עורך דין להסדר חובות

רבים האנשים המצויים בחובות החשים כי עולמם מתפרק עליהם. תחושה זו אינה מופרכת – ישראל אינה מדינה ידידותית לבעלי חובות, והתחושה המרכזית של חייבים היא טביעה בים של בירוקרטיה וחוקים. לכן, ייתכן כי הדבר הנכון ביותר עבורכם בתור בעלי חובות הוא להיעזר בשירותיו של עורך דין להסדר חובות, על מנת לפעול למען הקלת חובותיכם ובניית עתיד כלכלי יציב יותר.

 

מהו הסדר חוב?

כאשר אדם מצוי בחובות ומוצא כי אינו יכול לפרוע אותם במועד, הוא יכול לבקש הסדר חוב מן הנושה הרלוונטי. בין אם מדובר במוסד לביטוח לאומי, בנקים, רשות ההוצאה לפועל וכל גוף או נושה אחר, כמעט תמיד ניתן להגיש בקשה להסדר חוב.

המטרה של הסדר חוב – כשמו כן הוא – היא להסדיר את החוב. כלומר, במקרים בהם אדם אינו יכול לפרוע את חובותיו, הוא רשאי לבקש כי תיעשה איזושהי התאמה בחוב למצבו הכלכלי – כמו למשל פריסת החוב לתשלומים רבים יותר, יצירת מרווח גדול יותר בין תשלום לתשלום, הפחתת ריביות מן החוב ואפילו הקטנת החוב.

כפי שכמובן ניתן להניח, הסדר חוב הוא אינו דבר שניתן בקלות וללא תנאים. על מנת לקבל הסדר חוב, יש להגיש בקשה לגורם הרלוונטי, ולעיתים קרובות יש צורך בהתייצבות מול וועדה. מלבד זאת, ככל הנראה תתבקשו להביא עמכם ערבים, פירוט מלא של הכנסותיכם והוצאותיכם וכל פרט רלוונטי אחר.

לעיתים, אדם שמצוי בחובות ירגיש כי מרוב הבירוקרטיה הוא אינו מוצא את ידיו ורגליו, ובצדק – מערכת החובות בישראל היא מערכת מבלבלת, מסועפת ורבת פרטים, שמקשה על האדם הפשוט, שאינו משפטן, להתמודד איתה בצורה הטובה ביותר. מאמר זה יפרט כיצד עורך דין להסדר חובות יוכל לסייע לכם בקבלת הסדר חוב, ומעבר לכך.

עורך דין להסדר חובות – הגשת הבקשה באמצעותו

הגשת בקשה להסדר חוב אינה פשוטה כפי שהיא נשמעת – כאמור, מדובר בבקשה שכל תכליתה היא להסביר לנושה מדוע אתם זכאים לאיזושהי הקלה בהחזרת חובותיכם.

זכרו, ידו של הנושה היא לרוב על העליונה – אם לא תחזירו את חובותיכם והלוואותיכם כפי שהתחייבתם מלכתחילה, ככל הנראה תמצאו את עצמכם מתמודדים עם הסנקציות של החוק, כמו עיקול, הקפאת חשבון בנק ואפילו צו  יציאה מהארץ.

לכן, בבואכם להגיש בקשה להסדר חוב, רצוי כי תעשו זאת בליווי עורך דין להסדר חובות. עורך דין מיומן מכיר מספיק את המערכת על מנת לכתוב בקשה קוהרנטית ומשכנעת שמתיישבת עם החוק.

מלבד זאת, אין לערער על כך כי ליווי מצד עורך דין יעניק לבקשתכם תוקף רב יותר, כך שהנושה הרלוונטי ישתכנע בעילה שהצגתם בפניו.

מלבד הבקשה להסדר חוב, ישנם דברים נוספים שיש לטפל בהם, כמו הגשת בקשה להקפאת הליכים, על מנת להגן על נכסיכם ועל עצמכם בזמן שאתם ממתינים לתשובה. קבלת סיוע משפטי מעורך דין להסדר חובות תוכל להבטיח כי אתם עושים כל מה שאתם יכולים על מנת להגן על עצמכם מבחינה משפטית ולמצות את הזכויות שלכם.

 

ערעור על החלטה שניתנה באשר להסדר חוב

לצערנו, לא תמיד הבקשה להסדר חוב מתקבלת, משלל סיבות – חשד לחוסר תום לב של החייב, עילה לא מספיק משכנעת או פשוט אי רצון וחוסר אמון מצד הנושה. ייתכן שהבקשה להסדר חוב כן התקבלה, אך באופן חלקי בלבד, כך שהתועלת שהסדר החוב החלקי מביא עמו אינה גדולה מספיק.

לכן, חשוב לדעת שהמאבק אינו מסתיים כאן – על הסירוב של גוף ציבורי כמו הוצאה לפועל והמוסד לביטוח לאומי אפשר לערער בבית משפט. במקרה כזה, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום, על מנת להבטיח כי תציגו בבית המשפט תיק משכנע וכי תקבלו את הסדר החוב לו אתם זקוקים.

ניהול מאבק משפטי עשוי להיות ארוך, מייגע ואפילו בזבזני. לכן, חשוב לעשות זאת בליוויו של עורך דין, כך שלא תבזבזו משאבים כספיים ונפשיים לחינם, ותשפרו את סיכוייכם לנצח באופן משמעותי.

 

המשך טיפול באמצעות אפיקים אחרים

לא תמיד הבקשה להסדר חוב מתקבלת, גם אם החייב ערער עליה בבית המשפט. לכן, חשוב שתיוועצו בעורך דין על מנת להכריע מה יהיה השלב הבא, שהרי אין מפלט מלבד התמודדות עם החוב, ולא תמיד יש אמצעים כלכליים מספיקים על מנת להבטיח החזר חוב מלא או אפילו חלקי.

במקרה כזה, ייתכן ותצטרכו לשקול הכרזה על חדלות פירעון. חדלות פירעון היא הגרסה החדשה והידידותית יותר של 'פשיטת רגל', אשר מטרתה היא לשקם חייבים ולהחזיר אותם למסלול חיים תקין כאשר הם נקיים מחובות, גם במחיר של החזרת חוב חלקית או אפילו אפסית לנושים.

עם זאת, לחדלות פירעון יש מחיר כבד: מדובר בהליך בן ארבע שנים, שכולל ויתור על חירויות רבות והתחייבות למגבלות וסנקציות שונות. חדלות פירעון הינו הליך שמצריך התמסרות מוחלטת למטרה, שהרי בלעדיה החייב לא יזכה לצו ההפטר המיוחל.

לצד חדלות פירעון, ישנם הליכים אחרים שיכולים להתאים לכם, כמו אסיפת נושים או פירוק חברה. חשוב ביותר כי לא תחליטו לבד וללא סיוע מקצועי מהו אפיק הפעולה הטוב ביותר עבורכם, וכי תיעזרו בעורך דין המתמחה בתחום כדי לוודא שאתם אכן בוחרים את המסלול המיטבי עבורכם, עבור משפחתכם ועבור נכסיכם.

עורך הדין ינובסקי מתמחה בהסדר חובות וחדלות פירעון, וישמח לעמוד לשירותכם על מנת ללוות אתכם בכל שלב ושלב של ההליך. משרדנו מחזיק בניסיון רב בתחום, וביכולתנו להפוך את ההליכים הקשים לקלים יותר ויעילים יותר.

עורך דין להסדר חובות
עורך דין להסדר חובות
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader