מכתב התראה מהבנק

קבלת מכתב התראה מהבנק היא מעמד מאוד מאיים, שגורם לחייבים רבים לטמון את ראשם בחול ולהתעלם מקבלתו. אין לעשות זאת! כל התעלמות ממכתב התראה מהבנק עלולה להוביל למצב חמור פי כמה וכמה, ולכן חשוב להכיר את זכויותיכם ואת הדין בנושא, על מנת להתמודד עם מצב זה לפני שיחמיר.

 

מה משמעות קבלת המכתב מהבנק?

לרבים מאיתנו, מינוס בבנק אינו מצב זר. כאשר לקוח בבנק צובר חובות רבים, הבנק מחויב לפי חוק לשלוח מכתב התראה כדי שהלקוח יהיה מודע למצבו הכלכלי ויתכונן לכך שנדרש ממנו להחזיר את הסכום המבוקש בהקדם.

במקרה בו יש חשש ממשי שהמכתב יגרום ללקוח להבריח נכסים חשובים על מנת שלא יילקחו ממנו, הבנק אינו מחויב לשלוח את המכתב.

 

למה עליי לטפל בנושא במהרה?

חשוב להבין שהבנק הוא נושה מקצועי, בעל צוות משפטי מיומן וניסיון רב עם מקרים כמו אלו. לכן, הוא לא יהסס לנקוט בכלים שניתנו לו כחוק, כמו עיקולים ותביעות. אלו, בסופו של דבר, יגדילו את חובכם באופן משמעותי.

בקבלכם את מכתב ההתראה, צרו קשר עם הבנק על מנת להסדיר את תשלום החוב. אם אינכם יכולים לשלם אותו, ייתכן שבאמצעות היעזרות בעורך דין תוכלו להגיע להסדר עם הבנק, כמו פריסת תשלומים.

חשוב להבדיל בין המקרים בהם סכום החוב שלכם גבוה או נמוך מ- 75,000 ₪, שהרי בהתאם לגובה החוב ישתנו הנהלים.

סכום החוב נמוך מ- 75,000 ₪

במידה שחובו של החייב נמוך מ- 75,000 ₪, והוא לא שילם את חובו בהתאם למכתב ההתראה שקיבל, ישלח אליו מכתב התראה נוסף שמתריע על כוונת הבנק לפתוח לו תיק בהוצאה לפועל באמצעות תביעה על סכום קצוב. המכתב יתקבל בדואר רשום או במסירה אישית, כאשר סירוב לחתום או לקבל את המכתב לא ייחשב כאילו המכתב לא התקבל.

 

זמן תגובה לדרישת תשלום חוב

מרגע קבלת המכתב, לחייב יש שלושים ימים לפעול או לשלם את חובו. באם לא עשה דבר לעיכוב הליכים או לסיומם, יוכל הבנק לפתוח לו תיק בהוצאה לפועל.

כשהתיק בהוצאה לפועל ייפתח, ישלח לחייב מכתב אזהרה מטעם מנהל לשכת ההוצאה לפועל. תינתן לו אפשרות לשלם את החוב, להתייצב לחקירת יכולת או להגיש בקשה לצו תשלומים, וכל אלו במהלך 30 הימים שלאחר המצאת האזהרה.

 

אי שיתוף פעולה עם הוצאה לפועל

אי שיתוף פעולה עם רשות ההוצאה לפועל, תוביל להגדרת מעמדו כ'חייב בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו'. מעמד זה יכול להוביל להטלת סנקציות מחמירות על החייב, לרבות הגדרתו כלקוח מיוחד בבנק, צו איסור יציאה מהארץ, הגבלות על שימושו באשראי ועוד.

 

סכום החוב גבוה מ- 75,000 ₪

הבנק עלול להגיש תביעה לביהמ"ש שתוביל לעיקול של נכסים יקרים ואפילו חשבונות בנק. עד ה- 01.01.21 הבנק היה רשאי להגיש תביעה באפיק של סדר דין מקוצר, אך זה בוטל בשל השינויים בחקיקת סדר הדין האזרחי.

 

דעו את זכויותיכם

רבות נאמר על שיטות הגבייה האגרסיביות של הבנקים, ולכן חשוב להכיר מהן זכויותיכם בתהליכים מעין אלו, על מנת שיהיה בידכם את כל הידע הנדרש על מנת להגן על עצמכם.

 

נגישות מלאה למסמכים ולמידע

הבנק אוחז במסמכים רבים שעשויים להבהיר ללקוח ולעורך דינו את מצבו הכלכלי והמשפטי. כאשר הבנק פותח בהליך תביעה, אין בידו למנוע מהלקוח הנתבע גישה למסמכיו, שהרי לרוב, אלו קריטיים להגנה עצמית בבית המשפט או בהוצאה לפועל.

כמו כן, על הבנק לאפשר ללקוחותיו – לרבות חייבים הנתבעים בגין פיגור בתשלום – נגישות מלאה לחשבון הבנק שלהם ולקבלת מידע סדיר על פעולותיהם במסגרת הבנק, כמו כל לקוח רגיל.

 

פירוט מלא במכתב ההתראה

הבנק מחויב לדווח ללקוח החייב על נסיבות חובותיו במכתב ההתראה, כך שיהיה מעודכן בתהליך וידע אם הוא מפגר בתשלומיו.

 

פיקוח הבנק על תיקי ההוצאה לפועל

הבנק מחויב למנוע ליקויים בתיקי הוצאה לפועל באמצעות יצירת מנגנוני ביקורת ופיקוח על תיקי ההוצאה לפועל והגבייה שנעשית במסגרת. אי עמידה בתקנים אלו עשויה לעלות לכדי רשלנות מצד הבנק.

 

כיצד עורך דין הוצאה לפועל יוכל לעזור לי?

במקרים כמו אלו, מומלץ בחום להיעזר בעורך דין הבקיא בהוצאה לפועל ובדיני בנקאות. כשלב ראשון, עורך דין מיומן יידע לזהות האם ישנה תשתית משפטית להתראה ולתביעה. הבנק, כנושה מקצועי, מחויב לחובות גילוי רבות, ואי עמידה בהן עשויה לערער את התביעה מן היסוד. כלומר, אי מסירת פרטים חשובים על אופי ההלוואה שלקח החייב, לצורך העניין, עשויה לערער את התיק שיש לבנק.

 

משא ומתן מול הבנק

כמו כן, עורך דין יוכל לעמוד לצידכם בקבלכם את מכתב ההתראה מהבנק, ולנהל משא ומתן עם הבנק כך שתוכלו לקבל פריסת תשלומים או הקלה אחרת שתאפשר לכם להחזיר את החובות בזמן ריאלי, ותמנע מעורבות משפטית יקרה ומסורבלת.

 

סיכום

בנוסף, עורך דין מקצועי לצידכם יסייע לכם להבין את השתלשלות האירועים ולזהות מתי זכויותיכם מופרות וכיצד יש לקבלן בחזרה. אנו מאמינים כי אין תחליף לידע ובקיאות משפטיים, וכי היעזרות בעורך דין עשויה לחסוך לכם כסף רב, ולא פחות חשוב – לחסוך לכם זמן יקר ומשאבים נפשיים.

אם מצאתם את עצמכם ניצבים בפני מאבק כלכלי ומשפטי עם הבנק, משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מזמין אתכם ליצור קשר עם משרדם בהקדם, כך שתוכלו לקבל ליווי משפטי ומקצועי מהדרגה הראשונה.

מכתב התראה מהבנק
מכתב התראה מהבנק
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader