עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים

כאשר אנחנו חושבים על הוצאה לפועל, כנראה שאנחנו מדמיינים לנו שני בחורים עם משאית אשר באים לקחת ממשפחה בקשיים כלכליים את תכולת כל הבית שלהם. המציאות הינה שונה לחלוטין. כיום, כמעט כל אדם יכול להגיע למצב של פתיחת תיק בהוצאה לפועל ואף למצב של עיקול חשבונות ונכסים לצורך סגירת חובות.

חשוב להבין כי פתיחה של תיק בהוצאה לפועל יכולה להתרחש לכל אדם ואפילו במקרים של חובות נמוכים יחסית. במקרה בו נפתח כנגדכם תיק בהוצאה לפועל חשוב מאוד לא להתמהמה ולפנות בהקדם לקבלת ייעוץ וליווי של עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים.

 

מהי הוצאה לפועל ומהו תהליך פתיחת תיק?

הוצאה לפועל הינו הגוף הרשמי שאחראי להוציא לפועל (מכאן גם שמו) גבייה של חובות. החובות יכולים להיות כלפי אדם פרטי, חברה, גוף פרטי (כמו בנק) או גוף מדיני. בכל אחד מהמקרים הללו, החייב לא שילם את חובו לנושה ואילו הנושה בחר לפתוח בהליך גבייה כפוי כלפי החייב.

פתיחת תיק בהוצאה לפועל יכולה להתרחש גם במקרים בהם החייב כלל לא היה מודע לחוב, לדוגמה בשל אי הגעה של מכתבי התראה או שהות ממושכת בחו"ל ולכן חשוב לזכור כי אי ידיעה על קיומו של החוב אינה פוטרת מתשלום שלו ומההשלכות הטמונות בפתיחת תיק בהוצאה לפועל.

 

אילו השלכות יש לפתיחה של תיק הוצאה לפועל?

לפתיחת תיק בהוצאה לפועל ישנן מספר השלכות, חלקן קצרות טווח וחלקן עשויות להשפיע רק בעתיד.

 

השלכות מיידיות

כמובן שההשלכה המיידית הברורה מכולן הינה הדרישה לשלם את החוב בהקדם אפשרי. נוסף לכך, ובמקרים בהם החייב בוחר שלא לשלם את החוב (בשל חוסר יכולת כלכלית או בשל חוסר רצון), הוצאה לפועל יכולה לפעול באופן אקטיבי להחזרת החוב ולעקל את משכורתו, חשבונותיו ונכסיו השונים של החייב.

פעולות אלו עשויות להוביל לירידה משמעותית מאוד בהכנסות של המשפחה ובאורח החיים של המשפחה. עד כדי מצב של מכירת דירת מגורים ומעבר.

 

השלכות עתידיות

מלבד ההשלכות המיידיות והפגיעה באורח החיים וביכולת הכלכלית של המשפחה, ישנה גם פגיעה עתידית אפשרית. פגיעה זו כוללת בעיקר הרעה בתנאים לצורך קבלת משכנתא, הלוואות אחרות וכן בפתיחה של חשבונות בנק או לצורך קבלת כרטיסי אשראי.

בפועל, פתיחת תיק בהוצאה לפועל מעידה כי אינכם מסוגלים לעמוד בתשלומי החובות שלכם ולכן מרבית החברות הפיננסיות והבנקים לא ירצו להעניק לכם אשראי או הלוואה.

 

באילו מקרים יפתח תיק בהוצאה לפועל?

בעבר החוק הגדיר כי יש לפתוח תיק בהוצאה לפועל רק במקרה בו ניתן לכך פסק דין מבית המשפט אשר קובע את הדרישה להחזרת החוב ולפתיחה של תיק בהוצאה לפועל לצורך כך.

עם זאת, בשל העומס הרב שנוצר על מערכת המשפט בנושא זה ובכדי לקצר את התהליכים נקבע כי ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל במקרים בהם ישנו שטר חוב, שטר משכנתא, צ'ק, שטר ערבות או חשבונית אשר מעידים על קיומו של החוב. חשוב לציין, כי אין הגבלה לגובה החוב הדרוש לצורך פתיחת תיק בהוצאה לפועל ולכן, לעיתים גם חובות קטנים עשויים לגרור השלכות רבות.

 

תפקידו של עורך דין בתחום ההוצאה לפעול בגבעתיים

לעו"ד הוצאה לפעול בגבעתיים יש תפקיד מרכזי בכל הנוגע לטיפול בתיק ההוצאה לפועל שלכם. את תפקידיו ניתן לחלק לפי השלבים השונים של ההליך החל משלב ההודעה המוקדמת על פתיחת התיק ועד לשלבי סגירת החוב או פשיטת הרגל.

לעו"ד יש תפקיד משמעותי באפיון דרך הפעולה הנדרשת ויישומו. כמו כן, עו"ד הוצאה לפועל בגבעתיים יכול לייצג אתכם בדיונים מול הנושים לצורך הסדרת החובות באופן שיתאים לכם בצורה הטובה ביותר. במידה ואינכם מסוגלים לעמוד בהחזרים עורך הדין צפוי ללוות אתכם בפנייה המשפטית ועד לשלב ההכרה בכם בתור פושטי רגל ולסגירת החובות.

 

מתי יש לפנות לעו"ד הוצאה לפועל בגבעתיים?

מומלץ לפנות ליו"ד הוצאה לפועל בגבעתיים בהקדם האפשרי. במידה וקיבלתם מכתב התרעה בטרם פתיחת תיק או שאתם צפויים לעמוד מול בית הדין בשל החובות שצברתם חשוב מאוד לפנות לערוך דין המתמחה בפתיחת תיקים בהוצאה לפועל כבר בשלב זה.

לפי החוק אין חובה להיות מיוצג על ידי עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים לאורך בתהליך כולו, אך ייעוץ וליווי על ידי עורך דין עשוי להקל עליכם משמעותית ולאפשר לכם לסגור את החובות בצורה מהירה וללא פגיעה מהותית ביכולת הכלכלית העתידית שלכם.

 

עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים וחובות קטנים

ישנם מקרים בהם תיק בהוצאה לפועל יפתח בשל חוב יחסית קטן שאתם יכולים לסגור אותו במהירות וללא כל בעיה. מומלץ גם במקרה כזה לפנות לעורך דין וזאת כדי שיבצע את שלב המשא ומתן בעבורכם ויוודא כי כל החובות אכן נסגרו. משא ומתן נכון מול הנושה יכול להוביל להורדה של הריביות על החוב ותשלום רק של החוב המקורי, דבר שעשוי לחסוך לכם סכומים רבים גם אם מדובר רק בחוב קטן יחסית.

 

כיצד יש לפעול לאחר פתיחת תיק בהוצאה לפועל?

פתיחת תיק בהוצאה לפועל משמעותה דרישה להחזר החוב באופן מידי. חושב מאוד לבדוק מול עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל בגבעתיים מהן המשמעויות והאפשרויות שלכם אל מול החוב הקיים אצלכם, דרישות הנושים והיכולת הכלכלית שלכם.

 

פירעון מלא או חלקי של החוב

האפשרות הראשונה הינה סגירה של החוב. ניתן לפרוע את החוב במלואו או בהסכמה של הנושה לפרוע אותו בתשלומים. בשני מקרים אלו החוב יוסדר באופן מלא ללא נקיטה של תהליכים נוספים כנגדכם כגון עיקול החשבונות והנכסים שלכם.

במקרים בהם מוגדר מראש בתיק ההוצאה לפועל שיש לבצע את החזר החוב בצורה של החזר בתשלומים, ניתן לבקש פריסה מחודשת של החוב, כך שיתאים ליכולת הכלכלית שלכם ויאפשר לכם לסגור את החוב ללא פגיעה באורח החיים וללא צורך בעיקול של נכסים או חשבונות.

 

הגעה להסדר מחודש

במקרים בהם אין ביכולתכם לסגור את החוב היות והמצב הכלכלי שלכם אינו מאפשר זאת, ניתן לבצע משא ומתן מול הנושה (בעדיפות יש לבצע את המשא ומתן באמצעותו של עו"ד הוצאה לפועל בגבעתיים). במסגרת המשא ומתן, ניתן להגיע להסדר אשר יאפשר לנושה לקבל חלק ניכר מהחוב אך מנגד לא יגרום לפשיטת רגל מצד החייב.

הסדרים אלו יכולים להיות בהקטנה של החוב באופן משמעותי או בהסדרי תשלומים שונים לחלוטין ושלא כוללים את הסכום המלא.

 

חדלות פירעון

במקרה בו לא ניתן להגיע להסדר מול הנושה, יחל הליך שנקרא חדלות פירעון. מדובר במצב בו כל הנכסים של החייב יעוקלו על ידי ההוצאה לפועל. נוסף לכך גם ההכנסות השוטפות של החייב יועברו בחלקן (כל סכום שעובר את הדרוש למחייה מינימלית) לצורך סגירת החוב. בסוף התהליך, יוגדר החייב כפושט רגל והחובות שנותרו ימחקו. הליך זה יאפשר לחייב לבצע הליך של שיקום כלכלי ולחזור להיות חלק מהמערך הכלכלי של המדינה.

 

כיצד לבחור נכון עורך דין הוצאה לפועל?

לעורך הדין יש תפקיד משמעותי מאוד בכל התהליך, החל מלהסביר ולהנגיש את התהליך והמצב ללקוח, לנהל משא ומתן מול הנושים וללוות את הלקוח גם במצב של חדלות פירעון. לכן, חשוב מאוד לבחור עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים בעל ניסיון מקצועי, בעל ניסיון רב הנמצא במיקום שנגיש לכם.

 

ניסיון, ניסיון, ניסיון

בתחום עריכת הדין ישנה משמעות גדולה מאוד לניסיון של עורך הדין. ככל ששנות הניסיון של עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים הינו רב יותר, כך גם כמות תיקי ההוצאה לפועל שהוא טיפל בהם הינו רב יותר. דבר זה מעיד על ידע רב וניסיון בטיפול בתיקים הדומים לשלכם.

 

מקצועיות והתמחות

עריכת דין הינה תחום רחב מאוד, לכן חשוב מאוד לוודא כי עורך הדין שאתם פונים אליו אכן מתמחה בתחום של הוצאה לפועל ומכיר אותו לעומקו. כל התמחות בעריכת דין הינה רחבה ועמוקה ולכן פנייה לעורך דין כללי עשויה להוביל לתוצאות הפוכות ממה שתרצו.

 

מיקום נוח

חשוב לוודא כי עורך הדין שאתם פונים אליו עובד בקרבה למקום שנוח לכם. לדוגמה אם אתם גרים בגבעתיים מומלץ לפנות לעורך דין מהסביבה כדוגמה, עורך דין הממוקם ברמת גן. וזאת כדי לאפשר לכם גישה מהירה וקרובה למשרדיו לכל צורך שיידרש.

 

עו"ד דניאל ינובסקי הבחירה שלכם לעו"ד הוצאה לפועל בגבעתיים

עו"ד ינובסקי מתמחה ומתמקד בטיפול בתיקי הוצאה לפועל. בין אם אתם הנושה ובין אם אתם החייב ניתן לפנות לעו"ד ינובסקי לקבלת ליווי וייעוץ לאורך כל התהליך. החל מפתיחת התיק, בחינת הסדריי החזרים ועד לסגירת החוב או הגעה להליכים של חדלות פירעון. עבור עו"ד ינובסקי, כל תיק הינו משימה ייחודית וייעודית שיש להתמקד בה ומאחוריה עומדים אנשים שזקוקים לעזרה בכדי לחזור למצב כלכלי תקין.

עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים
עורך דין הוצאה לפועל בגבעתיים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader