מחיקת חובות ישנים

חייבים כספים וכבר לא יודעים איך להתמודד עם זה? אם כך, כדאי שתדעו: יש לכם אל מי לפנות ואתם לא באמת לבד בסיטואציה הזאת. כל אחד מאיתנו, אפילו האנשים האחראים ביותר, עלול למצוא את עצמו חייב כספים לא מעטים לגורמים שונים.

לפעמים הגורמים שלהם אנחנו יכולים להיות חייבים אלה אנשים פרטיים, לפעמים מדובר על ספקים שהביאו סחורה לעסק שלנו ובמקרים שונים החובות הם לרשויות המקומיות. מה שמשותף לכל המצבים האלה הוא שמי שאתם חייבים לו כסף יעשה הכול, ובצדק, כדי לנסות לקבל מכם את מה שמגיע לו.

זה אומר שאתם אומנם יכולים להתעלם מהמצב לפרק זמן מסוים אך בזמן הזה שאתם מעמידים פנים שהחוק לא קיים – הוא רק הולך וגדל. לכן, אם יש לכם חובות ישנים כדאי שתתחילו לטפל בהם כי מחיקת חובות ישנים זה משהו שאפשר, וכדאי, להתמודד איתו אחת ולתמיד.

 

מה צריך לברר כשרוצים למחוק חובות ישנים?

כאשר מדברים על תהליך של מחיקת חובות ישנים מדברים, לפני הכול, על הצורך להבין איך בכלל נוצר החוב. האם החוב נוצר כי לא שילמתם בכלל? כי לא ידעתם שאתם חייבים? או אולי בגלל ששילמתם רק חלק ממה שהייתם חייבים? בנוסף לכך, חשוב לבדוק גם איך הנושים שלכם גובים את החוב. האם יש אפשרות להגיע איתם להסדרי תשלום הגיוניים שתוכלו לעמוד בהם? והאם יש אפשרות לוותר על הריבית שנצברה כי לא שילמתם בזמן? אחרי שנקבל את כל הנתונים האלה ניתן יהיה להחליט באיזו דרך להתמודד עם המצב ובהמשך נפעל למען מחיקת החוב.

כדי להתחיל בהליך צריך לעשות בדיקת תיקים עדכנית בהוצאה לפועל. אנחנו עושים את זה ללא עלות ללקוחותנו, כי בלי זה אי אפשר להתחיל בהליך הסדר חובות ישנים.

הסדר תשלומים שאפשר לעמוד בו

הרעיון במחיקת החובות הוא לא רק לנסות לצמצם כמה שרק אפשר את הסכום, אלא גם לראות כיצד ניתן לפרוס את הסכום על פני תשלומים שתוכלו לעמוד בהם. אין שום היגיון בלהתחייב על תשלום שאח"כ לא ישאיר לכם כסף לקנות מצרכים בסופר שכן העניין צריך להיות ריאלי והגיוני. לכן, בין אם מדובר על מחיקת חובות ישנים ובין אם מדובר על חובות עדכניים יותר, יש משמעות להסדר התשלומים שאליו מגיעים עם הנושים. יש לקחת בחשבון שכאשר מדובר על נושים גדולים כמו הרשויות המקומיות אתם כמובן לא היחידים שמתמודדים איתם. לכן כאן יש משמעות גם לאופן שבו אתם ניגשים למחיקת החוב ולניסיון להגיע להסדר כלשהו. זו הסיבה שבגללה לא כדאי לכם לנסות להתמודד עם העניין הזה לבד ובהחלט עדיף להזמין את שירותיו של עורך דין מקצועי שיוכל לעמוד לצידכם ולסייע לכם כמה שיותר.

 

איזה עורך דין יתאים לכם?

מחיקת חובות ישנים והתנהלות שונה מול ההוצאה לפועל זה מסוג אותם הדברים שאי אפשר לעשות בלי עורך דין הוצאה לפועל מקצועי שמכיר את התחום על בוריו. לכן חשוב לבדוק לאיפה אתם פונים וממי אתם מבקשים שירות כי הרעיון הוא להפקיד את המשימה בידי מי שיוכל לסייע לכם כמה שיותר. לכן כדאי שתבדקו לגבי עורך הדין שלכם פרטים כמו:

  • מתי הוא סיים את לימודים ומזה כמה שנים הוא עוסק במקצוע?
  • האם ההתמחות העיקרית של עוה"ד היא מחיקת חובות ישנים?
  • האם הלקוחות האחרים של משרדי עורכי הדין ממליצים עליו?
  • האם מדובר על משרד עורכי דין שמציע לכם זמינות בכל עת?

חשוב לדעת שלא אחת, למרות הרצון הטוב להגיע להסדר עם הנושים, העניין לא יוכל לפסוח על בית המשפט. לכן עורך הדין שאליו אתם מתקשרים צריך להיות איש מקצוע שגם יוכל לייצג אתכם בכבוד מול בית המשפט כי אחרת הסיכוי שלכם להצליח להגיע ליעדים שלכם יהיה מאוד קטן. יש משמעות לאופן שבו בונים את התיק שלכם ולאופן שבו הדברים מובאים ומוצגים בפני בית המשפט ועורך הדין יש תפקיד מרכזי בעניין.

 

סבלנות, כי התהליך יכול להיות ארוך

אם חשבתם  לרגע שעכשיו, כשאתם מוכנים להתמודד סוף סוף עם החובות שלכם, הכול יסתיים תוך יום-יומיים, כדאי שתדעו שברוב המקרים זה לא המצב. כמובן שאם אתם מודעים לחוב, לוקחים עליו אחריות ויכולות לשלם אותו בבת אחת הרי שניתן יהיה לסיים את האירוע מהר אך לרוב זה לא המצב. לכן חשוב שתכינו את עצמכם להליך לא קצר שיכולות להיות בו עליות וירידות שכן מדובר על גורמים שונים שמעורבים בו. מה שכן, בפירוש לא כדאי לכם לדחות עוד ועוד את הטיפול בדברים כי בזמן הזה לא רק שהחוב גדל, אלא הנושים גם יכולים לנקוט לא מעט פעולות נגדכם. הם יכולים, לדוגמה, לעקל לכם את המשכורת ואף להוציא נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, אז למה לכם להסתבך בכל המצבים האלה? למרות שהתהליך עלול להיות מורכב ולא פשוט חשוב שתתחילו אותו כי כך תוכלו להתחיל את חייכם מחדש כמה שיותר מהר. מחיקת חובות ישנים בעזרת עורכי הדין הטובים ביותר בארץ זו הדרך הנכונה לעשות את הדברים, אז למה אתם עדיין ממתינים עם העניין?

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

מחיקת חובות ישנים
מחיקת חובות ישנים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ ‏באתי למשרד עם יד על הלב‏הייתי אבוד ולא יודע מה לעשות‏לקחתי כוס מים נרגעתי ‏וסיפרתי את הסיפור שלי‏קודם כל אמרו לי תירגעי הכל יהיה בסדר‏דמעות מהעיניים לא מפסיקות לרדת מהלחץ הכספי שהיה לינגשתי למשרד צורכי דין דניאל ינובוסקי‏ ‏ ‏פה נעצרו המילים‏מילא תודה ענקית על הכל ….בשירjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader