מחיקת חובות לביטוח לאומי

החוק קובע כי במדינת ישראל כל אזרח שמלאו לו 18 שנה חייב לשלם ביטוח לאומי, בין אם מדובר על אישה או על גבר וללא כל קשר למקצוע שבו הם עוסקים. כמובן שהשאלה כמה כל אחד מאיתנו צריך לשלם לביטוח הלאומי משתנה בהתאם לסיטואציות שונות, לאחוזי הנכות ולהכנסה החודשית הקבועה. עם זאת, יש לא מעט מקרים שבהם האדם שצריך לשלם את הביטוח הלאומי פשוט לא עושה זאת ויכולות להיות לכך סיבות רבות.

בין אם מדובר על אדם שהוא עצמאי ובין אם מדובר על שכיר, אף פעם אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש, מה שאומר שאפילו לא ידעתם כמה עליכם לשלם או איך, זו עדיין לא סיבה שבגינה ימחקו לכם את החובות. יתרה מכך, הביטוח הלאומי, שרואה באי תשלום חוב לכל דבר, גם דורש ריביות על החובות של האזרחים ואף מטיל קנסות.

 

אל תתעלמו!

אם אתם חייבים כספים לביטוח הלאומי, הטיפ הכי חשוב שאפשר יהיה לתת לכם, הוא לא להתעלם מהמצב הזה. כפי שהוזכר, מדובר על חוב לכל דבר ולכן זה גם טבעי שהוא יגדל, יהיה מעמיק יותר ובהמשך יהיה לכם הרבה יותר קשה לעמוד בכל ההחזרים הללו. לכן זה לא משנה על איזה סכומים עומד החוב שלכם לביטוח הלאומי כי בכל מקרה כדאי לבדוק את הדברים. כל אדם שחייב כספים לביטוח הלאומי מקבל על כך דיווחים, פירוטים ואינספור הסברים, מה שאומר שאתם לא יכולים שלא להיות מודעים לעניין הזה. מצד שני, רגע לפני שאתם מנסים להגיע עם הביטוח הלאומי להסדרי תשלום שונים, בין אם זה בכרטיס אשראי ובין אם זה בכל דרך אחר, כדאי שתדעו שיש גם אפשרות של מחיקת חובות.

האם תקבלו מחיקת חובות מלאה?

כמו כל הליך אחר של מחיקת חובות, גם כאשר מדברים על מחיקת חובות לביטוח הלאומי צריך לבדוק כל מקרה לגופו. כלומר, זה שיש אנשים שהביטוח הלאומי אכן החליט למחוק להם את החוב זה טוב ויפה אך יש לכך תנאים מאוד ברורים ולא תמיד זה יקרה. ראשית, הביטוח הלאומי, במקרים מסוימים, יחליט למחוק לא את החובות עצמם אלא את הריביות ואת הקנסות. שנית, חשוב להבין איך נוצר החוב שלכם, על איזה סכומים מדובר והאם אתם זכאים להקלות שונות. לדוגמה, לא אחת קורה שאדם נמצא בוועדות שונות לצורך קבלת אחוזי נכות ועד שהוא מקבל את האישור הסופי הוא אינו משלם את הביטוח הלאומי בכל חודש. מצב זה יוצא חוב שלפעמים עלול להיות גבוה מאוד, אך בהמשך הביטוח הלאומי הרבה פעמים יחליט למחוק את החובות לאור התהליך שבו היה מצוי האזרח עד קבלת האישור על אחוזי הנכות שלו.

 

איך מגדילים את הסיכוי למחיקת החובות?

מעבר לכך שחשוב להבין איך הגעתם לחובות ועל איזה סכומים מדובר, יש גם משמעות לשאלה איך אתם מתכוונים להגיש את הבקשה למחיקת חובות. יש נהלים מאוד ברורים, מסמכים שצריך להגיש וגורמים שאליהם צריך לפנות, מה שאומר שכל מה שקשור למחיקת חובות בביטוח לאומי זה לא דבר שכדאי לכם להתמודד איתו לבד. אין ויכוח על כך שאתם יכולים לקרוא מידע אודות הנושא הזה אונליין, ואפילו ישירות באתר של הביטוח הלאומי. עם זאת, ברגע האמת אנחנו רואים שעדיף לעשות את הדברים האלה עם איש מקצוע מוביל שיוכל לעזור לכם. עורך דין מקצועי שמכיר את החוק יוכל לבדוק את המקרה שלכם, לבקש את כל המסמכים וההסברים ובהתאם לכך לייעץ לכם מה כדאי לעשות. אין ספק שאם תצליחו למחוק את החובות שלכם לביטוח הלאומי זה יחסוך לכם לא מעט כסף ועוגמת נפש, אז למה לא? עורך הדין שאליו כדאי לכם לפנות במקרים כאלה הוא עו"ד בארי מיסקביץ' שכן הוא מגיע עם ניסיון עשיר ביותר בתחום הזה. פעמים רבות השאלה האם הבקשה למחיקת חובות לביטוח לאומי תתקבל או לא תלויה, בין היתר, באופן שבו מנהל את הדברים עורך הדין שלכם. לכן כדאי לפנות אל אדם כמו עו"ד פשיטת רגל בארי מיסקביץ'. אחרי שתמחקו את החובות תוכלו להתחיל הנהלות נכונה יותר מול הביטוח הלאומי ולהימנע מצבירת חובות בעתיד.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

מחיקת חובות לביטוח לאומי
מחיקת חובות לביטוח לאומי
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ ‏באתי למשרד עם יד על הלב‏הייתי אבוד ולא יודע מה לעשות‏לקחתי כוס מים נרגעתי ‏וסיפרתי את הסיפור שלי‏קודם כל אמרו לי תירגעי הכל יהיה בסדר‏דמעות מהעיניים לא מפסיקות לרדת מהלחץ הכספי שהיה לינגשתי למשרד צורכי דין דניאל ינובוסקי‏ ‏ ‏פה נעצרו המילים‏מילא תודה ענקית על הכל ….בשירjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader