האם כדאי לפשוט רגל

ההתנהלות הכלכלית שלנו בכל רגע נתון יכולה להשפיע בצורה מהותית ביותר על איך שייראו חיינו בהמשך. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, חוששים מהעניין הזה ומנסים לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר.

עם זאת, האם באמת יש דרך להימנע מחובות? ומה היא הדרך הנכונה להתמודד עם חובות שכבר נקלענו אליהם? לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב אנחנו מוצאים את עצמנו חייבים כספים לחברות סלולר, לבנקים ולעוד גורמים אחרים. כאשר המצב נהיה קיצוני, עולה השאלה האם זה לא זמן להגיש בקשה לפשיטת רגל (חדלות פירעון), להודות שאנחנו לא שולטים במצב ולקבל עזרה שהמציא המחוקק למקרים כאלה? כדאי שתדעו: פשיטת רגל (חדלות פירעון) היא לא תמיד האופציה הכי גרועה שיש, כי למעשה פשיטת רגל היא סוג של "מחיקת חובות" – ההזדמנות להתארגנות מחדש.

 

מה המטרה ואיך עושים זאת?

המטרה של פשיטת רגל (חדלות פירעון) היא לאפשר לאדם שנקלע לחובות להתחיל מחדש, וזאת אחרי כינוס הנכסים שלו (במידה ויש) והגעה להסכמות עם הנושים – כל אחד מהם יקבל חלק יחסי שלו מההחזר החודשי שייקבע על ידי מנהל מיוחד כשהוא קובע צו כינוס ובהתאם ליכולת הכלכלית של האדם החייב.

מיד עם אישור בקשת פשיטת רגל (חדלות פירעון) וקבלת צו כינוס מתבטלים עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת, והתשלום היחיד שיש לשלם לאדם העובר הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון), זה תשלום לקופת כינוס. תשלום זה לרוב נמוך בהרבה מסה"כ התשלומים ששילם האדם יחד לכל הנושים לפני הליך מחיקת חובות, לכן בסופו של דבר נשאר לו יותר כסף בכל חודש.

הרבה פעמים הלקוחות שלנו מפסיקים לעבוד מכל מיני "עבודות שחורות", כי כבר אין צורך בכך! כי כל מה שהם הרוויחו, הם שילמו לנושים, ומרגע של קבלת צו כינוס התשלום היחיד שיש להם לשלם – זה לקופת כינוס.

חשוב לציין, שהמחוקק דאג לאנשים העוברים את הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) ע"י כך, שקודם כל עושים בדיקת יכולת כלכלית – בודקים כמה אדם או זוג מרוויחים בחודש. אחרי זה מחשבים את כל ההוצאות שלהם (מה שהכי חשוב כמובן : השכרת דירה, אוכל, גני ילדים וכו'), ורק ממה שנשאר מפרישים לקופת כינוס. אז אפשר להגיד שהליך פשיטת רגל – מחיקת חובות מאפשר לאנשים להמשיך באורך חיים "נורמליים" תוך כדי ההליך עצמו שנמשך כשנתיים בדרך כלל.

אומנם זה נכון שאיש לא באמת דמיין את עצמו חושב על האפשרות הזאת, אך מצד שני, אתם יכולים להיות בטוחים שהתעלמות מהמצב שאליו נקלעתם לא באמת תהיה חיובית. בדרך כלל, כאשר מתעלמים מהחובות, הם הולכים וגדלים עד שיום אחד אנחנו מגלים שיש לנו תיקים רבים בהוצאה לפועל, חשבון בנק מעוקל, לפעמים גם מעקלים משכורת וכו'. אין ספק שעדיף להימנע מכך.

ארבעת השלבים של הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון)

מבחינת ההליך בדרך לפשיטת רגל (חדלות פירעון) כדאי לדעת שיש בסה"כ 4 צעדים שצריך לעבור שכן השלבים הם:

  1. הגשה של בקשה מפורטת לפשיטת רגל (חדלות פירעון).
  2. צו כינוס / צו פתיחת הליכים.
  3. ההכרזה על מגיש הבקשה כעל פושט רגל (חדל פירעון).
  4. צו הפטר לגבי החובות שעליהם דובר.

חשוב להבין שלרוב השאלה האם ניתן יהיה לקבל את המעמד של פושט רגל תלויה באופן שבו הבקשה תוגש. זה אומר שצריך להתנהל נכונה הן מבחינת הביורוקרטיה והנתונים השונים שצריך להציג והן מבחינת המועדים והאופן שבו מגישים את כל המסמכים הנדרשים.

 

האם כדאי לפנות לעורך דין מומחה לפשיטות רגל (חדלות פירעון)?

התשובה היא בהחלט כן, כי כל מה שקשור לפשיטת רגל (חדלות פירעון) דורש היכרות מעמיקה עם הנושא. עורך דין פשיטת רגל (חדלות פירעון) שמתמחה בתחום פשיטת רגל והוצאה לפועל, הוא לא רק למד משפטים, אלה גם צבר ניסיון בענף הספציפי הזה.

משמעות הדברים היא, שעוה"ד שלכם יקבל מידיכם את כל החומר, יעבור עליו ובהתאם לכל הנתונים שלכם, הוא ייתן לכם ייעוץ מקצועי מה אפשר לעשות במצב הספציפי שלכם. הרבה פעמים אנחנו ממליצים על הסדר חוב או איחוד תיקים ולא רק על פשיטת רגל. לדוגמה, אם לאדם או לזוג יש נכס (דירה) או ירושה בדרך, אז כל הדברים האלה חשוב לקחת בחשבון עוד לפני שמקבלים החלטה לגבי סוג הטיפול בחובות ומחיקתם.

ושוב מאוד חשוב לציין, כי אישור לבקשת פשיטת רגל (חדלות פירעון) תלוי מאוד בבקשה שאתם מגישים : איך היא מנוסחת, מה כוללת, מה ואיזה צרכים של האדם המבקש היא מדגישה בפני מנהל מיוחד (נאמן) שהולך לבחון את הבקשה שלכם. כאן חשוב הניסיון של עורך הדין פשיטת רגל (חדלות פירעון) שלכם.

בנוסף לכך, עו"ד גם ילווה אתכם מבחינה משפטית לאורך כל התהליך ואתם תראו שבסופו של דבר תוכלו לצאת מהמצב אליו נקלעתם. אין ספק שעדיף לא להיכנס לחובות ולהתנהל נכונה, אך חשוב לא פחות לדעת איך לצאת ממצבים קיצוניים ולפעמים הליך חדלות פירעון (פשיטת רגל) הוא הדרך הנכונה.

צרו קשר עכשיו ואנו נדאג להוציא אתכם לחיים חדשים! ייעוץ ללא עלות או התחייבות.

האם כדאי לפשוט רגל
האם כדאי לפשוט רגל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader