עורך דין חדלות פירעון בתל אביב

אנשים ששומעים את המושג חדלות פירעון רואים לנגד עיניהם משפחות קשות יום או עבריינים אשר מנסים להימנע מתשלום חובות. אך, לצערנו הסטטיסטיקה מראה כי גם אנשים נורמטיביים לחלוטין אשר עובדים לפרנסתם לאורך השנים עשויים להיכלא לקשיים כלכליים, לחובות ואף להגיע למצב של חדלות פירעון.

בין אם מדובר על מקרים בהם כוח עליון פגע בפרנסה (כמו שקרה לרבים בתקופת הקורונה) ובין אם מדובר על פגיעה אישית כמו מחלה. בכל מקרה, חשוב מאוד להבין מהו הליך חדלות פירעון ולמה קריטי מאוד לפנות לעו"ד חדלות פירעון בתל אביב עוד בטרם התחלת התהליך.

 

חדלות פירעון ופשיטת רגל – אותו דבר אבל קצת אחרת

עד שנת 2018 המושג חדלות פירעון לא היה מוכר כלל, המושג שהיה שגור הינו פשיטת רגל. בפועל מדובר באותו הליך בדיוק, זהו הליך בו אדם מצהיר באופן יזום כי אינו יכול לעמוד בחובותיו והמדינה בוחנת את הנושא, מעקלת את נכסיו של החייב לצורך פדיון מלא ככל הניתן של חובותיו ומאפשרת לו להשתקם. ההבדל העיקרי בין החוק הישן לחוק שנכנס בשנת 2018 עומד על דרך ביצוע התהליך ועל ההסתכלות השונה על החייב בעניי המדינה.

 

החוק החדש ומטרותיו

החוק החדש או בשמו המלא, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 מחליף את חוקי העבר שעסקו בתחום חדלות הפירעון.

החוק משנת 2018 מנסה להבדיל בין חייבים אשר הגיעו למצב של חדלות פירעון בתום לב לבין כאלו אשר מנצלים את החוק או שהגיעו למצב זה בשל מרמה או מהלכים בלתי חוקיים אחרים. החוק שם לעצמו 3 מטרות עיקריות אשר ביחד אמורות להטיב עם כלל הצדדים במחלוקות, החייב, הנושים והמדינה.

  1. שיקום כלכלי לחייב – המטרה הראשונה הינה לאפשר לחייב לחזור לחיו הקודמים, מבלי שסכנת עיקול או פתיחת תיק בהוצאה לפועל תרחף מעליו.
  2. החזר רחב ככל הניתן של החוב – מעניק לנושים את הסכום הרב ביותר שהיו יכולים להשיג מהחייב לאור מצבו הכלכלי. כמו כן, החוק מגדיר החזר שיווני יותר בין הנושים השונים.
  3. החזרת החייב למעגל העבודה – עבור המדינה ישנה חשיבות רבה מאוד לכך שאדם יחזור להתפרנס, לרכוש ולשלם מיסים. הדבר מאפשר את חזרתו למעגל הכלכלי של המדינה ותורם רבות למדינה עצמה.

 

החוק החדש מעניק מסגרת של זמנים להליך חדלות הפירעון, דבר שלא היה קיים בחוק הישן. בכך החוק מאפשר לחייב ולנושים שלו מסגרת לגיטימית לצורך החזרת החובות והתחלת השיקום הכלכלי.

 

מהו הליך חדלות פירעון ומה ייחודי בו?

הליך חדלות מתחלק למספר שלבים שבמסגרתם בית הדין או הממונה מטעם ההוצאה לפועל יכולים לבחון את רצונו ויכולותיו של החייב להחזיר את חובותיו ולפעול לצורך ביצוע הליך של שיקום כלכלי.

 

שלב ההחלטה והגשת בקשה

בשלב שטרם התחלת הליך חדלות הפירעון צריך החייב להחליט האם מדובר בהליך המתאים לו ביותר. מדובר בהחלטה קשה ושאינה טריוויאלית כלל ולכן יש לבצע אותה באופן אובייקטיבי על ידי איש מקצוע בדמות עו"ד פשיטת רגל בתל אביב. בדרך כלל, קבלת ההחלטה מתבצעת אחרי שנפתחו כנגד החייב מספר תיקים בביטוח לאומי והחוב המצטבר שלו גבוה ועל כן החייב אינו יכול להחזירו בין אם במלואו ובין אם בתשלומים.

לאחר קבלת ההחלטה יש להגיש את הבקשה לממונה, זאת בהתאם לגובה החוב. את הבקשה יש להגיש לאחר תשלום אגרת בקשה לצו פתיחת הליכים ובליווי כלל המסמכים הנדרשים. מומלץ מאוד לא לבצע את הליך הגשת המסמכים באופן עצמאי אלא בליווי של עו"ד המתמחה בפתיחת הליך חדלות פירעון. חשוב לדעת כי נוסף לחייב, גם נושה יכול לבקש לפתוח הליך של חדלות פירעון, אם החובות אליו לא שולמו.

 

שלב פתיחת ההליך

בשלב זה לממונה ישנם 30 ימים לצורך בחינת הבקשה, קבלת השלמות של מסמכים חסרים ואף לזמן את החייב לדיון, חשוב לזכור כי הממונה הינו איש משפט המכיר לעומק את התחום ובדרך כלל החייב הינו אדם מן השורה אשר אינו מכיר את התחום ואת היבטיו המשפטיים. לכן, גם בשלב זה מומלץ להגיע בייצוג משפטי של עו"ד פשיטת רגל מומחה.

לאחר סיום בחינת הבקשה הממונה יעביר את החלטתו, הוא יכול להורות על מתן צו פתיחת הליכים או על דחיית הבקשה. צו פתיחת ההליכים מכיל בתוכו מידע אודות חובת דיווח של החייב בדבר הכנסותיו והוצאותיו וכן חובת תשלום חודשית. כמו כן, המונה יכול להטיל על החייב מגבלות לפי הקבוע בחוק.

 

שלב הביניים

בשלב הבא, ישנו איסוף מורחב של מידע בדבר חובותיו של החייב, נכסיו, הנסיבות שהובילו לפתיחה בהליך חדלות פירעון ובכלל כל מידע אשר עשוי לתרום לממונה ולנאמן לצורך בניית תוכנית שיקום כלכלי ובחינה של רצון החייב לקיים את ההליך.

נוסף לכך, לאורך התהליך הנאמן יבחן את התנהלות החייב, את העמידה שלו בחובותיו ובתנאים המגבילים שהוצגו לו. בשלב זה, הנושים יכולים להגיש תביעות חוב לנאמן, אשר יבחן את התביעות ויכריע לגבי כל אחת מהן.

 

מתן צו לשיקום כלכלי ותקופת השיקום

בשלב האחרון של התהליך ובמידה והנאמן התרשם כי החייב עומד בחובותיו וכי הוא פועל בתום לב, הנאמן יגיש לממונה את התוכנית לשיקום כללי. לאחר מכן, בית המשפט יעניק צו שיקום כלכלי אשר יגדיר את הנכסים שיש לממש לטובת החובות, את התשלומים שהחייב נדרש לשלם לקופת הנשייה ואת ההגבלות שיוטלו על החייב. תקופת השיקום עורכת כ-3 שנים כשבתום התקופה החייב מקבל הפטר מכל חובותיו ויכול לחזור לחיים ללא חובות.

נוסף לכך, במידה והממונה יתרשם כי יכולת ההשתכרות של החייב אינה עולה על סך הצרכים הבסיסיים הנדרשים למחייה לפי הגדרת החוק, הממונה עשוי להעניק הפטר לאלתר, ללא תקופת שיקום.

 

כיצד ניתן להיעזר בעו"ד חדלות פירעון בתל אביב לאורך התהליך?

הליך חדלות הפירעון הינו הליך בירוקרטי משפטי סבוך מאוד. יש להבין בכל שלב מהם ההליכים הנדרשים, מהם המסמכים שיש להציג ומיהו הגוף שאחראי על התהליך. עו"ד המתמחה בתחום חדלות הפירעון בתל אביב, מספק ליווי צמוד וייצוג משפטי של החייב לאורך כל ההליך. החל מניסוח הבקשה לפתיחת ההליך, ייצוג משפטי בדיונים ועד לביצוע משא ומתן בדבר התוכנית השיקומית או ההגבלות שינתנו לחייב.

נוסף לפן הבירוקרטי של ההליך, חשוב להבין כי עו"ד מקצועי יכול לעזור להקטין את החובות ולהגיע להסכמות שונות עם הנושים אשר יבואו לטובתכם.

 

מתי נכון לפנות לעו"ד פשיטת רגל בתל אביב?

חשוב מאוד לפנות לעו"ד פשיטת רגל עוד בטרם התחלת ההליך. פנייה משפטית ללא ליווי של עו"ד עשויה לגרום לנזק להליך ולגרום לדחייה של הבקשה או לסגירת ההליך בטרם קבלת הצו לשיקום כלכלי.

יתרה מכך, מרבית החייבים אשר מגיעים לשלב של חדלות פירעון, מבצעים הליך זה כתוצאה מחובות רבים ולאחר פתיחת תיקי הוצאה לפועל כנגדם. על כן, חשוב מאוד לפנות לעו"ד חדלות פירעון כבר בשלב פתיחת תיקי ההוצאה לפועל וזאת כדי לבחון את המצב ולבחור באופן אובייקטיבי ונכון עבורכם את התהליך ואת דרך הפעולה.

 

הנושה והחייב – שני צדדים של אותו המטבע

מהצד השני של חדלות הפירעון נמצא הנושה, זהו הגוף או האדם שהחוב עומד לשמו. הנושה אומנם אינו צד בהליך, אך הוא בהחלט חלק ניכר ממנו. על הנושה להגיש תביעה לנאמן בדבר קיומו של החוב, יחד עם כלל המסמכים הדרושים. חשוב לדעת כי גם לנושה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון בתל אביב וזאת כדי להבטיח את זכויותיו ואת קבלת ההחזר המירבי האפשרי כחלק מהתהליך.

 

כיצד לבחור נכון – בחירת עו"ד המתמחה בחדלות פירעון זה לא משחק

חשוב מאוד להבין כי הליך חדלות פירעון אינו משחק והוא צפוי להשפיע על חיו של החייב לתקופה ארוכה גם בתום ביצוע ההליך. לכן, חשוב מאוד לוודא כי עו"ד אשר אתם שוכרים לייעוץ וייצוג שלכם הינו מקצועי, בעל ניסיון ובעל המלצות רבות.

 

מקצועיות זה שם המשחק

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת בחירת עו"ד חדלות פירעון בתל אביב הינה בחינת המקצועיות שלו וההתמחות שלו בתחום הדרוש לכם. ישנם עורכי דין רבים בשוק אשר אינם מתמחים בתחום אחד בלבד אלא עובדים במקביל על סוגיות ותחומים שונים.

במקצועות רבים אחרים הדבר יכול להיראות כיתרון, אך בתחום עריכת הדין, כל התמחות הינה עולם ומלואו ואתם רוצים שעורך הדין שלכם יתמחה ספציפית ולעומק בתחום הדרוש לכם. זאת כדי לוודא כי הוא מכיר את כלל החוקים והסעיפים הקשורים בחדלות פירעון וכי הוא מכיר את ההליך וידע לכוון אתכם לפעולה הנכונה ביותר עבורכם ועבור העתיד שלכם.

 

אל תשכחו את ההמלצות

הדרך הטובה ביותר לבחור כל איש מקצוע הינו בעזרת המלצות של קרובי משפחה או חברים. במקרים בהם אין בידכם המלצות מצד גורמים שאתם מכירים, ניתן להשתמש בהמלצות מהרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט השונים. חשוב לוודא כי לעו"ד יש המלצות רבות ורחבות כלל הניתן וכי ההמלצות מגיעות לאורך שנים.

 

שימו לב לניסיון

האלמנט החשוב הבא בכל הנוגע לבחירת עו"ד מקצועי ומומחה הינו הניסיון שלו. ניסיון נמדד בשנות וותק ובסוג וכמות התיקים שעו"ד עסק בהם. חשוב לוודא כי לעו"ד שבחרתם יש ניסיון רחב וארוך. ניסיון רב מעיד על התנסות והיכרות טובה עם החוק ובעלי התפקידים בתחום.

 

מדבר בגובה העיניים

אלמנט שרבים לא מייחסים אליו חשיבות אך בתחום חדלות הפירעון יש לו חשיבות מוגברת הינו היחס של עו"ד. הליך חדלות הפירעון נמשך תקופה של 4 שנים והוא מטלטל וסבוך מאוד. חשוב לוודא כי עו"ד מדבר ומסביר את הנושא באופן הברור לכם, כך שתוכלו לעמוד בתנאים וההגבלות שהממונה יטיל עליכם.

 

גם למיקום יש חשיבות

היות והליך של חדלות פירעון הינו הליך ארוך אשר ידרוש מכם שנים של שיקום ומספר דיונים בבית משפט, מומלץ מאוד לבחור עו"ד אשר מקום עבודתו הינו במרחק סביר ממקום עבודתכם או ממקום המגורים שלכם. הסיבה לכך הינה נוחות.

אם אתם גרים בתל אביב מומלץ לבחור בעו"ד אשר עובד בסביבה שלכם כדוגמה ברמת גן ולא בעו"ד היושב בצפון הארץ. קירבה גאוגרפיית זו יכולה להועיל לכם מאוד לצורך קיום פגישות וגם לצורך העברת מסמכים וקבלת מסמכים ללא צורך בשליחים או בזבוז זמן נרחב.

 

עו"ד דניאל ינובסקי – התמחות, מקצועיות ומה שביניהם

עו"ד ינובסקי עוסק בתחום חדלות הפירעון כשני עשורים. עו"ד ינובסקי הינו בעל ניסיון עשיר ורחב מאוד הן בהליכים שהתרחשו לפני החוק החדש והן בכאלו שהחלו לאחריו. עורך הדין דניאל ינובסקי מייצג את לקוחותיו החל משלב ההחלטה על חדלות פירעון ועד לסיום ההליך והשיקום הכלכלי, כל זאת באופן מקצועי, אדיב ובגובה העיניים.

עורך דין חדלות פירעון בתל אביב
עורך דין חדלות פירעון בתל אביב
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader