עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל

עשרות אלפי אנשים בישראל מתמודדים כיום עם צו לעיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל, שנפתח כנגדם מבלי שידעו על כך אלא בהגיעם אל שדה התעופה. במידה וגם כנגדכם ניתן צו לעיכוב יציאה מהארץ באופן זה או אחר, חשוב שתדעו כי לא מדובר ב"סוף פסוק". בעזרת ייצוג משפטי מקצועי מעו"ד פשיטת רגל, במרבית המקרים אפשרי לבטל את הצו בצורה מהירה ויעילה, כפי שיוסבר במאמר זה.

 

באילו נסיבות יוצא עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל?

צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל, ניתן כנגד חייבים בעלי חובות חלוטים המנוהלים בהוצאה לפועל. זאת על פי סעיף 14 בחוק ההוצאה לפועל, המאפשר את הטלתה של סנקציה זו כנגד חייבים שקיים חשש שינסו לצאת את הארץ מבלי שפרעו את חובותיהם לנושיהם.

 

עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל באופן זמני או צמית

חוק ההוצאה לפועל מאפשר גם להטיל על חייבים סנקציות נוספות ובכללן כאלו המגבילות את חופש התנועה שלהם. בסעיף 1 לחוק מתאפשרת הגבלה על הנפקת דרכון לחייבים, שעשויה להינתן למשך פרק זמן מוגבל או קבוע כתלות בסוג החוב שהחייב נמנע מפרעונו. כאשר עסקינן בחייב עם חוב מזונות, חייב שנמנע במכוון מתשלום חובותיו, או חייב שהוכרז כמוגבל באמצעים – אזי ההגבלה תהא צמיתה.

ההשלכות הקשות של עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל

עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל מקשה מאוד על חייבים שמנהלים עסקים מעבר לים וודאי שאינו מאפשר יציאה לחופשה בחו"ל. לכן ישנה משמעות לנקיטת פעולות לביטול הצו בהקדם האפשרי. זאת כמובן לצד הסדרה של החוב בהקדם לשביעות רצון כל המעורבים, שהיא תנאי הסף לביטולן של הסנקציות המכבידות לא רק על חייו של החייב עצמו, אלא גם על קרובי משפחתו. מנגד, חייב שלא פעל לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצל"פ והסדרת חובותיו, ונמנע מהפקדת דרכונו כנדרש בצו העיכוב שקיבל, מסכן עצמו במעצר.

 

סוגים שונים של צווי עיכוב יציאה מהארץ

קיימים  כמה סוגי צווי עיכוב שמונעים יציאת חייבים לחו"ל, וביניהם:

 

  • צו עיכוב יציאה מהארץ הניתן לחייבים שמתכננים לצאת מישראל מבלי שפרעו את חובותיהם
  • צו עיכוב יציאה מהארץ הניתן לחייבים המשתמטים מתשלום חובותיהם
  • צו עיכוב יציאה מהארץ הניתן לחייבים שהגישו בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל
  • צו עיכוב יציאה מהארץ הניתן לחייבים שהוכרזו כמוגבלים באמצעים

 

ללא קשר לסוג צו העיכוב שניתן לחייב, עם קבלתו חשוב מאוד לפעול מיידית לביצוע סדרת פעולות שיסייעו לביטול הצו ובכללן את הסדר חובותיו של החייב לנושיו. לשם כך, יש להתייעץ עם עו"ד פשיטת רגל מיומן ובעל ניסיון נרחב בהגשת בקשות לביטול צווי עיכוב יציאה מהארץ הוצאה לפועל.

 

האם יש דרך למנוע מתן צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל?

צווים לעיכוב יציאה מהארץ ניתנים למניעה מראש, על ידי פנייה לחקירת יכולת כלכלית, שתסייע לחייב להוכיח שאין לו אפשרות לכיסוי החוב שלו בצורה מיידית, אם כי בכוונתו לעשות זאת בהמשך. גם חייב הנמצא בהליכי איחוד תיקים בהוצאה לפועל יכול לבקש למנוע את מימוש צו העיכוב, אם כי לא בכל מקרה הדבר יתאפשר והדבר נבדק ספציפית בכל מקרה לגופו.

 

קיבלתי עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל – מה עושים עכשיו?

אם כבר הוגש כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, תוכלו לנקוט במספר צעדים וביניהם הגשת בקשה לביטולו של הצו, הגשת ערר על קיום הצו, או בקשה לעיכוב הליכים.

 

הגשת בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל

חשוב לדעת שצווים לעיכוב יציאה מהארץ הוצאה לפועל הם ברי ביטול בליווי עו"ד פשיטת רגל, המסייע בנושא של אכיפת חיובים וביטול סנקציות שניתנו לחייבים בהוצאה לפועל ובכלל.

 

הגשת בקשה לעיכוב הליכים למניעת עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל

בחוק ההוצאה לפועל נקבע כי קיימת אפשרות לבקש כי ביצוע צו עיכוב יציאה מן הארץ לחייב, יעוכב בנסיבות מסוימות, ולו באופן זמני. עם זאת, הדבר מחייב ביצוע של מספר פעולות שחשוב לנקוט בהן בעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל, הבקיא בתחום הטיפול בצווי המנע לחייבים. זאת מאחר ומדובר בנושא שיש משמעות להסדרתו בהקדם האפשרי ובצורה מנומקת ומגובה באסמכתאות הנדרשות, לצד ריכוז הערבויות הנחוצות.

 

ביטול עיכוב יציאה מן הארץ בהוצאה לפועל והפקדת ערבויות

לפקיד ההוצאה לפועל ישנה הסמכות להתנות את ביטול הצו בהפקדתן של ערבויות שסכומן עשוי להגיע גם לעשרות אלפי ש"ח. עם זאת, סיוע משפטי מקצועי מעו"ד פשיטת רגל מאפשר לא אחת, להפחית את סכומי הערבות הנדרשות למינימום האפשרי, לצד העברת תצהיר המפרט את מכלול הנסיבות המצדיקות את ביטולו של צו העיכוב.

יצויין בהקשר זה שמכלול הפעולות הנ"ל מתבצעות לא רק מול לשכת ההוצאה לפועל, אלא אף מול מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הקשיחה את עמדתה בנושא של מתן צווים לעיכוב יציאה מהארץ לחייבים, בשל ריבוי המקרים שבהם חייבים עזבו את הארץ מבלי שהסדירו את תשלום חובותיהם.

 

מה צריך להופיע בבקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל?

כל בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, חייבת לכלול נימוקים התומכים בביטול הסנקציה, בהתבסס על פרמטרים רבים. בקשה זו צריכה גם להיות חתומה על ידי עו"ד פשיטת רגל המגיש אותה. מאחר ובתי המשפט אינם ממהרים לאשר בקשות מסוג זה, ישנה משמעות מכרעת לפנייה לעורך דין מנוסה בנושא.

בשורה התחתונה

במידה ואתם חוששים כי הוצא כנגדכם צו לעיכוב יציאה מארץ או שקיבלתם הודעה על צו כזה, זה הזמן לפנוץ למשרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל, לקבלת ליווי משפטי איכותי, שיסייע לכם להתמודד עם הסנקציות באופן יעיל, מקצועי וזריז.

עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל
עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader