עורך דין חדלות פירעון בכפר סבא

חדלות פירעון או בשם המוכר יותר פשיטת רגל הינה תהליך בו אדם אינו מסוגל להחזיר את חובותיו ולכן נדרש בתהליך של תיקון ושיקום כלכלי, החזרה מירבית של החובות ולבסוף מחיקת החובות והתחלת דף חדש. אמנם נשמע כמו דרך נפלאה להיפטר מכל החובות, אך לתהליך חדלות הפירעון יש השלכות רחבות ורבות מאוד וחשוב מאוד לבצע את התהליך בצורה מבוקרת ובליווי של עורך דין חדלות פירעון בכפר סבא.

 

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 הינו חוק שהועבר במטרה להסדיר בצורה טובה ויעילה את הליך פשיטת הרגל. בעבר התהליך היה ארוך, מסורבל ויכול להיגרר שנים ארוכות ובכך גרם להפסדים רבים עבור הנושים והחייב כאחד.

לחוק זה יש מטרה לאפשר לחייב להחזיר את הסכום הגבוה ביותר שניתן מהחוב, ללא כניסה לחובות נוספים ולסיים את התהליך בתקופת זמן מוגדרת כך שהחייב יוכל לחזור להיות חלק מהמערך הכלכלי של המדינה.

 

מי עשוי להידרש לייעוץ וליווי מצד עורך דין המתמחה בתחום של חדלות פירעון בכפר סבא?

החוק במדינת ישראל אינו מחייב אף אדם בייצוג על ידי עורך דין במקרה של פתיחת הליך של חדלות פירעון. אך, חשוב לזכור כי מדובר בהליך משפטי מורכב מאוד שנמשך תקופה לא מבוטלת ואשר בסופו צפוי החייב להתחיל את עתידו הכלכלי המחודש. אי קיום של צווים או הוראות של בית המשפט, של הממונה או הנאמן עשויות להוביל להפסקת ההליך ולמנוע מהחייב את סיום התהליך וקבלת ההפטר מהחובות.

לכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ וליווי מקצועי וטוב לאורך כל תהליך פשיטת הרגל. ליווי טוב בתהליך יכול להקטין משמעותית את גובה ההחזרים הנדרשים ולמנוע סיבוכים לאורך התהליך.

נוסף לחייב, מומלץ כי גם הנושה יקבל ליווי של עורך דין המתמחה בתחום חדלות הפירעון בכפר סבא. במסגרת תהליך חדלות הפירעון כל הנושים של החייב מנסים להשיג החזר גבוה כמה שניתן של החובות מצד החייב. ההליך דורש הוכחה של החוב, משא ומתן מול החייב והצגת הנתונים בפני גורמי המשפט הממונים על התיק. פנייה לביצוע התהליך ללא עורך דין עשויה לגרור הפסד רב מצד הנושה.

 

מהם השלבים בהליך בחדלות פירעון?

תהליך חדלות הפירעון מוגדר בצורה מובנת לתקופה של כ-4 שנים והוא מחולק ל-3 תקופות משנה. השלב הראשון הינו שלב הגשת הבקשה ופתיחת ההליך, לאחר מכן מגיעה תקופת הבחינה, אשר נקראת גם תקופת הביניים ולאחרה מתקיימת תקופת השיקום הכלכלי והחזרת החובות.

 

פתיחת ההליך

לצורך פתיחת תהליך חדלות הפירעון נדרש להגיש בקשה לכך, את הבקשה יכול לפתוח הנושה או החייב כאחד. הבקשה מוגשת לממונה אשר נקבע בהתאם לגובה החוב וזה בוחן את המסמכים שהוגשו ונדרש להחליט האם יש לפתוח בהליך של חדלות פירעון או לא.

לצורך קבלת ההחלטה לממונה יש 30 ימים בהם הוא יבחן את המסמכים שהוגשו, יבקש הבהרות ומסמכים נוספים במידת הצורך. בסוף תקופת ה-30 ימים הללו ובמידה והממונה החליט על פתיחת התהליך יינתן צו לפתיחת הליכים.

צו פתיחת ההליך חדלות הפירעון כולל בתוכו מגבלות שונות החלות על החייב כמו גם הגדרה של סכום התשלום החודשי שהוא נדרש לו וחובה ל דיווח הכנסות והוצאות.

 

שלב הביניים

שלב הביניים מתחיל מרגע קבלת ההחלטה של הממונה על פתיחת הליך חדלות הפירעון והגשת הצו לכך והוא נמשך תקופה של 11 חודשים. במהלך התקופה הזו הממונה והנאמן בוחנים את התנהלותו של החייב ואת העמידה שלו בתנאי צו הפתיחה. בתוך כך ייבחן האם החייב עומד בהחזרי החוב שנקבעו, עומד בהגבלות שהוגדרו ומדווח כנדרש על ההכנסות וההוצאות.

מטרת התקופה הזו הינה לבחון את הרצינות של החייב לבצע את התהליך. במהלך 6 החודשים הראשונים בתקופה זו, כל נושה שרוצה בכך יכול ונדרש להגיש לנאמן תביעה כנגד החייב. נוסף לבחינה של ההתנהלות הנוכחית של החייב, הנאמן בוחן את התנהלותו בעבר ואת סך החובות הקיימים בראשותו וכן את הסיבות שהובילו להגעה לחובות אלו.

בהתאם לכל המידע שיאסוף הנאמן יגבש תוכנית שיקום כלכלית. את התוכנית הנאמן יגיש לבית המשפט אשר יבחן אותה ואת התנהלותו של החייב לאורך תקופת הביניים. בהתאם לכל המידע יחליט בית המשפט האם להמשיך לשלב הבא ובאילו תנאים.

 

שלב השיקום הכלכלי

בשלב הבא אשר אורך כ-3 שנים יידרש החייב לפעול בהתאם לצו השיקום שהוגדר עבורו. במסגרת כך, יידרש החייב להעביר לקופת נשייה תשלומים מוגדרים כמו גם לממש את נכסיו ולצורך החזרת החוב. בתום תקופת ה-3 שנים, לאחר מימוש הנכסים ובהתאם להתנהלות תקינה של החייב הממונה יאשר את סיום התהליך וקבלת ההפטר מחובות. בהתאם לכך ימחקו לחייב כלל החובות והוא יוכל להתחיל דף כלכלי נקי.

 

מתי נכון לפנות לעורך דין חדלות פירעון בכפר סבא?

בדרך כלל פתיחת הליך חדלות פירעון אינה מתרחשת בהפתעה ולרוב היא מגיעה לאחר פתיחה של תיקים בהוצאה לפועל. מומלץ מאוד לפנות לעורך דין בשלב מוקדם ככל שניתן ובעדיפות לפני הגשת הבקשה לחדלות פירעון.

במקרים בהם הפנייה לעורך הדין מתבצעת עוד בטרם הגשת הבקשה לחדלות פירעון, עורך הדין יבחן את התיק, החובות והמצב הכלכלי של החייב וייעץ לו האם תהליך חדלות פירעון הינו התהליך המומלץ עבורו או שמא ניתן לבצע הליכים אחרים לצורך סגירת החובות וזאת כדי להימנע מההשלכות של ההגדרה כפושט רגל.

 

תפקידו המורכב של עורך דין פשיטת רגל בכפר סבא

עורך דין חדלות פירעון בכפר סבא נדרש ללות אתכם לאורך כל תהליך חדלות הפירעון. תפקידו הינו לייצג אתכם מול בית המשפט והממונה וכן מול הנושים השונים. נוסף לכך, תפקידו להנגיש לכם את המידע והתהליך כך שתבצעו אותו על הצד הטוב והנכון ביותר. לאורך תהליך חדלות הפירעון אתם תדרשו בייצוג והליווי המקצועי של עורך דין חדלות פירעון לאורך תהליכים רבים, החל מייצוג בבית הדין ועד לביצוע הליכים של פירעון נכסים.

 

כיצד נכון לבחור עו"ד חדלות פירעון בכפר סבא?

המלצות, המלצות, המלצות

רובנו נוטים לבחור אנשי מקצוע בכל תחום דרך המלצות ומפה לאוזן, גם במקרה של עו"ד חשוב מאוד לבחון המלצות אודות בעל המקצוע בטרם קבלת ההחלטה. הדרך הקלה ביותר לקבל המלצה הינה מקרובי משפחה וחברים, אך במקרה של עורכי דין בתחום של חדלות פירעון, ייתכן ותידרש לחפש המלצות ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל. חשוב שתבדקו מספר המלצות לגבי אותו עורך הדין וכי תחפשו המלצות של אנשים שקיבלו שירות דומה לזה שנדרש לכם.

 

ניסיון זה שם המשחק

כל תיק בנושא פשיטת רגל הינו שונה והוא בעל מורכבויות שונות ואחרות. חשוב מאוד לבחור עורך דין שיש לו ניסיון רב הן מבחינת שנים והן מבחינת כמות התיקים בהם טיפל. הניסיון הרחב יעניק לעורך הדין ידע רב בפתרון והתמודדות עם סוגיות שעשויות לעלות בתיק שלכם.

 

מקצועיות וידע

הנושא הבא שחשוב לוודא הינו המקצועיות ורמות הידע של עורך הדין בתחום חדלות הפירעון בכפר סבא שבחרתם. נושא חדלות הפירעון השתנה לאורך השנים וכולל בתוכו סוגיות ונושאים שונים שחשוב שעורך הדין המטפל בתיק שלכם יכיר לעומק.

 

דיבור בגובה העיניים

לאורך הליך חדלות הפירעון אתם תדרשו לקבל הסברים רבים והנחיות מעורך הדין שלכם. רובנו איננו מכירים ומבינים את הלשון המשפטית ונצטרך מעין מתורגמן לצורך ביצוע התהליך בצורה נכונה ומדויקת. המתורגמן הזה הינו עורך הדין אשר מטפל בתיק שלכם, לכן חשוב מאוד שתבחרו עורך דין שאתם מרגישים בנוח לפנות אליו בכל שאלה ושתקבלו ממנו הסברים שמובנים לכם.

 

זמינות ומיקום נוח

אלמנט חשוב נוסף הינו זמינות של עורך הדין, הן מבחינת זמנים והן מבחינת מיקום המשרד שלו. אם אתם מחפשים עורך דין בתחום פשיטת הרגל בכפר סבא חשוב שתבחרו עורך דין אשר עובד באזור המרכז ושהינו זמין לכם בתוך שעות או ימים בודדים ושלא תדרשו לחכות לפגישה איתו תקופה של שבועות שיכולים להיות קריטיים בתהליך.

 

עורך דין דניאל ינובסקי, מומחה חדלות פירעון בכפר סבא

עורך דין ינובסקי מתמחה בליווי לקוחות בהליכים של חדלות פירעון. משרדו של עו"ד ינובסקי מלווה את הלקוח משלב פתיחת התיק בהוצאה לפועל דרך התחלת הליך חדלות הפירעון ועד לקבלת ההפטר והתחלת הדרך הכלכלית החדשה. עו"ד ינובסקי, בעל ניסיון ענף בתחום, דואג לפעול לטובת לקוחותיו ושמירה על יציבותם הכלכלית לאורך כל התהליך. אם אתם זקוקים לעורך דין באזור כפר סבא, השרון או המרכז פנו לעו"ד דניאל ינובסקי.

עורך דין חדלות פירעון בהרצליה
עורך דין חדלות פירעון בהרצליה
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader