מחיקת חובות בהוצאה לפועל

אדם שיש נגדו תיקים רבים בהוצאה לפועל, או אדם שכבר עשה איחוד תיקים ועדיין חייב כספים רבים, הוא אדם שצריך בשלב כזה או אחר להתמודד אחת ולתמיד עם הסיטואציה ולמצוא פתרון. הליך מחיקת חובות אינו פשוט, כאן לא מסתפקים רק במילוי טפסים ובקשה, אך מצד שני, זו באמת יכולה להיות הדרך הכי טובה שיש לכם להתחיל את החיים שלכם מחדש לפחות מבחינה כלכלית.

כעקרון, מערכת הוצאה לפועל הוקמה במטרה אחת – לעזור למי שחייבים לו כסף לגבות את החוב. בפועל, כמו שכולנו מכירים, זה נהיה גוף עצמאי ששוקע בעבודה ומתנהל לפי הכללים משלו. אם להבין את הרציונל עומד מאחורי מערכת הוצאה לפועל, ניתן גם לנצל את היתרונות הניתנים גם לחייבים ואפילו למחוק חובות!

 

מידע נוסף אודות מחיקת חובות בהוצאה לפועל

קצת סטטיסטיקה: על פי נתוני מחקר של רשות האכיפה והגבייה, שהתפרסם באפריל 2017, נכון לסוף נובמבר 2015, אוכלוסיית החייבים הרשומים בלשכת הוצאה לפועל מונה כ – 642,629 אנשים! כיום, כעבור כמעט תשע שנים, מספר החייבים אף גבוה מכך ושיעורם עומד על כ – 9% מכלל האוכלוסייה בישראל – מצב אבסורדי ולא הגיוני בעליל.

לאור כל האמור לעיל, חל שינוי בחקיקה ב- 01/09/2013 המאפשר למי שחייב כספים למחוק את חובותיו במסגרת הליך פשיטת רגל. אנחנו מדברים עכשיו על ההזדמנות שניתנת לאדם פרטי הנמצא בחובות שאינו מסוגל לפרוע, למחוק את כל חובותיו לכל הנושים במסגרת הליך אחד.

מחיקת חובות – מה המשמעות

מוסג "מחיקת חובות" אינו מוסג משפטי, אלא תחלופה בשפת העם להליך פשיטת הרגל בישראל. כך יצא, שעם השנים מושג "פשיטת רגל" קיבל אסוציאציה שלילית וכשאנשים שומעים על פשיטת רגל, ישר עולה בראש איזה טייקון או חברת ענק שעשו "תספורת" לחוב שלהם במסגרת הליך פשיטת רגל, ומי שאכל אותה – זה האזרחים הפשוטים.

כאשר אנחנו מדברים על הליך מחיקת חובות, הכוונה היא לאותו הליך של פשיטת רגל, רק שמי שעובר אותו, זה אדם פרטי שנקלע לחובות ואינו מסוגל לפרוע אותם. אז כן, זה גם נקרא פשיטת רגל, אבל ההליך שונה לגמרי, מאשר לחברות או ארגונים אחרים – הרבה יותר קל וזריז ובסופו של דבר, נמחקים לאדם כל חובותיו לכל הנושים.

כאן חשוב גם לציין, כי הליך פשיטת הרגל משתנה בספטמבר 2019, בו נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה 2018 שמקצר מבחינת הזמן את ההליך ומביא איתו שורה של שינויים. אנו מוכנים לשינויים הנ"ל ונשמח להסביר לכם על הליך החדש למחיקת חובות במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה 2018.

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין הוצאה לפועל ?

כפי שציינו קודם, מערכת הוצאה לפועל קורסת תחת היקפי העבודה שלה, כל יום נפתחים מאות תיקים חדשים בכל הלשכות של הוצאה לפועל. עקב כך, מספיק שבבקשה שלך יהיה חסר משהו או פשוט הנוסח יהיה לא מספיק משכנע ופקידי הוצאה לפועל ישמחו לדחות את בקשתכם למחיקת חובות (פחות עבודה).

כאן הניסיון של עורך הדין הוצאה לפועל שלכם משחק תפקיד מאוד חשוב – עו"ד הוצאה לפועל בעל ניסיון יודע על מה לשים דגש בבקשה, מתי ואיפה עדיף לכם להגיש את הבקשה וכו'. תקבעו פגישות עם כמה עורכי דין הוצאה לפועל, תשמעו להמלצותיהם, תבררו האם היו לו/לה מקרים דומים בעבר? הליך של מחיקת חובות חייב לבצע מומחה בתחום פשיטת רגל והוצאה לפועל בלבד!

חשוב שתכירו גם את עורך הדין הוצאה לפועל שלכם כבן אדם, כי הליך מחיקת חובות – פשיטת רגל לוקח כ-18 חודשים ואתם תהיו בקשר עם עוה"ד הוצאה לפועל שלכם במהלך החודשים האלה כמה וכמה פעמים. גם אחרי השלב הקריטי של הכנת הבקשה למחיקת חובות וגשתה, עו"ד הוצאה לפועל חייב לעקוב אחרי שהליך מתנהל כדין, אתם תגישו יחד עם עורך הדין שלכם כל חודשיים דו"ח המפרט הכנסות והוצאות.

במידה ויש לכם עיקול חשבון בנק או עיקול משכורת, עורך הדין שלכם חייב להכין ולהגיש בקשות מיוחדות להסרתם.

אנחנו מזמינים אותכם לעיין בכתבות נוספות באתר שלנו ולקבל מידע שיכול לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה ולא נעימה הזאת עם נזק מינימלי ובפחות זמן, במידה ויישארו אצלכם שאלות – אתם מוזמנים לכתוב לנו דרך האתר או להתקשר, ואנחנו נשמח לענות ולעזור לכם.

צרו קשר עכשיו ואנו נעזור לכם עם כל הבדיקות הנדרשות (ללא עלות) וטיפול מהיר ומקצועי המותאם למקרה הספציפי לכם!

מחיקת חובות בהוצאה לפועל
מחיקת חובות בהוצאה לפועל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader