הסדר חוב מול בנק לאומי  

חובות בבנק הם ללא ספק דבר מבהיל, אך חשוב להבין שלא מדובר בסוף העולם – כל עוד תתנהלו נכון ובצורה אחראית. ככל הנראה, הבנק יבוא לקראתכם ויציע לכם הסדר חוב ידידותי ויעיל יותר אם לאורך כל התהליך תשתפו פעולה ותדווחו על מצבכם הכלכלי בצורה כנה וישירה. מאמר זה יסביר כיצד ניתן לערוך הסדר חוב מול בנק לאומי, ומה תצטרכו לעשות על מנת לקבל את הסדר החוב הטוב ביותר. 

 

בנק לאומי

בנק לאומי הוא הבנק הוותיק ביותר בישראל, ואחד מהגדולים ביותר בישראל. הוא מפעיל כ- 200 סניפים בישראל, ומעסיק כעשרת אלפים עובדים. נכון ל- 2020, הכנסותיו של בנק לאומי הן כ- 13 מיליארד ₪ בשנה.

באופן טבעי, אנשים רבים צוברים חובות רבים גם בבנק לאומי, לאחר שלקחו הלוואה והתקשו להחזיר אותה. מאמר זה יסביר כיצד ניתן להסדיר חובות בבנק ככלל ובבנק לאומי בפרט.

 

חובות בבנק

לקיחת הלוואה מן הבנק היא פעולה שגורה ויומיומית בישראל. למעשה, יש עשרות ומאות אלפי ישראלים שלקחו הלוואה בצורה כזו או אחרת – לפתיחת עסק, משכנתא על הבית או הלוואת סטודנטים. מדובר בפעולה נהוגה מאוד בישראל, שהרי רבות מתוכניות ההלוואה שקיימות בבנקים השונים הן ידידותיות למשתמש ובעלות תנאים נוחים.

יחד עם זאת, גם חובות בבנק אינם תופעה נדירה – כאשר אדם סוטה מן מסלול חייו בשל פטירה של אדם קרוב, פיטורין, מחלה או אירוע חריג אחר, קשה מאוד לחזור למסלול חיים הרגיל. ככל הנראה, אדם שלקח הלוואה וחווה אירוע משמעותי בחייו שהותיר אותו מאחור, יתקשה להמשיך בהחזרת ההלוואה באופן סדיר כפי שנהג קודם.

בדיוק בגלל זה קיימת האפשרות להסדיר חובות מול הבנק. באמצעות הסדר חוב, המלווה יוכל להחזיר את ההלוואה בצורה שמתאימה לו ולנסיבות חייו. זאת, כמובן, בכפוף להסכמת הבנק ולעמידה בקריטריונים להסדר החוב.

 

איך עורכים הסדר חוב?

חשוב להבין שלתזמון יש חשיבות אדירה – ככל הנראה, הבנק יביע אמון רב יותר בלקוח שניגש אליו לדווח על קושי כלכלי בטרם הגיע למצב של חובות, מאשר לקוח שניגש לבנק כאשר הוא כבר מתקשה לשלם את חובותיו.

הפגנת אמון מצד הבנק היא חשובה, כיוון שהיא תעודד אותו להעניק לכם הסדר חוב נוח יותר ואפילו ללא ערבות. כמו כן, פנייה לבנק בבקשה להסדר חובות בטרם התחלתם לצבור חובות ככל הנראה תוביל לכך שהתקשורת מול הבנק תהיה מול הבנקאי האישי שלכם.

לעומת זאת, אדם שיפנה לבנק על מנת לדווח על הקושי שלו לשלם את חובותיו במועד מאוחר יחסית, סביר להניח שיתקשה לקבל הסדר חובות כה ידידותי כיוון שהאמון ההדדי בינו לבין הבנק נפגע. בהתאם לכך, רוב התקשורת שלו עם הבנק באשר לחובותיו תיעשה מול המחלקה המשפטית של הבנק שהינה פחות מתחשבת ואישית מאשר הבנק עצמו והבנקאי האישי שלכם.

פנייה לבנק בבקשה להסדר חוב עוד בטרם כניסתכם לחובות תשפיע משמעותית על יחסיכם עם הבנק ותהפוך את ההליך כולו לנעים וקל יותר.

 

הסדרי חובות אפשריים

הבנקים השונים לרוב מציעים שני סוגים מרכזיים של הסדרי חובות – הקטנת חובות ופריסת חובות.

הקטנת חובות

במקרים רבים הבנק יעדיף החזר חוב חלקי כאשר הוא מהיר וודאי מאשר החזר חוב מלא אך קלוש. ככל שהדבר נשמע מפתה, חשוב להבין שלא תוכלו לקבל הקטנת חובות כל עוד לא תוכיחו לבנק כי אינכם יכולים לעמוד בחובותיכם כפי שהם בתצורתם הנוכחית.

 

פריסת חובות

פריסת חובות הינה פרקטיקה בה חובותיו של החייב נפרסים למספר תשלומים רב יותר, וכפועל יוצא מכך, מעניקים לחייב זמן רב יותר להחזיר את חובותיו. לשם כך החייב יצטרך להוכיח את אי יכולתו להחזיר את החובות אלא אם יקבל פריסת החובות. לצורך העניין, לקוח מובטל וללא אופק עסקי ככל הנראה יתקשה לקבל פריסת חובות שהרי אין לו הכנסה כלל.

חשוב לדעת כי חוסר יכולת להחזרת חובות בשל חוסר תום לב, התנהגות פלילית או התנהגות רשלנית, עשויות להוביל לכך שהבנק יסרב לשתף פעולה עם הלקוח ויימנע מהענקת הסדר חוב.

 

סירוב הבנק להסדר חוב

הבנק סירב להעניק לכם הסדר חוב?  עוד לא מאוחר מדי. שקלו לחזור אל משרדי הבנק בליוויו של עורך דין המתמחה בתחום, כך שיסייע לכם למצות את זכויותיכם באמצעות הכרתו המעמיקה יותר עם המוסד הבנקאי.

עם זאת, ישנם מקרים שבהם לא יאושר הסדר חובות, ולכן יש לשקול הכרזה על חדלות פירעון. הכרזה על חדלות פירעון היא הכרזה על חוסר היכולת לפרוע את החובות במועד הפירעון.

במסגרת הליך חדלות פירעון, המדינה תעניק לחייב מתווה לשיקום כלכלי (בכפוף לעמידתו בקריטריונים ובסנקציות השונות) כך שבתום ארבע שנים יוכל לקבל פטור מלא או חלקי מחובותיו ולפתוח דף נקי.

מדובר בהליך ארוך ומייגע, ולכן אם הינכם שוקלים לפתוח בהליך חדלות פירעון חשוב כי תיוועצו בעורך דין המתמחה בתחום על מנת לוודא שזו אכן האופציה הטובה והנכונה ביותר עבורכם.

 

עורך דין הסדר חובות מול בנק לאומי

אין דרך לייפות זאת – חובות בדרך כלל כרוכים באי נעימות רבה ובהליכים ארוכים ומייגעים. לכן, חשוב שתעשו כל מה שביכולתכם על מנת להפוך את ההליך ליעיל יותר וסימפטי ביותר. שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בהסדר חובות מול הבנק ומול הבנק שלכם באופן ספציפי עשויה להקל באופן משמעותי על החוויה.

עורך דין מיומן יוכל לסייע לכם לבחור את אפיק הפעולה הנכון ביותר עבורכם, לייצג אתכם מול הבנק ולוודא כי אתם מקבלים את כל מה שהחוק יכול להעניק לכם. חשוב לפעול באופן מהיר, שהרי גרירת חובות לאורך זמן עשויה להוביל לסנקציות קשות מצד הבנק כמו עיקול או הקפאת חשבון הבנק ו\או המשכורת שלכם.

 

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מתמחה בהסדרי חובות מול הבנק ומול בנק לאומי בפרט. משרדנו מחזיק בהצלחות רבות בתחום ונשמח להעניק לכם ליווי משפטי אישי ותומך, ויחדיו לסייע לכם לצאת מן החובות בצורה הטובה ביותר. שיחת ייעוץ / פגישה – ללא עלות והתחייבות. נשמח לעזור גם לכם!

הסדר חוב מול בנק לאומי
הסדר חוב מול בנק לאומי
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader