טיפים פרקטיים לבעלי חובות

במהלך כל יום דברים רבים עוברים עלינו וקורים לנו, רובנו עובדים או לומדים במהלך היום ובשלב כלשהו מגיעים לביתנו ונצרכים לעשות מטלות בית, לא משנה מה מצבכם המשפחתי ובמה אתם מתעסקים בחייכם ישנם דברים שקורים לכם ומשפיעים עליכם ויש דברים שאתם מצליחים להחליק ולא לתת להם יחס.

לעיתים הדבר הקטן ביותר שקורה לנו יכול להיחרט על לוח ליבנו ולסרב להיעלם לזמן רב, ישנם דברים פיזיים שקורים לנו ודברים נפשיים, הרבה פעמים דברים שעוברים עלינו באופן פיזי משפיעים עלינו באופן נפשי ואז אנחנו לא יכולים להמשיך בחיינו כרגיל, כמו למשל חובות. כאשר אדם נקלע לחובות, לכאורה עובר עליו דבר שאינו קשור למצבו הנפשי, חסר לו כסף וזה קשור באופן ישיר לגשמיות ולמצבו הכלכלי, אלא שאם אתם בעלי חובות אתם ודאי יודעים שחובות אפילו הקטנים שבהם יכולים להשפיע על הנפש ולא לתת מנוחה לרגע.

אך אל דאגה, גם אם אתם בעלי חובות ואתם שקועים עמוק בתוכם, דעו שיש לכם אפשרות להתחיל להתאושש מכל מצב ולהרים את עצמכם באופן נפשי למחיקת החובות. ישנם טיפים מעשיים רבים לבעלי חובות להתאוששות מהירה וכמו כל דבר שאנחנו רוצים לשנות עלינו קודם כל להיות מודעים למה שקורה בפועל במצב הנתון.

 

הכרת החוב

אם הייתם חשים ברע ולא הייתם יודעים את מקור הבעיה וודאי הייתם רצים מרופא לרופא ומבררים מה יכול להיות הדבר שמטריד את מנוחתכם. אחרי שהייתם מוצאים את מקור הבעיה הייתם חוקרים ובודקים את גודלה ואת אופן הטיפול בה. כך גם בחובות – בכדי לטפל בבעיה ולתת לה תרופה עליכם לברר על החובות, מה גודלם, למי אתם חייבים את הכסף, מתי זמן הפירעון וכל דבר שיכול להשפיע על הפתרון.

חשוב לדעת שהערכות מוקדמת והבנה מה הסכומים אותם אתם חייבים, למי אתם חייבים, כמה זמן אתם מאחרים בתשלום החובות ועוד משפיעה על זמן ההתאוששות שלכם כיוון שאם יודעים ומתכננים את החזר החובות כראוי יש סיכוי גבוה יותר לצאת מהחובות במהירות.

לאחר שאתם יודעים כמה אתם חייבים ולמי, עליכם להבדיל בין החובות השונים, את החובות שאתם חייבים לאנשים פרטיים הבדילו מן החובות שאתם חייבים לרשויות מקומיות, למספקי שירות, לבנקים ועוד. דבר נוסף: אל תפזרו צ'קים, נותני השירות אינם פראיירים, הם יפנו להליך גביית חובות ואתם תשלמו בריבית בסוף.

לא להתעלם ממכתבים ופניות אודות החובות

אנשים רבים חושבים שאם הם יתעלמו ממכתבים אודות החובות שלהם החובות ייעלמו והם כבר לא יצטרכו לשלם את החוב, אך הדבר הוא טעות מרה שיכולה לעלות מחיר יקר ומצד שני לחסוך עוגמת נפש אם יתייחסו כבר לפניות הראשונות. לכן כבר מהפעם הראשונה שפונים אליכם בכל אמצעי להתריע על חוב שיש לכם, תנו תשומת לב מלאה לדבר על כל המשתמע מכך והתחילו בתהליכים כדי שלא תשקעו בחובות רבים.

פעמים רבות אנחנו נוטים להדחיק דברים שקשים לנו ואז אנחנו משלמים על כך מחיר כבד, במקרה הזה המחיר יכול להיות גם הצטברות של חוב נוסף עקב ההתעכבות בתשלום החוב הראשוני, בנוסף עלינו לדעת שרשויות רבות יכולות לנקוט אמצעים שיקשו עלינו את חיי היומיום אם לא נשלם להם את חובותינו.

הדבר החשוב ביותר במצב של חובות הוא לפנות לעזרה חיצונית שבלעדיה קשה מאוד לצאת מחובות.

 

פנייה לעזרה

אם עשיתם את שני השלבים הקודמים, שהם הערכת מצב והתייחסות מלאה להתרעות אודות החובות שלכם, השלב הבא וההכרחי שעליכם לבצע הוא פניה לעזרה חיצונית שתוציא אתכם מהחובות ותעזור לכם להשתקם כלכלית, חשוב מאוד לא לסמוך רק על מאמרים, הרצאות ועצות ממומחים אלא להתייעץ באופן אישי על המקרה שלכם כיוון שכל מקרה הוא שונה ובעל מורכבויות שונות המשפיעות גם על היציאה מהמצב הנתון.

חשוב מאוד גם במצב קשה כזה בו אתם נמצאים בקרקעית ובקושי גדול מאוד, עליכם להיות שקולים ולבחור איש מקצוע שיעזור לכם רק לאחר שביררתם אודותיו ואתם יודעים שהוא איש הגון שכל רצונו טהור כדי להוציא אתכם מהחובות.

במצבים כאלה בהם הכל נראה שחור ולא רואים את האור בקצה המנהרה, עליכם לאגור כוחות ולדעת שגם אם אתם לא רואים איך כבר לא תהיו בעלי חובות יום אחד, זה יכול לקרות, עם הרבה מאמץ ועבודה קשה.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

טיפים פרקטיים לבעלי חובות
טיפים פרקטיים לבעלי חובות
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader