הוצאה לפועל

נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל? הוטלו הגבלות על חשבון הבנק, עיקול על המשכורת שלך? קודם כל – קחו נשימה עמוקה ותירגעו. עורך דין הוצאה לפועל יעזור לכם לטפל במהירות בתיקים שנפתחו נגדכם בעזרת כמה הליכים פשוטים, המאפשרים את הסרת המגבלות. אנו עושים זאת מתוך תחושת שליחות עמוקה וזו בדיוק ההתמחות של המשרד שלנו. עזרנו למאות אנשים לפניך וכנראה שנעזור לעוד אלפי אנשים אחריכם.

ככלל, העיקולים וההגבלות הקשים ביותר שיכולים להטיל עליך (עיכוב יציאה מהארץ וכדומה) תקפים רק במקרה והתעלמת מפתיחת התיק בהוצאה לפועל. לכן מיד לאחר שקיבלת אזהרה בכתב – פנה אלינו לייעוץ מקצועי ופרטני ואנו נעזור לך.

אנחנו יודעים בדיוק מה עובר עליך או על כל אדם שנפתח נגדו הליך הוצאה לפועל. אנו נדאג לפתרון יצירתי שיהיה תפור למקרה האישי שלך תוך שמירה על זכויותיך ואורך החיים שלך.

 

דברים שכדאי לדעת על הוצאה לפועל

לשכת הוצאה לפועל הינה "הזרוע המבצעת" של בתי המשפט בישראל ומשמשת כהליך ביצועי – מנהלי. מנגנוני גבייה הוסדרו בחוק הוצאה לפועל, התשכ"ז 1967 (להלן "החוק"),  במטרה לאפשר לזוכים הליכים מבצעיים כנגד החייבים לצורכי גביית החובות מכוח פסקי דין אשר ניתנו לטובת הזוכה, על סמך שטרות, שטרי חוב, שטר משכנתא וכו'.

החוק מעניק גם מספר אפשרויות הגנה לחייבים מפני הנושים, המאפשרים עיכוב או ביטול הסנקציות מצד הזוכים, לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל לפני נקיטת הליכים, על מנת לבנות אסטרטגיה נכונה עבור כל לקוח והמקרה שלו.

חשוב לציין שהחוק מתייחס לא רק לאזרחים ישראליים הנמצאים בארץ, אלה גם לשוהים מחוץ לגבולות המדינה, אזרחים באמצע הליך קבלת האזרחות, אנשי עסקים (אזרחים זרים) המבצעים עסקאות בישראל וכו', שלא עומדים בהתחיבויות הכספיות שלהם בהתאם לדין.

בהמשך הכתבה נפרט את הנושאים החשובים בעניין הליכי הוצאה לפועל שיעזרו לכם בהבנת הפרוצדורה וקבלת החלטות המתאימות לפי נסיבות המקרה.

 

הוצאה לפועל – באיזה מקרים פונים ללשכת הוצאה לפועל

כגוף הדואג ומגן על הזוכים, לשכת הוצאה לפועל פועלת במטרה להכביד על החייבים המתחמקים מתשלום החוב ולגרום להם לפרוע את חובותיהם. לאור הריבוי הגודל של המקרים הנ"ל, המחוקק קבע כי ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל או באמצעות עורך דין הוצאה לפועל לא רק במקרה שיש לזוכה פסק דין לטובתו, אלה גם במקרים הבאים :

  • שטר חוב
  • שטר ערבות
  • שטר משכנתא
  • צ'קים לביצוע
  • חשבונית / זיכוי שלא קיבל תמורה כנגד התשלום
  • תובענה לסכום קצוב
  • פסק דין לטובת הזוכה
  • כל מסמך / ראיה המוכיחה התחייבות כספית

בכל המקרים הנ"ל ( העומדים בתנאים המוגדרים בחוק ההוצאה לפועל ובתקנות ההוצאה לפועל ) ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל (מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד הוצאה לפועל) לצורך ביצוע גביית החובות מצד החייב ללא כל הליך קודם בפני בית המשפט.

 

הוצאה לפועל – הגבלות על החייב

המחוקק קבע גם מספר הגבלות במטרה להכביד על החייב ולגרום לו לפרוע את חובותיו :

 

איחוד תיקים (צו תשלומים 3%)

מניסיוננו, מהרגע שאדם נקלע לחובות, ועד שהוא מחליט לטפל בעניין זה (לבד או ע"י עו"ד הוצאה לפועל), ברוב המקרים קיימים כבר מספר נושים ומספר תיקים נגדו בהוצאה לפועל. למקרים אלה החוק והפסיקה מאפשרים הליך מיוחד שנקרא איחוד תיקים שמטרתו – הסדרה מרוכזת של כל החובות של החייב בהליך אחד.

הרעיון העומד מאחורי הליך של איחוד תיקים היינו לאפשר לחייב חיים "נורמליים" במסגרת ההגבלות שקובע החוק, תוך שמירה על הכנסה מינימלית והחזר חוב מרוכז בתיק אחד עם תשלום אחד קבוע (שמתחלק בין כל הנושים), הרי המדינה מעוניינת להחזיר את החייב לשורה של משלמי המיסים בהקדם האפשרי.

טבלה של סכומי הכנסה מינימליים לפי סטטוס המשפחתי אפשר לראות בכתבה על עיקול משכורת.

ישנם מספר יתרונות וחסרונות שחשוב לקחת בחשבון לפני שנוקטים בהליך איחוד תיקים, אנחנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל לפני בחירת המסלול למחיקת חובות במסגרת אחת האופציות לכך.

 

סגירת תיק בהוצאה לפועל

המטרה הראשית בפעילות משרדנו הינה לעזור למי שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, ע"י מחקר של כל הנסיבות של המקרה הספציפי ובניית אסטרטגיה נבונה לסגירת התיק בהוצאה לפועל בהקדם האפשרי ומבלי לגרום נזקים נלווים (חשוב להתייחס לכל הרכוש של החייב, כולל מקרקעין ומטלטלין, לסטאטוס המשפחתי שלו, שזה לא יפגע גם במשפחה של החייב, ויאפשר מחיקת חובות ע"י הסדר שתואם את יכולת פרעון של האדם שנקלע לחובות).

הרבה פעמים הלקוחות שבאים אלינו במטרה לסגור תיק בהוצאה לפועל אינם מודעים לחלופות העומדות בפניהם (כדוגמה פשיטת רגל – חדלות פירעון), המאפשרים, בהרבה מקרים, להקטין את גובה או תקופת התשלומים בגין החובות שצברו.

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בהליכי הוצאה לפועל – עניין הזמן. ככל פרוצדורה משפטית, גם לאיחוד תיקים, הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון, הסדרי חוב וכו' ישנם מועדים הקבועים בחוק, אי עמידה בזמנים גורמת לשלל של נזקים, כגון צבירת ריבית והצמדה, בזבוז זמן ופגיעה בתדמיתו של עמדת החייב.

 

מחיקת חובות – העזרו בעורך דין הוצאה לפועל

הואיל והמושג מחיקת חובות אינו מושג משפטי ומכיל בתוכו הליכים כגון פשיטת רגל – חדלות פירעון, איחוד תיקים בהוצאה לפועל, הסדרי נושים למיניהם וכו' בבתי המשפט ובלשכות הוצאה לפועל, חשוב ומומלץ להתייעץ עם עו"ד הוצאה לפועל או עו"ד פשיטת רגל- חדלות פירעון במטרה לבחור במסלול הנכון ביותר למחיקת החובות לפי המקרה, שיאפשר לכם להתחיל בחיים חדשים ללא חובות. כדי לעזור לכם בהבנה ובהבדלים שבין ההליכים למחיקת חובות, הכנו לכם וידאו בנושא. אותו ניתן למצוא בעמוד פשיטת רגל / חדלות פירעון מול איחוד תיקים.

  • אין האמור לעיל בכתבה זו מהווה ייעוץ משפטי, כל שימוש במידע המצוי בכתב עת זה הינו באחריות הקורא בלבד.

שאלות ותשובות בנושא הוצאה לפועל

ישנן 2 אופציות: להסדיר את החוב תוך 20 ימים (תשלום אחד או פריסה לתשלומים) או להגיש התנגדות לעצם קיום החוב תוך 30 ימים. התעלמות יכולה לגרום לעיקולים והגבלות. פרטים באתר.

עיקול או הגבלה הם כלים בידי הוצאה לפועל שמטרתם לגרום לבעל חוב לשתף פעולה עם לשכת הוצאה לפועל, לכן מהרגע שמתחילים לטפל בחוב – ניתן לבקש ביטול עיקול או הגבלה.

קיימות 3 אופציות לסגירת תיקים בהוצאה לפועל: תשלום החוב, פריסה לתשלומים והליך חדלות פירעון (פשיטת רגל לשעבר). כל הפרטים באתר, נשמח לעזור!

עורך דין הוצאה לפועל
עורך דין הוצאה לפועל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader