'קים כדאי לכם לפנות?

ממש כפי שתוכלו למצוא לא מעט אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בתחומים שונים של עריכת דין, כגון מחיקת חובות או פשיטת רגל, כך קורה גם לגבי ההתמודדות עם צ'קים חוזרים. כלומר, ישראל מלאה בלא מעט עורכי דין מקצועיים שלמדו את התחום ושצברו בו לא מעט ניסיון, כי כפי שהזכרנו לעיל, התופעה של שיקים חוזרים מאוד נפוצה. עם זאת, האם תרצו להפקיד את הטיפול בבעיה שלכם בידי כל עורך דין שזה עתה סיים את לימודיו? או שאולי תרצו לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר שקיים? העובדות בשטח מראות שלא כל עורכי הדין יוכלו להגיע לאותה תוצאה תוך פרק זמן מהיר ויש מקרים שבהם הזמן מהווה פונקציה משמעותית. לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק בשבע עיניים אל מי אתם פונים, לראות מה מציעים לכם והאם עורך הדין שלכם הוא איש שיהיה מספיק זמין עבורכם. במהלך תביעה של צ'קים חוזרים יכולות להיות בדרך לא מעט התפתחויות ולכן יש משמעות גם לשאלת הזמינות של איש המקצוע. אם אתם מחפשים את הטוב ביותר אתם מוזמנים לפנות אלינו כי אצלנו במשרד עורכי הדין תקבלו שירות מקצועי, אדיב ומנוסה.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

המדריך המלא לגביית שיקים חוזרים
המדריך המלא לגביית שיקים חוזרים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader