5 הגבלות לחשבון הבנק שאתם עלולים להתמודד איתן

חשבון הבנק שלנו הוא העוגן הכלכלי של החיים שלנו. השימוש בחשבון הבנק מתחיל עבור רובנו כבר בגיל צעיר, עם רצון למקסם את מה שאנחנו יכולים לקבל מהחשבון שלנו. יחד עם זאת, חשבון בנק הוא אינו "מתנה שממשיכה לתת" והוא מגיע גם עם חובות.

אנשים שלא מצליחים לשמור על איזון כלכלי או עוברים על החוק בצורה כזו או אחרת, חשופים להגבלה של חשבון הבנק, שעלולה לסבך אותם מאוד. בשורות הבאות נמנה 5 הגבלות לחשבון הבנק שאתם עלולים להתמודד איתן במצב של אי עמידה בתשלומים, חזרת צ'קים ו/או כניסה להליכי גבייה בהוצאה לפועל או חדלות פירעון.

 

על ההגבלות לחשבון הבנק שאתם עלולים להתמודד איתן והרקע שמוביל לכך

חשבון בנק יכול להיות מוגבל מכמה סיבות, הקשורות למצב כלכלי בעייתי. ראשית, החשבון יוגבל כאשר בעליו אינם מצליחים לעמוד בהתחייבויותיהם הכלכליות – מצב שעשוי להתבטא בדחיית חיובי אשראי, הוראות קבע או תשלומים בהרשאה לחיוב חשבון, חזרת צ'קים וחריגה משמעותית ממסגרת האשראי או מסגרת העו"ש. בכל הסיטואציות הללו, בעלי החשבון עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם הגבלות שונות בחשבון הבנק שיכולות לשבש מאוד את שגרת חייהם התקינה בפן הכלכלי, העסקי, החברתי, המשפחתי והאישי.

זאת בנוסף לאפשרות שיפתחו כנגדם הליכים משפטיים והליכי גביה מול לשכת ההוצאה לפועל ובמצב של חובות כבדים – אף הליכי חדלות פירעון (שבעבר היו ידועים כהליך פשיטת רגל). במקרים אלו, הבנקים רשאים להטיל על בעלי החשבון הגבלות שונות הקשורות בניהול החשבון או בפתיחתם של חשבונות נוספים, ומצרות מאוד את צעדיו של אותם אנשים במישור הכלכלי והעסקי.

הגבלות בחשבון הבנק על בסיס חוק צ'קים ללא כיסוי

במדינת ישראל קיים חוק שנקרא "חוק צ'קים ללא כיסוי", שנועד למנוע תשלום בצ'קים שהמשלם אינו יכול לעמוד בפרעונם ומעשי הונאה הנשענים על אמצעי תשלום זה. חוק ההוצאה לפועל וחוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי מתייחסים שניהם לחוק הצ'קים שעל בסיסו מוטלות לא אחת הגבלות על חשבונות בנקים של חייבים שהצ'קים שבהם שילמו חזרו.

בסעיף 3 ג' לחוק זה מופיע המושג "לקוח מוגבל מיוחד", שמשמעו בעל חשבון בנק שהרשם בהוצאה לפועל הטיל עליו הגבלות שונות, או חייב שהוכר כחדל פירעון בבית המשפט. בכל אחד מהמקרים הללו, חוק הצ'קים מאפשר להטיל הגבלות על חשבון הבנק של הלקוח המוגבל, כדלקמן:

  1. אי מתן אפשרות לפתיחת חשבונות בנק חדשים
  2. מניעת משיכת צ'קים מהחשבון המוגבל (כאשר לקוח בסטטוס "מוגבל חמור" יהיה מנוע ממשיכת שיקים מכל אחד מחשבונותיו).
  3. מניעת האפשרות לקבלת פנקסי צ'קים חדשים
  4. מניעת האפשרות לתשלום בצ'קים
  5. הגבלת השימוש בכרטיסי אשראי

 

ניתן להבין אם כן, שהגבלת החשבון כחלק מהליכי הגבייה או הליך חדלות הפירעון, מובילה בפועל לביטול העצמאות הכלכלית של החייב באופן כמעט מוחלט, בכל הנוגע לפעילותו בחשבון הבנק שלו. אלו הן כאמור, הגבלות לא פשוטות שמקשות מאוד על ההתנהלות של החייב במישור הכלכלי ובמישורים נוספים התלויים בכך.

 

מה המשמעות של הגבלת חשבון הבנק?

המוגבלים בחשבון הבנק שלהם למעשה מאבדים את עצמאותם הכלכלית, ולא יכולים לבצע משיכות או הוצאות יוצאות דופן. הם לא יכולים להוציא פנקסי צ'קים ונותרים לפעמים חסרי אונים בתשלומים למוסדות חינוך, ועד בית ובהוצאות על שכר דירה, שאלו מהווים את שימושי הצ'קים הנפוצים ביותר.

הם כמובן לא יכולים לפתוח חשבון חדש או למשוך ולפרוע צ'קים, כך שהם לא יוכלו להשיג מזומן או לנסות ולפדות את הצ'ק במקום אחר. ההגבלות הללו הן רק הסנונית הראשונה, ולבטח עבור מישהו שכבר נחשב לחדל פירעון, שכן לאחר מכן, הוא לא יוכל לצאת מהארץ ואפילו לנהוג. לכן, חשוב לקבל עזרה מאנשי מקצוע מנוסים.

 

מה התכלית של הטלת ההגבלות בחשבון הבנק?

הגבלת החשבון נועדה מצד אחד גם לסייע לנושים לקבל את הכספים המגיעים להם ומנגד, היא נועדה למנוע מבעלי החשבון להוציא כספים מיותרים או להכניס את עצמו למצב בו הוא מושך ומוציא כספים בניגוד לחוק. המטרה של הבנק, מוסד שמטרתו לייצר רווח, הוא גם לשמור ולהגן על עצמו.

הוא אינו רוצה להגיע למצב שהוא עצמו צריך לפצות נושים או להגיע להליכים משפטיים, ולכן, הוא סוגר את הגישה לחשבון באופן אוטומטי, ובמקרים קשים יותר, מעביר את הטיפול לרשויות האכיפה והגבייה. הבנק בסך הכל עושה את עבודתו.

 

מדוע חייבים לפעול מהר כאשר החשבון שלכם הוגבל?

אנשים אשר מקבלים הודעה שחשבונם מוגבל חייבים לפעול מהר בנושא. עצמאות כלכלית היא חשובה ואי גישה לכספים יכולה לגרום למגוון רחב של בעיות בתחום האישי, המקצועי ואפילו המשפחתי. לכן, יש לפנות במהרה לשירותיו של עורך דין פשיטת רגל אשר יסייע לכם להבין את המצב שלכם ולראות כיצד יהיה אפשר לפתור אותו.

חשבון מוגבל הוא אינו סוף העולם, אם כי צריך לדעת איך להתמודד איתו. עורך דין איכותי יסייע לכם לסקור את המצב, להבין אותו וכמובן לפתור את הסיטואציה באמצעות תשלומים, חלוקת החובות, איחוד תיקים ועוד מספר רב של פעולות שאפשר לבצע כדי להגיע לנחלה.

 

מדוע חייבים לפנות לעורכי דין המתמחים בנושא הגבלת חשבון?

יש כמה וכמה פעולות שניתן לעשות כאשר חשבון הבנק שלכם הוגבל מסיבה כזו או אחרת. בבסיס כל הפתרונות נמצא הסדר החובות שלכם, אך זה לא תמיד פשוט כמו שזה נשמע. פעולה כמו איחוד תיקים תעזור לכם מאוד, וזה משהו שקשה מאוד לבצע לבד. חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע כדי שיעזור לכם לעבור את התקופה הקשה הזו.

גם במקרים בהם לקוח מוגבל מיוחד מעורב בעניין, יש פעולות שניתן לעשות על מנת לספק לו סוג של חופש כלכלי. לקוח מוגבל מיוחד הוא דווקא לקוח שיש לו כסף, אך הוא מתחמק מחובותיו או מזונותיו מסיבות ששמורות לו. גם כאן, עורך הדין הנכון יכול לעשות פלאים.

 

למי ניתן לפנות לסיוע עם הגבלות לחשבון הבנק שאתם עלולים להתמודד איתן – סיכום

השאלה הגדולה ביותר שמעסיקה את אותם אנשים שחשבונם הוגבל, היא לרוב: איך למצוא את עורכי הדין הטובים ביותר, שיחלצו אותם ממצב הביש הזה. במשרד עו"ד דניאל ינובסקי תוכלו למצוא עורכי דין מובילים לענייני חובות והוצאה לפועל הבקיאים במתן סיוע משפטי לחייבים בתחום הגבלת החשבונות, עיקולים, הליכי חדלות פירעון ופשיטות רגל.

במקרים לא מעטים, סיוע משפטי מקצועי יאפשר להתיר את ההגבלה על חשבון הבנק שלכם או להפחית את היקף ההגבלות במהרה, כך שתוכלו לחזור לשגרת חייכם התקינה. בהרבה מאוד מקרים, הבנק ורשויות האכיפה ממהרים להגביל את החשבון וגם כאן, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין חובות טוב על מנת שתוכלו להימנע מהליך ארוך ומייגע, שבמהלכו צפויות לכם הגבלות נוספות מעבר להגבלות בחשבון הבנק.

עורכי הדין במשרדנו מנוסים בהתנהלות מול מנגנוני הגבייה והמערכת הבנקאית ובעלי יכולת לבחון את מצבכם הפיננסי כדי להתאים עבורכם את הפתרונות הטובים ביותר, תוך התבוננות בתמונת המצב הרחבה. לסיוע נוסף בכל עניין – צרו עמנו קשר בהקדם.

5 הגבלות לחשבון הבנק שאתם עלולים להתמודד איתן
5 הגבלות לחשבון הבנק שאתם עלולים להתמודד איתן
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader