ביטול עיקול משכורת

אם הגעתם למצב שבו משכורתכם עוקלה, אתם לבטח תוהים האם קיימים פתרונות משפטיים שמאפשרים ביטול עיקול משכורת. בשורות הבאות עורך דין דניאל ינובסקי יסביר כיצד עליכם לפעול במידה והגעתם למצב ביש שזה בעקבות חובות כספיים, ובאילו אמצעים ניתן להסיר בהקדם את ההגבלה. 

 

חשיבות הפנייה לעורך דין חובות לטובת ביטול עיקול משכורת בהקדם

עיקול משכורת הוא צעד חמור ודרסטי אשר נועד ללחוץ על חייבים לטפל בחובותיהם. אם אתם מרגישים כי מצבכם הפיננסי יצא משליטה ושהחובות שלכם הולכים ומצטברים, מומלץ מאוד לפעול בהקדם האפשרי להסדרת הנושא באמצעות ייעוץ מקצועי של עורך דין לענייני חובות.

רק כך תוכלו למנוע הליכי אכיפה וגבייה בהוצאה לפועל, שעשויים לכלול גם הקפאה של הפעילות הפיננסית בחשבון העו"ש שלכם עקב עיקול המשכורת. סיוע משפטי מקצועי יכול לתמוך בהבראתכם הכלכלית ובגיבוש תוכנית תשלומים שתאפשר לכם להחזיר את המצב הפיננסי שלכם לאיתנו תוך תשלום חובותיכם מבלי להסתכן בהליכים משפטיים ועיקולים נוספים.

חשוב לזכור כי חובות כספיים לעולם אינם נעלמים מעצמם, אך באמצעות פנייה לטיפול משפטי וכלכלי מקצועי, מעקב אחר הוראות החוק ופיקוח מדוקדק אחר התהליך לפירעון החוב, בסבירות גבוהה, ניתן יהיה לפתור את המצב לשביעות רצונכם, תוך הימנעות מהטלת סנקציות נוספות על חשבון הבנק והמשכורת שלכם.

אילו כספים יכולים להיות מעוקלים מחשבון הבנק של החייב בנוסף למשכורתו?

נושה שחייב אינו עומד בתנאי התשלום שנקבעו לו והגיש בשל כך תביעה משפטית נגדו, רשאי לפתוח כנגד החייב תיק הוצאה לפועל על מנת לאכוף את ביצוע פסק הדין. פתיחת תיקי הוצאה לפועל מתאפשרת גם לטובת ביצוע שטר חוב.

ככל שהזוכה או הנושה בתיק ההוצאה לפועל אינו מקבל מהחייב את הכספים המגיעים לו, אותו נושה יכול לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולבקש שיוטל עיקול על חשבון הבנק של החייב לשם ביצוע הגבייה באמצעות הכספים הנכנסים לחשבון.

בין הכספים שניתן לעקל מחשבון החייב, נכללת גם משכורתו, גם כספי קצבאות וגם העברות בנקאיות שהועברו לחשבון העו"ש של החייב. אולם חוק הגנת שכר מחייב להשאיר בידי העובד סכום מינימלי של כ- 2,100 שקלים ליחיד לצרכי כלכלה בסיסית, ועד כפול מסכום זה לזוג נשוי.

 

האם ביטול עיקול שכר הוא אפשרי?

ככלל, ביטול עיקול משכורת הוא אמנם אפשרי, אך לפני שמבקשים זאת, יש לוודא שהחוב יוחזר לנושים בתיק ההוצאה לפועל, באמצעות קיום משא ומתן על תכנית תשלומים. רק לאחר פתרון בעיית הפירעון מול הנושים, יכול החייב לבקש את ביטול עיקול השכר מלשכת ההוצאה לפועל.

על הבקשה להיות מפורטת ומוסברת היטב, כדי לשכנע את רשם ההוצאה לפועל כי אין צורך בסנקציות נוספות. את הבקשה ניתן להגיש באופן דיגיטלי, דרך האתר של רשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל), או באמצעות הגשה פיזית באחת מלשכות ההוצאה לפועל.

 

ביטול עיקול למשכורת – הכיצד?

ישנם מספר שלבים שיש לנקוט בעת התמודדות עם עיקול משכורת, לרבות הגשת בקשת ביטול לעיקול ובקשת הסדר תשלומים. נקיטת פעולה מהירה תפחית את הלחץ הכלכלי על החייב ומשפחתו ותמנע הצטברות של קנסות וחיובים נוספים שעלולים לצוץ בשל אי פירעון החוב. במקרים מסוימים, ייתכן שניתן יהיה לערער על החלטת העיקול, בהתבסס על העילות המנויות בחוק ההוצאה לפועל.

 

כמה דרכים אפשריות לביטול עיקול משכורת

ישנן מספר דרכים לטפל בחובות לטובת הסדרת הביטול של עיקול השכר. האחת היא גיבוש הסדר חוב מול הנושים שלכם. עורך דין להסדרי חובות יכול לייעץ לכם אם זהו אכן פתרון המתאים למצבכם הספציפי כחייבים. המשמעות בהסדר חוב, היא שיפור התנאים לפירעון החוב, כך שהחייב יוכל לעמוד בתשלומים ביתר קלות.

הפתרון השני הוא פתיחת הליכי פשיטת רגל (שכיום ידועים בתור "הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי") לטובת מחיקת חובות. תהליך זה, כאשר הוא מלווה בעורך דין לענייני פשיטת רגל, מאפשר פעמים רבות לחייב להתחיל מחדש כלכלית ולקבל הפטר על חלק מסוים מחובותיו שאין לו אפשרות לפרוע.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנן השלכות להליכי סילוק חובות המתנהלים במסגרת הליך חדלות פירעון, שעלולות להגביל את חירותו וזכויותיו של החייב בנסיבות שונות. לכן, כאשר מדובר בביטול עיקול למשכורת, חשוב לפעול בעזרת עו"ד חובות מנוסה, כדי להימנע מקבלת החלטות שגויה שעלולה להוביל להסלמת המצב עבורכם.

 

הדרך הפשוטה ביותר לביטול עיקול משכורת

הדרך הפשוטה ביותר לבטל עיקולי שכר, היא להימנע מהם מלכתחילה על ידי הגעה להסדר תשלום שתוכלו לעמוד בו מול הזוכים בתיק ההוצאה לפועל, ותשלום החוב בהתאם לתנאים שנקבעו. טיפול מקצועי בעריכת הסדר חובות מול הנושים חשוב על מנת לשמור על זכויותיכם ולאפשר לכם לחזור ליציבות כלכלית במהירות האפשרית.

 

האם ניתן לפעול לביטול עיקול משכורת ללא סיוע מעורך דין?

אף על פי שאת הבקשה לביטול עיקול משכורת, ניתן לכאורה להגיש גם באופן עצמאי אונליין – ללא סיוע של עו"ד הוצאה לפועל, בדומה לתהליכים משפטיים אחרים, רצוי ועדיף להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון בתחום זה שיכול להנחות את התהליך כולו.

סביר להניח כי עיקול השכר לא היה השלב הראשון בהליך הגבייה שננקט כנגדכם בגין אי תשלום החוב. לכן, על מנת שעורך הדין יוכל להתאים עבורכם את הפתרון הטוב ביותר במצבכם הפרטני בהתייחס לצרכים הספציפיים ויכולת ההחזר שלכם, הוא צריך להכיר את התיק מלכתחילה ואת כל הגורמים המעורבים בטיפול בו.

 

כיצד התהליך לביטול עיקול משכורת מתבצע?

ישנן מספר דרכים המאפשרות הגשת בקשה לביטול עיקול משכורות. ראשית התהליך כאמור, היא בפנייה לעורך דין הסדר חובות, לטובת בחינת האפשרות להגעה להסדר חוב מול הנושים או הזוכים בתיק ההוצאה לפועל שלכם. על ידי שיפור התנאים לפירעון החוב שלכם, תוכלו לעמוד בתשלומים ביתר קלות, להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לביטול העיקולים ולבסוף גם לסגור את התיק בהוצאה לפועל.

גם במקרה בו הוגשה בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ביוזמת החייב (או מי מנושיו) – הליכי הגבייה בהוצאה לפועל מוקפאים, ובכלל זה גם עיקול המשכורת. זאת על מנת לאפשר לחייב שהוכרז כחדל פירעון, לפרוע בהדרגה את החובות שצבר מול הנושים שהגישו תביעת חוב כחלק מההליכים.

 

כיצד עורך דין הוצאה לפועל מנוסה יסייע לכם בביטול עיקול משכורת?

עורך דין הוצאה לפועל יכול לסייע לחייבים בביטול עיקולים בחשבונם באמצעות ביצוע מיפוי פיננסי מקיף ומיידי של מצבם, לרבות היסטוריית הטיפול בהם ברשות האכיפה והגבייה ובחינת יכולת ההחזר שלהם. על בסיס אלו, ניתן להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לביטול עיקול המשכורת בצירוף אסמכתאות המצדיקות את הסרת ההגבלות.

בתרחיש אופטימלי, עורך דינכם יוכל להגיע לתוצאה זו על ידי ניהול משא ומתן אפקטיבי לגיבוש תוכנית תשלומים מקלה שתסייע לכם בפירעון חובכם לנושה, בד בבד עם גיבוש תוכנית כוללת ליציאה מהמשבר התזרימי שאליו נקלעתם.

 

הדרך הנכונה והנבונה להתמודד עם ביטול עיקול משכורת – סיכום

עיקול חשבון בנק ועיקול משכורת – הם צעדי גבייה קשים, המאופשרים תחת תנאים מסוימים, כמו אי תשלום חוב. עיקול משכורת עלול לגרום להשפעות קשות על חייבים ומשפחותיהם. לא פשוט לנהל את ההליך לביטול ההגבלה הזו, ולכן חשוב לפנות בהקדם האפשרי להתייעצות עם עורך דין לענייני חובות, שיסייע לכם להסיר את העיקול בזריזות ולמצוא פתרון יעיל להתמודדות עם חובותיכם.

זקוקים לסיוע משפטי בביטול עיקול משכורת? פנו למשרד עו"ד דניאל ינובסקי לייעוץ ראשוני ללא התחייבות וללא עלות.

ביטול עיקול משכורת
ביטול עיקול משכורת
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader