הסדר חוב מול הבנק הבינלאומי 

הסדר חוב מול הבנק הבינלאומי הוא אחת מהאפשרויות שעומדות בפניכם אם אתם מפגרים בתשלומי ההלוואה לבנק הבינלאומי. חובות הם אמנם מצב מאיים מאוד, אך זו אינה סיבה מספקת על מנת לטמון את ראשיכם בחול – הדבר הנבון ביותר שתוכלו לעשות הוא לפעול בצורה מהירה ומחושבת ולהיעזר בעורך דין המתמחה בתחום. כל הפרטים במאמר.

 

חובות בבנק הבינלאומי

הבנק הבינלאומי (או בשמו המלא: הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ) הינו הבנק החמישי הגדול ביותר בישראל. הונו העצמי עומד על כ- 9 מיליארד ₪ נכון ל- 2020, והוא הבעלים של בנק אוצר החייל.

כמו כל בנק, גם לבנק הבינלאומי ישנם לקוחות רבים המצויים בחובות. יש לכך הסבר פשוט – ישראלים רבים נעזרים בהלוואות ובמשכנתאות על מנת לעשות צעדים משמעותיים בחייהם, כמו פתיחת עסק או רכישת בית, ולעיתים קרובות הם מתקשים לעמוד בהן.

ישנן סיבות רבות שבגללן אנשים רבים כל כך מתקשים לעמוד בהלוואות לקחו – ראשית, הכלכלה בישראל היא כלכלה מבוססת אשראי, אשר מטשטש מאוד את גבולות היכולת הכלכלית. כך, רבים מוצאים את עצמם מוציאים כסף רב יותר ממה שתיכננו להוציא. שנית, החיים רצופים באירועים בלתי צפויים כמו מחלות, פיטורין ועוד אתגרים רבים שמקשים על עמידה בתשלומי ההלוואה.

כפי שניתן להבין, חובות הם חלק בלתי נפרד ממרקם החיים הכלכלי. רבים חוששים מהם מאוד, אך חשוב לדעת שחובות הם אינם סוף העולם כל עוד אתם מתנהלים מולם באחריות. אחת מהאפשרויות של לקוח שמפגר בתשלומי ההלוואה לחוב היא לבקש מהבנק הסדר חוב, אשר יפורט במאמר זה.

מהו הסדר חוב מול הבנק הבינלאומי?

הסדר חוב הינו מונח שמתאר הסכם שנערך בין הבנק לבין הלקוח באשר לתשלום החובות. על מנת להימנע מסנקציות קשות הכרוכות בפתיחת תיק הוצאה לפועל על ידי הבנק לאכיפת החוב, כמו עיקולים והגבלות, יש ליצור קשר עם הבנק ולבנק ממנו להסדיר את חובכם בטרם פנייה לאכיפה נוקשה יותר.

ישנם שני סוגים של הסדר חוב הנפוצים בבנקים בישראל – הקטנת חובות ופריסת חובות.

 

הקטנת חובות

הקטנת חובות הוא הסדר חוב שבמסגרתו מוקטן החוב שהלקוח צריך לפרוע. לבנק יש אינטרס לנקוט בהסדר חוב זה, כיוון שהוא יעדיף לקבל סכום חלקי ומהיר מאשר סכום מלא אשר מועד קבלתו לא נראה באופק.

עם זאת, לא ניתן לקבל הקטנת חובות ללא הוכחה מספקת כי ללקוח יש איך לעמוד כלכלית בהסדר החוב החדש. אם לא יוכל להוכיח זאת, סביר להניח שהבנק יעדיף לנקוט באמצעי גבייה אחרים.

 

פריסת חובות

פריסת חובות הינה סוג נוסף של הסדר חוב, אשר במסגרתו החוב נפרש על פני תקופת זמן גדולה יותר. כך, הלקוח מקבל "הארכה" לתשלום החוב לצד אפשרות לשלם תשלומים רבים יותר אשר סכומם נמוך יותר, ולהקל על תהליך השבת החוב.

גם במקרה הזה, הבנק לא יאשר את הסדר החוב כל עוד יראה שללקוח אין הוכחה ממשית לכך שהוא יכול לעמוד בחוב בהסדרו החדש. לצד זאת, סביר להניח כי הבנק יסרב לבקשה להסדר חוב אם הסיבה שבגינה הלקוח נכנס לחוב הינה רשלנות, חוסר תום לב או התנהלות פלילית.

 

אני מאחר בתשלומי ההלוואה, מה עליי לעשות?

העצה הטובה ביותר שנוכל להעניק לכם היא לא להתעלם ממכתבי הבנק. מכתבי ההתראה נועדו על מנת ליידע את החייב על מצבו הכלכלי, ועל כך שעליו להחזיר את חובו בהקדם. לבנק יש כלים אגרסיביים מאוד שבאמצעותם הוא יכול לגבות את החוב, ולכן התעלמות ממכתבי הבנק לא תוביל לדבר מלבד לעיקולים ולסנקציות נוספות.

דעו את זכויותיכם – חשוב לדעת שכל עוד לא חתמתם על אישור קבלת מכתב ההתראה, הבנק אינו יכול לבצע עיקולים. עם זאת, חשוב שלא להימנע מהתמודדות עם הבנק, כיוון שפגיעה באמון ובשיתוף הפעולה ביניכם תוביל לכך שהבנק לא יסכים להעניק לכם הסדר חוב.

לכן, כאשר אתם מתחילים לפגר בתשלומי ההלוואה, מומלץ כי תנקטו בשני הצעדים הבאים – ראשית, תפנו לעורך דין המתמחה בדיני בנקים על מנת שיסביר לכם על זכויותיכם ועל האפיקים המשפטיים האפשריים עבורכם. שנית, פנו לבנק בהקדם על מנת להסדיר את החוב.

 

כיצד אוכל לשפר את תנאי הסדר החוב?

זכרו – הבנק הוא אמנם גוף גדול, אך הוא בכל זאת מחזיק באינטרס לקבל את כספו בחזרה. לכן, כל עוד אתם מוכיחים את עצמכם כלקוחות אמינים ואחראיים, כך תנאי הסדר החוב שתקבלו יהיו יותר טובים. בהתאם לכך, יש משמעות גדולה לתזמון שבו תבקשו את הסדר החוב. אם תפנו לבנק באשר לקושי שלכם לשלם את החוב עוד בטרם צברתם חובות גדולים, תעשו רושם אחראי ואמין יותר. אם תפנו לבנק לאחר פיגור גדול בהחזר התשלומים, תסומנו כלקוחות בעייתיים.

כאשר אתם מנהלים משא ומתן להסדר חוב בבנק, ישנה חשיבות גדולה למוניטין שלכם כלקוחות – אם הבנק סומך על יכולתכם לעמוד בתשלום הסדר החוב החדש, תוכלו לקבל הסדר נוח וידידותי, ללא ערבויות וללא פגיעה במסגרת האשראי שלכם.

בנוסף, אם תפנו לבנק בשלב מוקדם יותר ובטרם צבירת החובות, ייתכן מאוד שתוכלו להמשיך לנהל את התקשורת עם הבנק באמצעות הבנקאי האישי שלכם. אם תטפלו בחובותיכם רק לאחר קבלת מכתבי אזהרה, ככל הנראה תועברו לטיפולה של המחלקה המשפטית של הבנק, שהיא כמובן פחות ידידותית ומתחשבת מהבנקאי האישי שלכם.

דרך נוספת שבה תוכלו לשפר את הסדר החוב היא שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בדיני בנקים ובהסדרי חוב. לעורך דין המתמחה בתחום ישנם כלים רבים יותר על מנת לנהל משא ומתן חכם ויעיל, כך שתוכלו לקבל תנאים טובים יותר בהסדר החוב שלכם, גם אם התחלתם ברגל שמאל.

לצד זאת, עורך דין המתמחה בדיני בנקים ובחובות יוכל לעזור לכם במקרה שבקשתכם להסדר חוב סורבה. מלבד ערעור על החלטת הבנק, עורך דין שבקיא בעולמות הללו יוכל לייעץ לכם מה לעשות הלאה על מנת לצאת מהחובות בצורה הקלה והפשוטה ביותר.

 

ליווי משפטי מעורך דין המתמחה בהסדר חוב

הימצאות בחובות הוא מצב לא פשוט, שלעיתים קרובות עשוי להיות טובעני מאוד. על מנת לעבור אותו בשלום, מומלץ כי תיעזרו בעורך דין המתמחה בכך. עורך דין יוכל לייעץ לכם מה אפיק הפעולה הנכון ביותר עבורכם ולייצג אתכם מול הבנק על מנת להגן על זכויותיכם ולהבטיח כי לא תיפגעו מהתהליך.

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מתמחה בדיני בנקים והסדרי חוב, ומזמין אתכם עוד היום על מנת שנוכל יחדיו לשתף פעולה כך שתצאו מהחובות ותוכלו לפתוח דף נקי בחייכם. משרדנו מחזיק בידע וניסיון ענף בתחום, ובעל הצלחות רבות.

הסדר חוב מול הבנק הבינלאומי
הסדר חוב מול הבנק הבינלאומי
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader