הסדר חוב מול חברות ביטוח

אם צברתם חוב מול חברת הביטוח שלכם, מומלץ לפנות לקבלת הכוונה משפטית של עורך דין הסדר חוב מול חברות ביטוח. זהו הבסיס להשגת הקלה בתנאי התשלום של החוב ומניעת סנקציות וקנסות מיותרים.

במדריך שלפניכם עורך דין חובות דניאל ינובסקי יסביר אילו צעדים ניתן לנקוט במטרה לקבל מחברת הביטוח אישור לפריסה נוחה יותר של תשלומי חובות הפרמיה, ומה ניתן לעשות על מנת למנוע הליכי גביה אגרסיביים כנגדכם ופגיעה מרחיקת לכת בזכויותיכם הביטוחיות והכלכליות.

 

הסדר חוב מול חברות ביטוח – הדרך למניעת פגיעה בזכויות ביטוחיות וכלכליות

כשמבוטח בחברת ביטוח במדינת ישראל, צובר חוב כספי כלפיה שאותו אין לו יכולת לפרוע במועד, אחרי שחברת הביטוח שולחת אליו מכתבי התראה בנושא, שאינם זוכים למענה הולם מצידו, הזכויות הביטוחיות שלו נמצאות בסכנה.

בין אם מדובר בחוב לחברת כלל ביטוח, חוב לחברת הפניקס, חוב במגדל, חוב כספי להראל או חוב בכל מבטחת אחרת במדינת ישראל – קיימת סבירות גבוהה לכך שבהעדר תשלום פרמיה לאורך זמן, הפוליסה תוקפא ואז תסולק, ולאחר מכן – הזכויות הביטוחיות של החייב ישללו ממנו. משמעות הדבר בפועל היא, כי אותו חייב יאבד את הכיסוי הביטוחי שלו.

בנוסף לסנקציות כאלו אשר חברת הביטוח רשאית להטיל על מבוטחים חייב שאינם משלמים את חובותיהם בזמן, בהמשך – עשויים להינקט כנגד החייב גם צעדים משפטיים ובעקבותיהם, גם הליכי גבייה ואכיפה, כדוגמת פתיחת הליכי הוצאה לפועל, הטלת קנסות, חיוב בריבית פיגורים והפרשי הצמדה, עיקולים, הליכים לתפיסת נכסים שבבעלות חייבים ומימושם לטובת פירעון החוב, ובמקרים חמורים גם הוצאת צווי מנע כדוגמת צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות על חשבון הבנק ושימוש בצ'קים או קבלת אשראי – עד כדי פתיחה בהליכי חדלות פירעון (לשעבר פשיטת רגל) ביוזמת חברת הביטוח כנגדכם.

הליכי פשיטת הרגל כשלעצמם, מובילים להגבלות רבות על חייבים שמצרות מאוד את צעדיהם במשך שנים ומקשות על חייהם ועל חיי משפחתם, בשלל היבטים. בסופו של יום, אסור לשכוח שהחובות לחברות הביטוח במידה והם אינם משולמים בזמן, לא נעלמים לבד.

נהפוך הוא – כמו כל חוב, אלו רק הולכים ותופחים בהדרגה. חברות ביטוח הן גופים חזקים מאוד וגדולים שלאזרח הקטן קשה עד בלתי אפשרי להתמודד עמן באופן עצמאי ולבטח שהסיכויים שלו להערים עליהן – הם אפסיים, עד כדי בלתי קיימים.

מכאן שהפתרון הנכון ביותר הוא לא להתעלם מהחובות וממכתבי ההתראה שקיבלתם ממחלקת הגבייה בחברת הביטוח שלכם, אלא לתאם התייעצות מקצועית מול עורך דין למחיקת חובות מול חברות ביטוח, אשר יוכל לעזור לכם לגבש הסדר חוב מול חברת הביטוח, שיגן עליכם מפגיעה חמורה בזכויות הביטוחיות והכלכליות שלכם.

מה המשמעות של גיבוש הסדר חובות מול חברת הביטוח?

הסדר חוב מול חברות ביטוח הוא תהליך הכולל משא ומתן עם המבטחת שלכם לשם שינוי תנאי תשלום החוב של העמית, בין אם באמצעות קבלת אישור לפריסת התשלומים לתקופה ארוכה יותר, הקטנת היקף החוב הכולל, ויתור על הריביות והפרשי ההצמדה וכן הלאה.

כל ההקלות האלו מסייעות להפוך את החובות הצבורים לברי התמודדות קלה יותר מצד החייב ומייתרים לא אחת את הצורך בהליכי גבייה אגרסיביים כמו פתיחת תיקים בהוצאה לפועל, עיקולים ובפתיחת הליכי חדלות פירעון כנגד החייב.

 

איך ניתן לקבל מחברת הביטוח אישור לפריסת החוב?

כדי  לקבל מחברת הביטוח אישור לפריסת החוב, ניתן לפנות ביוזמתכם לחברת הביטוח ולנסות לגבש פתרון לתשלום החוב שיהיה מוסכם על המבטחת וישרת גם אתכם. לשם כך:

  1. פנו למבטחת ביוזמתכם: כדי להגיע להסדר חוב עם חברת הביטוח שלכם, עליכם ליצור קשר עם מחלקת הגבייה בחברת הביטוח ולהסביר לה על מצבכם הכלכלי, שהוביל לקשיים שלכם בתשלום פרמיית הביטוח שלכם לחברה במועדים המוסכמים. חשוב לדבר עם נציגי המבטחת ביושר, בכנות ובפתיחות, ולהסביר שאתם מתמודדים עם משבר תזרימי וכלכלי המקשה עליכם להתמיד בתשלומי פרמיית הביטוח שלכם כסדרה.
  2. הציעו לחברת הביטוח שלכם פתרון שיאפשר פירעון של חוב הביטוח בתצורה של הסדר חוב: למשל, תוכלו להציע לשלם חלק מסוים מסכום החוב המלא שצברתם, כך שתוכלו לעמוד בחלק מסוים מהתשלום בטווח הקרוב. עוד אפשרות היא לבקש פריסה של סכום החוב לתשלומים גמישים יותר שתוכלו לעמוד בהם. נציין שאמנם חשוב שתהיו נכונים לניהול משא ומתן, אולם יחד עם זאת, חשוב גם להיות הוגנים, משום שחברת הביטוח שלכם עשויה גם לא להסכים להצעתכם הראשונית ובמיוחד אם נראה שהיא לחלוטין לא הוגנת ולא סבירה כלפיה.
  3. הציגו תיעוד רלוונטי: ייתכן שיהיה עליכם להמציא מסמכים שיתמכו בטענותיכם לקשיים כלכליים. למשל, מסמך שיוכיח את השינויים בהכנסותים ו/או בהוצאותיכם המשפיעים על המצב התזרימי שלכם. זה יכול להיות חיוני לגיבוי בקשתכם לאישור הסדר חוב מקל מול המבטחת שלכם. היו מוכנים לספק אסמכתאות מסוג כזה ככל שחברת הביטוח שלכם תבקש אותן, במידה ואתם חפצים בכך שילכו לקראתכם בנושא החובות.
  4. אם אושר לכם הסדר חוב מול חברת ביטוח – אל תסטו ממנו בשום אופן: היה וחברת הביטוח שלכם הסכימה ללכת לקראתכם ואישרה לכם הסכם חוב, הקפידו לפעול על פיו ולא לחרוג ממנו בשום פנים ואופן. אי עמידה בתנאי התשלום העדכניים שנקבעו עבורכם, תסתכם בהטלת סנקציות חמורות יותר וקנסות כבדים, עד כדי נקיטת פעולה משפטית כנגדכם.

 

הסדר חוב מול חברות ביטוח – סיכום

חשוב לזכור שלכל חברת ביטוח יש מדיניות ונהלים משלה בנוגע לטיפול בחובות של לקוחות. לכן היה והגעתם למצב של אי יכולת לשלם את פרמיית הביטוח, והמשא ומתן לגבי הסדרת החוב מול המבטחת לא עלה יפה, זה הזמן להקדים תרופה למכה, ולהתייעץ עם עורך דין טוב להסדר חובות ביטוח.

לסיוע במחיקת חובות ביטוח מהירה – צרו קשר עם משרד עו"ד דניאל ינובסקי ותקבלו עזרה.

הסדר חוב מול חברות ביטוח
הסדר חוב מול חברות ביטוח
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader