עיקול חשבון בנק

ללא ספק, עיקול חשבון בנק הוא אחד הצעדים המבהילים ביותר שהמדינה יכולה לנקוט בהם. גם אם חשבונכם עוקל, חשוב לדעת שאתם לא היחידים – יש כמיליון ישראלים שחשבונם עוקל. לכן, מדובר בתופעה די נפוצה עם פתרונות יעילים. אחד מהדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לפעול בזריזות למען ביטול העיקול. כל הפרטים על עיקול חשבון בנק – במאמר.

 

חשבון הבנק שלי עוקל, מה זה אומר?

כאשר חשבון הבנק של חייב מעוקל, הדבר אומר שכלל הכספים והעברות הקבע שיש בחשבון – מוקפאים. לא ניתן להוציא מזומן מהבנק וגם לא לחייב את כרטיס האשראי. הכסף שבחשבון הבנק של החייב יועבר לחשבונו של הזוכה (האדם שהחייב חייב לו כסף) על מנת לכסות כמה שיותר מן החוב.

במידה שראש ההוצאה לפועל רואה כי סך הכסף שבחשבון הבנק של החייב – לרבות המשכורות והקצבאות הנכנסות – אינו מספיק על מנת לעמוד בחוב, הוא רשאי לפסוק על עיקול נכסים פרטיים כמו רכב או נדל"ן.

חשוב לדעת כי רשות ההוצאה לפועל מחויבות להותיר לחייב סכום חודשי מינימלי על מנת להתיר לו להתקיים בכבוד.

למה חשבון הבנק שלי עוקל?

רשות ההוצאה לפועל רשאית לעקל חשבון בנק כאשר זוכה מגיע אליה עם הוכחות לכך שלחייב יש חובות כספיים כלפיו. במקרה כזה, רשות ההוצאה לפועל תשלח מכתב אל החייב, המפרט את גובה החוב ומתריע כי יש לו עשרים ימים (מרגע שליחת המכתב) לשלם את חובו.

אם החייב אינו משלם את חובו תוך עשרים יום, חשבונו יעוקל, ולמשך שלושה חודשים כל הכסף הקיים והנכנס לחשבון יוקדש להשבה לנושים. לשם כך, בעשרה ימים הראשונים לאחר עיקול חשבון הבנק, הבנק יתבקש להודיע לרשות ההוצאה לפועל על הכספים המצויים בחשבונו של החייב.

 

מה ניתן לעשות?

אם רק קיבלתם את המכתב וחשבונכם טרם עוקל

אין להתעלם ממכתב ההתראה. אין ספק כי מדובר במכתב מערער ומאיים מאוד, אך התעלמות ממנו תגרום לנזק אדיר ולא תגרום למכתב להיעלם. צרו קשר באופן מידי עם עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, על מנת שיוכל לסייע לכם להתמודד עם האיום על עיקול חשבון הבנק באחת מהדרכים הבאות:

 

אם החייב אינו מכחיש את החוב

  • אם החייב אינו מכחיש את החוב, הוא יכול לשלם את החוב במלואו אם הוא מסוגל ורוצה. אם אינו יכול לעשות זאת, הוא יכול להיעזר בעורך דין על מנת שיגישו יחדיו בקשה לפריסת תשלומים או לבקש חקירת יכולת שתוכיח כי מצבו הכלכלי הנוכחי אינו מאפשר לו לשלם את החוב.

אם אינו מסוגל לשלם את החוב כלל, מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין מנוסה על מנת לדעת אם כדאי להכריז על חדלות פירעון.

 

אם החייב מכחיש את החוב או את חלקו

  • אם החייב מכחיש את החוב או את חלקו, הוא יכול להגיש בעזרת עורך דינו התנגדות לביצוע השטר, בשל עילת זיוף, כישלון תמורה, גניבת המחאה, או בשל נימוקים טכניים. אם החוב נפתח לאחר מתן פסק דין נגד החייב בבית המשפט, ניתן לערער על החלטת בית המשפט, ולעת עתה להגיש בקשה לעיכוב הליכים ולעיכוב ביצועו של פסק הדין.

 

 

אם לא עמדתם במועד התשלום וחשבונכם עוקל

הזכות לעיכוב הליכים מבוטלת באופן אוטומטי. לכן, בין אם תבחרו לשלם את החוב ובין אם תרצו להגיש התנגדות, עליכם להגיש בקשה לעיכוב הליכים, כך שתוכלו למנוע עיקולים נוספים.

במקרה כזה, צרו קשר עם עורך דין באופן מידי. כפי שניתן להבין, עיקול חשבון בנק עשוי לפגוע בחייכם באופן משמעותי, ואף למנוע מכם להצליח להשיג פשרה טובה יותר באמצעות מו"מ. כך או כך, עליכם לפעול מהר – תגובה מהירה תעיד מצדכם על לקיחת אחריות, ואולי אפילו תסייע לשכנע את הנושים או את הרשויות שניתן להעניק לכם פשרה או חלוקת תשלומים.

על ההחלטה לעקל את חשבונכם ניתן לערער, או לנקוט באפשרויות אחרות, לרבות בקשת לאיחוד תיקים, חדלות פירעון או כל הסדר חוב אחר. בהחלט כדאי שתיעזרו בייעוץ משפטי על מנת להבין מהו המסלול המתאים ביותר עבורכם.

 

עורך דין לביטול עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק, כמו שניתן להבין, הוא אינו משחק ילדים. חשוב לדעת שהבנק הוא נושה מקצועי ומיומן, ולכן התעלמות ממכתביו או מהוראותיו תתנקם בכם. אם אתם ניצבים בפני עיקול חשבון בנק או שחשבונכם כבר עוקל, צרו קשר עוד היום עם עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל.

עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל יידע לעדכן אתכם על זכויותיכם ומצבכם המשפטי. כמו כן, הוא יוכל לסייע לכם לבחור את אפיק הפעולה הטוב ביותר עבורכם, שיחסוך לכם את הכמות הרבה ביותר של כסף, ולא פחות חשוב מכך – יימנע מפח נפש רב, זמן, ועיקולים נוספים.

אין ספק שהעסקת עורך דין כרוכה בתשלומים נוספים, אך צעד זה קרוב לוודאי שישתלם עבורכם בסופו של דבר, כיוון שככל הנראה תתקשו לגבש לעצמכם אסטרטגיה וליצור משא ומתן משכנע עם הנושים ללא עורך דין. וודאו כי אתם בוחרים עורך דין בעל ניסיון ומומחיות רבה, ואל תוותרו גם על עורך דין שאתם חשים כי הוא אמין וקשוב לצרכיכם. העסקת עורך דין שאתם סומכים עליו תשפר משמעותית עם שיתוף הפעולה שלכם עמו ואת התהליך כולו.

 

לסיכום

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מתמחה בהוצאה לפועל ודיני חדלות פירעון, ומזמין אתכם ליצור קשר עוד היום במקרה של מכתב התראה מהבנק או עיקול חשבון. אנו מזמינים אתכם לא לחכות לרגע האחרון, ולפנות אלינו על מנת שנוכל לטפל בתיק שלכם בצורה היעילה והמהירה ביותר.

עיקול חשבון בנק
עיקול חשבון בנק
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader