מה זה איחוד תיקים

מצבים כלכליים קיצוניים עלולים להוביל לכך שלא נוכל לשלם את החובות שלנו וכאן בדיוק מתחיל סוג של כדור שלג. אנחנו מתחילים להיות חייבים כספים לבנקים, לספקים לכל מיני גורמים אחרים ובסופו של דבר התיקים בהוצאה לפועל נפתחים ואנחנו מוצאים את עצמנו אבודים. איך בכלל הגענו למצב הזה ובעיקר, מה עושים עכשיו?

כדאי לדעת: אדם שיש נגדו מספאו ר רב של תיקים בהוצאה לפועל יוכל להגיש בקשה לאיחוד תיקים ויש לכך כמה יתרונות בולטים. כאשר כל התיקים מאוחדים בתיק אחד ניתן להגיע להסדר תשלום נוח יותר מול הנושים, מה שמאפשר לאותו חייב להתנהל כלכלית בצורה נוחה יותר עד שכל הסיוט ייגמר.

כמה פרטים נוספים שכדאי שתדעו על איחוד תיקים

איך עושים זאת : צעד אחרי צעד לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל

כמו כל דבר אחר שקשור לבירוקרטיה, גם כאשר רוצים להגיש בקשה של איחוד תיקים צריך להכיר תחילה את המערכת הוצאה לפועל ולהבין איך נכון יהיה לעשות את הדברים. מעבר לכך שצריך להגיש צילומים של עשרות מסמכים, צריך גם להגיש בקשה בצורה הכי מנומקת שכוללת את פירוט כל התיקים, תצלומים של חשבונות בנק ועוד.

חובה להשיג, בין היתר, צילומים של תלושי משכורת, צילום רישיון נהיגה ועוד העתקים של מסמכים שונים הקשורים לכל ההכנסות וההוצאות שלכם. מה שאומר שלא מדובר על הגשת בקשה פשוטה. לכן כדאי יהיה לפנות לייעוץ אצל עורך דין הוצאה לפועל שמכיר את התחום הזה לעומק ושיוכל ללוות אתכם בכל התהליך הזה.

העניין הוא שעם עורך דין הוצאה לפועל מוביל תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לאינטרסים שלכם (ולא של הנושים). יתרה מכך, ההתערבות שלו תגדיל את הסיכוי שהבקשה שלכם תתקבל.

כאן חשוב גם לציין, כי הליך איחוד התיקים השתנה בספטמבר 2019, בו נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה 2018שמביא איתו שורה של שינויים. אנו מוכנים לשינויים הנ"ל ונשמח להסביר לכם על הליך החדש לטיפול בחובות במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה 2018.

השינוי הגדול שהביא איתו חוק חדלות פירעון, זאת ההגבלה של תקופת התשלומים בצו תשלומים ובאיחוד תיקים. מספטמבר 2019 חובות עד 100,000 ש"ח ניתן לפרוס ל-36 תשלומים, חובות מעל 100,000 ש"ח ניתן לפרוס ל-48 תשלומים. השינוי הזה מתייחס לכל פריסות חוב: גם אם זה תיק הוצאה לפועל היחיד של החייב, גם אם יש לו מספר תיקים והוא מבקש לאחד אותם בעזרת איחוד תיקים.

במידה ואדם אינו מסוגל לעמוד בתשלומים כפי שמפורט לעיל, רשם הוצאה לפועל ימליץ לאדם החייב להתחיל את הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל לשעבר). כאן חשוב להדגיש, שהליך זה התקצר בזמן ב-50% ולוקח היום כ-9 חודשים בלבד, שבמהלכם אדם החייב משלם רק את מה שהוא מסוגל לשלם, אחרי כל ההוצאות החיוניות שלו. בסוף הליך חדלות פירעון אדם החייב מקבל הפטר – מחיקת חובות. מאמר נפרד בעניין הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ניתן לראות כאן

 

טיפ חשוב בעניין איחוד תיקים וצו תשלומים

במידה ואתם שוקלים לאחד את התיקים בהוצאה לפועל או רק לפרוס את החוב לתשלומים, יש לקחת בחשבון ריבית שנתית בגובה 13% אותה צוברים תיקי הוצאה לפועל, כל עוד הם קיימים. לצורך הדוגמה, אם יש לכם תיק הוצאה לפועל על סך 100 אלף ש"ח, כעבור שנה החוב יהיה כבר 113,000 ש"ח וכך אלה. לכן, גם בפרסית החוב, יש לחשב את הריבית והתשלום בהתאם.

 

מה עלול להוביל לסירוב הבקשה לאיחוד תיקים

כדאי שתדעו שיש כמה גורמים שיכולים להוביל לסירוב לבקשה שלכם, כמו לדוגמה: אי מסירת כל הפרטים הנדרשים, מסירת פרטים כוזבים, אי עדכון על פתיחת תיק נוסף כנגדכם בהוצאה לפועל והוצאה כספית לא הכרחית. במובן הזה חשוב להבין שאחרי הגשת הבקשה לאיחוד תיקים החייב רשאי להוציא רק כספים שנחשבים לחיוניים עבור עצמו ועבור המשפחה שלו. לכן, אם פתאום יתברר שהחייב החליט לעשות שיפוץ או לקנות רכב חדש, הרי שהבקשה שלו לאיחוד תיקים תענה בסירוב.

אם החלטתם להגיש בקשה לאיחוד תיקים כדאי יהיה לבחור את עורך הדין הוצאה לפועל הטוב ביותר עם הכי הרבה ניסיון בתחום הזה וזה אומר שכדאי לחפש אחריו עוד היום. בדקו על מי כולם ממליצים וקבעו לכם כמה פגישות עם מספר עורכי דין הוצאה לפועל עוד היום, כי למה לדחות את הדברים לרגע האחרון?

מה שכן, רגע לפני שאתם בטוחים שמצאתם את הפתרון הטוב ביותר לכל החובות שלכם, כדאי שתדעו שלא בכל המקרים יקבלו את בקשתכם לאיחוד תיקים. התיקים שאותם אי אפשר לאחד הם תיקי מזונות, תיקים שקשורים לפסקי דין שאינם כספיים כמו ירושות, משכנתאות וכדומה ותיקי שטרות שבהם הוגשה בעבר בקשה להתנגדות ביצוע שטר.

לכן שוב חשוב להדגיש את החשיבות של הליווי או לפחות יעוץ של עורך דין הוצאה לפועל המתמחה בתחום.

ואם אתם הגעתם לעמוד הזה, אז רוב הסיכויים שיחד עם התיקים הפתוחים בהוצאה לפועל, יש לכם גם עיקול חשבון בנק או עיקול משכורת, יכול להיות שניתן נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ ואתם אפילו לא יודעים על קיומו. רישיון נהיגה גם יכול להיפגע יחד עם תחילת ההליכים נגדכם בהוצאה לפועל.

אנחנו מזמינים אותכם לעיין בכתבות נוספות באתר שלנו ולקבל מידע שיכול לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה ולא נעימה הזאת עם נזק מינימלי ובפחות זמן, במידה ויישארו אצלכם שאלות – אתם מוזמנים לכתוב לנו דרך האתר או להתקשר, ואנחנו נשמח לענות ולעזור לכם.

*אין האמור לעיל בכתבה זו מהווה ייעוץ משפטי, כל שימוש במידע המפורט הינו באחריות הקורא בלבד.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם

מה זה איחוד תיקים
מה זה איחוד תיקים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader