פשיטת רגל מול איחוד תיקים

שאלה העומדת בפני כל אדם הנקלע בעל כורחו לחובות שאינו יכול לעמוד בהם, נרדף על ידי נושיו, וכפועל יוצא סובל מעיקולים ומריבוי הליכים מבצעיים כנגד רכושו כגון עיקול משכורת, הגבלה מלהחזיק רישיון נהיגה, עיקול רכב, עיקול חשבון בנק וכו'.

 

מה עדיף : פשיטת רגל ( חדלות פירעון ) או איחוד תיקים?

השאלה הנשאלת וחוזרת על עצמה – האם על מנת להיפטר ולהפרע מהחובות עדיף לפנות להליכי פש"ר (פשיטת רגל) או להליך של איחוד תיקים בלשכת ההוצאה לפועל? והאם חייבים ייצוג של עורך דין בפשיטת רגל או איחוד תיקים?

מידע נוסף אודות פשיטת רגל מול איחוד תיקים

נתחיל בזה שבמסגרת שתי הפתרונות בעבור החייב ישנן נקודות חופפות (ובהרבה מקרים מניסיוננו – מבלבלות את החייבים) שכן במהלך הליכי פשיטת רגל ( חדלות פירעון )  וגם במהלך הליך איחוד התיקים מעוכבים ומבוטלים עיקולים שהוטלו על החייב על ידי הנושים בתיקים פרטניים וזאת עם קבלת ההחלטה בערכאה המתאימה ובדרך כלל בתחילת ההליך בו יבחר החייב.

בנוסף, במסגרת שני ההליכים מוטלים על החייב מגבלות שונות אשר מטרתן לסכל את יכולת החייב ליצור חובות חדשים,הבאות לידי ביטוי באיסור שימוש בפנקסי שיקים, כרטיס אשראי וכו'.

עוד מוטל על החייב בשני ההליכים להפקיד מדי חודש לקופה מתאימה, תשלום חודשי בהתאם ליכולת ההשתכרותו של החייב (קופת כינוס במקרה של הליך פשיטת רגל ( חדלות פירעון ), וקופת הוצאה לפועל, במקרה של הליך איחוד תיקים).

לאור כל האמור, כן מומלץ להעזר בעו"ד פשיטת רגל או הוצאה לפועל, מה שיכול להקטין משמעותית את גובה התשלומים החודשיים, את תקופת התשלומים, למנוע מכירת נכסי החייב וכו'.

מכאן ההבחנה בין הליכי פשיטת רגל ( חדלות פירעון ) לבין איחוד תיקים קיימת בעיקר בתוצאה ובמטרת ההליכים הללו.

 

הליך איחוד תיקים (צו תשלומים 3%): מטרות ותוצאה

חשוב להבין שהליך של איחוד תיקים לא נועד לפטור את החייב מחובותיו (למחוק חובות) אלה מאפשר בסה"כ לחייב לשלם את החוב במרוכז בגין כל התיקים יחד ומסתיים עם גמר תשלום כל החובות כולל ריביות והצמדות לכל הנושים.

אם סך החובות בכל התיקים קטן מ-100 אלף ש"ח, צריך לשלם את הכל תוך 3 שנים. זה יוצא בערך 3% מסכום החוב הכולל בחודש, לכן ההליך הזה נקראה היום צו תשלומים 3%.

במידה וסך החובות בכל התיקים עולה על 100 אלף ש"ח, ניתן לשלם את כל החובות בתשלומים תוך 4 שנים.

*יש לקחת בחשבון שכל התיקים ממשיכים לצבור ריבית במהלך השנים האלה בגובה 15% בשנה!

 

הליך פשיטת רגל ( חדלות פירעון ) : מטרות ותוצאה

לעומת זאת הליכי פשיטת הרגל נועדו למחוק את כל החובות של החייב בסיום ההליך וזאת לאחר מימוש ומכירה של כל נכסי החייב הניתנים למימוש וכן הליכי פשיטת הרגל מוגבלים בזמן ל 45 חודשים לכל היותר. בפועל, לאחר שנה מתחילת ההליך, מתקיים דיון בבית משפט השלום, אשר בחלק בלתי מבוטל של התיקים, מסתיים בהפטר חלוט או מותנה (מחיקת חוב מידית או לאחר השלמת תשלום מסוים).

בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לפשיטות רגל ( חדלות פירעון ).

 

איך בוחרים את ההליך המתאים

בכדי לבחור בהליך המתאים אנו ממליצים ראשית להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל / הוצאה לפועל המתמחה בתחום, ויחד איתו/ה לשקול את השיקולים הבאים: גובה החובות, כמות נכסים הניתנים למימוש (גם הנכסים העתידים), יכולת פירעון של החייב, סוגי נושים וכל נסיבות המקרה הספציפי לאותם נסיבות.

ניתן לסכם בכך שבמידה והחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית מסוגל לשלם את כל החובות תוך זמן מוגדר, וכן מעוניין לשמור הנכסים כמו דירת מגורים רכב ונכסים אחרים הניתנים למימוש, לדעתנו הליך של איחוד תיקים עדיף על פשיטת הרגל (כדוגמה, לאור עלויות מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות, הרבה פעמים אנחנו בחישוב עם הלקוחות, מגיעים להחלטה שלא למחוק את החובות, אלה לפרוס אותם נכון וכן לשמור על נכסי הנדל"ן – העולות במחיר ומניבות פרות תוך כדי).

מצד שני במידה וברור שאין לחייב אפשרות כלכלית לשלם את חובותיו תוך פרק זמן מוגדר והחובות שלו יתפחו לאורך זמן ואף יכפילו את עצמן מכוח ריביות והצמדה שמוטלים בהליך של איחוד תיקים בהוצאה לפועל (13% שניתי), כדאי לחייב לשקול פנייה להליכי פשיטת הרגל.

אנחנו מקווים שהסבר הקצר הזה עזר לכם להבין את העקרונות העומדות מאחורי הליכי פשיטת רגל ( חדלות פירעון ) ואיחוד תיקים (צו תשלומים 3%). למשרדנו ניסיון רב בליווי לקוחות בשני המסלולים הנ"ל ואנחנו נשמח לסייע גם לכם.

 

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

פשיטת רגל מול איחוד תיקים
פשיטת רגל מול איחוד תיקים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader