צו תשלומים חדלות פירעון

צו תשלומים הוא חלק בלתי נפרד מהליך חדלות פירעון, שהרי הוא מהווה את התשלום העיקרי של החייב לנושים שלו. עם זאת, צו תשלומים גבוה מדי עשוי להקשות מאוד על חיי היומיום של החייב ושל משפחתו, ולהפוך את הליך חדלות פירעון למתסכל ומייגע אפילו יותר ממה שהוא היה מלכתחילה. מאמר זה יסביר מהו צו תשלומים חדלות פירעון, כיצד תוכלו לערער עליו ומה יוכל לעזור לכם. כל הפרטים במאמר.

 

מהו הליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון, המוכר יותר בתור השם הידוע לשמצה "פשיטת רגל", הוא הליך שנועד לשקם בעלי חובות גדולים באמצעות פטור מלא או חלקי מחובותיהם, על מנת להחזירם למסלול חיים תקין.

הרציונל העומד מאחורי ההליך הוא האינטרס של המדינה לקדם מגזר עסקי משגשג. כלכלת ישראל, כמו כלכלות רבות אחרת, מבוססת על שימוש באשראי. לכן, אין מנוס מנטילת סיכונים פיננסיים. מדינת ישראל כמובן מעוניינת בקידום הכלכלה הפנימית שלה, ועל כן היא בוחרת לשקם את החייבים שלה כך שיוכלו לחזור ולנהל אורח חיים כלכלי.

במסגרת ההגבלות המוטלות על החייב, שיפורטו בהמשך, מוטלת גם חובת תשלומים חודשית הנקראת צו תשלומים. כל הכסף שמשולם במסגרת צו התשלומים נכנס לקופת הנשייה, אשר מרכזת את כל הנכסים הניתנים למימוש על ידי הנאמן, במטרה להעבירם לנושים.

הליך חדלות פירעון חל הן על חייבים יחידים והן על חייבים שהם תאגידים, אך במאמר זה נתמקד בחייבים יחידים, בהיותם אלו המחויבים לצו תשלומים בהליך חדלות פירעון.

מהו צו תשלומים חדלות פירעון?

מצבו המשפחתי של החייב יכול בהחלט להשפיע על צו התשלומים החודשי, שהרי המטרה כמובן אינה להשאיר את החייב ואת בני משפחתו חסרי כל. בהתאם לכך, צו התשלומים ייקבע בהתאם למספר הנפשות שיש להאכיל בבית ובגובה ההשתכרות המשפחתי.

 

כיצד נקבע צו התשלומים?

צו התשלומים משתנה מחייב לחייב בגובה הסכום שעליו לשלם מדי חודש ובאורך התקופה שבה הוא יידרש לשלם.

ישנם מספר אלמנטים שמשפיעים על צו התשלומים –

 

מצבו המשפחתי של החייב

מצבו המשפחתי של החייב יכול בהחלט להשפיע על צו התשלומים החודשי, שהרי המטרה כמובן אינה להשאיר את החייב ואת בני משפחתו חסרי כל. בהתאם לכך, צו התשלומים ייקבע בהתאם למספר הנפשות שיש להאכיל בבית ובגובה ההשתכרות המשפחתי.

 

מצבו הבריאותי של החייב

מצבו הבריאותי של החייב יכול גם הוא להשפיע על גובה התשלומים החודשיים. כאשר אדם נמצא במצב בריאותי ירוד, יכולתו לעבוד תיפגע כנראה גם היא, ולכן סביר להניח שהוא יתקשה להפריש סכום גבוה מדי חודש לקופת הנשייה.

חשוב לדעת שגם אם החייב מקבל קצבאות מביטוח לאומו בשל מצבו הבריאותי, קצבאות אלו מוגנות והוא לא יידרש להעבירן לקופת הנשייה.

 

השתכרותו החודשית של החייב

צו התשלומים נקבע, בין היתר, בהתבסס על גובה המשכורת של החייב. זכרו היטב כי הצגת משכורת פיקטיבית על מנת להפחית את גובה התשלומים החודשיים יוביל לקניסתכם – הימנעות מעבודה או דיווח על שכר נמוך מהמתקבל אינם חוקיים, והם יובילו לכך שתאלצו לשלם תשלומים חודשיים גבוהים יותר ממה שהייתם משלמים מלכתחילה.

 

הכנסה מנכס מגורים

ההשתכרות החודשית כוללת גם הכנסה מנכס מגורים. אם החייב נמנע מלדווח על הכנסה שנובעת מהשכרת נכס מגורים או נמנע מלהשכירו על מנת לדווח על הכנסה חודשית נמוכה יותר, בית המשפט יקבע כי מדובר בחוסר תום לב ויקנוס אותו על כך.

 

כיצד ניתן לשנות צו תשלומים בהליך חדלות פירעון?

ראשית, חשוב לדעת שגם אם אתם מגישים בקשה לשינוי צו תשלומים בהליך חדלות פירעון, אין הדבר אומר כי ביכולתכם להימנע מתשלום סכום צו התשלומים החודשי הנוכחי.

ניתן להגיש את הבקשה לאחר שינוי בנסיבות החיים, או לאור עובדות שלא היו ידועות בעת קביעת צו התשלומים הקודם. את הבקשה יש להגיש בהתאם לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (אם סכום החובות שלכם גבוה מ- 149,559.43 ₪) או להוצאה לפועל (אם סכום החובות שלכם נמוך מ- 149,559.43 ₪).

בבקשה לשינוי צו התשלומים עליכם לפרט את הסיבות שבגינן יש לשנות את צו התשלומים. לכך יש לצרף את עמדת הנאמן ומסמכים רלוונטיים התומכים בבקשה. עליכם לקחת בחשבון כי עמדותיהם של הנושים יושמעו לפני שתינתן הכרעה בבקשה.

על החלטת הסמכות הממונה עליכם תוכלו לערער בבית המשפט, בכפוף לאישור בית המשפט, תוך 45 ימים לכל היותר מיום קבלת התשובה.

 

כיצד עורך דין חדלות פירעון יוכל לעזור לי?

נזכיר שנית כי בהליך חדלות פירעון, החייבים נאלצים לוותר על רבות מחירויותיהם – החירות לצאת מהארץ, לפתוח חשבון בנק חדש, לשמור על פרטיות מסוימת ולנהל אורח חיים תקין. אין ספק בכך שצו תשלומים שדורש תשלום חודשי גבוה יכול לפגוע באוטונומיה האישית של החייב וביכולתו לפרנס את משפחתו.

לכן, אם אתם חשים שייתכן וצו התשלומים שנקבע לכם אינו הולם את מצבכם הכלכלי, נמליץ לכם להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון ובצו תשלומים. עורך דין מיומן יוכל להסביר לכם על הסטנדרטים הנהוגים בהליך חדלות פירעון, וליידע אתכם אם מדובר בתעריף שניתן לערער עליו.

אם החלטתם להגיש בקשה לשינוי צו התשלומים, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין על מנת שהבקשה תהיה ראויה, רהוטה ומשכנעת. עורך דין מנוסה יידע להצביע על הנושאים הרלוונטיים שיש להדגיש בבקשה, ואילו אלמנטים יובילו להקלה בצו התשלומים.

אם מצבכם הבריאותי כה קשה עד שאינכם מסוגלים לשלם ולו סכום חודשי פעוט, ייתכן כי הינכם זכאים לצו הפטר מלא ומידי מכל חובותיכם.

עורך הדין ינובסקי מתמחה בדיני חדלות פירעון ומזמינים אתכם ליצור קשר על מנת שנעניק לכם ליווי משפטי מהדרגה הראשונה.

צו תשלומים חדלות פירעון
צו תשלומים חדלות פירעון
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader