איך לשלם רק קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל בעזרת הסדר חוב?

חייב שנפתח תיק הוצאה לפועל כנגדו ויש באפשרותו להסדיר את תשלום חובו במלואו, יוכל לעשות זאת מול אחת מלשכות ההוצאה לפועל, מול בנק הדואר, בתשלום ישיר לנושה שלו או מייצגו של הנושה.

במידה והחייב יעשה כן במסגרת הזמנים שמופיעה במכתב ההתראה, יחסכו ממנו הליכי גבייה בהוצאה לפועל וחיוב בריבית פיגורים. אולם מה יעשה חייב שכבר איחר בתשלום חובו בהוצאה לפועל? בשורות הבאות עו"ד דניאל ינובסקי יסביר איך לשלם רק קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל בעזרת הסדר חוב.

 

איך לשלם רק קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל בעזרת הסדר חוב? עו"ד חובות מסביר

הגעה להסדרי חוב, היא פתרון אפשרי עבור יחידים או בעלי עסקים שיש להם חובות לא מובטחים, כגון חוב בכרטיס אשראי, חוב בחברת הביטוח, חובות אישיים וכיוצא באלו. על ידי השגת הסדר חוב שנרקם במשא ומתן ישיר בין החייב לבין נושיו, ניתן לייתר את הליכי האכיפה של ההוצאה לפועל (כמו עיקולים וגביית ריבית והצמדה), לקצר משמעותית את התהליך של הסדר החוב ולהביא בתוך פרק זמן קצר יחסית לסגירת תיק ההוצאה לפועל אשר נפתח כנגד החייב.

בקצרה, השגת הסדר חוב באמצעות משא ומתן ישיר עם הנושים, מהווה דרך מומלצת – ככל שהיא מתאפשרת, שבה החייב יכול לשלם רק את קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל.

מהו הסדר חוב וכיצד הוא מסייע לחייבים לשלם רק את קרן החוב ללא ריבית בהוצאה לפועל?

הסדר חובות הוא תהליך המתנהל בין חייב לנושיו, מחוץ לרשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל) ומחוץ לבתי המשפט. קיום משא ומתן לגיבוש הסדר חוב עם הנושים, מאפשר לחייבים לדון עם נושיהם על האפשרות לגיבוש מתווה לפירעון החובות בסכום נמוך מהסכום המקורי או באמצעות שינוי תנאי התשלום לתנאים מקלים (כדוגמת פריסת החוב לתשלומים קטנים יותר שישולמו לאורך תקופה ארוכה יותר).

התהליך של הגעה להסדר חובות מול הנושים מחוץ ללשכות ההוצאה לפועל ובתי המשפט, מתבצע לרוב בליווי של עורך דין חובות, שמסייע לחייב בניהול משא ומתן אפקטיבי עם נושיו.

 

הסדר חוב עם הנושים כחלופה להליכי פשיטת רגל או חדלות פירעון בהוצאה לפועל

הגעה להסדר חוב בין החייב לנושיו, היא פתרון חיוני לא רק בהקשר לאפשרות לשלם את קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל. המשמעות הגדולה יותר היא בכך שהסדרת החוב ישירות מול הנושים מביאה לסגירת החוב לצמיתות – מה שאומר שאותם נושים לא יצטרכו לנקוט בהליכי גבייה אגרסיביים כנגד החייב, או בצעדים משפטיים – לרבות בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון (לשעבר: הליך פשיטת רגל) כנגד החייב. במקרה שבו החייב הצליח להשיג הסדר חובות עם הנושים שלו, בית המשפט יידרש רק לאשר את ההסדר, אך לרוב לא יתערב בתוכנו.

 

מדוע עדיף להגיע להסדר חוב עם הנושים ולא להליכי פשיטת רגל?

אף שהליכי פשיטת רגל, עשויים להצטייר עבור אנשים מסוימים כמוצא קל מהחובות – בפועל, אין דבר רחוק יותר מהאמת. ראשית, הליך פשיטת רגל, מעמיד חייבים במצב שבו כל צעד כלכלי שלהם נבחן בשבע עיניים, בידי גורם הממונה לבחינת חובותיהם, הכנסותיהם והוצאותיהם ויכולת ההחזר שלהם.

שנית, בהליכי פשיטת הרגל, נכסי החייב מועברים לקופת נשייה והוא נדרש גם להעביר מהכנסותיו השוטפות תשלומים קבועים לטובת פירעון חובותיו. בנוסף, הליכים אלו כרוכים במגוון הגבלות המוטלות על החייב,לרבות איסור יציאה מהארץ, הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי, מניעת האפשרות להקמת עסקים חדשים, אי יכולת לכהן במשרות ציבוריות ובכירות בארגונים, וכן הלאה.

כל ההגבלות הנ"ל, מצרות באופן משמעותי מאוד את צעדיו של החייב בהליך שנמשך כארבע שנים תמימות, שרק בסופן – ובכפוך לכך שהחייב פרע שיעור מוגדר מתוך סך חובותיו לנושיו ועמד בכל התנאים, יוענק לו הפטר מתשלום יתרת חובותיו. פירוש הדבר הוא שהחייב המצוי בהליכי פשיטת רגל או חדלות פירעון, איננו פטור באופן אוטומטי מתשלום חובותיו.

נהפוך הוא: במסגרת ההליכים, קיים מנגנון המחייב אותו להסדיר את חובותיו ואף מפקח על התהליך והמועדים שבהם התשלומים מתבצעים. זאת במקביל לכל האילוצים שהחייב נתון בהם ומקשים לאין ערוך על התנהלותו הכלכלית, המקצועית, החברתית, המשפחתית והאישית.

מכל הסיבות הללו ולאור העובדה שהליכי פשיטת רגל או חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ממילא אינם מהווים פתרון קסם למחיקת חובות – מוטב לו לחייב, לנסות ולהגיע להסדר חובות עם הנושים מלכתחילה בעזרת עורך דין טוב להסדרי חובות, ולא להיגרר להליכי פשיטת רגל בהוצאה לפועל או בכלל.

 

מה ניתן לעשות לגבי הריבית בהוצאה לפועל כאשר הגעה להסדר חוב עם הנושים אינה מתאפשרת?

במידה וההגעה להסדר חוב עם הנושים אינה מסתייעת, מכל סיבה שהיא – החל בהיעדר יכולת החזר מספקת מצד החייב ועד לאי נכונות של הנושים להגמיש את תנאי התשלום, חשוב לדעת כי עדיין קיימות דרכים שבהן ניתן לנסות ולהפחית מתשלומי הריבית הנגבים כנגד החוב בהוצאה לפועל. אחת מהדרכים הבולטות ששווה להכיר, נשענת על דבר חקיקה חדש בישראל שמאפשר צמצום בריבית הפיגורים בתיקים בהוצאה לפועל בשיעור של עד 25%.

 

איך ניתן להקטין את הריבית בהוצאה לפועל על סמך החוק החדש?

חייב עם תיק הוצאה לפועל שהתחיל לשלם לנושיו, יכול להגיש בקשה להכרה בהיותו "חייב משלם", על מנת להשיג הפחתה בריבית הפיגורים שתגיבה על שארית חובו. אולם הדבר אינו מתאפשר עבור כל סוגי החובות, ולכן כדאי להיעזר בעורך דין הוצאה לפועל כדי לבחון את זכאותכם להפחתת ריבית מסוג זה.

 

איך לשלם רק קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל בעזרת הסדר חוב – סיכום

הפחתת ריביות בהוצאה לפועל יכולה להתבצע בכמה אופנים. בין אם אתם מעוניינים לעשות זאת באמצעות הסדר חובות עם הנושים, בדרך של איחוד תיקים בהוצאה לפועל, או על ידי הגשת בקשה להכרה במעמדכם כחייבים משלמים – סיוע מעורך דין פשיטת רגל הוא המפתח להשגת מטרותיכם.

עו"ד דניאל ינובסקי מתמחה במחיקת חובות בהוצאה לפועל, וישמח לייעץ גם לכם בנוגע למימוש מיטבי של זכויותיכם – פנו למשרדנו בהקדם!

איך לשלם רק קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל בעזרת הסדר חוב
איך לשלם רק קרן החוב בלי ריבית בהוצאה לפועל בעזרת הסדר חוב
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader