הסדר חוב מול בנק מזרחי טפחות

הסדר חוב מול בנק מזרחי טפחות הוא לעיתים קרובות הפתרון הטוב ביותר עבור לקוח שמתקשה בהחזרת תשלומיו. עם זאת, החוכמה אינה רק בהשגת הסדר חוב, אלא גם בקבלת הסדר חוב ידידותי ובעל תנאים נוחים. לשם כך, מומלץ להיצמד לכמה הנחיות, אשר יגבירו את האמון בכם מצד הבנק ויובילו לכך ששיתוף הפעולה ביניכם יהיה טוב יותר. כך, תוכלו להתאושש מהחובות בהקדם האפשרי ולחזור לשגרת חייכם.

 

חובות בבנק מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות נוסד ב- 1923 והינו אחד מהבנקים המרכזיים בישראל. הונו העצמי משוערך ב- 18.9 מיליארד ₪ נכון ל- 2020, ובימים אלו נמצא בתהליך מיזוג עם בנק אגוד.

בישראל, הבנק הוא חלק בלתי נפרד מההתנהלות הכלכלית של האזרחים. היות וישראל הינה מדינה יקרה למדי, אזרחים רבים נעזרים בהלוואות על מנת לממן את הוצאותיהם. למעשה, קשה למצוא בעל עסק או בעלי דירה שלא לקחו הלוואה או משכנתא על מנת לשאת בהוצאות הכבדות.

לצערנו, חלק בלתי נפרד מתרבות ההלוואות הינם החובות והפיגורים בתשלום. לעיתים קרובות, קורים אירועים בלתי צפויים שלא ניתן להיערך אליהם מראש, כמו פיטורין, מחלה קשה, משבר משפחתי או אפילו משבר עולמי כמו מגפת הקורונה. במצב כזה, רבים מוצאים את עצמם מתקשים לעמוד בהחזר הלוואות שלקחו. הסדר חוב מול הבנק הינו אחד הפתרונות למקרים כמו אלו.

מהו הסדר חוב?

הסדר חוב הינו למעשה הסכם שנעשה בין הבנק לבין לקוח, כאשר הלקוח מתקשה לעמוד בתנאי ההלוואה שנקבעו לו. במסגרת הסדר החוב, הצדדים קובעים תנאים להחזר החוב הקיים, על מנת להימנע מפתיחת תיק בהוצאה לפועל ומסנקציות כמו הקפאת חשבון בנק, איסור יציאה מהארץ ועיקולים.

הסדר החוב יכול להקל מאוד על הלקוח ואפילו לאפשר לו לחזור לשגרת חייו ולהתאושש מהחובות בקלות יחסית. עם זאת, חשוב להבין שלא בכל המקרים הבנק ירצה לתת הסדר חוב ללקוח. לצורך העניין, אם הלקוח צבר חובות רבים לבנק, ולצד זאת התעלם מהמכתבים ומהשיחות שקיבל מהבנק, הוא כנראה לא יקבל הסדר חוב מהבנק, וזאת מהסיבה הפשוטה שהבנק לא יכול לסמוך עליו.

למעשה, אמון משחק תפקיד גדול בהסדר החוב. הסדר החוב הוא מעין "ג'סטה" מצד הבנק, ולכן ייתכן מאוד כי הבנק יעדיף שלא להעניק הסדר חוב ללקוח שברור כי לא יעמוד בתנאי הסדר החוב כיוון שאינו אחראי או רציני מספיק. במקרה כזה, יכול להיות כי הבנק יעדיף להפעיל את זרועות האכיפה של רשות ההוצאה לפועל.

 

הסדר חוב מול בנק מזרחי טפחות – איך מבצעים

על מנת לקבל הסדר חוב, יש להראות לבנק כי יש בידיכם את האמצעים הכלכליים לעמוד בהסדר החוב החדש. אם בדיוק פוטרתם, ואתם חסרי אופק תעסוקתי וגם אין לכם אנשים שיערבו לכם, ייתכן מאוד שהבנק יעדיף שלא לתת לכם הסדר חוב, כיוון שלא תוכלו לעמוד בו. בבואכם לבקש הסדר חוב, הביאו פירוט מלא של הוצאותיכם והכנסותיכם, ערבויות, אפשרויותיכם התעסוקתיות וכל דבר אחר שיכול לשכנע את הבנק כי אתם כשירים לעמוד בתשלומי החובות.

ישנם שני הסדרי חוב מרכזיים שהבנק נוטה להעניק:

 

הקטנת חובות

הקטנת חובות היא למעשה "תספורת" של החוב אותו אתם חייבים, שהרי הבנק יעדיף לקבל החזר חלקי אך מהיר של החובות מאשר החזר מלא שיינתן תוך שנים רבות, אם בכלל. עם כמה שהקטנת חובות נשמעת מפתה, הסדר חוב מסוג זה לא יינתן כל עוד הלקוח לא מוכיח את יכולתו לעמוד בחוב לאחר הפחתתו. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי הפחתת החוב אינה תמיד כה גדולה – לעיתים מדובר בקיצוץ הריביות והקנסות בלבד.

 

פריסת חובות

פריסת חובות הינה מעין "הארכה" בתשלום הניתנת ללקוח. באמצעותה, הלקוח יכול לשלם את חובו במשך תקופה ארוכה יותר, ולחלק את החוב לתשלומים נמוכים יותר ורבים יותר, דבר שבוודאי יקל עליו בהחזרת החוב.

 

הבנק אינו מסכים להסדר חוב, מה לעשות?

ייתכן מאוד כי לא הוכחתם טיעון משכנע מספיק על מנת לקבל הסדר חוב, ולכן הבנק סירב. במקרה כזה, יהיה כדאי להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני בנקים והסדרי חוב, על מנת שיוכל לעזור לכם לערער במקרה הצורך על החלטת הבנק. חשוב להבין שלעורך דין המתמחה בנושא יש כלים רבים יותר משלכם על מנת לנהל משא ומתן מלומד יותר עם הבנק.

יחד עם זאת, חשוב להיעזר בעורך דין על מנת שיוכל להגן עליכם מבחינה משפטית. לקוחות רבים שמצויים בחובות מול הבנק אינם מבינים כי הבנק יכול להוביל להגבלות ועיקולים קשים ביותר, שיהיה קשה מאוד להפוך אותם.

ייתכן מאוד כי גם הסדר חוב אינו ההסדר המתאים בשבילכם – אם אינכם מסוגלים להחזיר את החובות כלל, גם לאחר הסדר חוב, אולי עדיף לשקול את האפשרות של הצהרה על חדלות פירעון. במקרה כזה, תקבלו ליווי מלא מהמדינה על מנת שתשוקמו מחובותיכם, ורשות ההוצאה לפועל לא תוכל לעקל את חפציכם. על מנת לדעת אם זה אפיק הפעולה הכלכלי הנכון ביותר עבורכם, היוועצו בעורך דינכם שיוכל להמליץ לכם על השלב הבא.

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי ישמח לעמוד לרשותכם במקרה שאתם מתמודדים עם חובות מול הבנק ושוקלים לבקש הסדר חובות. משרדנו מתמחה בתחום הבנקים וחדלות הפירעון, ונשמח ללוות אתכם עד שתשוקמו כליל מן החובות.

הסדר חוב מול בנק מזרחי טפחות
הסדר חוב מול בנק מזרחי טפחות
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader