ביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל

כאשר מוטלת על חייב הגבלה על יציאה מהארץ, הדרכון שלו מתבטל בעקבותיה ואין באפשרותו להאריך את תוקפו של הדרכון הקיים או להוציא דרכון חדש לחלוטין. צעד זה נועד לגרום לחייב להחזיר את חובו מהר יותר, ומוסר רק בנסיבות חריגות כמו מצב שבו החייב צריך לצאת מהארץ לצורך טיפול רפואי משמעותי. בשורות הבאות יסביר עו"ד דניאל ינובסקי על האפשרות להגשת בקשה לביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל והדרך הנכונה לעשות זאת.

 

באילו נסיבות מתעורר הצורך בביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל?

אנשים פרטיים ועסקים שלא שילמו את חובותיהם במועד עלולים לעמוד בפני תביעה משפטית והליכי הוצאה לפועל, שעלולים להוביל להטלת הגבלות ועיקולים נגדם. אמירה זו רלוונטית הן לחייבים המתגוררים בישראל והן לחייבים שצברו חובות בארץ ונמצאים בחו"ל.

במידה וחייב מקבל מכתב התראה המודיע שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, הוא מחויב להסדיר את החוב עד למועד הנקוב במכתב, כאשר אי טיפול בחוב במועד, עלול להביא להטלת סנקציות כמו הגבלה על חידוש דרכונו הישראלי.

 

על מי עלולות להיות מוטלות הגבלות על חידוש דרכון בהוצאה לפועל ובאילו תנאים?

לפי רשות האכיפה והגביה בישראל (ההוצא לפועל), חייב מוגדר כמי שלא שילם את חובו או לא הגיש תכנית תשלומים ומסר הסבר מספק לעיכוב בתשלום לרשם ההוצאה לפועל. גם חברות ויחידים שלא סיפקו את המסמכים הדרושים להערכת יכולתם לפרוע את החוב, ואלה המסרבים להשתתף בחקירת יכולת כלכלית שתאפשר להוצל"פ להעריך את יכולת ההחזר שלהם, נחשבים לחייבים בראי החוק.

ככאלו, הם חשופים להגבלות שההוצאה לפועל רשאית להטיל עליהם ככל שהם עומדים בתנאים המפורטים בחוק. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הטלת הגבלות על חייב בעל תיק בהוצאה לפועל, אינה הליך אוטומטי. על הצד הזוכה בתיק לבקש צו הוצאה לפועל להטלת הגבלות על החייב כדי לעודד אותו לפרוע את החוב מהר יותר. פירושו שניתן במקרים רבים למנוע מלכתחילה את הגבלת הדרכון, על ידי משא ומתן עם הנושים – כפי שנסביר בהמשך.

הגבלת חידוש דרכון מחו"ל – על מה ולמה?

כאמור לעיל, אם הצד החייב שנפתח נגדו תיק הוצאה לפועל, עומד בתנאים מסוימים המפורטים בחוק, רשאי רשם ההוצאה לפועל להטיל עליו הגבלות כדוגמת הגבלה על יציאה מהארץ. כאשר איסור יציאה מהארץ מוטל על חייב, הדבר מוביל לביטול דרכונו ואין באפשרותו לחדש את הדרכון הקיים או לקבל דרכון חדש במקומו.

הגבלה זו חלה גם על תעודות מעבר, מה שאומר שאם חייב שמתגורר בחו"ל יגיע לבקר בארץ, הוא לא יוכל לצאת מהארץ בתום הביקור, גם אם יעמיד ערבויות לחזרתו. הגבלה זו מוטלת על מנת לעודד חייבים מחו"ל לפרוע את חובותיהם בארץ מהר יותר. למותר לציין כי ההגבלה מוסרת רק במקרים של צורך בטיפול רפואי משמעותי המחייב את החייב לצאת מהארץ.

 

מה צריך החייב לעשות על מנת לבטל צו איסור יציאה מהארץ?

לצורך ביטול הגבלה על יציאה מישראל לחייב המתגורר בחו"ל, החייב יידרש לסלק את חובו או להגיע להסדר חוב עם הנושה כך שיוכל לשלם את חובו בתנאים מסוימים. הסכם כזה חייב באישור בית משפט, וההגבלה תבוטל רק לאחר שהחוב ישולם במלואו או שתגובש תכנית תשלומים. במצב כזה, כדאי לחייב להתייעץ עם עורך דין חובות לטובת הכוונה נוספת.

 

האם ניתן להגיש בקשה לביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל באופן עצמאי?

ניתן להגיש בקשה לביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל באופן עצמאי, במידה והחייב פרע את החוב במלואו, או החל לשלם את החוב ורשם ההוצאה לפועל משתכנע שהחייב ממלא אחר הוראות צו התשלומים או פועל בהתאם להסכם החוב עם הזוכה בתיק ההוצל"פ. אולם חשוב לדעת שהרשם עשוי לדרוש ערבויות מהחייב כתנאי לביטול ההגבלות, אם לדעתו הדבר מוצדק בנסיבות העניין.

 

על המורכבות הכרוכה בביטול הגבלות בהוצאה לפועל

כידוע, קשה להסיר מגבלות המוטלות על חייבים בהוצאה לפועל וגם בהגשת בקשה לביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל, תשובת פקידי ההוצאה לפועל היא לרוב שלילית. לכן חייבים רבים שהוטלו עליהם מגבלות בוחרים לפרוע את חובם ולהגיע להסכמה עם הצד שכנגד על מנת להסיר את ההגבלות. זאת באמצעות קיום משא ומתן לטובת הגעה להסדר חוב עם הנושים ובעקבותיו – קבלת אישור מבית המשפט לסגירת התיק בהוצאה לפועל.

 

מה התהליך לביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל?

חייב שאינו מתגורר בארץ ומבקש שיוסרו הגבלות שהוטלו עליו בהוצאה לפועל, עשוי להידרש לעבור חקירת יכולת כלכלית מטעם ההוצאה לפועל. מטרת החקירה היא לקבוע אם החייב מסוגל לעמוד בתשלום החוב. אפשרות נוספת להסרת הגבלה על חידוש דרכון של חייב, היא הגשת בקשה לביטול ההגבלה לרשם ההוצאה לפועל. הבקשה צריכה לכלול התייחסות לסוג ההגבלה שיש להסיר ונימוקים המצדיקים זאת.

גם כאן – הסבירות הגבוהה ביותר להשגת אישור לבקשה, קיימת כאשר נעזרים בעו"ד הוצאה לפועל טוב מישראל, ומעניקים לו ייפוי כוח לביצוע התהליך מול ההוצאה לפועל ויתר הגורמים הרלוונטיים לביטול ההגבלות.

 

לסיכום: הדרך הנכונה לביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל

הדרך הטובה ביותר להימנע מהגבלת הדרכון היא לפרוע את החוב תוך חודש מקבלת ההתראה מההוצאה לפועל, כדי למנוע את כניסת ההגבלה לתוקף. כמו כן, החייב יכול להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל להסרת ההגבלה. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם עו"ד הוצאה לפועל בישראל, כדי לבחון את אפשרויות הפעולה המומלצות במקרה שלכם ולוודא שלא תתרחש פגיעה בזכויותיכם.

לסיוע מיידי בביטול הגבלת חידוש דרכון מחו"ל – פנו כעת למשרד עורכי דין דניאל ינובסקי בטלפון: 077-231-6906

ביטול הגבלת חידוש דרכון מחול
ביטול הגבלת חידוש דרכון מחול
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader