הסדר חוב מול בנק דיסקונט  

כמו בכל בנק, גם בבנק דיסקונט לקוחות רבים מוצאים את עצמם מתקשים להחזיר את ההלוואה שלקחו, וכתוצאה מכך נזקקים להסדר חוב. במסגרת הסדר חוב, הבנק מעניק איזושהי הקלה בהסדר התשלומים הנוכחי, על מנת לאפשר לחייב להחזיר את ההלוואה בהתאם למצבו הכלכלי. מאמר זה יסביר כיצד ניתן לערוך הסדר בנק מול בנק דיסקונט, מה האפשרויות העומדות בפניכם וכיצד עורך דין יוכל לעזור לכם.  

 

בנק דיסקונט

בנק דיסקונט הינו בנק גדול ומרכזי בישראל, אשר הכנסותיו השנתיות מסתכמות ב- 10 מיליארד ₪ לערך. מלבד בנק דיסקונט, קבוצת דיסקונט מחזיקה גם בחברת כאל, בדיינרס קלאב ובבנק מרכנתיל.

 

הסדר חובות בבנק דיסקונט

כמו בכל בנק אחר, ישראלים רבים לוקחים הלוואות מבנק דיסקונט. הלוואות הינה פרקטיקה נפוצה מאוד בישראל בצורה כזו או אחרת – רבים לוקחים הלוואה עבור משכנתא, לפתיחת עסק או הלוואה לסטודנטים.

עם זאת, רבים מתקשים להחזיר את ההלוואה שלקחו. לרוב, הקושי להחזיר הלוואה נובע מאיזשהו אירוע חיצוני שפגם בשגרת חייו של החייב, כמו למשל, גילויה של מחלה קשה, אובדן של אדם קרוב ועוד.

קושי בהחזרת ההלוואה יצמיח את הצורך בהסדר חוב, שהרי ללא הסדר החייב ימצא את עצמו מפגר אחר התשלומים החודשיים. אי עמידה בהתחייבויות הכספיות הכרוכות בהלוואה תוביל לצבירת חובות גבוהים ובדרך כלל גם לתשלום ריבית גבוהה יותר.

לכן, כבר מן הרגע הראשון בו החייב מזהה כי הוא יתקשה לשלם את תשלומיו העתידיים, עליו לפנות אל הבנק על מנת להגיע עמם להבנה ולהסדר חובות.

 

איך עורכים הסדר חוב בבנק דיסקונט?

כאמור, מומלץ בחום לדווח לבנק על הקושי העתידי לעמוד בתשלומי ההלוואה מוקדם ככל האפשר. דיווח מוקדם יגדיל את האמון בין הבנק ללקוח, ויתמרץ את הבנק להעניק ללקוח הסדר חובות נוח יותר וידידותי יותר. מלבד זאת, לקוח שיפנה לבנקאי האישי שלו בבקשה להסדר חובות ככל הנראה יוכל לנהל את התקשורת בינו לבין הבנק מול הבנק עצמו ולא מול המחלקה המשפטית של הבנק, שהינה גוף חיצוני ופחות אישי.

לעומת זאת, לקוח שידווח על הקושי שלו לשלם את תשלומי ההלוואה רק לאחר שצבר חובות, יזכה לפחות אמון ושיתוף פעולה מהבנק וייתכן מאוד כי כתוצאה מכך יקבל הסדר חוב פחות "מפרגן".

לכן, הטיימינג של בקשת הסדר חוב מהבנק הוא חשוב מאוד, ועשוי להשפיע באופן מכריע על הסדר החוב שיינתן על ידי הבנק.

 

הסדרי החוב שהבנק יכול להעניק

ישנם שני הסדרי חובות מרכזיים שהבנק יכול להעניק – הקטנת חובות ופריסת חובות.

 

הקטנת חובות

הקטנת חובות, כשמה כן היא, היא הסדר חובות שכולל את הקטנת הסכום הסופי שיוחזר. הקטנת חובות נעשית בדרך כלל כאשר הבנק מזהה כי הסכום המקורי של ההלוואה לא יוחזר, ולכן יעדיף החזר מהיר וודאי גם אם הוא חלקי.

משרדנו משיג הקטנות משמעותיות במשא ומתן מול הבנק, הרבה בזכות ניסיון של שנים בתחום, וגם בתחום חדלות פירעון (בעבר פשיטת רגל). כל זה מעמיד את הבנק לבחור בין שתי האופציות: הסדר חוב עם החייב או הליך חדלות פירעון. לרוב אנחנו מצליחים לשכנע את עוה"ד של הבנק שעדיף להתגמש ולהגיע להסדר מהיר ולא להליך פשיטת הרגל של החייב.

 

פריסת חובות

לעומת הקטנת חובות, בפריסת חובות סכום ההלוואה נותר כשהיה אך הוא מחולק לתשלומים רבים יותר, ובהתאם לכך מעניק לחייב זמן רב יותר להחזיר את ההלוואה. פריסת חובות ככל הנראה לא תינתן לאדם שחסר כל אופק כלכלי ותעסוקתי, שהרי הוא לא יוכל להחזיר את ההלוואה גם בעתיד.

חשוב לדעת כי הבנק רשאי לסרב להסדר חובות אם הנסיבות שבגינן החייב לא יכול להחזיר את חובו נובעות מהתנהגות חסרת תום לב, התנהגות רשלנית או אפילו פלילית.

 

סירוב הבנק להסדר חוב

באם קיבלתם סירוב להסדר חוב על ידי הבנק, שקלו לחזור אל משרדי הבנק יחד עם עורך דין המתמחה בהסדרי חוב. עורך דין מיומן יידע להצביע על האפשרויות העומדות בפניכם, ויוכל לייצג אתכם מול הבנק.

אם סורבתם פעם נוספת, ייתכן כי האפשרות היחידה שעומדת בפניכם היא הצהרה על חדלות פירעון, שבמסגרתה תוכלו לקבל פטור מלא או חלקי מחובותיכם. למידע נוסף, היוועצו בעורך הדין שלכם.

 

עורך דין הסדר חובות מול בנק דיסקונט

חובות הם בהחלט מצב לא פשוט, שעשוי להקשות מאוד על ניהול חיים תקינים. לכן, חשוב שתעשו כל מה שביכולתכם על מנת להקל על התהליך. בין היתר, שכירת שירותיו של עורך דין תעניק לכם וודאות וביטחון כי אתם נוקטים את הצעד הנכון ביותר לעתידכם הכלכלי.

אמנם עורך דין גורר עלויות כספיות, אך ליווי בידי עורך עשוי לחסוך לכם הוצאות עתידיות רבות בכך שימליץ לכם על האפיק שימנע מכם להיכנס לחובות.

כמו כן, שכירת שירותיו של עורך דין תבטיח כי אתם נעזרים במשפטן מיומן שיוודא כי אתם מוגנים לחלוטין מבחינה משפטית. לא רבים יודעים אך אי עמידה בחובות עשויה לגרור סנקציות קשות כמו עיקול, שאת חלקן ניתן למנוע באמצעות צווים ובקשות מיוחדות. ליווי בידי עורך דין יכול למנוע תקריות לא נעימות שעשויות לשבש לחלוטין את אורח החיים שלכם.

 

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מזמין אתכם ליצור קשר על מנת שנוכל לייצג אתכם מול הבנק ולהבטיח כי אתם מקבלים כל מה שמגיע לכם לפי החוק. חובות הינם מצב קשה מאוד, ונשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם על מנת שנוכל לתת לכם גב משפטי ולתמוך בכם לאורך כל התהליך.

הסדר חוב מול בנק דיסקונט
הסדר חוב מול בנק דיסקונט
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader