הליך פשיטת רגל עבור אדם מתמודד נפש

הליך פשיטת רגל עבור אדם מן השורה הוא הליך לא פשוט, ולכן בוודאי שהליך פשיטת רגל עבור אדם מתמודד נפש יהיה קשה עוד יותר. עם זאת, חשוב לדעת שלהליך פשיטת רגל יש יתרונות רבים וייתכן כי הוא האפשרות המתאימה בשבילכם. אם הנכם מתמודדים עם חובות רבים ועם מצוקה נפשית, מומלץ כי תצרו קשר עם עורך דין המתמחה בתחום, על מנת שיעזור לכם להחליט מהו ההליך הנכון ביותר עבורכם אשר ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. 

 

מצוקה נפשית בהליך פשיטת הרגל

הליך פשיטת הרגל (אשר התחלף, וכיום נקרא 'הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי') הוא הליך מייגע, מתסכל וארוך מאוד שכרוך בוויתור על חירויות רבות ובמוניטין גרוע. כמעט כל אדם שמתמודד עם פשיטת רגל חווה מצוקה מסוימת, עקב הצורך לדווח על כל הכנסה והוצאה, פעוטות ככל שיהיו, לצד הקושי להתמודד עם הגבלות כה רבות.

בהתאם לכך, אדם מתמודד נפש שנמצא בהליך פשיטת רגל עשוי לסבול מאוד מההליך. מדובר בהליך מלחיץ למדי, אשר אינו מעניק לפושט הרגל שום פרטיות או אוטונומיה אישית. לצד זאת, למתמודדי נפש יש לעיתים קרובות צרכים ייחודיים הכרוכים בהוצאות כספיות גבוהות, ובמסגרת הליך פשיטת רגל ייתכן שייאלצו לוותר על חלקן.

על אף שייתכן מאוד כי מתמודד נפש יסבול מאוד מהתהליך ויחווה מפח נפש רב, עדיין מדובר בהליך חשוב אשר יכול לגאול את פושט הרגל מחובותיו ולאפשר לו לפתוח דף חדש, נקי מחובות, בתוך ארבע שנים בלבד.

מהו הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל הוא הליך בו המדינה מתערבת בהתנהלותו של בעל חובות שאינו יכול לעמוד עוד בחובותיו על מנת לעזור לו לצאת מחובותיו ולפתוח פרק חדש בחייו. במסגרת הליך פשיטת רגל, הנאמן הממונה על החייב בונה מתווה לשיקום כלכלי בו יוחזרו חובותיו של החייב לנושים באופן הדרגתי באמצעות תשלומים חודשיים. אם החייב לא יוכל לעמוד בסכום המלא של חובותיו, הוא יקבל צו הפטר שפוטר אותו מחובות הללו.

למעשה, המדינה בוחרת לתעדף את החייב על פני הנושים, מהסיבה הפשוטה שהיא מעדיפה לתמרץ אזרחים פרטיים שמניעים את הכלכלה באמצעות השתלבות במגזר העסקי. ישראל הינה כלכלה מבוססת אשראי, ועל כן לא ניתן לנהל חיים כלכליים משגשגים ללא נטילת סיכונים מסוימים.

הליך פשיטת רגל נמשך כמה שנים, בהן החייב מוגבל לתקציב קבוע ונבדק על כך באופן דקדקני. לצד זאת, הוא נדרש לעמוד במספר הגבלות אשר מחזירות אותו למסלול כלכלי יציב, כמו איסור על הקמת עסק חדש, הגדרתו כלקוח מיוחד בבנק, איסור על יציאה מהארץ וכן הלאה.

כיום, המדינה מנסה להיפטר מהמוניטין השלילי שנדבק לפושטי רגל ולעדכן את פקודת פשיטת הרגל בהתאם לערכים מודרניים יותר, ולכן נחקק חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי-2018 אשר מחליף את כל הליכי פשיטת הרגל בהליכי חדלות פירעון.

 

מה ההבדל בין הליך פשיטת רגל לחדלות פירעון?

כל הליך פשיטת רגל שנפתח לאחר ה- 15.09.2019 מטופל בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, במקום פקודת פשיטת הרגל. שני החוקים בעיקרם דומים למדי, אך ההבדל העיקרי הוא ערכי – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שם דגש אדיר על שיקום החייב והחזרתו למסלול חיים תקין, ורצון זה גובר על החזרת החוב המלא לנושים.

 

כיצד ניתן להקל על הליך פשיטת רגל עבור אדם מתמודד נפש?

ישנם מספר דברים שאדם מתמודד נפש יכול לעשות על מנת להקל על הליך פשיטת הרגל:

 

בחינת אפשרויות אחרות

ייתכן מאוד כי הכרזה על חדלות פירעון אינה ההליך הנכון ביותר עבור מתמודד נפש – מדובר בהליך תובעני ופולשני מאוד, אשר לא מתאים לכל אדם. לכן, חשוב לבחון האם יש לכם אפשרויות נוספות. לשם כך, היוועצו בעורך דין המתמחה בחדלות פירעון, על מנת שיסביר לכם מהם אפיקי הפעולה האחרים שיש לפניכם, ואולי תמצאו דרך טובה יותר עבורכם ועבור צרכיכם הייחודיים.

לצד זאת, חשוב לזכור כי הליך פשיטת רגל עבור אדם מתמודד נפש לא יהיה בהכרח רע, כיוון שבמסגרת פשיטת רגל וחדלות פירעון המדינה לוקחת את האחריות מידיו של בעל החובות, מגינה עליו מתביעות ומפני דרישות לתשלום, ומעניקה לו כלים להתנהלות כלכלית נבונה. ישנם אנשים רבים אשר יעדיפו לתת את האחריות בידי אדם אחר, ולכן חשוב לשקול את ההליך כאופציה.

ההמלצה הטובה ביותר היא לגשת לעורך דין המתמחה בתחום על מנת שיסביר לכם על ההליך בפרוטרוט ועל אפשרויות אחרות – במידה שישנן כאלו. כך, תוכלו לקבל החלטה מושכלת המותאמת לאורח חייכם.

 

קבלת הקלות מהמדינה

ייתכן מאוד כי בהיותכם מתמודדי נפש, תוכלו לקבל הקלות מהמדינה במסגרת הליך חדלות הפירעון. ראשית, חשוב לדעת כי קצבאות נכות מוגנות מפני מימוש בהליך פשיטת רגל, ועל כן אלו יישארו ברשותכם.

שנית, אם קיבלתם הכרה באמצעות אחוזי נכות, ייתכן מאוד כי תוכלו לקבל הקלות מסוימות: לדוגמא, אם חלק מחובכם מבוסס על אי תשלום דמי המזונות, ייתכן כי תוכלו לקבל ממנו פטור חלקי או מלא בשל התמודדותכם עם נכות.

אם הינכם מתמודדים עם אובדן כושר עבודה מלא ואינכם מחזיקים בנכסים שניתן לממש, ייתכן מאוד כי תוכלו לקבל צו הפטר לאלתר, אשר פוטר אתכם מכל חובותיכם באופן מידי.

משרד עורך הדין ינובסקי מתמחה בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל, ובעל הצלחות רבות בתחום. משרדנו חרט על דגלו רגישות, אמינות ומקצועיות, ואנו נשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם עד שתקבלו את צו ההפטר המגיע לכם.

הליך פשיטת רגל עבור אדם מתמודד נפש
הליך פשיטת רגל עבור אדם מתמודד נפש
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader