עורך דין דיני חוזים

עבור אדם רגיל, שאינו מחזיק בהכשרה משפטית, חוזים עשויים להיות דבר מבלבל ומסובך מאוד. אדם שחותם על חוזה מבלי שהתייעץ עם עורך דין דיני חוזים, עשוי למצוא את עצמו בצרות משפטיות, כלכליות ואפילו פליליות. זוהי חובתכם לעצמכם, להבטיח כי אתם חותמים על חוזה שאינו יסבך אתכם משפטית ואפילו ימקסם את הרווח שתוכלו להשיג ממנו. עורך דין דיני חוזים יוכל לסייע בכל מטרה – כינון הסכם שותפות, הסכם מייסדים, הסכם יזמות וכל חוזה אחר. חשוב שלא להקל ראש בחשיבותו של חוזה,  והפוטנציאל שלו להשפיע על חייכם באופן חסר תקדים. כל הפרטים במאמר.

 

למה צריך עורך דין חוזים?

השנים האחרונות הולכות ומסתמנות בתור תור הזהב של יזמים בישראל – ישראל הפכה לבית חם עבור יוזמות שונות בתחומי ההייטק, הרפואה, העיצוב וכן הלאה. יותר ויותר בעלי מקצוע ומומחיות בתחומים שונים זורמים אל תחום היזמות על מנת להביא לידי ביטוי את רעיונותיהם והשקפת עולמם. מצד אחד, ישנו יתרון אדיר במגזר עסקי מגוון שכולל מומחים מתחומים שונים.

כך נבטיח מרחב עסקי יצירתי, צבעוני ואינטר-דיסציפלינארי, אשר יתרום לכלכלה הישראלית וימצב את ישראל בתור מעצמת הייטק ויזמות. מנגד, עולה החשש כי לאור חוסר ההיכרות של רבים מהיזמים ושותפיהם עם עולם העסקים, החוזים והתאגידים, עסקים רבים ייכשלו בטרם הספיקו לממש את הפוטנציאל שלהם.

אך אל דאגה – גם אם אינכם בוגרי תואר במנהל עסקים או במשפטים, אין הדבר אומר כי לא נועדתם להצליח. הדבר היחיד שזה אומר זה שעליכם לדאוג להעסיק עורך דין מומחה לחוזים, אשר ידאג לפן הטכני והמשפטי של חברתכם, כך שאתם תוכלו להתמקד בכל השאר.

תחומי העיסוק של עורך דין לענייני חוזים

במציאות של היום, ולאור התפתחויות מרעישות בתחום ההייטק בישראל והעולמי ככלל, יותר ויותר יזמים מגיעים לכדי מסקנה נבונה שליווי משפטי מקצועי על ידי עורך דין חוזים כחלק מהצעדים הראשונים של המיזם, עלול לסייע ולפתור מגוון בעיות וחילוקי דעות. לעיתים קרובות, ליווי משפטי מקצועי מונע בעיות רבות אשר היו באות לעולם אלמלא נערך הסכם, חוזה שותפות או חוזה היזמות המסדיר את היחסים בין יזמים ושותפים לבין החברה או המיזם עצמו.

חשוב לזכור שעורך דין לענייני חוזים מחזיק בהיכרות מעמיקה עם התחום, ולכן יידע להצביע על קשיים אפשריים שעלולים לעלות בעתיד ולטפל בהם בטרם עת באמצעות יצירת הסכם מפורט ומנוסח היטב. על כן, בכתבה זו נתייחס בפרט לנדבך של חוזים מסחריים ותפקידו של עו"ד דיני חוזים המלווה את המיזם. לעורך דין לחוזים ישנם מספר תחומי עיסוק מרכזיים, הרלוונטיים לכל בעל מיזם, ותיק או חדש כאחד –

  • ייעוץ ראשוני
  • עריכת הסכמי יזמים, הסכמי שותפים, הסכמי מייסדים
  • ליווי משפטי
  • טיפול בתביעות

 

ייעוץ ראשוני

כבר בשלב ראשוני של כינון חוזים, עסקאות ושותפויות, מומלץ לגשת לעורך דין המתמחה בדיני חוזים על מנת לוודא כי אתם מתכננים היטב את צעדיכם הראשונים ואינכם פועלים בפזיזות. בשלב הראשוני עורך הדין יוכל לסייע לכם להבין מה נדרש לשם פתיחת עסק, לאילו הסכמים אתם זקוקים על מנת לכונן את השותפות בין היזמים השונים וכן הלאה.

בבואכם לפתוח עסק, לנהל עסקה, ליצור שותפות או אפילו לערוך חוזה פשוט, עליכם לקחת בחשבון עשרות קריטריונים על מנת להבטיח כי אתם פועלים בצורה החכמה ביותר. עם עורך דין חוזים לצידכם, תדעו כי אתם עושים הכל כדין. ככל שתקדימו לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני חוזים, כך תיטיבו עם מטרתכם – פקטור הזמן משחק תפקיד משפטי חשוב.

כמו כן, זכרו כי אינכם מעוניינים לבצע התחייבויות לפני שעורך דין מיומן יגיד לכם האם מדובר בצעד שקול או לא. לעיתים גם לחיצת יד ידידותית או ביצוע התחייבות בעל פה יוכלו להיחשב כהסכם מחייב לפי בית המשפט, ועל כן מומלץ מביצוע כל התחייבות בטרם היוועצות עם עורך דין דיני חוזים.

 

עריכת הסכמי יזמים, הסכמי שותפים והסכמי מייסדים

הסכם שותפות / מייסדים / יזמות נועד לצורך הגדרה ומיגור של כל אותן בעיות וחילוקי דעות בין יזמים ושותפים שצפויים לצוף במשך זמן ולאורך קיום ההסכם בין הצדדים. מטרתו העיקרית של הסכם מסחרי כזה הינה להעניק לצדדים מבעוד מועד ביטחון ופתרון מובנה לכלל המחלוקות או מרביתן, שעלולות להתעורר בינם לבין עצמם כחלק מפעילות היומיומית של העסק – המיזם. על כן, מומלץ כבר בשלבים ראשוניים של פעילות המיזם להיעזר בעורך דין חוזים המתמחה בתחום חוזים המסחריים.

 

מה חייב לכלול הסכם שותפות, הסכם מייסדים והסכם יזמות:

בטרם ניגשים לעריכת הסכם שותפות / מייסדים / יזמות מחייב, על הצדדים ליתן את הדעת לכל אותן הסוגיות החשובות, כגון :

  • גובה ההשקעה במיזם שכל צד יישא בה
  • דרכי ניהול המיזם
  • צורת קבלת ההחלטות
  • אופן חלוקת הרווחים שיניב המיזם, ככל שיניב
  • דרכי סיום ההסכם
  • פירוק המיזם
  • צירוף שותפים חדשים

הואיל ומדובר בשלב שבו טרם הוסדר הסטטוס החוקי של המיזם באחת המסגרות המוכרות ע"פ הדין (כמו חברה בע"מ, שותפות, עוסק מורשה וכדומה), על המייסדים לקבוע גם את צורת התאגדותו של המיזם לקראת הקמתו. יש להדגיש שבשלב זה של פעילות המיזם, המסמך היחיד שמסדיר את היחסים בין שותפים / יזמים ושמקנה הגנה כלשהי על נכסי הצדדים וזכויותיהם במיזם, הינו הסכם מייסדים תקף.

מובן שעל עורך דין חוזים המלווה את המיזם להיות בקיא לא רק בתחום החוזים המסחריים בלבד אלא גם בכל הדינים הקשורים לרבות דיני חברות, קניין רוחני וכיוצא בזאת. חשוב לזכור גם כי חוזה מייסדים שנערך כראוי ע"י עורך דין המתמחה בהסכמי יזמות, הסכמי שותפות והסכמי מייסדים, ניתן לאכיפה בבית משפט ואף מקנה במקרים מסוימים, את פתיחתו של תיק הוצאה לפועל ללא הליך קודם בבית המשפט, כנגד המפר של ההסכם.

למען גילוי נאות נציין כי בהתאם לסעיף 23 חוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973 "חוזה יכול שייעשה בעל פה, בכתב או בצורה אחרת, זולת אם הייתה צורה מסוימת תנאי לתקפו על פי חוק או הסכם בין הצדדים". כלומר, אין כל חובה שבדין על האדם לערוך הסכם בכתב (אלא אם החוק מחייב בסוג מסוים של החוזים) או להיעזר בשירותי עורך דין חוזים, אך יחד עם זאת ובכדי לצמצם את האפשרות של אחד השותפים או הצדדים למיזם לפעול על דעת עצמו.

היעזרות בשירותי עורך דין חוזים יכולה למנוע נקיטת צעדים בשם המיזם / השותפות בניגוד לרצונם או ללא ידיעתם של יתר השותפים. מומלץ לערוך חוזה מייסדים מקיף על ידי עורך דין בעל הידע והניסיון בתחום חוזה מייסדים וזאת על מנת ללבן, לחדד ולקבוע את הזכויות והחובות של כל שותף / יזם במסגרת מסמך מחייב. מסמך מחייב לדוגמה הינו הסכם יזמים שקוף וברור לכל המשתתפים שאף יכול לגרום לחוזה להיות כזה שיכלול את שיקולי כלל המייסדים וידאג לסוגיות רבות עליהן לא תמיד ניתן לשים לב ללא קבלת ייעוץ מקצועי.

 

ליווי משפטי

ההיעזרות בעורך הדין לשם כינון חוזה, עסקה, שותפות וכו' אינה נגמרת לאחר שהחוזה נכתב ונחתם. נהפוך הוא – עורך דין לדיני חוזים יכול ללוות אתכם ואת עסקיכם באופן שיוודא כי אתם מגנים על עצמכם משפטית מכל הזוויות האפשרויות. אורח חיים עסקי\מסחרי רצוף בחוזים ובהסכמים, ועל כן יש להיעזר בעורך דין בכל שלב של הדרך.

זכרו כי סוגיות משפטיות בתחום החוזים, השותפויות וכן הלאה, עשויות להיות סבוכות למדי, באופן שאיש עסקים – מיומן ככל שיהיה – לא יוכל להתמודד עמן לבד. לשם כך, מומלץ להיעזר מלכתחילה בעורך דין המתמחה גם כעורך דין חוזה שכירות, גם כעורך דין חוזה דירה, עורך דין הבקיא בדיני קניין וכן הלאה. כאשר אתם נעזרים בעורך דין הבקיא בתחומים רבים, כמו עורך דין הפרת שכירות למשל, אתם מבטיחים לעצמכם הגנה משפטית מקסימלית בידי עורך דין מצוין.

 

טיפול בתביעות

לצערנו, תביעות הן חלק בלתי נפרד מניהול עסק, בין אם מדובר בתביעה בנושא אכיפת חוזה, תביעה על רקע קניין רוחני או כל תביעה אחרת. עליכם להבטיח כי הינכם מוגנים מבחינה משפטית, ויש רק דרך אחת לעשות זאת – להעסיק עורך דין שמתמחה במגוון תחומים ומתבלט במומחיותו ומיומנויותיו. באמצעות שכירת עורך דין חוזים, תוכלו להבטיח כי אתם עושים את כל האמצעים הנדרשים לשם הגנה על עסקכם מלכתחילה, וכי במקרה של תביעה – תהיו מוכנים לכל צרה שלא תבוא.

לסיום יודגש שחוזים יש לקיים בתום לב כבר מהשלב של מו"מ ועד תומו! גם מצידו של עורך הדין, וגם מצידו של הלקוח. כל התנהגות שאינה בתום לב, גם אם מדובר בעצימת עיניים, עשויה להקים מספר רב של תביעות ועילות לביטול חוזה ולפיצויים, ותיבחן בחומרה על ידי בית המשפט באופן שעשוי לפגוע לחלוטין בכל מה שעמלתם עליו.

 

משרד עורך הדין ינובסקי – עורך דין מומחה לחוזים

כפי שהוזכר לעיל, אני ממליצים בחום רב שלא להקל ראש בחשיבות ניסוח חוזים, ובייחוד להסכמי שותפים, יזמים ומייסדים. כאשר אינכם נעזרים בעורך דין, או שאתם נעזרים בעורך דין שאינו מוכשר לתחום, אתם פותחים תיבת פנדורה משפטית בעייתית מאוד.

בחוזים, ובייחוד בחוזים שנועדו לכונן יחסים עסקיים בין שותפים, חשוב להגדיר היטב את גבולות הגזרה העסקית בנוגעת לחלוקת תשלומים, חובות, רווחים, סמכויות וכן הלאה. כל פרצה עשויה לערער את היחסים בין הצדדים באופן שיחריב לחלוטין את העסקה כולה, ועשוי להוביל להפסדים כספיים רבים.

משרד עורך הדין ינובסקי מזמין אתכם ליצור קשר עם משרדנו על מנת שנוכל להעניק לכם ליווי משפטי אמין, מקצועי ואיכותי. למשרד עורכי הדין שלנו ניסיון רב בתחום דיני חוזים ואנחנו מעניקים את כל מכלול השירותים עבור יזמים, שותפים ומייסדים. נשמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם במהלך כינון העסק שלכם, יצירת החוזים הרלוונטיים ולאורך כל התהליך.

גם אם הינכם שועלים ותיקים בתחום העסקים, אין הדבר אומר שלא תרוויחו משכירת שירותי עורך דין המתמחה בדיני חוזים. עורך דין מצוין תמיד יוכל לתרום לכם ולהעניק לכם ליווי משפטי באופן שיקדם אתכם וימצב אתכם כעסק מוביל בתחומכם.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר בהקדם עם משרדנו, כך שנוכל להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי שיאפשרו לכם לנהל את עסקיכם וענייניכם המשפטיים כפי שתמיד חלמתם וללא דאגות אשר יסיטו אתכם מהשקעה בתחומים החשובים שלכם. משרדנו בעל מומחיות רבה בתחום, ואנו מאמינים ביכולתו של עורך דין טוב לשנות את מצבו של עסק מהקצה אל הקצה. צרו קשר עוד היום כך שנוכל להבטיח כי כל צעד שאתם עושים מוגן מבחינה משפטית ואינו יכול לסבך אתכם או להטיל עליכם אחריות שאינכם יכולים לעמוד בה.

עורך דין דיני חוזים
עורך דין דיני חוזים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ ‏באתי למשרד עם יד על הלב‏הייתי אבוד ולא יודע מה לעשות‏לקחתי כוס מים נרגעתי ‏וסיפרתי את הסיפור שלי‏קודם כל אמרו לי תירגעי הכל יהיה בסדר‏דמעות מהעיניים לא מפסיקות לרדת מהלחץ הכספי שהיה לינגשתי למשרד צורכי דין דניאל ינובוסקי‏ ‏ ‏פה נעצרו המילים‏מילא תודה ענקית על הכל ….בשירjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader