מכתב התראה הוצאה לפועל

קבלת מכתב התראה הוצאה לפועל היא דבר מאיים מאוד, שרוב האנשים לא יידעו כיצד להתמודד עמו ומה זכויותיהם בנושא. לכן, חשוב להכיר את הדין בנושא, ולזכור שגם כבעלי חובות יש לכם זכויות שהעניק לכם החוק, ואין לפגוע בהן. על אף החשש הרב שמכתב התראה מהוצאה לפועל מעורר, מדובר בהליך שיש דרכים להתמודד עמו אם רק תדעו כיצד. כל הפרטים במאמר

 

מכתב התראה הוצאה לפועל – היבט כללי

הוצאה לפועל היא זרוע של משרד המשפטים ורשות האכיפה והגבייה, והיא אמונה על גביית חיובים, לרבות חובות, שטרות, שעבודים ומסמכים אחרים.

התיק ייפתח כאשר הזוכה (האדם שהגיש בקשה לנקיטת הליכים, ביצוע שטר או פסק דין) מבקש לפתוח את התיק ובקשתו מתקבלת. כתוצאה מכך, ייפתח תיק כנגד החייב.

במסגרת ההוצאה לפועל ניתן לעקל נכסים, חפצים, רכב, משכורת ואפילו חשבונות בנק.

 

מה המשמעות של קבלת מכתב התראה מהוצאה לפועל?

מכתב מהוצאה לפועל נשלח לחייו ונועד על מנת להתריע על פתיחת תיק בהוצאה לפועל כנגדו. משמעות התיק בהוצאה לפועל היא חובתו של החייב לפרוע את חובו בהקדם באחת הדרכים המקובלות (תשלום מלא, פריסת תשלומים, איחוד תיקים ועוד), ואם לא יעשה זאת – ייאלץ לעמוד בפני סנקציות קשות ואפילו עיקולים.

זמן תגובה

ברוב המקרים, יינתנו לחייב בין 20 ל- 30 ימים לבחור כיצד יפעל. אי שיתוף פעולה עם רשות ההוצאה לפועל במסגרת הימים שניתנו לו, תוביל לתוצאות קשות, כפי שהוזכרו לעיל.

 

אפשרויות מסירת המכתב התראה

ברוב המקרים, מכתב ההתרעה יימסר בדואר רשום או במסירה אישית. עצם סירובו של החייב לקבל את המכתב או לחתום על קבלתו אינה נחשבת כאילו לא קיבל את המכתב, ולכן ספירת הימים תחל מיום המצאת המכתב.

לחייב יש כמה דרכים לפעול בהן, ואלו תלויות בשאלה האם מכחיש את החוב או לא.

 

חייב שאינו מכחיש את החוב

לחייב שאינו מכחיש את החוב יש שלושה מצבים אפשריים:

 

תשלום מלא

תשלום החוב במלואו, אם הוא מסוגל ורוצה לעשות זאת.

 

תשלום חלקי

תשלום החוב באופן חלקי, אין אינו מסוגל לפרוע את כולו בבת אחת. במקרה כזה, החייב יכול להגיש בקשה לפריסת החוב לתשלומים על מנת לפרוס את התשלום לתקופה ארוכה יותר. כמו כן, הוא יכול לבקש חקירת יכולת שתוכיח כי אינו יכול לשלם את החוב במלואו, כך שתינתן לו אפשרות אחרת.

 

אינו מסוגל לפרוע את החוב

במקרה כזה, יכול החייב לבחור באפיק של חדלות פירעון (פשיטת רגל לשעבר), לעבור שיקום כלכלי ולקבל פטור מלא או חלקי על חובותיו.

 

חייב המכחיש את החוב או את חלקו

חייב המכחיש את החוב ואת תוקפו, יכול להציג את התנגדותו באמצעות הדרכים הבאות:

 

התנגדות לביצוע שטר

במקרה שבו תיק ההוצאה לפועל נפתח בשל מימוש שטר, המחאה או משכנתא, החייב יכול להגיש התנגדות לביצוע, בשל טענת זיוף, כישלון תמורה, גניבת ההמחאה ועוד.

 

התנגדות לתביעה

במקרים שבהם תיק ההוצאה לפועל נפתח בשל תביעת סכום קצוב (פחות מ- 75,000 ₪), החייב יכול להתנגד לתביעה באמצעות נימוקים מהותיים (כמו למשל ביטול החוזה שבגינו נפתח התיק או חוסר עילה) או בשל נימוקים טכניים (אם למשל החוב הוא מעל ל- 75,000 ₪).

 

ערעור פסק דין

במקרים שבהם תיק ההוצאה לפועל נפתח בשל פסק דין נגד החייב, יכול החייב לערער על פסק הדין בבית המשפט. הגשת הערעור אינה בהכרח מעכבת את הליכי ההוצאה לפועל וביצועם, ולכן יש להגיש בקשה לעיכוב הליכים וביצועו של פסק הדין.

 

אי עמידה במועד שנקבע במכתב ההתראה

במקרה שהחייב לא פעל במסגרת הימים שניתנו לו במכתב ההתראה, הוא רשאי להגיש בקשה להארכת המועד לתשלום החוב או להגשת התנגדותו. איחור במועד מוביל לביטול הזכות לעיכוב הליכים באופן אוטמטי, ולכן יחד עם בקשות אלו יש להגיש בקשה לעיכוב הליכים.

 

היעזרות בעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל

התמודדות מול הוצאה לפועל בהליכי גבייה היא מבלבלת ומאיימת מאוד, בשל הנהלים הרבים והדקויות החוקיות הרבות. כמו כן, החייב אינו מיומן דיו על מנת לזהות פגמים בהליך או להכיר את כל אפיקי הפעולה העומדים בפניו, ולכן עשוי לפספס כמה מזכויותיו החשובות ביותר.

לשם כך, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל בעת הליכי גבייה, החל מרגע קבלת המכתב ואפילו מבעוד מועד, על מנת להימנע ממצב זה. עורך דין מנוסה יכיר את כל הדרכים בהן ניתן לפעול על מנת למנוע את תהליך העיקול או הטלת סנקציות, וייתכן שאף יצליח להגיע להסדר חובות.

 

שקיפות מלאה

בנוסף, עורך דין יציג בפניכם את האפשרויות השונות שעומדות בפניכם, בין אם מדובר בהתנגדות, שיתוף פעולה, הכרזה על חדלות פירעון, ערעור בבית המשפט ועוד, על מנת לוודא שההליך מתנהל בצורה היעילה, הנעימה והחסכונית ביותר.

 

סיכום

חשוב לזכור שאין תחליף לידע משפטי, וכי ניסיונות רבים להימנע מהעסקת עורך דין מומחה מובילים לבזבוז כסף רב יותר מאשר היו מוציאים אם היו מעסיקים את עורך הדין מלכתחילה. בבואכם לבחור עורך דין, בחרו באדם בעל ניסיון רב ואמינות, כך שתוכלו לדעת כי האינטרסים והצרכים שלכם מונחים במקום הראשון.

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מתמחה בהוצאה לפועל ודיני חדלות פירעון, ומזמין אתכם ליצור קשר בהקדם על מנת שנוכל ליידע אתכם באשר לזכויות שלכם ולאפשרויות העומדות בפניכם, כך שתוכלו לפעול באופן השקול והמושכל ביותר.

מכתב התראה הוצאה לפועל
מכתב התראה הוצאה לפועל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader