עורך דין חדלות פירעון בהרצליה

חדלות פירעון נחשבת לאחד הפחדים של אנשים רבים. מדובר בהליך בו אדם החייב כסף לנושים שונים נאלץ לפרוע את חובותיו על ידי שימוש בנכסיו והכרזה על עצמו בסוף התהליך בתור פושט רגל. מדובר בתהליך סבוך, ארוך ובעל השלכות קצרות וארוכות כאחד. חשוב לא לבצע את התהליך באופן עצמאי, אלא להשתמש בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון בהרצליה.

מהו תהליך חדלות פירעון, מהן ההשלכות של פשיטת רגל ואיך נכון לבחור עורך דין שייצג אתכם?

 

מהו הליך של חדלות פירעון?

חדלות פירעון הינו תהליך חוקי שמוגדר מתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 שמטרתו להסדיר את חובותיו של אדם, בסיום התהליך להעניק לו הפטר מהחובות ולאפשר לו להתחיל חיים כלכליים חדשים.

 

מטרת החוק לחדלות פירעון

החוק החדש בא להסדיר את הליך חדלות הפירעון ולהיטיב עם כלל הצדדים. בעבר ההליך שמוכר יותר בתור פשיטת רגל עשוי היה להיגרר במשך שנים רבות. במהלך השנים הללו הריבית על החוב הייתה גדלה מדי חודש והחייב היה צפוי במקרים רבים לצבור חובות נוספים וגם לאחר ההפטר להיות ללא יכולת להתפתח כלכלית ולחזור לעצמאות כלכלית.

מבחינת הנושה, החייב לא היה מסוגל לעמוד בהחזר משמעותי של החוב, כך שהנושה היה מפסיד את החוב או נאלץ להסתפק רק באחוז קטן ממנו. גם עבור המדינה היה מדובר בהליך לא מוצלח וזאת משום שאדם הנמצא בתהליך של פשיטת רגל אינו יכול לפתח את הכלכלה הישראלית ואינו יכול להיות חלק מהמשק המתפתח.

החוק החדש בא לפתור את שלושת הבעיות הללו. עבור החייב הוא מאפשר לו לחזור בהקדם ובצורה מבוקר לחיים כלכליים נורמטיביים. החוק מגדיר מסגרת זמנים מובנת, כך שהתהליך לא נגרר לאורך שנים. עבור הנושה, החוק מגדיר תהליך בו הנושה צפוי לקבל את ההחזר המקסימלי שניתן מהחוב. כך שזה יפסיד פחות כסף בסוף התהליך.

מבחינת המדינה, החייב יכול לחזור ולהתפתח כלכלית ולהיות חלק מהכלכלה הישראלית. כמו כן, הוא לא יהווה נטל על הביטוח הלאומי היות ויוכל לחזור לעבוד ולהשתקם.

 

מהו התהליך וכיצד ניתן להיעזר בעורך דין חדלות פירעון בהרצליה לאורך התהליך כולו?

תהליך חדלות הפירעון מחולק ל-3 שלבים ונמשך לתקופה של עד 4 שנים. במסגרת התהליך עו"ד המתמחה בתחום חדלות הפירעון בהרצליה, מהווה את איש המקצוע שילווה אתכם עוד לפני ההחלטה על פתיחת התהליך ועד לשלב קבלת ההפטר.

 

שלב ההחלטה

השלב שטרם התחלת התהליך הינו שלב קבלת ההחלטה. פתיחת תהליך חדלות פירעון יכולה להתקבל מצד החייב או הנושה כאחד. בדרך כלל ההחלטה על פתיחת הליך של חדלות פירעון מתבצעת לאחר פתיחתם של תיקים בהוצאה לפועל ואי יכולת להשלים את החזר החובות.

בשלב הזה, חשוב מאוד לבחון את כל האפשרויות העומדות בפניכם ולהבין את ההשלכות של כל אחד מהתהליכים. אחד התפקידים של עורך דין פשיטת רגל בהרצליה הינו לבחון יחד איתכם את כל האפשרויות ולעזור לכם לבחור את התהליך המתאים לכם ביותר.

 

הגשת הבקשה ופתיחת הליך חדלות הפירעון

בשלב הבא תדרשו להגיש את המסמכים הרלוונטים לבקשה שלכם לפתוח בהליך של פשיטת רגל. ההגשה מתבצעת לממונה על התיק אשר יבחן את כלל המסמכים. תהליך בחינת התיק מתבצעת במשך תקופה של 30 ימים שבמהלכם תדרשו להציג תוספות והסברים בהתאם לדרישת הממונה. עורך דין חדלות פירעון בהרצליה מבצע את ההתקשרות מול הממונה ומתווך לכם את התהליך והמידע הדרוש.

 

שלב הביניים

בשלב הבא, שמתחיל אחרי קבלת צו פתיחת הליך חדלות פירעון מיידי הממונה ונמשך לתקופה של 11 חודשים, תדרשו לעמוד בתנאי הצו שניתן. הצו מגדיר חובות והגבלות החלות על החייב ובפרט סכום ההחזר החודשי והגדרת דיווחי חובה.

במהלך תקופה זו הממונה יבחן את התנהלות החייב ויבנה תוכנית שיקום כלכלית. במידה ולאורך תקופת הביניים החייב עמד בכל חובותיו בית המשפט יאשר את תוכנית השיקום והליך השיקום יחל. כל אלו הינם הליכים משפטיים המתבצעים אל מול אנשי משפט וחשוב מאוד לקבל ייעוץ וייצוג של עורך דין המתמחה בתחום חדלות הפירעון בהרצליה.

 

שלב השיקום

השלב האחרון הינו גם השלב הארוך ביותר, מדובר בשלב השיקום שנמשך תקופה של 3 שנים. במהלך תקופה זו יהיה על החייב לעמוד בכל התנאים שהוצגו בתוכנית השיקום הכלכלי ובתוך כך לפעול למימוש נכסים ותשלום חודשי קבוע של החובות. בתום התהליך, במידה והתנהל כראוי בית המשפט יעניק לחייב את ההפטר מכל חובותיו.

 

מה ניתן לעשות אם אין אפשרות להחזיר את החובות?

תוכנית השיקום נבנית באופן אובייקטיבי אשר אמור לאפשר לחייב לכלכל את עצמו ומשפחתו בצורה מכובדת וזאת אל מול הכנסותיו ונכסיו של החייב. במידה ולחייב אין נכסים והכנסותיו נמוכים מההוצאות הבסיסיות למחיית משפחתו, בית המשפט יכול להעניק לו הפטר מיידי. מדובר בהליך שלא ניתן בקלות ונדרש להוכיח לבית המשפט מעבר לכל ספק כי לחייב אין כל אפשרות להחזיר את החובות ללא כניסה לחובות נוספים ופגיעה בכלכלתו.

מהן ההשלכות של פשיטת רגל או למה חשוב לבחור עורך דין נכון?

אנשים רואים בהליך של חדלות פירעון את הדרך הקלה לא להחזיר חובות ולקבל התחלה חדשה. אך, חשוב מאוד לזכור כי לתהליך של פשיטת רגל יש השלכות כלכליות רבות וארוכות טווח.

הגדרת אדם בהליך של פשיטת רגל מהווה כתם שחור מבחינת היסטוריית האשראי שלו. המשמעות הינה שגופים בנקאים יסמנו אותו בתור לקוח בעל סיכון גבוה. לקוחות מהסוג אינם מקבלים אשראי, הלוואות ומשכנתאות. כמו גם קבלת תנאים משמעותית פחות טובים בפתיחת חשבון בנק. מדובר על השלכות כלכליות שיכולות למנוע מכם לרכוש דירה בעתיד הקרוב (כולל בתקופה שלאחר קבלת ההפטר), לרכוש רכב או לפתוח עסק חדש.

 

מהם הדברים שחשוב לזכור כשבוחרים עו"ד חדלות פירעון בהרצליה?

בחירת כל בעל מקצוע גוררת אחריה חשיבה רבה וצורך להחליט ולקבוע מי יהיה בעל המקצוע הטוב ביותר בשבילנו, כאשר מדובר בעורך דין בתחום חדלות הפירעון בהרצליה הדבר מקבל חשיבות יתרה. בחירה שגויה של עו"ד עשוי להוביל אתכם להתארכות התהליך ואף לאי הצלחתו. לכן, חשוב ישנם מספר אלמנטים שחשוב מאוד לבחון בטרם בוחרים עו"ד חדלות פירעון המתאים לכם.

 

ניסיון

תיקי חדלות פירעון מכילים בתוכם הרבה מאוד פרטים קטנים וסוגיות שנדרש להכיר לעומק. נוסף לכך, לאורך השנים התרחשו שינויים משמעותיים בחוקים הקשורים לנושא. לכן, חשוב מאוד לוודא כי עורך הדין שאתם בוחרים הינו בעל ניסיון ענף בתחום וכי יש לו ניסיון בטיפול בתיקים לאחר שינויי החוק.

 

התמחות בחדלות פירעון ומקצועיות

עריכת דין הינה תחום גדול מאוד ומורכב, כך שחשוב מאוד לבחור עורך דין שההתמחות שלו הינה ספציפית בתיקים של חדלות פירעון והוא מכיר את הדקויות השונות של התהליך, החל משלב פתיחת התיק בהוצאה לפועל דרך להגעה להחלטה על פתיחת הליכי חדלות פירעון ועד לסיום התהליך.

 

מיקום נוח

חשוב מאוד לבחור עורך דין הממוקם במקום נוח עבורכם, תהליך חדלות הפירעון נמשך תקופה של כ-4 שנים וחשוב לוודא שלאורך התקופה עורך הדין יהיה נגיש לכם לצורך פגישות, העברת מסמכים וכו'. בחירת מיקום נוח לא חייבת להיות ישירות בעיר מגוריכם, אלא יכולה להיות במיקום מרכזי אחר כמו רמת גן או באזור העבודה שלכם.

 

זמינות

תהליך חדלות הפירעון הינו הליך ארוך וסבוך וחשוב מאוד שתבחרו בעורך דין שיהיה זמין עבורכם לכל נושא שתידרשו לו. לאורך התהליך תדרשו להגיש מסמכים ולבצע פעולות שחשוב מאוד שיתבצעו כראוי לצורך סיום ההליך בהצלחה. לכן, חשוב לוודא כי עורך הדין זמין לכם לאורך התהליך.

 

הבנה הדדית

בהמשך לנושא הזמינות, חשוב לוודא כי אתם מצליחים לקבל תשובות מובנות וברורות מעורך הדין על כל השאלות שלכם וכי הנכם מרגישים בנוח לפנות אליו בסוגיות שאינן ברורות לכם. הליך חדלות הפירעון הינו תהליך משפטי שמלווה בצווי בית משפט ותקנות וחשוב להבין אותן לעומק.

 

המלצות

הדרך הפשוטה ביותר לבחור בעל מקצוע הינה לבחון המלצות עליו. ההמלצות יכולות להיות מחברים ובני משפחה או דרך האינטרנט והרשתות החברתיות. חשוב לוודא כי ההמלצה עליה אתם מתבססים מגיע מאדם שקיבל שירות דומה לשירות הנדרש עבורכם.

 

עו"ד חדלות פירעון בהרצליה – עו"ד דניאל ינובסקי הבחירה שלכם

עו"ד דניאל ינובסקי מתמחה בנושאי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון רב שנים בתחום. עו"ד דניאל ינובסקי מאמין בשיח בגובה העיניים עם לקוחותיו ומתנהל מול כל לקוח באופן אישי וייחודי בהתאם לצרכים שלו. משרדו של עו"ד ינובסקי ממוקם ברמת גן ומשמש כעורך דין חדלות פירעון לכל אזור המרכז והשרון.

עורך דין חדלות פירעון בהרצליה
עורך דין חדלות פירעון בהרצליה
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader