הסדר חוב מול חברות סלולר

אם יש לכם חובות שנצברו מול חברת הסלולר שלכם, שאינכם מצליחים לעמוד בפרעונם, ייתכן מאוד שתוכלו לקבל סיוע משפטי מטעם עורך דין להסדר חוב מול חברות סלולר, לטובת שינוי תנאי התשלום באמצעות הסדר חובות.

בשורות הבאות עורך דין מחיקת חובות דניאל ינובסקי מסביר מדוע לא מומלץ לכם להזניח את החובות שנצברו מול המפעילה הסלולרית שלכם, מהם הצעדים שניתן לנקוט בהם אם ברצונכם לנסות לקבל הקלות בתשלום החוב מחברת הסלולר, ומדוע סיוע משפטי מעורך דין חובות עשוי להידרש לטובת גיבוש הסכם חוב כזה.

 

הסדר חוב מול חברות סלולר – במה מדובר?

הסדר חוב מול חברות סלולר הוא תהליך הכולל משא ומתן עם המפעיל הסלולרי שלכם לשם שינוי תנאי תשלום החוב שלכם, כגון פריסת התשלומים החודשיים, הקטנת סכום החוב הכולל, ויתור על ריביות והפרשי הצמדה ועוד. כל אלו מסייעים להפוך את החוב הצבור לבר התמודדות בקלות רבה יותר ומייתרים במקרים רבים את הצורך בהליכי גבייה בהוצאה לפועל, בעיקולים ובפתיחה בהליכי פשיטת רגל (או בשמם העדכני: הליכי חדלות פירעון) ממושכים ומורכבים.

 

מדוע לא מומלץ לכם להזניח את החובות שנצברו מול המפעילה הסלולרית שלכם?

כשלקוח של חברת סלולר בישראל, צובר חובות כספיים שאין ביכולתו להסדיר אותם, בראש ובראשונה, זכויותיו כלקוח של חברת הסלולר – בין שמדובר בחוב בחברת פלאפון, חובות בחברת פרטנר, חוב בחברת 012 מובייל, חוב כספי לחברת סלקום או כל מפעילה סלולרית אחרת – בסבירות גבוהה ישללו ממנו.

משמעות הדבר היא כי בראש ובראשונה, לא תהיה לחייב אפשרות עוד להשתמש בקו שלו ובשירותי האינטרנט הסלולרי, כרטיס הסים שלו עלול להיחסם וכך גם המכשיר הסלולרי שלו – ככל שהוא נרכש מחברת הסלולר והתשלום עבורו טרם הוסדר במלואו.

בנוסף לסנקציות הללו שחברת הסלולר מוסמכת להטיל על לקוח חייב שאיננו משלם במועד את חובותיו, עשויים להיות מופעלים כנגדכם גם הליכים משפטיים ובהמשך גם הליכי אכיפה וגביה, כמו הטלת קנסות, ריבית פיגורים, חיוב בהפרשי הצמדה, פתיחת תיק בהוצאה לפועל, ובעקבות זאת – גם עיקולים, הליכים למימוש נכסים שבבעלותכם לשם תשלום החוב, הוצאת צווי מניעה כמו צו לעיכוב יציאה מן הארץ ובמקרים חמורים יותר – אף פתיחת בהליכי פשיטת רגל, שנקראים כיום הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

הליכים אלו כשלעצמם, כרוכים בהגבלות רבות שיצרו מאוד את צעדיכם למשך שנים ויקשו בסבירות גבוהה על חייכם וחיי יקיריכם, במגוון היבטים. בסיכומו של דבר, חשוב לזכור כי חובות לחברות סלולר בישראל אשר אינם משולמים במועדם, לא רק שאינם נעלמים לבד, אלא בדומה לכל חוב באשר הוא – רק הולכים וגדלים עם הזמן.

לכן הפתרון הנכון והיעיל הוא מלכתחילה לא להתעלם מקיומו של החוב וממכתבי ההתראה שנשלחים אליכם מטעם מחלקת הגבייה בחברה הסלולרית שלכם, אלא לפנות לעזרתו של עורך דין מחיקת חובות טוב שיוכל לסייע לכם להגיע להסדר חוב מול חברת הסלולר, שיקל עליכם לשלם את חובכם ויגן עליכם מפני פגיעה מרחיקת לכת בזכויות שלכם.

הצעדים שניתן לנקוט בהם למחיקת חובות מול חברת הסלולר שלכם

על מנת לאפשר מחיקת חובות מול המפעילה הסלולרית שלכם, ישנה אפשרות לנסות בראש ובראשונה לפנות באופן עצמאי אל חברת הסלולר ולנסות לגבש פתרון לתשלום החוב שיהיה מוסכם על שני הצדדים. כך תעשו זאת בצורה נכונה:

  1. פנו למפעילה הסלולרית שלכם: כדי להגיע להסדר חוב עם חברת הסלולר שלכם, עליכם ליצור קשר עם מחלקת הגביה של החברה ולהסביר להם את מצבכם הכלכלי, אשר הוביל לקשיים שלכם בעמידה בתשלום החובות שלכם לחברה במועד המוסכם. חשוב לדבר בפתיחות ובכנות, ולהסביר כי אתם מתמודדים עם קשיים כלכליים אשר מקשים עליכם לעמוד בתשלום החשבונות הסלולריים שלכם במלואם.
  2. הציעו למפעילה הסלולרית שלכם פתרון לפירעון החובות בדמות הסדר חוב הוגן: הציעו לשלם במקום הסכום המלא של החוב שלכם, סכום כספי מופחת שבו תוכלו לעמוד בהקדם, לצורך הסדרת החוב שצברתם. בהקשר זה, חשוב שתהיו מוכנים לנהל משא ומתן, אך מומלץ מאוד להיות גם הוגנים וגמישים, מכיוון שמפעילת הסלולר שלכם עלולה שלא להסכים להצעה הראשונית שלכם, ובפרט אם היא לחלוטין בלתי סבירה ואינה משתלמת עבורה.
  3. במידת הצורך – ספקו תיעוד רלוונטי: ייתכן שיהיה עליכם לספק לחברה הסלולרית שלכם מסמכים שונים המעידים על יכולתכם הכלכלית בעבר ובהווה, כגון מסמך המוכיח את השינוי בהכנסות ו/או בהוצאות שלכם המשפיע על מצבכם התזרימי, על מנת לתמוך בבקשתכם לגיבוש הסדר חוב עם תנאי תשלום שיקלו עליכם. עליכם להיות מוכנים לספק אסמכתאות כאלו במידה וחברת הסלולר שלכם תבקש אותן מכם, אם אתם מעוניינים בכך שיסכימו ללכת לקראתכם.
  4. עקבו באדיקות אחר נהלי התשלום של חברת הסלולר: אם מפעילת הסלולר שלכם מסכימה ללכת לקראתכם ולאשר לכם הסדר חובות, חשוב מאוד שתקפידו לפעול בהתאם להסדר שנקבע מולכם, ולא לחרוג ממנו בשום אופן. אחרת סנקציות וקנסות עלולים להיות מוטלים עליכם. לפי הנהלים וההנחיות שלהם.

 

אם כן, במסגרת הצעת הסדר חוב לחברת הסלולר שלכם, אמנם תוכלו לנסות ולנהל משא ומתן על תנאי התשלום להסדרת החוב שצברתם, אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לכל חברת סלולר יש מדיניות ונהלים משלה בנוגע לטיפול בחשבונות פתוחים של לקוחות וחובות סלולר שטרם שולמו. פירושו שאין ערובה לכך שהצעתכם תתקבל.

 

לסיכום: לפעמים נדרש סיוע משפטי מעו"ד להסדר חובות מול חברת סלולר

אם הגעתם למצב שבו אתם מתקשים לעמוד בתשלום החשבונות הסלולריים שלכם, ולא הצלחתם בניהול המשא ומתן בנוגע להסדרת החוב עם חברת הסלולר בכוחות עצמכם, הצעד הבא שעליכם לפנות אליו. הוא פנייה להתייעצות עם עורך דין מומחה להסדר חוב מול חברות סלולר.

לסיוע במחיקת חובות סלולריים במהירות – צרו קשר בהקדם עם עו"ד דניאל ינובסקי.

הסדר חוב מול חברות סלולר
הסדר חוב מול חברות סלולר
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader