ביטול עיקול חשבון בנק

אם הגעת לכאן, כנראה שקיבלת הודעה על כך שחשבון הבנק שלך מעוקל. אין ספק שזה מצב לא נעים, אבל  עצם זה שאתה / את רוצה לטפל בבעיה מהווה למעלה מ-50% מהפתרון שלה.

חשוב להבין שמבחינת המדינה, העיקול הזה מהווה אמצעי גבייה ראשוני לחובותיך, זאת כל עוד אינך משתף פעולה עם הרשויות.

עיקול חשבון בנק עבור חייבים רבים הוא בגדר גזרת מוות להתנהלות כלכלית. כדי לבטל את עיקול חשבון הבנק מומלץ להיוועץ עם עורך דין הוצאה לפועל וזאת על מנת לסיים את ההליכים בהקדם האפשרי. ניתן לבצע פריסת חובות או הסדר חוב או אפילו מחיקת חובות… לאור ריבוי האופציות, שבעזרתם ניתן לטפל בחובות, אנו ממליצים להבין את כל האפשרויות הקיימות ורק אז להחליט בעניין הטיפול המתאים.

 

עיקול חשבון בנק – מכת מדינה

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת בה עשרות אלפי ישראלים נקלעים לסיטואציה כלכלית סבוכה אל מול ההוצאה לפועל כמו גם הביטוח הלאומי, זאת כתוצאה מאי תשלום חשבונות ותשלומים שונים. כתוצאה מכך, מתבצע כנגדם הליך הוצאה לפועל במהלכו חשבון הבנק שלהם מעוקל. לאור ההחרפה במצב הכלכלי של אזרחים רבים במדינת ישראל כתוצאה מיוקר המחייה, רבים מוצאים את עצמם חיים ללא חשבון בנק פעיל וע"פ ההערכות גסות מדובר על לפחות כמיליון אזרחים ישראלים אשר בוצע כנגדם הליך עיקול חשבון בנק.

מדובר בגזרה קשה ביותר על משק החייב, אשר מעמיד אותו בסיטואציה לא פשוטה הן מבחינת ההתנהלות השוטפת, כמו גם להוביל בלא מעט מהפעמים להגדלת החובות הקיימים ושיבוש כלל הפעולות הכלכליות של החייב. משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי, המתמחה בדיני חדלות הפירעון ומחיקת חובות מסביר בדיוק מהו ההליך של עיקול חשבון בנק וכיצד ניתן לסיים אותו על הצד הטוב ביותר.

מהרגע שאנחנו נכנסים לתמונה, הרשויות רואות את נכונותך לטפל בחוב, הרבה פעמים ניתן לבטל את העיקול בבנק תוך כמה ימים! כמובן שהכל תלוי במקור החוב וסוג הטיפול המתאים ביותר בהתאם למקרה האישי שלך.

הדרכים הנפוצות ביותר לביטול עיקול חשבון בנק הינן: הסדר חוב מול הנושה, פריסת החוב לתשלומים, איחוד תיקים, בקשה לצו תשלומים, הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון או תשלום החוב.

אנחנו נשמח לעזור גם לכם לבטל את עיקול חשבון הבנק, רק תעשו את הצעד הראשון ותשאירו לנו פרטים או שתתקשרו אלינו. מה שנוח לכם. העיקר שתפעלו בעניין.

 

מהו עיקול חשבון בנק וכיצד מתבצע ההליך?

עיקול חשבון בנק מתבצע ע"י הלשכה להוצאה לפועל לרוב, אך לעיתים גם הביטוח הלאומי יכול לבצע את ההוראה לעיקול חשבון בנק וזאת על מנת להחזיר את הכספים אותם חייב החייב לנושים (הן מוסדות מדינה והן עבור אנשים פרטיים) ובסופו של דבר לקבל את הכספים אשר מגיעים להם. מדובר בתהליך אשר תחילתו היא בקבלת מכתב מטעם ההוצאה לפועל אשר בו נאמר כי יש להחזיר את החוב הנקוב בתוך כעשרים יום.

במידה וזה לא נעשה, הנושה יכול להגיש בקשה להוצאה לפועל וזאת על מנת לעקל את חשבון הבנק של החייב. במידה והבקשה אושרה, תימסר הודעה לבנק בו מתנהל החשבון של החייב ולאחר מכן הבנק מחויב להודיע בתוך עשרה ימים לכל היותר להוצאה לפועל כמה כספים יש כעת בחשבונו של החייב וזאת על מנת לפרוע את החוב. חשוב לדעת כי כל הכספים אשר ייכנסו  לחשבון החל מאותה העת, ועד שלושה חודשיים, יופנו כולם לטובת תשלום החובות אשר נצברו לזכות החייב.

 

מהם החשבונות מהם ניתן לעקל כספים?

כאשר אנו בוחנים את עיקול חשבון הבנק רבים נוטים לחשוב כי מדובר רק בחשבון העו"ש, אך מדובר בטעות. למעשה לא מדובר רק בעיקול כספים של העובר ושב בחשבון הבנק של החייב, אלא ניתן לעקל גם חשבונות פיננסים, חסכונות, קרנות, ניירות ערך ועוד. בנוסף, רשאית ההוצאה לפועל לנקוט בהליכים נוספים כגון עיקול נכסי מקרקעין, הוצאה של צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. כלל הפעולות הללו יידרשו בהתאם למצבו הפיננסי של החייב, וזאת באם איננו שילם את חובו בתום 20 יום ממועד קבלת המכתב בגין אי עמידה בהחזרת החוב, וזאת כאמור על מנת להחזיר את הכספים לנושים באופן מידי.

מהן ההגבלות אשר קיימות על חייב שחשבון הבנק שלו עוקל?

אין ספק כי עיקול חשבון בנק הוא אחת הפעולות הקשות ביותר שעמן חייבים נתקלים, זאת משום שמדובר בגזרה כלכלית קשה ביותר כמו גם פגיעה אנושה בהתנהלות הכלכלית השוטפת, כאשר בלא מעט מהמקרים חייבים רבים נקלעים למצוקה רגשית כתוצאה מעיקול החשבון. סימוכין לכך ניתן למצוא בפסק דין של שופטת בית משפט השלום בתל אביב כוכבה לוי אשר קבעה בפסק דין בשנת 2016 כי "בהטלת עיקול על חשבון בנק יש משום השפלה, ביזוי ופגיעה בשמו הטוב" וזאת משום שהטלת הגבלה על חשבון הבנק של חייב הופכת אותו לבלתי עצמאי וזאת משום שהוא אינו יכול לקבל כרטיס אשראי, צ'קים כמו גם חשבון בנק שכלל הכספים אשר נותרו בו מועברים לטובת תשלום החוב, כמו גם כל סכום עתידי אשר ייכנס יעוקל באופן מידי.

על כן, חייבים רבים אשר חשבון הבנק שלהם עוקל מדווחים על תחושות קשות ביותר, זאת משום שהם נתקלים בהקפאה של כל הנכסים הכלכליים שלהם כמו גם אי יכולת לבצע שום פעולה בחשבון שלהם חוץ מהפקדת הכספים, אשר הם כאמור תחת צו העיקול. כל עוד לא מוסדר החוב, החייב ייאלץ "לסחוב" במשך שנים ארוכות הגבלות חמורות, אך ניתן לפתור את המצב הזה בהיוועצות ולקיחה של עורך דין פשיטות רגל – חדלות פירעון אשר מומחה לעניין ואשר יכול לבצע הליך של בקשה לביטול עיקול חשבון בנק.

 

הליך ביטול עיקול חשבון בנק

על מנת להתחיל בהליך של ביטול עיקול חשבון בנק יש כאמור להיוועץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום, זאת משום שמדובר בדיני החזר חובות מורכבים ביותר אשר דורשים התמקצעות כמו גם יכולת מיקוח אל מול הנושים, הבנקים ולשכת ההוצאה לפועל. בנוסף, לאור העובדה כי בשנים האחרונות אנו עדים לזינוק בפתיחה של תיקים כנגד חייבים בלשכת ההוצאה לפועל העומס על המערכת הוא קשה ביותר, ועל מנת לייעל את התהליך ולסיים אותו בהקדם האפשרי ישנה חובה ללקיחה של עורך דין וזאת על מנת לסיים את ההליך באופן המהיר ביותר, וזאת לעיתים אפילו תוך מספר ימים ספורים.

לכן, על מנת להתחיל הליך ביטול עיקול חשבון ישנן מספר פעולות יעילות ואפקטיביות אשר כוללות בראש ובראשונה הגשת בקשה להסדר תשלום וזאת על מנת להסיר את העיקול, כמו גם הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל ולעיתים יש צורך גם במתן הגשת ערעור על עצם ההחלטה לצו עיקול חשבון הבנק. בנוסף, יכולים להינקט צעדים נוספים אשר כוללים בין השאר איחוד תיקים, פריסת חובות צו תשלומים וביצוע הליכי פשיטת רגל – חדלות פירעון. כלל הפעולות הללו דורשות הגשת בקשה משכנעת ומבוססת על נתונים ועובדות, זאת משום שלכל חייב יש את הפרמטרים האישים שלו, זאת משום שעל מנת להגיע להסדר חוב קיימת חובה על החייב לדווח על מצבו הפיננסי המלא, זאת באמצעות תימוכין של נתונים.

כאמור, כלל ההליכים הללו חייבים להתבצע ע"י עורך דין, וזאת על מנת לסיים את הליך ביטול עיקול חשבון בנק בהקדם האפשרי, וחזרה לשגרת חיים תקינה והתנהלות פיננסית נבונה יותר. אם נקלעתם לסיטואציה בה חשבון הבנק שלכם עוקל, משרד עו"ד ינובסקי הוא הכתובת בשבילכם. המשרד מעניק קשת רחבה של שירותים ופתרונות משפטיים בכל מה שקשור לחובות ובפרט בנושא של עיקול חשבונות בנק.

מאז הוקם המשרד הוא ייצג בהצלחה רבה מאוד לקוחות אשר ננקטו נגדם הליכים של הוצאה לפועל. באמצעות עורכי הדין של המשרד ניתן לקבל ליווי, סיוע וייצוג משפטי מלא בהתאם לצרכים ולמצבו של כל לקוח. לכן, אם אתם חשים במצוקה לאור מצבכם ועיקול חשבון הבנק שלכם באמצעות משרד עורכי דין ינובסקי תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים הטובות והמקצועיות ביותר, וזאת כדי ולסיים את ההליך אשר בוצע באופן מהיר ככל האפשר ולשביעות רצונם של כל הצדדים. לקבלת ייעוץ ראשוני ניתן ליצור קשר במספר 077-231-6906 או להשאיר פרטים באתר ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם

ביטול עיקול חשבון בנק
ביטול עיקול חשבון בנק
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ ‏באתי למשרד עם יד על הלב‏הייתי אבוד ולא יודע מה לעשות‏לקחתי כוס מים נרגעתי ‏וסיפרתי את הסיפור שלי‏קודם כל אמרו לי תירגעי הכל יהיה בסדר‏דמעות מהעיניים לא מפסיקות לרדת מהלחץ הכספי שהיה לינגשתי למשרד צורכי דין דניאל ינובוסקי‏ ‏ ‏פה נעצרו המילים‏מילא תודה ענקית על הכל ….בשירjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader