פשיטת רגל של אדם פרטי

פשיטת רגל הינו מושג שלאורך השנים צבר סטיגמה שלילית, כי אדם שלא בא מהתחום נוטה לחשוב בשוגג שבעזרת הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) יחידים מתחמקים מתשלום החובות שצברו וע"י כך "דופקים" את אחרים, שיצטרכו כנראה לשלם עבורם.

בפועל, הדבר אינו נכון – כי מי שיצר את הליך פשיטת הרגל (הליך חדלות פירעון), זה מחוקק עצמו והדבר נעשה לא סתם, כי יש לזה צורך בסיסי – לתת פתרון חוקי למחיקת חובות של אזרח שנקלע לחובות בתום לב ולא יכול לפרוע את כל החובות שצבר במועד הקבוע.

 

מידע נוסף אודות פשיטת רגל (חדלות פירעון) של אדם פרטי

בתקופה אחרונה, קיבלנו הרבה פניות מלקוחות שמעוניינים בהליך של מחיקת חובות, איך אינם מוכנים לשמוע על פשיטת רגל. כאן חשוב להבהיר : אין כזה מושג משפטי "מחיקת חובות", זאת שפת העם להליך פשיטת רגל, רק שזה מושג פחות רשמי ומשפטי ואם זה מה שעוזר לאנשים לעבור את ההליך הזה –  שיהיה כך.

החלטנו להסביר בשפה הפשוטה, מה קורה בהליך של פשיטת רגל או מחיקת חובות.

(טעות נפוצה נוספת – הרבה אנשים חושבים שהליך זה מיועד רק לחברות או לטייקונים, וזה לא נכון, כי גם אדם פרטי רשאי וזכאי לעבור בדיוק את אותו הליך ולמחוק את חובותיו).

חשוב לציין, כי בספטמבר 2019 בוטלה פקודת פשיטת הרגל ונכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018. רוב ההליך נשאר ללא שינוי, איך התקצר בזמן ועכשיו לוקח 9-12 חודשים (במקום 18). לצורך הפשטות, אנחנו ממשיכים לקרוא להליך זה פשיטת רגל, למרות שמבחינה משפטית זה כבר לא נכון, איך זה הרבה יותר קצר מ"הליך חדלות הפירעון ושיקום הכלכלי" שאנשים בדרך כלל לא מכירים עדיין. במידה ויש לכם שאלות לגבי החוק החדש – אנו נשמח להסביר את הנושא בטלפון או בפגישה.

פשיטת רגל ( חדלות פירעון ) – איך זה עובד :

ראשית, ביהמ"ש ירצה לבדוק שאדם נקלע לחובות בתום לב ולא מנצל את הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) כדי להתעשר שלא כדין (למה? כי יש נוכלים שעושים גם את זה). מאמר נפרד בנושא תום לב בהליך חדלות פירעון (פשיטת רגל) ניתן לקרוא כאן.

דבר שני, ביהמ"ש ירצה לבדוק את כל הנכסים של האדם המעוניין במחיקת חובות במטרה לממש אותם ומהכסף הזה לשלם לנושים של האדם החייב.

כאן אנחנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל ( עורך דין חדלות פירעון ) מומחה בתחום מחיקת חובות, כי במידה ולאדם יש דירה, רכב או ירושה שבדרך, לא תמיד כדאי להיכנס להליך פשיטת רגל (קיימים עוד דרכים להסדר החובות, כמו איחוד תיקים בהוצאה לפועל, הסדרי חוב מול הנושים וכו' – תשאלו את עורך דין פשיטת רגל שלכם).

במידה ולאדם אין נכסי נדל"ן או נכסים יקרים במיוחד ואין ביכולתו לשלם את החובות שצבר – הליך של פשיטת רגל, חד משמעית, הפתרון הכי טוב עבורו, וזאת שעה שאין באפשרותו להחזיר את כל החובות בטווח של עד 4 שנים.

עם תחילת ההליך, אדם מצהיר על המצב הכלכלי שלו לביהמ"ש, חושף את כל ההכנסות וההוצאות, את כל נכסיו ומבקש מבית המשפט צו כינוס שיגדיר את גובה התשלום החודשי שהוא ישלם כל חודש במהלך ההליך פשיטת הרגל.

כונס נכסים בוחן על בקשת האדם המבקש להכריז את עצמו כפושט רגל (או משפת העם – המעוניין למחוק חובות) וקובע את גובה של תשלום החודשי שעל האדם הזה לשלם לקופת הכינוס. חשוב לציין כאן, שהתשלום החודשי הזה הולך לקופה המיוחדת של כל הנושים של החייב (כל אחד מהם יקבל חלק יחסי שלו) ועוד דבר חשוב מאוד : כל העיקולים והגבלות ככל שפעלו כנגד פושט רגל מתבטלים! חוץ מאיסור יצירת חובות חדשים במהלך ההליך וצו עיכוב יציאה מהארץ (שאף הוא ניתן לביטול), תקראו על כך בכתבה נפרדת באתר שלנו.

זהו, אדם מתחיל לשלם תשלומים חודשיים בהתאם ליכולתו הכלכלית (150-1000 ש"ח בדרך כלל) לקופה של כונס נכסים, פעם בחודשיים מגיש דו"ח עם כל ההכנסות וההוצאות שלו ומחכה לדיון, שלרוב נקבע בעוד כ-9 חודשים. במידה ועמד בכל ההתחייבויות הנ"ל, כעבור 9 חודשים מתקיים דיון בבית המשפט, בו מכריזים על האדם כחדל פירעון ונקבעת תכנית פירעון סופית. זהו! עם גמר התשלומים הקבועים מסתיים ההליך ואדם מקבל הפטר מחובות.

זה בקצה הלשון על הליך פשיטת (חדלות פירעון) רגל או מחיקת חובות לאדם פרטי. אנחנו יודעים מה עובר על האנשים במצבים הקשים האלה ומתאימים את השירות שלנו בהתאם. נשמח לעזור גם לכם במידה ותצטרכו, הלוואי ולא!

 

חברת עורכי דין לפשיטת רגל – חדלות פירעון של עו"ד דניאל ינובסקי

למען הסדר הטוב ולצורך למנוע בלבולים בעתיד יצוין ויודגש כי הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון מתייחס לסדר הבראה כלכלית המיועד לאדם פרטי (בשר ודם) או עוסק מורשה שאחריותו להחזר חובות והלוואות אינה מוגבלת. וזאת להבדיל מחברה בע"מ (בערבון מוגבל) אשר במצב של חדלות פירעון עלולה להפסיק את קיומה הכלכלי במסגרת הליך של פירוק חברה וזאת מבלי שבעלי המניות בחברה ישעו בחובת החברה (המתפרקת) כלפי נושים של החברה.

במציאות הכלכלית של ארצנו, כמו בכל מדינה בעלת אוריינטציה קפיטליסטית פרו-מערבית, מקום מועדף נשמר לשגשוג כלכלי/חברתי, לעושר אישי, זכויות הפרט והגשמה עצמית של כל אדם ואדם החיי במדינה.

מכאן בחסות המדינה ניתן לתת ולצרוך אשראי כמעט וללא כל פיקוח, שכן רגולציה יתר על המידה בתחום הפיננסי עשויה לחבל בהתפתחות חברתית כלכלית טבעית אליה שואפת כל מדינה נאורה קפיטליסטית.

תופעת לוואי מיידית שיש לתת את הדעת עליה, הינה העדר של יכולת פירעון של הצורך אשראי להחזיר את חובו למלווה. היום כשברור שאנשים פרטיים עלולים להיכנס למצב של חדלות פירעון ללא כל אפשרות מעשית להחזיר את חובותיהם במועד הנדרש, יצר המחוקק את הליך פשיטת הרגל.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם! שיחת ייעוץ או פגישה ללא עלות! נשמח לעזור גם לכם.

פשיטת רגל של אדם פרטי
פשיטת רגל של אדם פרטי
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ ‏באתי למשרד עם יד על הלב‏הייתי אבוד ולא יודע מה לעשות‏לקחתי כוס מים נרגעתי ‏וסיפרתי את הסיפור שלי‏קודם כל אמרו לי תירגעי הכל יהיה בסדר‏דמעות מהעיניים לא מפסיקות לרדת מהלחץ הכספי שהיה לינגשתי למשרד צורכי דין דניאל ינובוסקי‏ ‏ ‏פה נעצרו המילים‏מילא תודה ענקית על הכל ….בשירjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader