צו פינוי מדירת מגורים

אנשים עובדים במשך כל החיים שלהם כדי לרכוש דירה, ורובם גם לוקחים משכנתא כדי לעמוד בתשלומים. אולם למרבה הצער, לעיתים, מתרחשות תקלות, שבעקבותיהן, אין באפשרותם של הלווים לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים. במקרים כאלו, הם עלולים לקבל צו פינוי מדירת מגורים. במאמר הבא נסביר במה מדובר בדיוק, וכיצד להתמודד עם מצב ביש שכזה, בצורה נכונה.

 

מתי מגיע צו פינוי מדירת מגורים?

צו פינוי מדירת מגורים מגיע לרוב כשישה חודשים של אי עמידה בהחזרי המשכנתא לבנק. למעשה, הבנק זכאי לפתוח תיק מימוש משכנתא רק אם חלפו שישה חודשים ולא שולם בהם אף אחד מהתשלומים. אם אחד התשלומים כן שולם, הוא ייחשב לחודש המוקדם ביותר. פינוי מדירת מגורים זה לא משהו שהבנק היה מעדיף לעשות, אך לעיתים פשוט אין לו ברירה, והוא צריך לקבל את הכסף שלו.

 

מדוע עדיף לפעול מהר בעת קבלת צו פינוי מדירת מגורים?

ברגע שמוגש צו לפינוי דירת מגורים יש לחייבים כ- 20 ימים עד שממונה כונס נכסים לטיפול בנכס. האלטרנטיבה היא להצליח להגיע להסדר עם הבנק במהירות ובאמצעות עורך דין איכותי המתמחה בעניין. כונס הנכסים מטרתו להחזיר את החוב לבנק ולכן הוא יפעל למכירת הנכס. בכל מקרה, אם ברצונכם למכור את הנכס, חשוב להודיע להוצאה לפועל בתוך כ- 20 ימים, שכן יעמדו לרשות החייבים כ- 90 יום בלבד למכור את הדירה בשוק החופשי, לפני שכונס הנכסים יפעל למכור אותה, בהפסדים של עד כ- 30 אחוזים משוויה בשוק. כלומר, הזמן משחק פה תפקיד מרכזי.

מדוע עדיף להימנע ממינוי כונס נכסים לטיפול בדירת המגורים?

המטרה העיקרית של החייבים אשר מקבלים צווי פינוי מדירת מגורים היא להימנע עד כמה שניתן, ממינוי של כונס נכסים. הדבר הכי חשוב שכדאי לעשות ברגע שמקבלים צו פינוי מדירת מגורים, הוא לפנות לשירותיו של עורך דין חדלות פירעון / עורך דין פשיטת רגל, אשר יפתח בשורת תהליכים אקטיביים מול הבנק כדי לנסות ולהגיע להסדר תשלומים הגיוני עבור הלקוחות שלו. עורכי דין איכותיים מכירים את כל הפרצות הרלוונטיות בחקיקה, ויודעים כיצד ניתן להגיע להסדרים מאוד נוחים עם מינימום קנסות עבור הלקוחות שלהם, אשר נקלעו למצב של קבלת בקשה לפינוי מדירת מגורים משל אי תשלום החזרי המשכנתא במועדם.

 

למי יש לפנות בעת קבלת צו פינוי של דירת מגורים?

היה ונקלעתם למצב של קבלת צו לפינוי דירת מגורים, ישנה חשיבות ברורה לפנייה מהירה לשירותיו של עו"ד פשיטת רגל / עו"ד חדלות פרעון. זאת לשם בקרת נזקים מיידית ומניעה של החמרה במשבר הפיננסי אליו נקלעתם, היות וההוצאות הנלוות להליך נוטות לתפוח, ולבטח כאשר הדירה נמכרת ב- 70 אחוז משוויה תחת כונס הנכסים.

 

האם לעורך דין יש פתרונות מהירים להתמודדות עם צווי פינוי מדירות מגורים?

חשוב להבין שיש מגוון רחב של פתרונות שעורך דין מיומן יוכל לסייע לכם במימושם, באם קיבלתם צו פינוי מדירת מגורים. כמובן, חשוב ליצור קשר עם עורך דין מתאים ללא דיחוי, אך ישנו מגוון רחב של הסדרים שניתן להגיע אליהם מול הבנק. הדבר החשוב הוא כמובן דיווח לנוגעים בדבר, ופעולה מהירה של מכירת הדירה או פירעון של חוב בפיגור, דבר שניתן ואף רצוי לעשות מול הבנק.

אם החוב שבפיגור לא נפרע, זכאי הבנק לפרוע את כל סכום ההלוואה מהתמורה שתתקבל בעת מכירת הנכס על ידי כונס הנכסים. לווים שהגיעו למצב כזה, עלולים לאבד את כל מה שיש להם, אם לא יפעלו במהרה ובצורה הנכונה.

 

מה המורכבות של פתיחת תיק מימוש משכנתא?

הגשת בקשה למימוש משכנתא על דירות מגורים, הוא נושא מאוד מורכב, אך יש בו אלמנטים שגם מסייעים לחייב. כך למשל, הבנק רשאי לפתוח את התיק רק על הסכום שנמצא בפיגור, ולא על סכומים גדולים בהרבה. ישנם מקרים חריגים בו הבנק רשאי לפתוח תיק על סכומים גדולים יותר, אך מדובר במקרים ספציפיים בהם יש חשש שהחייב יברח מהארץ, או שהחוב שנמצא בפיגור, הוא בסכום של יותר מ- 10 אחוזים על סך המשכנתא. לכן, כל עוד מדובר בסכומים קטנים יחסית בעת קבלת צו פינוי מדירת מגורים, לעורך דין מנוסה, בסבירות גבוהה, תהיה יכולת לסייע לכם "להיחלץ מהבוץ".

 

כיצד עורך דין פשיטת רגל / חדלות פירעון יכול לסייע למי שקיבלו צו פינוי מדירת מגורים?

פינוי מדירת מגורים זה לא משהו שצריך לקרות, אך הוא קורה גם לטובים ביותר, ולעיתים, גם עבור אנשים מבוססים יותר, שלפתע מאבדים את עבודתם. זהו תהליך לא נעים, אך כזה שאפשר לצלוח אותו, אם מוצאים את עורך הדין המתאים, אשר יודע להגיע להסדר הוגן עבור הלווים מול הבנק.

מנגד, מי שאינם נעזרים בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל מנוסה, לא תמיד מודעים לפירצות הקטנות הקיימות בחוק ובתנאי המשכנתא, המאפשרות להימנע מהעמדת החוב לפירעון מיידי. כאשר החוב עומד לפירעון מיידי, מתחילה הצטברות של ריבית פיגורים, דהיינו, החוב גדל בצורה מאוד משמעותית, דווקא בשל הניסיון לחסוך בעלות שכר הטרחה של עורך דין.

 

קיבלתם צו פינוי מדירת מגורים? כך עליכם לפעול

קבלת צו פינוי מדירת מגורים היא דבר שיכול לגרום להרבה מאוד משברים, וגם משברים זוגיים ומשפחתיים. אנשים עובדים כל החיים כדי לקנות דירה, וקבלת צו פינוי מדירת מגורים זה משהו שגורם לאותם חייבים לראות את מפעל חייהם מתמוטט להם מול העיניים. באותם רגעים, חייבים להתעשת, להבין את ההשלכות ולצלצל לעורך דין פשיטת רגל מוסמך, שיפעל להסדרת העניינים במהרה מול הבנק.

עם עו"ד חדלות פירעון עתיר ניסיון, ניתן להתמודד בהצלחה ובמהירות גם עם משבר מהסוג הזה, ולהגיע להסדרים נוחים מול גוף המימון בתוך כמה ימים. כך תוכלו להימנע מחובות ארוכי טווח, ריבית פיגורים והוצאות משמעותיות, שיכולות להסתיים גם עם פשיטת רגל ואובדן כל הכספים שברשותכם.

צו פינוי מדירת מגורים
צו פינוי מדירת מגורים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader