6 דרכי התמודדות מול הוצאה לפועל

איש אינו רוצה להיקלע להליכי גבייה בהוצאה לפועל, שבמקרים קשים גם עלולים להביא לחילוט נכסים ועיקולים של רכוש וכספים רבים. יחד עם זאת, אם כבר הגעתם למצב ביש שכזה, יש כמה דרכי פעולה שאפשר ורצוי לנקוט בהן, כדי להתמודד עם רוע הגזירה.בשורות הבאות נדון ב- 6 דרכי התמודדות מול הוצאה לפועל שכדאי לחייבים להכיר, ועשויות להקל מאוד על החייב ברגעים הקשים.

מתי מתעורר הצורך בדרכי התמודדות מול הוצאה לפועל?

ברוב המקרים, הליכי הוצאה לפועל נפתחים בשל אי תשלום של דמי שכירות, אי עמידה בהלוואות או אי תשלום לספקים. אנשים נקלעים לכל מיני סיטואציות כלכליות קיצוניות בחיים גם בגלל התחום המקצועי, אך גם בגלל התחום האישי והמשפחתי.

כאשר התחום הזה יוצא משליטה ואין איך לשלם את החובות, אנשים עלולים להגיע להוצאת לפועל. הגעה להוצאה לפועל משמעותה אובדן של עצמאות כלכלית, וגם כל מיני סנקציות שכוללות איסור יציאה מהארץ, הגבלת חשבון בנק ואפילו חוסר יכולת לחדש את רישיון הנהיגה. אז מה עושים?

 

מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם ההוצאה לפועל?

יש כמה דרכי פעולה שניתן לנקוט בהן כנגד הליכים בהוצאה לפועל:

  1. הגשת התנגדות
  2. טענת פרעתי
  3. צו תשלומים
  4. איחוד תיקים 3%
  5. הסדר נושים
  6. הליך חדלות פירעון

הדבר האחרון שאדם שנקלע להליכים בהוצאה לפועל צריך, הוא להיכנס לתסבוכות נוספות מול רשויות האכיפה והגבייה. לכן לפני שנוקטים בכל אחת מן הפעולות הללו, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין הוצאה לפועל שיוכל לבחון את פרטי המקרה שלכם ולהמליץ על הפתרונות המתאימים ביותר שגם עומדים בדרישות החוק.

מתי מגישים בקשת התנגדות להוצאה לפועל?

הצעד הראשון שניתן לעשות הוא הגשת התנגדות בתוך 30 יום מההודעה על פתיחת הליכי הוצאה לפועל. במסגרת הגשת התנגדות, יהיה אפשר להשיג עיכובים שונים ואיסור נקיטת עיקולים, כך שבהחלט זה משהו ששווה לנסות. אף אחד לא רוצה חובות בהוצאה לפועל ולכן, יש לנסות גם בדרכים עקלקלות.

בסופו של דבר, התיק יוכרע בבית המשפט, אך עבור הרבה אנשים, אותם צווי עיכוב הם הזדמנות של ממש לסגור את החוב ולנסות להגיע להסדרים שימנעו מהם לאבד את עצמאותם הכלכלית. אגב, ניתן גם להגיש התנגדות חלקית ולא מלאה, ובכך להקטין את האפקט.

 

מהי טענת פרעתי ומתי ניתן להשתמש בה?

טענת פרעתי היא דרך התמודדות נוספת, כאשר אדם יכול להגיש מסמכים שלפיהם פרע את החוב. כתוצאה מכך, התיק נגדו ייסגר או יקטין את החוב בצורה משמעותית, כך שהוצאה לפועל לא תהיה חלק מהעניין. כאשר יש דרכים להקטין או לסגור את החוב, אפשר גם להתמודד עם איומים קטנים יותר מהוצאה לפועל כמו פשיטת רגל או חדלות פרעון וגם כאן, אפשר לקנות זמן שהוא מאוד משמעותי כאשר מתמודדים עם איום כל כך גדול.

 

האם צו תשלומים הוא הפתרון הנכון להתמודדות עם הליכי הוצל"פ?

כאשר לחייב יש אפשרות לשלם לנושים שלו, אך לא באופן מיידי, הוא יכול להגיש בקשה לצו תשלומים. צו תשלומים יאפשר לו לפרוס את החוב עד לתקופה של 4 שנים, תקופה המקובלת על פי חוק להחזר חובות גדולים. צו תשלומים יכול להיות מוגש רק כאשר לחייב יש תיק אחד בהוצאה לפועל. כאשר לחייב יש מספר תיקים בהוצאה לפועל הוא אינו יכול לפרוס את כל אחד מהתיקים לתקופה של 4 שנים.

 

מה היתרון באיחוד תיקים 3%?

איחוד תיקים הוא לרוב אופציה רצויה עבור חייבים, המקלה על התמודדות עם החובות, ומאפשרת לחייב לשלם את החוב באופן שווה לנושים, ללא קשר לגובה החוב או למועד התשלום עליו התחייב החייב. איחוד תיקים 3% הוא אפשרות אם לחייב אכן יש את האפשרות להחזיר את החוב בטווח הארוך.

בצורה כזו, הוא יוכל להחזיר את 3 אחוזים מהחוב בכל חודש, ובכך לסיים את התשלומים בתוך כ- 3 שנים. ביהמ"ש יעדיף את ההסדר הזה וכך יש סיכוי גדול של הימנעות מתיק הוצאה לפועל.

 

האם הסדר נושים הוא הדרך הנכונה למחיקת חובות?

כל עוד ההיתכנות להחזר החוב קיימת, יש כמה דרכים לפעול בהן. הסדר נושים הוא עוד דרך מבורכת לביטול התיק בהוצאה לפועל, שכן זה אומר שהנושים יקבלו את כספם, או חלק ממנו, בצורה שמקובלת עליהם גם מבחינת תנאי ואורך התשלום.

הסדר נושים הוא אירוע מורכב, מפני שבהגדרתו, הנושים יוותרו על חלק מהסכום, אך הם עדיין יעדיפו זאת, מאשר ללכת להליך משפטי מורכב ויקר, בסיומו, עדיין לא יהיה מי שישלם להם. בשביל להגיע להסדר נושים איכותי, חייבים גם עורך דין טוב שיידע לנסח אותו.

 

מה הם היתרונות בפתיחה בהליך חדלות פירעון?

הדרך האחרונה להתמודדות עם חובות בהוצאה לפועל היא פתיחה בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. לחדלות פירעון יש כמה יתרונות משמעותיים, והם כניסה להליך של הסדר תשלומים מול הנושים בצורה מאולצת.

כל הצדדים מגיעים למסקנה שאין לחייב אפשרות לשלם את כל החובות שלו, שכן זוהי ההגדרה של חדלות פירעון, והם מבינים שעליהם להתפשר מולו כדי לקבל לפחות חלק מהסכום. החיסרון הגדול של חדלות פירעון הוא האובדן של עצמאות כלכלית, עם הגבלה של חשבון בנק, איסור יציאה מהארץ ועוד מגוון רחב של סנקציות די מורכבות ובעייתיות.

 

מה חשוב לעשות כאשר עומדים בפני איום הוצאה לפועל?

כשמגיעים למצב בו צריכים להתמודד עם הוצאה לפועל, הדבר הכי חשוב שיש לעשות הוא להסייע בשירותיו של עורך דין חובות מוסמך. עורכי דין מנוסים המתמחים בדיני חייבים יוכלו לעזור לחייבים להגיע להסדרים הנכונים, עם מינימום סנקציות והגבלות כלכליות ואחרות. זה לא פשוט, אך בתהליכים חשובים כאלו חייבים איש מקצוע שמכיר את המערכת ויודע להגיע להסדרים מיטיבים עם הנושים, על מנת להוציא את החייב מהבוץ בצורה הטובה ביותר.

עורכי הדין במשרד עו"ד דניאל ינובסקי עזרו זה מכבר לחייבים רבים בישראל לצאת מהבוץ ולהימנע מהליכים קשים בהוצאה לפועל או הליכי פשיטת רגל, כדי לשמור על עצמאותם הכלכלית. נשמח לסייע גם לכם, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

6 דרכי התמודדות מול הוצאה לפועל
6 דרכי התמודדות מול הוצאה לפועל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader