מחיקת חובות ללא פשיטת רגל

חובות זה מסוג אותם הדברים שאנחנו לא יכולים בכלל לדמיין שיום אחד יהיו מנת חלקנו בחיים, אך לעיתים זה קורה. כל אחד מאיתנו עלול למצוא את עצמו חייב כספים, בין אם זה לאנשים אחרים, לגופים שונים כמו העירייה והביטוח הלאומי או לספקים בעסק.

יש מקרים שבהם החובות באים לידי ביטוי ברמה האישית אך במקרים אחרים החובות הם עסקיים ויכולים להשפיע, רק בעתיד, על איכות החיים הפרטית של החייב. מה שבטוח זה שלמרות הרצון הטוב להימנע ממצבים כאלה, רבים מאיתנו כן מכירים את הסיטואציה שבה עלינו לשלם ואין לנו איך. אם זה נשמע לכם מוכר כדאי שתדעו שיש אפשרות להגיש בקשות של מחיקת חובות ללא פשיטת רגל, אז למה שלא תבדקו זאת?

הדבר הכי ברור ונכון שצריך להבין לגבי ההתמודדות שלכם עם חובות, זה שאם תדחו את העניין זה פשוט לא יעזור. זה לא משנה כמה כסף אתם חייבים ולמי, כי בכל מקרה זה שתתביישו ולא תבקשו עזרה זה צעד שרק יקצין את המצב. לכן צריך לאזור אומץ, לפקוח את העיניים ולהסתכל על המציאות כפי שהיא כי זו הדרך היחידה להתמודד איתה בצורה נכונה.

 

איך מוחקים חובות בלי הליך של פשיטת רגל?

החוק קובע כי אדם שחייב יותר מ- 53,745 ₪ (נכון ל-2023) לגורמים שונים יוכל להגיש בקשה מפורטת ומוסברת לבית המשפט בה הוא מוכיח שאין ביכולתו לשלם את מלוא החוב. בהתאם לכך הוא יציע לשלם כ30% מכלל החוב וכך הוא יוכל להימנע מהליך של פשיטת רגל. יש לציין שאת התהליך הזה צריך להתחיל עוד לפני שננקטים צעדים שונים מצד הנושים לכיוונו של החייב. בית המשפט מצידו יוכל לבחור לאשר את ההסדר בידה ויש בו תועלת לכל אחד מהנושים אך הוא גם יכול לדחות את הבקשה. בנוסף לכך, החייב יצטרך לשלם "דמי רצינות" על חשבון ההצעה שהוא הגיש להסדר ולאחר מכן יתחיל הליך שייקח כמה חודשים. במסגרת הליך זה ישנה אסיפה של כל הנושים במטרה להגיע למצב שבו כולם שבעי רצון מהסיטואציה ומההסדר שעליו עומדים לחתום.

כאן חשוב גם לציין, כי הליך פשיטת הרגל משתנה בספטמבר 2019, נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה 2018 שמקצר מבחינת הזמן את ההליך ומביא איתו שורה של שינויים. אנו מוכנים לשינויים הנ"ל ונשמח להסביר לכם על הליך החדש למחיקת חובות במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה 2018.

 

מדוע זה כדאי?

בבואנו לבדוק האם כדאי לנסות את האופציה של מחיקת חובות ללא פשיטת רגל, אנחנו רואים שהתשובה לכך חיובית. ראשית, ככל שמהר יותר תגיעו להסדר עם הנושים שלכם כך תחסכו לעצמכם ריביות שרק מעלות עוד ועוד את הסכומים שבסופו של דבר יהיה עליכם לשלם. שנית, מחיקת החובות תיתן לכם את ההזדמנות להתחיל כמה שיותר מהר דף חדש והתנהלות כלכלית נכונה יותר, אז למה לחשוב פעמיים? בנוסף לכך, אם תעשו את הדברים בלי הליך של פשיטת רגל אתם תראו שהכול יהיה פשוט יותר וגם לא יצטרף לשם שלכם הכתם של "פשיטת רגל". ממש כפי שגירושין מחוץ לכותלי בית המשפט ועל ידי גישור טובים וקלים יותר מאשר גירושין מסובכים, כך גם הסדר חובות ללא פשיטת רגל יהיה קל ונוח יותר.

 

למה חשוב שיעמוד לצידכם איש מקצוע מומחה?

כל מה שקשור למחיקת חובות ללא פשיטת רגל, אפילו אם מדובר על חובות יחסית קטנים, עלול להיות מורכב ומסובך. העניין הוא שיש נהלים מאוד ברורים שעל פיהם צריך לנהוג ושבהתאם להם צריך לעבוד, מה שמסביר מדוע עדיף לפנות לעורך דין הוצאה לפועל שמכיר את הענף הזה. כך תוכלו לדעת שיש מי שדואג לכם, שמכיר את החוק ושעושה עבורכם את כל הבירורים שצריך. יתרה מכך, אם תגישו את הבקשה בעזרתו על עורך דין מומחה גם היחס של בית המשפט אליכם יהיה שונה וזה יגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את מבוקשכם. אם אתם מחפשים היום עו"ד שאפשר לסמוך עליו, שמכיר את התחום ושיכול להיות זמין עבורכם תמיד – אנחנו כאן בשבילכם! משרדנו עוסק בתחום מחיקת החובות מזה שנים רבות, מכיר את הענף על בוריו. אנחנו יכולים לעזור לכם, להמליץ לכם על ההליך המתאים לכם ביותר ובצורה כזאת תזכו לצאת תדרך חדשה כבר בקרוב. אין סיבה להתעלם מהמצב שאליו הגעתם ולחובות השונים שצברתם כי בסופו של דבר תגובה מהירה יותר תחסוך לכם הרבה כסף וקשיים בדרך.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

מחיקת חובות ללא פשיטת רגל
מחיקת חובות ללא פשיטת רגל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader