הסדר חוב מול בנק ערבי ישראלי

הסדר חוב מול בנק ערבי ישראלי עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר עבורכם על מנת לצאת מחובותיכם בצורה המהירה והקלה ביותר. כיום הבנק הערבי ישראלי שייך לקבוצת בנק לאומי, ועל כן כל התקשורת מול הבנק בנושא תתנהל מול בנק לאומי. מאמר זה יסביר כיצד ניתן לקבל הסדר חוב מול בנק לאומי, שהינו בנק גדול שמחזיק בלקוחות רבים, וכיצד תוכלו לשפר את תנאי הסדר החוב.

 

בנק ערבי ישראלי בע"מ

בנק ערבי ישראלי בע"מ הוא בנק שהוקם ב- 1960 על מנת להנגיש את שירותי הבנק לציבור הערבי בישראל. לבנק היו סניפים בעכו, קלנסווה, אום אל פאחם, ירושלים, ג'נין וכן ביישובים ערבים נוספים. בסוף 2015, הבנק הערבי ישראלי התמזג לבנק הלאומי, ומאז הוא אינו קיים עוד.

מאותו רגע והלאה, כל השירותים שהבנק הערבי הישראלי הציעו נותרו על כנם תחת שמו של בנק לאומי. בנק לאומי שם לעצמו מטרה להמשיך לגלות מעורבות בקרב הציבור הערבי ולהציע שירותים בנקאיים נרחבים.

בנק לאומי לישראל בע"מ הינו הבנק השני בגודלו בישראל והונו העצמי עומד על כ- 37 מיליארד ₪, נכון ל- 2020. מדובר בבנק ותיק מאוד, אשר מפעיל כ- 200 סניפים ומעסיק כ- 10,000 עובדים.

כמו כל בנק, גם הבנק הלאומי לישראל מציע שירותי הלוואה ומשכנתאות, שמטרתם לסייע ללקוחותיו להתייצב כלכלית, לרכוש בתים ולהשתלב במגזר העסקי בישראל.

חובות בבנק ערבי ישראלי בע"מ

אם צברתם חובות בעודכם לקוחות בבנק ערבי ישראלי, סביר להניח שלאחר סגירתו של הבנק אלו הועברו לטיפולו של בנק לאומי. למידע נוסף, פנו לסניף בנק לאומי הקרוב לביתכם.

כאמור, חובות הם חלק בלתי נפקד מהכלכלה הישראלית. רבים נעזרים בהלוואות ובמשכנתאות על מנת להתפתח מבחינה כלכלית ועסקית, או בשל רצונם להשתקם מנפילה כלכלית. עם זאת, במדינת ישראל היקרה ומלאת התהפוכות, רבים מוצאים את עצמם מתקשים לעמוד בתשלומי ההלוואה, וכתוצאה מכך, צוברים חובות רבים.

רבים חוששים כל חייהם מכניסה לחובות, ובצדק – כניסה לא מבוקרת לחובות, שאינה מלווה בייעוץ כלכלי ומשפטי או סיוע כלכלי מצד שלישי, עשויה להיות טובענית מאוד ולהשפיע על חייכם ועל חיי משפחתכם וקרוביכם באופן חסר תקדים.

לצד זאת, חשוב לדעת שעל חובות ניתן להשתלט – אחת מהאפשרויות שעומדות בפניכם היא לפנות לבנקאי האישי שלכם בבקשה להסדר חוב, על מנת לנהל את החזרת החובות באופן מבוקר.

 

הסדר חוב מול בנק ערבי ישראלי

הסדר חוב הוא הסכם שנערך בין הבנק לבין הלקוח, על מנת להקל על הלקוח להחזיר את חובו בחזרה לבנק. לעיתים קרובות, החוב נגרם עקב מצוקה כלכלית פתאומית ולא צפויה, וכתוצאה מכך הלקוח מתקשה לעמוד גם בתשלומי החוב ומוצא את עצמו בסחרחורת כלכלית לא נשלטת. לכן, הסדר חוב הינו דרכו של החוב להעניק ללקוח אלטרנטיבה לתשלום החוב, כיוון שגם לבנק יש אינטרס לכך שהלקוח יוכל לעמוד בהחזר החוב ולא ייפנה לפשיטת רגל.

ישנם שני סוגים של הסדרי חוב שהבנק מעניק בדרך כלל: הקטנת חובות ופריסת חובות.

 

הקטנת חובות

הקטנת חובות, כשמה כן היא, הינה סוג של הסדר חובות אשר במסגרתו החובות מופחתים על מנת שהלקוח יוכל לעמוד בתשלומם. אמנם מדובר בהסדר מפתיע, אך חשוב להבין שגם לבנק יש אינטרס לקבל את כספו בחזרה, ולעיתים קרובות יעדיף לקבל הסדר חלקי אך מידי מאשר החזר מלא שנמשך שנים רבות.

הקטנת החובות משתנה מלקוח ללקוח, בהתאם למצבם הכלכלי ולנסיבותיהם – ישנם לקוחות שיקבלו הקטנת חובות בצורת קיצוץ הקנסות והריביות, ויש לקוחות שיקבלו הנחה משמעותית יותר.

חשוב לדעת שעל אף שמדובר בהסדר חוב מפתה מאוד, הוא לא מתאים לכל אחד: הבנק לא יקטין את חובכם כל עוד הוא אינו משוכנע שתוכלו להחזיר את החוב בתצורתו החדשה. לשם כך, הוא יזדקק לאינדיקציה בצורת פירוט מלא של הכנסותיכם והוצאותיכם, מידע על עתידכם התעסוקתי, ערבויות ועוד. הסדר חוב כזה עשוי להכביד מאוד על התהליך ועשוי להיות כרוך כרוך בהגבלות רבות, ולכן ייתכן שהסדר חוב אחר או הכרזה על חדלות פירעון (נקרא בעבר "פשיטת רגל") הוא אפיק הפעולה הנכון עבורכם. לשם כך, מומלץ שתיוועצו בעורך דין המתמחה בדיני בנקים וחדלות פירעון.

 

פריסת חובות

פריסת חובות הינה הסדר חוב מסוג אחר, אשר במסגרתה הלקוח מקבל מעין "הארכה" לשלם את חובותיו במסגרת זמן ממושכת יותר. בדרך כלל, הדבר אומר כי הוא יוכל גם לשלם את חובותיו בסכומים קטנים יותר לאורך תקופה ארוכה יותר. עבור רבים, הסדר חוב מסוג זה עשוי להקל מאוד על ההתמודדות עם החובות.

עם זאת, סביר להניח שהבנק לא יאשר הסדר חוב כזה אם הלקוח אינו יכול להוכיח את יכולתו הכלכלית לעמוד בתשלומים החדשים. לצורך העניין, סביר להניח שלקוח מובטל, חסר אופק תעסוקתי וללא ערבים לא יקבל הסדר חוב. כמו כן, ייתכן מאוד כי הבנק יסרב לבקשתו של לקוח שמצא את עצמו בחובות בשל התנהלות חסרת תום לב, רשלנית או אפילו פלילית, שהרי לא ניתן לסמוך עליו שיחזיר את החוב.

 

שיפור תנאי הסדר החוב

זכרו – ככל שהוכחתם את עצמכם לאורך השנים כלקוחות אמינים שעומדים בתשלומים השונים, כך עולה הסבירות שתקבלו הסדר חוב גמיש, נוח וידידותי. לכן, התנהלותכם כלקוחות לאורך השנים מהווה אינדיקציה של ממש לסוג הסדר החוב שתקבלו. לעומת זאת, אם אתם מפגרים בתשלומיכם לעיתים קרובות ייתכן שתסומנו כלקוחות "בעייתיים".

זכרו שלבנק יש אמצעי אכיפה וגבייה אגרסיביים מאוד, ולכן תרצו להימנע מהם בכל מחיר. על כן, אם אתם מתקשים להשיג הסדר חוב, צרו קשר עם עורך דין המתמחה בתחום. לעורך דין מיומן יש כלים טובים משלכם על מנת לנהל משא ומתן מוצלח עם הבנק, כך שתוכלו לקבל הסדר חוב נוח. כמו כן, עורך דין מנוסה יוכל לוודא כי אתם מוגנים מפני סנקציות כמו עיקול, הקפאת חשבון בנק ואיסור יציאה מהארץ.

כאשר אתם מצויים בחובות כבדים, ייתכן מאוד שתתקשו להגן על עצמכם מפני הבנק ורשות ההוצאה לפועל. עורך דין המומחה בתחום יוכל לעזור לכם לשפר את תנאיכם ככל האפשר, ובמידת הצורך, ללוות אתכם בהליך הכרזה על חדלות פירעון כך שתוכלו לצאת מהחובות בהקדם האפשרי ובצורה הסימפטית ביותר.

חובות הם ללא ספק מצב קשה ומאיים. ליווי בידי עורך דין המתמחה בדיני בנקים יוכל להקל על התהליך ולהפוך אותו ליעיל ונעים יותר. משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מזמין אתכם ליצור קשר על מנת שנוכל לעזור לכם להתמודד עם חובותיכם ולסייע לכם לצאת מהם בהקדם האפשרי.

הסדר חוב מול בנק ערבי ישראלי
הסדר חוב מול בנק ערבי ישראלי
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader