באילו מקרים נקבל סירוב לאיחוד תיקים?

אנשים רבים נקלעים למצבים לא נעימים בחייהם מבחינה כלכלית. הרפתקאות עסקיות, גירושים כואבים, אורח חיים בזבזני – כל אלו גורמים לעיתים לחובות גדולים וקושי לשלמם לנושים. גם עבור החייב וגם עבור רשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל), הרבה יותר נוח לאחד את התיקים ולקבוע סכום כללי שעל החייב לשלם כדי לפרוע את חובותיו.

עם זאת, ישנם מקרים בהם רשם ההוצאה לפועל אינו מאשר את הבקשה לאחד את התיקים מה שמקשה על חייבים לשלם את חובותיהם בצורה מסודרת. בשורות הבאות נסביר באילו מקרים נקבל סירוב לאיחוד תיקים וכיצד עורך דין הוצאה לפועל יכול לסייע בנושא.

באילו מקרים נקבל סירוב לאיחוד תיקים?

אדם אשר חייב כספים רבים יכול להגיש ללשכה בה נפתחו רוב תיקי ההוצל"פ כנגדו, בקשה לאיחוד תיקים. הבקשה תידון ותוכרע ברוב המקרים בידי הרשם בהוצאה לפועל, אם כי ישנם מקרים שבהם חייבים יקבלו סירוב לאיחוד התיקים שלהם, הסיבות הן:

  1. חוסר יכולת להחזיר את החוב בתוך תקופה של 4 שנים.
  2. החייב מסר פרטים כוזבים בחקירה הכלכלית שלו.
  3. החייב הסתיר פרטים במהלך החקירה הכלכלית שלו.
  4. הוכחות לאורח חיים בזבזני של החייב בזמן היותו חייב לנושים שונים.
  5. נגד החייב נפתח תיק נוסף לאחר בקשת איחוד התיקים המקורית.

 

המכנה המשותף לסיבות הללו, הוא חוסר היכולת להחזיר את החוב בעתיד הנראה לעין מסיבות שונות.

מה הזמן המקובל להחזרת חוב לנושים?

רשם ההוצאה לפועל יוצא מנקודת הנחה כי זמן ריאלי להשבת החוב שנוצר מול נושה, הוא בין שנתיים לבין 4 שנים. עם זאת, לאחר בדיקה מדוקדקת של מצבו הכלכלי של החייב – אם השתכנע הרשם כי הוא אינו מסוגל להחזיר את החוב בתקופה המדוברת, אך לא התקבלה הסכמה מצד כלל הזוכים בתיקי ההוצאה לפועל לפריסת תקופת התשלומים, הרשם עשוי לקבוע שמדובר בחייב מוגבל באמצעים, ובהתאם לכך – יוכל להטיל עליו מגבלות שונות.

 

מדוע חשוב לא לשקר בדרך לאחד תיקים?

אנשים שנקלעים לחובות הם בחלקם אנשים שלא רוצים או מתכננים לשלם אותם. בדיוק בגלל זה, החוק מכין את עצמו לאפשרות של מסירת מידע כוזב מטעם חייבים שרוצים לבצע איחוד תיקי הוצאה לפועל בצורה רשמית. בהרבה מקרים, החייבים אינם מוסרים מידע מלא או אמין בנוגע למצבם הכלכלי, להכנסות או להוצאות שלהם, והשקרים מתגלים בחקירות הכלכליות שלהם.

במקרים כאלו, מערכת הגבייה מגנה על עצמה ועל הנושים ומונעת את איחוד התיקים. בנוסף, מדובר גם בעבירה פלילית שיכולה להסתכם בעונשים כספיים נוספים ואפילו בתקופת מאסר, בהתאם למצבו של החייב.

 

מה המשמעות של הסתרת מידע בדרך לאיחוד תיקים?

אם מתגלה כי חייב הסתיר פרטים הנוגעים למצבו הכלכלי ויכולת ההחזר שלו, יתקבל סירוב לבקשת איחוד תיקים בהוצאה לפועל והקשחת התנאים לפעולות עתידיות. אנשים לא תמיד מוסרים את כל המידע, מנסים לסלף את העובדות ולמסור פרטים שהם נכונים רק בחלקם. גם כאן, ייתכן ויהיו השלכות פליליות על החייב בהמשך הדרך.

 

מדוע אורח חיים בזבזני יגרום לסירוב לאיחוד תיקים?

הרבה אנשים מגיעים למצב של חובות בגלל אורח חיים בזבזני. לעיתים, מדובר בהרגלים ותיקים, או יכולות כלכליות גבוהות בעבר, ולעיתים מדובר במשהו שפשוט אי אפשר לעצור אותו ונובע מחוסר חשיבה או תכנון קדימה. אם הרשם מגלה שהחייב מנהל אורח חיים בזבזני (יציאות, בילויים, מסעדות, טיסות לחו"ל) ומבזבז הרבה על מותרות בזמן שהוא חייב כספים לנושים, הוא לא יאשר את איחוד התיקים שלו.

 

מה המשמעות של פתיחת תיק נוסף לאחר הגשת הבקשה לאיחוד תיקים?

המקרה האחרון בו תתקיים דחיית בקשה לאיחוד תיקים הוא בשל פתיחת תיק נוסף לאחר פתיחת הבקשה הראשונית. החייב היה אמור לדעת על ההיתכנות לפתיחת תיק נוסף, וגם אם לא היה מודע לכך, הוא יאלץ לשאת בתוצאות.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל זוהי פריבילגיה למי שבאמת מעוניין להחזיר את החוב שלו. אנשים שלא יודעים שבקרוב ייפתח נגדם תיק נוסף, אלו אנשים שלא מעורים מספיק במצבם הכלכלי, ויהיה להם קשה מאוד להחזיר את החובות שלהם בתקופה סבירה.

 

מה כדאי לעשות כאשר רוצים לאחד תיקים?

סירוב לאיחוד תיקים הוא נפוץ מאוד בישראל, שכן יש לא מעט אנשים עם חובות, אשר מנסים לפרוס אותם או להתחמק מהם. עם זאת, כאשר אנשים נורמטיביים נקלעים לחובות, ויש להם רצון אמיתי להחזיר את החוב, איחוד תיקים יכול מאוד לעזור, כי הוא מסייע בחלוקה שווה של הכספים ובחידוד הרצון של החייב להחזיר את חובותיו בזמן סביר.

סירוב איחוד תיקים הוא מכה קשה שיכולה להשפיע קשות על החייב, וגם על הנושים שלו. לכן, כדי להימנע ממצב שבו לא מאחדים את התיקים, יש לפנות לשירותיו של עורך דין פשיטת רגל שינסה לסייע לכם לאחד את התיקים.

 

מה קורה לחייבים שלא מצליחים לאחד תיקים?

אנשים שלא מצליחים לבצע איחוד תיקי הוצאה לפועל יגיעו ברוב המקרים להליכי פשיטת רגל או של חדלות פרעון בהוצאה לפועל. המשמעות היא סנקציות כבדות מאוד, עונשים ואפילו פעולות אקטיביות של חילוט נכסים מצד הוצאה לפועל.

המטרה של החייב היא לחתור לאיחוד התיקים ולעשות ככל שביכולתו לשלם את החובות שלו ולצאת לדרך כלכלית חדשה. זה לא פשוט, אך באמצעות עורך דין איכותי והרבה רצון, זהו עניין ישים ופתיר בתוך כמה שנים בלבד.

 

מה המשמעות של עורך דין טוב בתחום ההוצאה לפועל?

עורך דין איכותי שמכיר את עולם ההוצאה לפועל, יכול להיות נכס אמיתי עבור חייבים. גם אם אנשים נמצאים בקשיים כלכליים, הם חייבים לשכור עורך דין מתאים אשר יעזור להם להתמודד עם המערכת, ויסייע להם בנושא הלוגיסטי, הבירוקרטי, וכמובן העניין המקצועי וחשיבה על דרכי פעולה כדי להחזיר את החוב.

עורך הדין מהווה נכס אמיתי, שיודע לייעץ, לכוון ובסופו של דבר, המטרה שלו היא לחסוך הרבה כסף ועוגמת נפש ללקוחות שלו. העניין הוא למצוא את עורך הדין הטוב והמתאים ביותר.

 

לסיכום

במשרד עורכי דין דניאל ינובסקי תקבלו ליווי משפטי איכותי כבר משלב בדיקת ההיתכנות לאיחוד תיקי הוצאה לפועל, דרך הגשת הבקשה ועד לאישורה, בד בבד לביצוע בדיקות קפדניות לגבי כדאיות המהלך עבורכם והחלופות הזמינות לכם להחזר החוב בתנאים האידיאליים עבורכם.

משרדנו מתמחה גם במקרים של חובות מורכבים והצליח להביא חייבים רבים למצב של ניקיון מחובות. נתקלתם בסירוב לאיחוד תיקים? זה הזמן לפנות למשרדנו לעזרה משפטית פרטנית.

באילו מקרים נקבל סירוב לאיחוד תיקים
באילו מקרים נקבל סירוב לאיחוד תיקים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader