ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל

חייב שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל בעקבות אי תשלום של חובו במועד, עשוי לגלות כי הוטלו עליו הגבלות וסנקציות שונות כמו הגבלת יציאה מן הארץ. הדבר עלול להתרחש בין שמדובר בחייב שמתגורר בארץ ובין שמדובר בחייב שחי בחו"ל לאחר שצבר חובות כאן בישראל. אם נקלעתם גם אתם למצב ביש שכזה, אשר מונע מכם את האפשרות לבקר את קרובי משפחתכם בארץ, זה הזמן לגלות כיצד ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל, עשוי להתאפשר עבורכם.

 

באילו תנאים ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל יכול להתאפשר?

ביטול הגבלה על יציאה מהארץ לחייבים המתגוררים בחו"ל, יכול להתאפשר ככל שהחייב סילק זה מכבר את חובו, החל בתשלום לנושיו לצורך כך או הגיע להסדר חובות מול הזוכה בתיק ההוצאה לפועל שלו, לשם הסדרת חובו בתנאים מקלים. הסדר חוב שכזה מחייב אישור מבית המשפט, וההגבלה תוסר רק אחרי שהחוב ייפרע במלואו או לאחר שתגובש תוכנית תשלומים לפרעונו המקובלת על שני הצדדים.

במידה והחייב כבר פרע את חובו במלואו, או החל בתשלום החוב והרשם בהוצאה לפועל השתכנע שהוא עומד בהוראות צו התשלומים או הסדר החוב, סביר להניח שבקשת ביטול ההגבלה תאושר. עם זאת, הרשם יכול לבקש מהחייב בטוחות כתנאי להסרת ההגבלות, באם הדבר מוצדק לדעתו.

 

הקושי בביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל

חייב שקיבל מכתב התראה עם הודעה על פתיחת תיק הוצאה לפועל כנגדו, נדרש להסדיר את חובו עד המועד המופיע במכתב. הימנעות מתשלום החוב במועד זה, עשוי להוביל להטלת סנקציות כמו הגבלת יציאה מהארץ, המתבטאות הלכה למעשה בביטול הדרכון הישראלי של החייב והגבלה על האפשרות לחדש את הדרכון או להוציא דרכון חדש תחתיו.

מאחר ומדובר בהגבלה שבאה לדרבן חייבים לפרוע את חובותיהם בהקדם, לא קל להביא לביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל, מבלי שהחובות נפרעו. למעשה, זוהי הגבלה אשר מוסרת אך ורק בנסיבות מיוחדות, כגון תרחיש בו חייב זקוק לטיפול רפואי דחוף בחו"ל. לכן יש מקום להסתייע בעורך דין חובות ישראלי, שיוכל לפעול לביטול הסנקציות שהוטלו עליכם בארץ, ולעיתים גם מבלי שתידרשו להגיע פיזית לישראל, כפי שנסביר בהמשך.

הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל – למה זה קורה לי?

לפי ההוצאה לפועל, חייב הוא אדם שלא פרע את חובותיו ולא הגיש לרשם בהוצאה לפועל תוכנית תשלומים עם הסבר מספק בנוגע לעיכוב התשלום. גם תאגידים ויחידים שאינם מוסרים את המסמכים הרלוונטיים לבדיקת יכולתם לפרעון החוב, או מסרבים לשתף פעולה עם חקירת היכולת הכלכלית בהוצאה לפועל, שנועדה להעריך מהי יכולת ההחזר שלהם, הם חייבים לכל דבר ועניין, מבחינת החוק.

ככאלו, הם עלולוים להתמודד עם הגבלות שלשכת ההוצאה לפועל מוסמכת להטיל עליהם, בהתאם לתנאים המפורטים בחוק.

 

מהן ההשלכות של אי ביטול צו איסור יציאה מהארץ מחו"ל?

כאשר מוטל על חייבים צו איסור יציאה מן הארץ, הדרכון של החייב מבוטל כאמור, כמו גם האפשרות שלו להאריך את התוקף שלו או לקבל במקום הדרכון המבוטל דרכון חדש. למותר ציין כי זוהי הגבלה שתקפה גם לתעודות מעבר, כך שעבור ישראלי שחי בחו"ל, ההשלכות של אי ביטול צו לאיסור יציאה מהארץ, היא חוסר יכולת להגיע לביקורי מולדת.

שכן, אדם זה לא יוכל בתום הביקור בלו, לצאת את גבולות הארץ ולשוב לביתו, גם במידה ויעמיד ערבויות לשובו. כפי שציינו קודם לכן, זוהי הגבלה אשר מוסרת אך ורק בנסיבות חריגות כמו צורך בקבלת טיפול רפואי מיוחד שאותו החייב יכול לקבל רק בחו"ל.

 

הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל – זו לא גזירת גורל

למרות האמור לעיל, כדאי לדעת שהטלת ההגבלות על חייבים בעלי תיקים בהוצאה לפועל, לא מבוצעת באופן אוטומטי. הזוכים בתיק נדרשים לבקש ביוזמתם מההוצאה לפועל שההגבלות יוטלו על החייב הסרבן, במטרה לדרבן אותו לשלם בהקדם את חובו. משמעות הדבר היא שאפשר גם למנוע את איסור היציאה מהארץ מלכתחילה, אם פונים לנושים לטובת קיום משא ומתן כדי להגיע להסדר חובות.

 

הגעה להסדר חוב עם הנושים לטובת ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל

ביטול הגבלות בהוצאה לפועל הוא כאמור לא עניין של מה בכך. לכן רבים מהחייבים שהוטלו על דרכונם הגבלות, מחליטים לפרוע את חובותיהם או להגיע עם הנושים להסכם כדי להסיר את ההגבלה על צאתם מן הארץ. זאת על ידי ניהול משא ומתן לשם גיבוש הסדר חובות שיאפשר קבלת אישור של בית משפט לסגירת תיק ההוצאה לפועל.

 

האם ניתן להגיש בקשה לביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל או שיש צורך להגיע פיזית לארץ?

במקרים רבים, ניתן להגיש בקשה לביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל ללא צורך להגיע במיוחד לארץ, באמצעות פנייה לייצוג משפטי מטעם עורך דין הוצאה לפועל מנוסה בישראל. על ידי מתן ייפוי כוח לעורך הדין המייצג אתכם כאן בארץ, לטובת הגשת הבקשה לרשם ההוצאה לפועל, בית המשפט והתנהלות מול שאר הגורמים הנוגעים לעניין, ובכלל זה גם הנושים – ניתן לא אחת להביא להסרת המגבלות שהוטלו מרחוק.

 

ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל – סיכום

הדרך היעילה ביותר לביטול הגבלת יציאה מהארץ, היא למנוע את הטלת הסנקציה מלכתחילה. כשנשלח מכתב התראה לחייב המודיע על פתיחת תיק ההוצאה לפועל, יש לו 30 ימים להסדיר את חובו וליידע בכך את רשם ההוצאה לפועל, כדי למנוע את ההגבלות. אולם גם אם חלף המועד – יש מה לעשות. זה הזמן לפנות לעו"ד הוצאה לפועל מישראל, ולבחון את דרכי הפעולה האפשריות.

לסיוע בביטול הגבלת יציאה מהארץ מחו"ל – פנו למשרד עו"ד דניאל ינובסקי בהקדם.

ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחול
ביטול הגבלת יציאה מהארץ מחול
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader