עורך דין חדלות פירעון בגבעתיים

אנשים רבים מאמינים כי חדלות פירעון הינה תהליך שמתרחש רק אצל בעלי עסקים שאינם יודעים לפעול בצורה נכונה או אצל אנשים ללא עבודה מוסדרת. אך, לא כך הדבר, כלל וכלל לא. מקרים רבים של הגעה לחדלות פירעון מתרחשות דווקא לאנשים שהיו במעמד הביניים, עם הכנסה קבועה והתנהלות כלכלית תקינה אשר באמצע החיים נקלעו לסיטואציה כלכלית קשה.

מטרת הליך חדלות הפירעון הינה לאפשר לאותם אנשים לפתוח דף נקי ולחזור לחיים כלכליים נורמליים. לאורך התהליך ובכדי לאפשר את ביצוע התהליך בצורה הטובה והנכונה ביותר חשוב לפנות לערך דין חדלות פירעון בגבעתיים לצורך קבלת ייעוץ וליווי מקצועי.

 

חדלות פירעון והחוק החדש שמגן עליכם

חדלות פירעון או בשמה המוכר והמפוקפק יותר פשיטת רגל, הינו תהליך של סגירת חובות שהחייב לא הצליח להחזיר לנושים שלו על ידי שימוש בנכסיו ותכנון כלכלי נכון יותר. בסוף הליך חדלות הפירעון, יקבל החייב הפטר מהחובות שהיו לו וזאת לאחר הוכחה כי ביצע לאורך התהליך את המירב לצורך החזרת החוב והשיקום הכלכלי.

לצורך ביצוע התהליך הועבר בשנת 2018 חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 אשר מסדיר את ההליך עצמו, משך התקופה בה ההליך מתבצע, הגופים הנדרשים לתהליך ואף מה ניתן לעשות במקרה בו לחייב אין יכולת כלכלית להחזיר את החוב כלל.

 

מה היה לפני כניסת החוק?

בטרם כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון, אנשים היו יכולים להימצא בשלבים שונים של פשיטת רגל במשך שנים ארוכות היות והיה מדובר בהליך לא סדור, ארוך ובירוקרטי מאוד. לתהליך זה הייתה השפעה שלילית על כל הצדדים, החייב, הנושה ואף המדינה.

מבחינת החייב – מדובר היה בשנים ארוכות בהן לא יכל לקבל הלוואות ומשכנתא וכן במסגרתן לא יכל להתקדם ולהתפתח מבחינה כלכלית היות ולאורך כל הזמן הזה נדרש להחזיר את החובות, שבמקרים רבים גם גדלו בשל ריביות פיגורים.

מבחינת הנושה – מדובר בשנים של חוסר וודאות לגבי ההחזרים של החוב. במקרים רבים הנושה שהינו עסק קטן או אדם פרטי בונה על החזרי חובות לצורך התפתחות וקידום העסק או החיים הפרטיים. הליך מסורבל וארוך זה גרמו לו להפסדים ולחוסר ביטחון לגבי ההכנסות הצפויות.

מבחינת המדינה – עבור המדינה מדובר בהפסד גם כן, זאת משום שהחייב נמצא לאורך שנים ארוכות במצב כלכלי לא יציב. לעיתים אף מצב של פשיטת רגל לאורך שנים גרמו לחייב להזדקק לסיוע מהמדינה לצורך השלמת הכנסה וכלכלה בסיסית של משפחתו.

 

מטרתו של חוק חדלות פירעון

החוק החדש בה להסדיר את ההליך חדלות הפירעון ולאפשר לחייבים להשתקם כלכלית בזמן קצוב ובצורה טובה יותר. לחוק 3 מטרות כשכל אחת מהן באה לטובתו של צד אחד מהצדדים בהליך. כשהדגש הינו כי החייב אינו נחשב לעבריין שמנסה להתחמק מחובותיו אלא לקורבן של התנהלות כלכלית שלילית או של הנסיבות.

עבור החייב – החוק החדש תוחם את התהליך במשך זמן קבוע, דבר המעניק לחייב יציבות וציפייה לעתיד כלכלי טוב יותר. כמו כן, החוק מגדיר תהליכי שיקום כלכלי שהחייב מחויב להם לאורך התהליך.

עבור הנושה – הנושה מקבל ערבות טובה יותר להחזר של החוב שנצבר. כמו כן, החוק מעניק מסגרת להחזרה מקסימלית של החוב.

עבור המדינה – מבחינת המדינה, כלל שחייב יחזור למצב כלכלי טוב בהקדם, כך יהיה ניתן לשלב אותו בתוך הכלכלה המדינית בצורה מהירה וטובה יותר. נוסף לכך, ישנה משמעות גדולה למנוע מפושטי רגל להגיע להבטלה וצורך בהשלמת הכנסה וקבלת קצבאות מביטוח לאומי.

 

מתי נכון לפנות לעורך דין פשיטת רגל בגבעתיים?

הליך של חדלות פירעון מגיע בדרך כלל אחרי פתיחה של תיקים בהוצאה לפועל. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום פשיטת רגל בגבעתיים כבר בשלב שבו נפתח כנגדכם תיק בהוצאה לפועל.

בכל מקרה, מומלץ לפנות לעו"ד בהקדם אפשרי וזאת לצורך קבלת ליווי מקצועי לאורך כל התהליך. הליך של פשיטת רגל הינו הליך משפטי סבוך שדורש הבנה משפטית רחבה ומעמיקה, כמו גם יכולת לנהל משא ומתן וטעון טענות אל מול הנושה, הממונה והנאמן.

 

מי עשוי להזדקק לשירותיו של עורך דין בתחום חדלות הפירעון בגבעתיים?

באופן עקרוני כל אדם אשר רוצה להתחיל תהליכים של חדלות פירעון מומלץ כי יבצע את ההליך בליווי ולאחר התייעצות עם עורך דין. חשוב לדעת כי גם הנושה יכול לדרוש פתיחה של הליכי חדלות פירעון כנגד החייב לו.

בכל הקשור לחדלות פירעון גם לנושה בתיק מומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין המתמחה בתחום פשיטת הרגל בגבעתיים וזאת כדי להבטיח מיצוי יכולת ההחזר וקבלת אחוזי ההחזר הגבוהים ביותר שניתן במסגרת התהליך.

 

מהם השלבים בהליך חדלות פירעון ומהו תפקידו של עו"ד בתהליך?

הליך חדלות פירעון נמשך לתקופה של 4 שנים מיום פתיחת ההליך והוא כולל בתוכו מספר שלבים שונים שבהם נדרש החייב להציג את כלל המידע הכלכלי הקשור בו. ובכללם חובותיו, הכנסותיו, הנכסים הקיימים בראשותו וכו'.

 

ההחלטה על חדלות פירעון

השלב הראשון בתהליך הינו החלטה על ביצוע התהליך. החלטה זו יכולה להגיע מידי החייב או הנושה וזאת לאחר פתיחת תיק בהוצאה לפועל ואי הגעה להסדר בגין החזר החוב בתהליך. ההחלטה על התחלת תהליך חדלות פירעון הינה החלטה משמעותית מאוד הן עבור הנושה והן עבור החייב ולכן חשוב מאוד לבצע אותה בצורה אובייקטיבית ולאחר בחינת כלל השיקולים והאפשרויות הכלכליות של החייב.

בשלב זה חשוב מאוד לקבל החלטה אובייקטיבית ולא רגשית, לכן חשוב מאוד לאפשר לאיש מקצוע לבחון את הפרטים היבשים ולבחון את המידע לעומק.

 

הגשת הבקשה ופתיחה רשמית של הליך חדלות פירעון

לאחר קבלת ההחלטה על התחלת התהליך נדרש להגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון לממונה (שנקבע בהתאם לסכום החוב). לממונה יש 30 ימים לצורך בחינת הדברים והמסמכים שהוגשו לצורך קבלת החלטה על פתיחה או דחייה של התהליך.

בשלב זה הממונה יכול לדרוש הבהרות, מידע משלים ומסמכים חסרים, בהתאם לדרוש לו. בשלב זה עו"ד חדלות פירעון בגבעתיים נדרש לנסח את הבקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון, כמו גם איסוף כלל המסמכים הדרושים והגשת ההשלמות הדרושות.

 

תקופת הביניים

בשלב הבא אשר אורך 11 חודשים מיום הגשת הצו על פתיחת הליך חדלות הפירעון יוגדרו לחייב חובות ומגבלות שעליו לעמוד בהן. כחלק מאילו יוגדר לחייב סכום החזרים שעליו לעמוד בהם ודיווחי חובה על הכנסות, הוצאות ופרטים נוספים רלוונטיים.

לאורך השלב הזה אשר נקרא גם תקופת הביניים יבחנו הממונה והנאמן את התנהלות החייב ואת המידע הנוסף שקיבלו לידיהם, כל זאת בכדי להגדיר האם נראה כי החייב אכן בשל ורוצה את התהליך או שמא מדובר באדם שאינו מחויב לתהליך.

חשוב מאוד להתנהל בצורה שקופה ונכונה בתקופה זו. לעו"ד בשלב זה ישנו תפקיד עיקרי בהעברת בתיווך המידע אודות ההגבלות והחובות של החייב. כמו גם ניהול השיח אל מול הממונה והנאמן לצורך ההשלמות הדרושות להם והעברת המסמכים השוטפים הדרושים.

ששת החודשים הראשונים של תוקפת הביניים הינם השלב בו הנושים יכולים להגיש לנאמן את התביעות הקיימות להם כנגד החייב. חשוב מאוד לבצע הליך זה בתוך תקופה זו ולהגיש תביעה ברורה, מנומקת ואשר מכילה בתוכה את כל הפרטים והמסמכים הדרושים. מומלץ מאוד להגיש תביעה מנוסחת על ידי עורך דין פשיטת רגל מגבעתיים ולא להסתמך על תביעות כלליות המופיעות באינטרנט או ביכולת הכתיבה האישית של הנושה.

 

שלב השיקום והחזר החובות

בתום 11 חודשי שלב הביניים מוגש צו שיקום כלכלי. בתקופה זו יידרש החייב להעביר תשלומים קבועים לקופה מוגדרת אשר ישמשו לצורך פירעון החוב. נוסף לכך, בשלב זה יחל הליך של מימוש נכסים כחלק מפדיון החוב. בשלב זה לעורך הדין יש תפקיד בהליך מימוש הנכסים והעברת התשלומים לקופת הנשייה.

 

קבלת ההפטר ופתיחת דף כלכלי חדש

בתום 3 השנים הללו ולאחר שהנאמן והממונה ייווכחו כי החייב עשה כל שביכולתו לצרוך פדיון החובות, יקבל החייב הפטר מחובותיו ויוכל להתחיל את שלב השיקום הכלכלי הנרחב כשאין בחובתו לפרוע חובות נוספים. חשוב לזכור כי במידה והחייב לא יבצע את הדרוש במהלך תקופת השיקום ולא יקיים את צו השיקום הכלכלי, הוא לא יקבל הפטר ויידרש לשלם את כל חובותיו לנושים.

 

איך בוחרים עורך דין חדלות פירעון בגבעתיים בצורה נכונה?

ניסיון

בעריכת דין לניסיון יש משמעות גדולה מאוד. כשהחשיבות עומדת לא רק על שנות הניסיון אלא גם על כמות התיקים שעורך הדין ליווה ועבד עליהם. כלל שלעורך הדין שבחרתם יהיה יותר ניסיון בתחום חדלות הפירעון, כך הוא ידע כיצד לפעול בסוגים שונים ורבים של מקרים. גם אם מדובר במקרים נדירים או מסובכים מאוד.

 

מקצועיות והתמחות

נושא חדלות הפירעון השתנה משמעותית מאז שנת 2018 וכניסתו לתוקף של החוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018. לכן, חשוב לוודא כי עורך הדין שאתם בוחרים לצורך הייצוג שלכם בתהליך מכיר לעומק את השינויים שנקבעו בחוק החדש אל מול החוקים שהיו נהוגים עד כה.

עורך דין מתמחה בחדלות פירעון בגבעתיים צריך להכיר לעומק את החוקים החדשים ואת כלל האלמנטים הדרושים לצורך ביצוע התהליך. ככל שעורך הדין שתבחרו יהיה מקצועי יותר וממוקד יותר לתחום, כך הוא ידע ללוות ולייצג אתכם בתהליך בצורה טובה ומשמעותית יותר.

 

זמינות

במהלך הליך חדלות הפירעון אתם תדרשו לקבל ייעוץ מעורך הדין לאורך השלבים השונים ולעיתים בתוך זמן קצר מאוד. חשוב לוודא כי עורך הדין זמין עבורכם בשעות לגיטימיות (ולא רק בין 9-15) וכן שהוא מאפשר לכם לפנות אליו באמצעות הודעות ושיחות טלפון לנייד שלו ולא רק בפנייה אל המשרדים ודרך המזכירה.

במקרים בהם כל ההתנהלות מול עורך הדין בשלבים הראשנים מתבצעת בעצלתיים, זכרו כי גם במהלך ההליך ולאחר שתחתמו איתו אתם עשויים לקבל התנהלות איטית ושאינה מתאימה לכם.

 

מיקום

לאורך התהליך אתם תדרשו להיפגש עם עורך דין חדלות פירעון גבעתיים אשר מייצג אתכם מספר פעמיים. בין אם לצורך פגישה מסודרת ותדרוך לפני דיון ובין אם לצורך העברת מסמכים או אף חתימה על מסמך. חשוב לוודא כי עורך הדין עובד בסביבה הקרובה לכם ולא נמצא במרחק גדול מדי. לדוגמה במקרה של תושבי גבעתיים, חשוב לבחור בעורך דין אשר עובד באזור המרכז לדוגמה רמת גן.

 

עו"ד דניאל ינובסקי – בעל המקצוע שאתם צריכים

עו"ד ינובסקי הינו עו"ד המתמחה בתחום חדלות הפירעון בגבעתיים. מדובר בעו"ד בעל ניסיון רחב ורב שנים אשר התמקצע בתחום הזה לאורך שנות עבודתו. עו"ד ינובסקי פועל באופן ייחודי וישיר אל מול כל לקוח המגיע אליו והוא דואג לבצע את הליך חדלות הפירעון באופן שיאפשר ללקוח שלו לחזור בהקדם למצב כלכלי חיובי ולפתוח דף חדש.

עורך דין חדלות פירעון בגבעתיים
עורך דין חדלות פירעון בגבעתיים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader