ההשלכות של פשיטת רגל (הליך חדלות פירעון)

לא אחת קורה שאדם צובר חובות בשל התנהלות כלכלית יומיומית כושלת. מישהו חולם על פתיחת עסק ולוקח הלוואה/ות, מישהו פשוט זקוק בדחיפות לסכום גדול של כסף עקב משהו בלתי צפוי וגם לוקח הלוואה, לא משנה מה גרם לחובות, עובדה שהחובות מתחילים להצטבר…

זה גם השלב שבו בדרך כלל עלולים להיפתח כנגד החייב תיקים בהוצאה לפועל. וכאן עולה השאלה:  האם פשיטת רגל (חדלות פירעון) זו בחירה שיכולה להיות טובה ונכונה? אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם נמצאים בסיטואציה הלא פשוטה הזאת כדאי שתדעו: אכן לא פעם פשיטת רגל (חדלות פירעון) זו הדרך הכי טובה שיש להתמודד עם המצב שאליו הגעתם. לכן כדאי לקחת את זה בחשבון, לבדוק את הפרטים לעומקם וכמובן, להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל לעזור לכם לקבל את ההחלטה החשובה הזאת.

 

כמה דברים נוספים על הליך פשיטת רגל / חדלות פירעון:

יתרונות של הליך פשיטת רגל / חדלות פירעון

ראשית, יש כמה יתרונות בולטים למי שמכריזים עליו כעל פושט רגל, כמו לדוגמה, העובדה שהנושים מפסיקים לרדוף אותו והוא מגיע להסדר תשלום החובות. המטרה היא כמובן לקבל בסופו של דבר את צו ההפטר מבית המשפט המחוזי או שלום ולמרות שהדרך עד לשם אינה קצרה, זו בהחלט יכולה להיות בחירה נכונה.

עוד יתרון עצום של הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) – ביטול של עיקולים והגבלות מיד עם קבלת צו כינוס (בדרך כלל כחודש – חודשיים אחרי הגשת הבקשה לפשיטת רגל – חדלות פירעון). אז אם יש לכם עיקול חשבון בנק או עיקול משכורת – הם ייבטלו.

גם אם רישיון הנהיגה שלכם היה מוגבל – אפשר יהיה לחדש אותו.

ההיגיון מאחורי הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) וההשלכות

העניין הוא שפשיטת הרגל זאת הדרך של החייב לאפס את המצב ולהתחיל מחדש וזו גם המטרה שלשמה המדינה מציעה את האופציה הזאת במקרים מסוימים (בשפה פשוטה – מחיקת חובות).

עם זאת, חשוב ביותר שתבינו: לפשיטת רגל (חדלות פירעון), גם כשהיא מסתיימת בהפטר מבית המשפט, יש גם כמה השלכות. אבל ההשלכות של פשיטת רגל לאומת מה שמקבל בן אדם בתמורה – מחיקת חובות, ממש מזעריות. זאת רק הדרך של המדינה למנוע מאותו בן אדם שוב להיכנס לחובות :

  • רישום של האדם במאגר BDI ל-3 שנים
  • קושי בנטילת הלוואות או משכנתא

המאגר הזה נועד וקיים למטרה אחת – לעזור לגופים פיננסיים הנותנים הלוואות בחישוב סיכונים לפני שהם  מלווים את כספם לאנשים ו/או גופים אחרים. כלומר למלווה הזכות הבלעדית להחליט בכל מקרה ומקרה (למרות רישום כזה או אחר ב-BDI) האם להעניק או לסרב מתן הלוואה ללקוח.

אז כן, יהיה יותר קשה במהלך 3 שנים אחרי סיום הליכי פשיטת רגל (חדלות פירעון) לקבל משכנתא, אבל מניסיוננו, הלקוחות שלנו שסיימו את הליך פשיטת הרגל ורק יצאו לחופש כלכלי שכל כך ציפו לו, לא ממהרים עם קניית נכסי נדל"ן. לוקח להם זמן להתארגן, סוף סוף לצאת לחו"ל, אחרי שביטלנו להם צו עיכוב יציאה מהארץ. רק אחרי תקופה, חלק מהם חושב על קניית דירה משלהם, הדבר שדורש הון עצמי ראשוני – שלוקח זמן לא מבוטל לחסוך.

במילים פשוטות, במהלך 3 שנים יהיה לכם יותר קשה לקבל הלוואה גדולה או משכנתא, כי פעם אחת כבר מחקו לכם חובות ולא רוצים לחזור על אותה טעות. וזהו – זה כל ההשלכות של הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון) בישראל ובגלל זה כמות המעוניינים בהליך זה צוברת תאוצה והמדינה ממשיכה בשלה ומאשרת גם לאנשים פרטיים וגם לחברות שעומדות בקריטריונים למחוק חובות.

לדעתינו, זאת הדרך של המדינה להעניש את נותני ההלוואות שלא בודקים לעומק את יכולת החזר של נוטלי ההלוואות ומשתמשים בשיטות שיווק אגרסיביות כדי "למכור" לאנשים הלוואות.

רישום במאגר BDI נמחק אוטומטית כעבור 3 שנים מיום מתן הפטר לאדם שעבר הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במידה ואתם רוצים לבדוק או למחוק את הרישום במאגר BDI, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו נשמח לעזור לכם עם המחיקה. ללקוחות של המשרד השירות הנ"ל כלול בשכר טרחה יחד עם הליך מחיקת חובות – חדלות פירעון. מידע נוסף אודות חוק נתוני אשראי, תשע"ו-2016 כאן.

 

אל תעשו את זה לבד

בין אם אתם חושבים על פשיטת רגל כעל אופציה טובה ובין אם אתם רוצים להכיר קצת יותר לעומק את האפשרויות השונות שעומדות בפניכם, כדאי שלא תתמודדו עם המצב הזה לבד. יש היום לא מעט עורכי דין שההתמחות שלהם היא בדיוק בתחום הזה של פשיטות רגל (חדלות פירעון), מחיקת חובות והוצאה לפועל אז למה שלא תפנו אל אחד מהם?

עורך דין פשיטת רגל מקצועי יוכל ללוות אתכם לאורך הדרך, בין אם זה במובן של קבלת ההחלטה הנכונה לכם ביותר ובין אם זה במובן של הצגת הדברים מול הגורמים העוסקים בדבר. כשעומד לצידכם עורך דין פשיטת רגל, אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם על מי לסמוך ושיש מי שדואג לפני הכול לאינטרסים שלכם (ולא של הנושים), אז למה שלא תבחרו לכם עו"ד פשיטת רגל עוד היום?

צרו קשר עכשיו עם עורך דין פשיטת רגל – חדלות פירעון ואנחנו נשמח לעזור גם לכם!

ההשלכות של פשיטת רגל (הליך חדלות פירעון)
ההשלכות של פשיטת רגל (הליך חדלות פירעון)
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ ‏באתי למשרד עם יד על הלב‏הייתי אבוד ולא יודע מה לעשות‏לקחתי כוס מים נרגעתי ‏וסיפרתי את הסיפור שלי‏קודם כל אמרו לי תירגעי הכל יהיה בסדר‏דמעות מהעיניים לא מפסיקות לרדת מהלחץ הכספי שהיה לינגשתי למשרד צורכי דין דניאל ינובוסקי‏ ‏ ‏פה נעצרו המילים‏מילא תודה ענקית על הכל ….בשירjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader