הסדר חוב מול בנק יהב

הסדר חוב מול בנק יהב הוא אחת מהאפשרויות שעומדות בפניכם אם מצאתם את עצמכם מצויים בחובות מול הבנק בשל פיגור בתשלומי ההלוואה. לשם כך, תצטרכו להוכיח לבנק כי במצבכם הכלכלי הנוכחי אתם יכולים לעמוד בתנאי הסדר החוב. לעיתים קרובות הסדר חוב הוא האפשרות הנוחה ביותר, כיוון שעמידה בו תמנע מהבנק לנקוט בסנקציות קשות כמו עיקולים והגבלה על חשבון הבנק שלכם.

 

נעים להכיר: בנק יהב

בנק יהב נוסד ב- 1954 על ידי הסתדרות עובדי המדינה ובתמיכת מדינת ישראל. מטרתו המקורית הייתה להעניק שירותי בנק עבור עובדי מדינה או עובדי מוסדות שנתמכו על ידי המדינה. ב- 2007, הבנק שינה את תנאי רישיונו, ומאז הבנק פתוח לציבור הכללי, ולא לעובדי מדינה בלבד.

בעבר 50% מהבנק הוחזק על ידי בנק הפועלים, אך בחלוף השנים בנק הפועלים מכר את חלקו לבנק מזרחי טפחות. כיום, 50% מבנק יהב נמצא בבעלות בנק מזרחי טפחות ו- 50% נמצא בבעלות המשותפת של החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה, אשר מורכב מהסתדרות עובדי המדינה וממדינת ישראל.

החל מ- 2007, כאמור, בנק יהב נפתח לכלל הציבור. בהתאם לכך, הוא החל להציע שירותים המתאימים ללקוחות פרטיים ועסקים קטנים ובינוניים, כמו הלוואות ומשכנתאות. במדינת ישראל היקרה ישראלים רבים נעזרים בהלוואות, ולא לחינם: הבנקים הישראלים מציעים הלוואות רבות בעלי תנאים ידידותיים ונוחים. לצד זאת, כמעט בלתי אפשרי לרכוש דירה או לפתוח עסק ללא סיוע כלכלי, ולכן עלתה קרנה של ההלוואה בישראל.

עם זאת, רבים מוצאים את עצמם נאבקים בהחזרי ההלוואה ואפילו נכנסים לחובות. חובות אינם חריגים בנוף הישראלי, היות וניתן להיכנס אליהם בקלות יחסית – פיטורין, מחלה, מוות במשפחה ועוד שלל אירועים לא צפויים עשויים להתרחש ולהקשות עלינו לעמוד בתשלומי ההלוואה.

חובות עשויים ליצור פאניקה של ממש, והם אכן עשויים להיות טובעניים, אך כל עוד תתנהלו בצורה מבוקרת ואחראית תוכלו למנוע את הצטברותם. אחת מהאפשרויות העומדות בפני לקוחות בנק שנכנסים לחובות היא לבקש מהבנק לקבל הסדר חוב.

 

מהו הסדר חוב?

הסדר חוב הוא הסכם שעורך הבנק בינו לבין הלקוח, במטרה להעניק ללקוח אפשרות לשלם את חובו באופן שיקל עליו להחזיר את החוב בצורה מהירה יותר ויעילה יותר. במסגרת הסדר החוב, הלקוח מקבלים תנאים נוחים להחזרת חובו, שהרי גם לבנק יש אינטרס גבוה לכך שכספו יוחזר במהרה.

ישנם שני סוגים עיקריים של הסדר חוב – פריסת חובות והקטנת חובות.

פריסת חובות הינה הסדר חוב אשר במסגרתו הלקוח מקבל הארכה לתשלום חובותיו, וכך מקבל הזדמנות להחזיר את כספו בסכומים נמוכים יותר ולאורך תקופה ארוכה יותר. פריסת חובות הינה בהחלט דרך נוחה לעמוד בתשלום החובות לצד ניהול חיים תקינים.

לעומת פריסת חובות, הקטנת חוב הינה הסדר חוב אשר במסגרתו מופחת גובה החוב שעל הלקוח להחזיר. לעיתים הקיצוץ הוא מינימלי ומסתכם בהורדת הריבית בלבד, ולעיתים הוא משמעותי יותר. כך או כך, לא תוכלו לקבל אף הסדר חוב אם לא תוכלו להוכיח כי אתם יכולים לעמוד בתנאי הסדר החוב.

לשם כך, בבואכם לבקש הסדר חוב מהבנק, עליכם להביא פירוט מלא של הכנסותיכם והוצאותיכם, תוכניות כלכליות לעתיד, הכנסות אפשריות, אופק תעסוקתי, והסיבה שבגינה אתם זקוקים לסיוע כלכלי. אם אתם מבקשים הסדר חוב בשל פיטורין, מחלה, מוות של אדם קרוב ועוד, עליכם להמציא אישור על כך.

מלבד הסדרי החוב הנ"ל, הבנק יכול להציע לכם לשנות את מועד גביית התשלומים החודשיים, לשנות את תנאי ההלוואה וכו'.

 

כיצד ניתן לקבל הסדר חוב מול בנק יהב?

חלק בלתי נפרד מקבלת הסדר חוב נוח וידידותי מהבנק הוא להוכיח את אמינותכם ואת יכולתכם לשתף פעולה עם הבנק. נקודה זו נכונה במיוחד לבנק כמו בנק יהב, שהינו בנק קטן שמכיר אתכם היטב.

לכן, ברגע שאתם מזהים שאתם עתידים לפגר בתשלומי ההלוואה, מומלץ כי תפנו לבנק בהקדם. ככל שתשכילו לבקש הסדר חוב מהר יותר, כך עולה הסבירות שתזוהו כלקוחות אמינים אשר ניתן להעניק להם הסדר חוב נוח.

לעומת זאת, אם תבקשו הסדר חוב מהבנק לאחר שהתעלמתם ממכתבי ההתראה והשיחות מהבנק למשך תקופה ארוכה וצברתם חוב מכובד, ייתכן מאוד כי הבנק יחליט שלא להעניק לכם הסדר חוב או שיעניק לכם הסדר חוב מצומצם למדי ללא הקלות משמעותיות.

במקרה כזה, מומלץ שתיעזרו בעורך דין המתמחה בדיני בנקים והסדרי חוב, כך שיסייע לכם לשפר את תנאי הסכם החוב.

 

היעזרו בעורך דין על מנת לשפר את תנאי הסדר החוב

חשוב להבין את המשמעות האדירה של הסדר חוב – הסדר חוב נוח וגמיש יאפשר לכם לעמוד בחובותיכם לצד תשלומי ההלוואה בצורה קלה יותר שתאפשר לכם לנהל חיים רגילים. לעומת זאת, הסדר חוב מצומצם עשוי להקשות עליכם בהחזר החוב ולהוביל לכך שתמצאו את עצמכם שוקעים לתוך חובות עמוקים יותר. אלו עשויים להוביל לכך שהבנק יפתח תיק גבייה ברשות ההוצאה לפעול, ומשם הדרך לעיקולים ולהקפאת חשבון הבנק קצרה מאוד.

לעורך דין ישנם כלים רבים יותר משלכם על מנת לנהל עם הבנק משא ומתן טוב יותר, שיעניק לכם פריבילגיות רבות יותר בהסדר חוב. לצד זאת, ליווי משפטי מצד עורך דין יבטיח כי זכויותיכם לא יוכלו להיפגע וכי הבנק לא יוכל להפעיל כלפיכם סנקציות לא חוקיות.

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מתמחה בתחום הסדרי החוב וישמח לעמוד לשירותכם על מנת שנוכל לסייע לכם לקבל הסדר חוב נוח וגמיש. לצד זאת, נוכל לסייע לכם לבחור אפיקי פעולה אחרים ליציאה מהחובות במקרה שבו בקשתכם להסדר חוב סורבה. משרדנו בעל הצלחות רבות בתחום, וישמח להעניק לכם ליווי אישי ואיכותי.

הסדר חוב מול בנק יהב
הסדר חוב מול בנק יהב
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader