עורך דין חדלות פירעון ברמת גן

חדלות פירעון או בשמה הקודם והמוכר יותר פשיטת רגל הינה הליך המאפשר לאדם שצבר חובות ואינו יכול להחזירם לפדות חלק מהם על ידי שימוש בנכסיו, ליצור תוכנית שיקום כלכלית שבה יחזיר חלק מהחובות ולבסוף לקבל הפטר על שארית חובותיו ולחזור לשגרה כלכלית חיובית.

הליך זה יכול לצערנו להתרחש לכל אדם בנסיבות טרגיות אשר יובילו למצב שלא יוכל להתפרנס או שפרנסתו תפגע באופן משמעותי. חשוב מאוד, לבצע את הליך פשיטת הרגל עם עו"ד חדלות פירעון ברמת גן לצורך ביצוע מוסדר, מהיר ונכון של ההליך.

 

מהי חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון הינו הגרסה המחודשת של פשיטת רגל והוא מתבסס על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018. החוק מגדיר את הליך פשיטת הרגל עבור יחידים שצברו חובות אותם לא יוכלו לפרוע ורוצים הם או הנושה שלהם להצהיר על חדלות פירעון ושיקום כלכלי, זאת למקרים שהוגשו אחרי שנת 2018.

החוק הישן יצר הליך ארוך, מסורבל, שיכל להימשך שנים ארוכות ללא סגירה משמעותית של החוב ואף עם הגדלה של החוב בשל הצטברות ריביות. הליך זה גרר משפחות רבות למצב של עוני וקריסה כלכלית ללא יכולת שיקום אמיתית.

 

מטרת חוק חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון החדש מייצג את הבנת השלטון כי מרבית החייבים מגיעים למצב של חוסר יכולת לפרוע חובות בתום לב ולעיתים אף בשל טרגיות אישיות עם פיטורין או מחלות קשות של בני המשפחה. על כן, החוק אינו רוצה להעניש את החייב אלא לאפשר לו להחזיר סכום גדול ככל האפשר מהחוב ולחזור בסופו של דבר להיות חלק מהכלכלה הישראלית.

מתוך כך, החוק העמיד 3 מטרות עיקריות כשכל אחת מעניקה ייתרון לחייב, לנושה ולמדינת ישראל:

  1. שיקום כלכלי לחייב – מאפשרת לחייב לחזור בהקדם אפשרי לחיים נורמליים ללא משקל החובות ותיקי ההוצאה לפועל.
  2. פירעון של הסכום הגבוה ביותר של החוב – במרבית המקרים הנושים מפסידים סכומים גבוהים מאוד כתוצאה מפשיטת רגל של החייבים שלהם שאינם מחזירים את החוב. הליך חדלות הפירעון מגלמת בתוכה תוכנית שיקום שבה יידרש החייב לתשלום המירבי הניתן לנושים.
  3. שילוב מחודש של החייב במרקם הכלכלי של המדינה – חשוב להבין כי כל אדם או עסק עובדים, גורם להנעה של הכלכלה. בין אם בזכות התוצר שהם מייצרים, שירותים שהם מספקים או מיסים שמשלמים. לכן, למדינה חשוב מאוד להחזיר את החייב למעגל הכלכלי וזאת כדי לאפשר את המשך צמיחתה של הכלכלה הישראלית.

 

הליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון, בשונה מהליך פשיטת רגל שהיה נהוג עד שנת 2018 תחום בזמן והוא עומד על תקופה של 4 שנים. כשהמטרה הינה לבחון בשנים הללו האם החייב מנסה להחזיר את חובותיו ומשתף פעולה או שמא מדובר באדם המנצל את החוק לטובתו. בתום 4 השנים הללו, יקבל החייב הפטר מחובותיו ויוכל להתחיל בשיקום כלכלי.

את הבקשה להליך חדלות פירעון ניתן להתחיל על ידי הגשת בקשה על ידי החייב ועל ידי הנושה כאחד. ההליך עצמו זהה כמעט לחלוטין, כשההבדל העיקרי עומד על מקור הבקשה עצמה.

בטרם הגשת הבקשה הן מצד החייב והן מצד הנושה מומלץ מאוד להתייעץ עם עו"ד חדלות פירעון ברמת גן ולהיות מיוצג בתהליך המשפטי עם עו"ד. הליך חדלות הפירעון הוא הליך משפטי לכל דבר, אומנם במקרים של חובות נמוכים הוא אינו מתנהל בבית הדין, אך הוא מתנהל או מול עו"ד או רואה חשבון המוגדרים כנאמנים של התהליך ומול ממונה שמוגדר כהוצאה לפועל.

במקרים (שאלו הינם מרבית המקרים) של סכום חובות הגבוה מהסכום המינימלי המוגדר בחוק ההליך מתבצע מול בית משפט השלום. לכן, לא מומלץ לבצע את ההליך לבד.

 

הליך חדלות הפירעון ותפקידו של עו"ד חדלות פירעון ברמת גן

תפקידו של עו"ד חדלות פירעון ברמת גן הינו מורכב מאוד והוא מתחיל עוד בטרם הגשת הבקשה לחדלות פירעון. בדרך כלל הגשת חדלות פירעון אינה מגיעה כרעם ביום בהיר אלה לאחר פתיחה של מספר תיקים בהוצאה לפועל וצבירה של חובות בסכומים גבוהים.

ההחלטה על הליך חדלות פירעון צריכה להיות אובייקטיבית ובהתאם לראייה רחבה של המצב הנוכחי והעתידי של החייב. לכן, עוד תפקידו הראשון של עו"ד פשיטת רגל הינו לבחון את המצב ולתת לחייב המלצה האם ישנן דרכים חלופיות להתנהל בהן או שמא יש לפנות להליך חדלות פירעון.

 

שלב הגשת הבקשה ופתיחת ההליך

בשלב הבא, מתבצעת פתיחה של ההליך. בשלב זה החייב או הנושה מגישים בקשה לממונה, אשר נקבע בהתאם לסכום החוב. בשלב זה הממונה בוחן את רקע הדברים והמסמכים שהוצגו בפניו, מבקש הבהרות ומסמכים משלימים במידת הצורך ונותן החלטה על פתיחת ההליך או דחייתו. לממונה יש 30 ימים לצורך מתן ההחלטה.

בהתאם להחלטתו של הממונה ניתן צו לפתיחת ההליכים שבו מוגדרים תשלומים חודשים, חובה על דיווח הכנסות והוצאות וכן מגבלות בהתאם לחוק על החלות על החייב. כבר בשלב ההגשה לעו"ד חדלות פירעון ברמת גן ישנו תפקיד חשוב בהגשת הבקשה והמסמכים הנדרשים אליה באופן המלא והטוב ביותר, כך שהממונה יאשר את בקשת החייב לפתיחת ההליך.

 

תקופת הביניים

השלב הבא נקרא שלב הביניים, מדובר על תקופה של 11 חודשים מרגע הגשת הצו על ידי הממונה. בתקופה זו יבחן הממונה והנאמן כי החייב עומד בחובות ובמגבלות שהוטלו עליו, שהוא מגיש את הדיווחים הנדרשים ועומד בהחזרים שנקבעו. כמו כן, בששת החודשים הראשונים של תקופה זו הנושים צריכים להגיש לנאמן את התביעות כנגד החייב.

בהמשך הנאמן יבחן את כלל החובות ואת הסיבות אשר הובילו את החייב להליך של חדלות פירעון ואיסוף כל מידע אשר דרוש לו לצורך גיבוש והגשת תוכנית שיקום כלכלי אשר תטיב עם כל הצדדים. בית הדין יבחן את תוכנית השיקום, כמו גם את דרך הפעולה של החייב לאורך התקופה. לכן, חשוב מאוד לוודא כי אינכם מבצעים הליכים באופן עצמאי ללא ייעוץ של איש מקצוע. ולצורך כך אתם זקוקים לעו"ד פשיטת רגל מקצועי ובעל ניסיון.

 

השלב השיקומי

בשלב האחרון אשר עורך כ-3 שנים, מתחילה מרגע מתן הצו לשיקום כלכלי. בתקופה זו החייב מתבקש להעביר לקופת הנשייה תשלומים לפי המוגדר בצו. כמו כן, בשלב זה יחל הליך של מימוש נכנסים לצורך פירעון החובות, על החייב ובא כוחו לסייע בהליך. בסוף תקופת הליך חדלות הפירעון ובמידה והחייב קיים את כל חובותיו, הממונה יאשר זאת והחייב יקבל הפטר מחובות העבר שלו.

 

תפקידו המורכב של עו"ד חדלות פירעון ברמת גן

לאורך כל הליך חדלות הפירעון ישנו שיח המתנהל בין החייב או בא כוחו ובין הנאמן והממונה על ההליך. חשוב מאוד לבצע את העברת המסמכים בהתאם לדרישות של החוק כמו גם להבין לעומק את פרטי הצווים הניתנים.

על כן, לעומת מקרים אחרים בהם תפקידו של עו"ד הינו פשוט מאוד ומובן, כמו לוודא חוזה או לייצג את הלקוח בהליך משפטי. במקרה של חדלות פירעון, תפקידו של עו"ד הינו סבוך יותר והוא עשוי להימשך לאורך כל תקופת ההליך, כשמטרתו של עו"ד פשיטת רגל ברמת גן הינה לאפשר ללקוח שלו לבצע את ההליך במהירות וללא בעיות.

 

מה קורה אם אין לי אפשרות להחזיר את התשלום כלל

ישנם מקרים בהם לחייב אין כל נכסים וכי הכנסותיו אינן עולות על הגדרת החוק לצרכי מחייה בסיסיים. במקרים אלו יכול הממונה להעניק לחייב הפטר לאלתר וזאת ללא כניסה לשלב השיקום הכלכלי. לצורך קבלת הפטר לאלתר חשוב מאוד להעביר את דו"ח ההכנסות וההוצאות באופן מהיר ונכון.

 

מי זקוק לייצוג של עו"ד פשיטת רגל ברמת גן?

כל אדם אשר החליט לפתוח בהליך של חדלות פירעון או שנפתח כנגדו הליך מהסוג זקוק לייעוץ וייצוג של עו"ד המתמחה בחדלות פירעון. חשוב להבין, כי אומנם ניתן לבצע את ההליך באופן עצמאי, אך ההליך מלא כולו בבירוקרטיה, צווים ודיונים משפטיים שהאדם מן השורה אינו תמיד מבין ומכיר את הסעיפים הקטנים.

חשוב לשים לב, כי במידה והממונה או הנאמן יחליטו כי החייב אינו עומד בתנאי צו פתיחת ההליכים או השיקום המונה יכול להחליט על סגירת ההליך ולמנוע מהחייב את הפטר החובות. פעמים רבות אי מילוי ההוראות נעשה בתום לב, בשל חוסר הבנה ולכן חשוב מאוד לפנות לעו"ד פשיטת רגל ברמת גן, לצורך הייצוג שלכם.

גם במקרה של הנושים, בין אם הם פתחו את ההליך ובין אם לא, מומלץ לבצע את ההליך עם עו"ד מלווה וזאת כדי לוודא כי סכום ניתן לכם סכום ההחזר המירבי וכי החייב מבצע את ההליך בהתאם לחוק.

 

ההשלכות של פשיטת רגל ולמה חשוב לבצע את ההליך נכון?

חשוב להבין כי מעבר לשלבי ההליך עצמו, ישנן גם השלכות ארוכות טווח בעת פשיטת רגל. כדוגמה, לא ניתן לקחת משכנתא בהליך של פשיטת רגל. גם לאחר מכן, תדרשו בתקופת צינון לפני שתוכלו לרכוש נכס וזאת משום שרכישת נכס בסמוך לפשיטת רגל עשויה להעיד על נכסים או כספים שהוסתרו בהליך.

 

איך לבחור נכון עו"ד המתמחה בחדלות פירעון?

לא מספיק להבין כי חייבים לפנות לעו"ד לצורך ביצוע ההליך, חשוב לבחור עו"ד מקצועי המתמחה בתחום חדלות הפירעון ובעל ניסיון רחב בתחום. אם כן, איך לבחור עו"ד מתאים?

 

המלצות

הדרך הטובה ביותר לבחור עו"ד חדלות פירעון ברמת גן הינה לפנות להמלצות. במקרים רבים אין בראשותנו המלצות המגיעות מקרובי משפחה או חברים. אך, למזלנו בשנת 2022 הרשתות החברתיות והאינטרנט מאפשר לנו לקבל מידע רחב שכולל בתוכו גם המלצות של עשרות ומאות אנשים בלתי תלויים על כל בעל מקצוע שרק נבחר.

כשבוחנים המלצות חשוב לוודא שעו"ד מקצועי אך גם שהוא פועל בגובה העיניים ומסביר את התהליך בצורה ברורה, כך שתדעו לאורך כל הזמן כי אתם מבצעים את חובותיכם ופועלים לפי הצווים.

 

ניסיון

בתחום הניסיון חשוב לוודא הן שנות ניסיון ועבודה והן כמות תיקים שטופלו בתחום. חשוב לוודא כי לעו"ד שאתם בוחרים יש ניסיון רחב בתחום, עם מספר תיקים רב ועם סוגי תיקים שונים. כלל שהניסיון של עו"ד יהיה רחב יותר כך הסיכוי להצלחת התיק שלכם הינו רב יותר.

 

מקצועיות והתמקצעות בתחום

כל תחום בעריכת דין הינו עולם ומלוא, מדובר בדינים שונים, סעיפים וחוקים שונים לחלוטין. לכן חשוב לוודא כי עו"ד אליו אתם פונים מתמקצע ספציפית בתחום חדלות הפירעון.

 

עורך דין חדלות פירעון ברמת גן –  דניאל ינובסקי

עו"ד דניאל ינובסקי מתמחה בתחום חדלות הפירעון ועוסק בתחום שנים רבות. עו"ד ינובסקי מעניק תמיכה, ליווי וייצוג לאורך כל הליך חדלות הפירעון במקצועיות ועם היכרות מלאה של ההליך ובראייה של טובת הלקוח בראש ובראשונה.

עורך דין חדלות פירעון ברמת גן
עורך דין חדלות פירעון ברמת גן
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader