עורך דין דיני עבודה

מאז ומתמיד היחסים בין עובד ומעביד אינם היו פשוטים מסיבה מאוד ברורה – האינטרס של המעביד במקרים רבים הוא לחסוך בהוצאותיו הרבות גם ככה, בעוד שהאינטרס של העובד הוא להשתכר כמה שיותר. זהו ניגוד אינטרסים מוחלט ולכן ישנם חוקים ברורים מאוד לכל סוגיה וסוגיה שיכולה לעלות. עורך דין דיני עבודה יודע בדיוק מה החוק אומר בכל סוגיה לרבות החזרי הוצאות נסיעה, דמי הבראה, חופשות מחלה, שעות נוספות, פנסיה, התלמדות וחפיפה, הלנת שכר, תקופת הריון, זכויות בטיפולי פוריות, פיטורין ודמי אבטלה.

 

משרד עורך דין דיני עבודה

מאז ומתמיד היחסים בין עובד ומעביד אינם היו פשוטים. אם אתה מרגיש שהמעביד שלך מפר את הזכויות שלך – הגעת למקום הנכון. משרד עו"ד דיני עבודה דניאל ינובסקי יודע בדיוק מה החוק אומר בכל סוגיה וסוגיה לרבות החזרי הוצאות נסיעה, דמי הבראה, חופשות מחלה, שעות נוספות, פנסיה, הלנת שכר, ועוד. אז…

מיצוי זכויות עובדים שכירים בהליך מהיר של דיני עבודה

הרקע לבעיה:

  1. למרבה הצער ועל אף החקיקה הענפה בתחום דיני העבודה, בימים אלו ישנה תופעה שכיחה ביותר של הפרת החוקים המגדירים את היחסים בין המעסיק לעובד ומגנים על השכירים בישראל.
  1. ניתן לאפיין כקבוצת סיכון בקרב העובדים השכירים שזכויותיהם נרמסים על ידי המעסיקים ככלל את העובדים החלשים ביותר במשק כגון חיילים משוחררים, סטודנטים, עולים חדשים וכו' אשר מצויים בתחילת הקריירה בעולם העבודה ולרוב אינם בקיאים בחוקי העבודה החלים בישראל.
  1. כאן המקום לציין כי על מנת לשמור על זכויות העובדים נחקקו בישראל עשרות חוקים שמטרתם להגן על העובד השכיר לרבות חוק שכר מינימום, תשמ"ז-1987; חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951; חוק חופשה שנתית, תשי"א-1951; חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג-1963, חוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002 ועוד.
  1. יש לציין גם כי בפן המעשי, חוקי העבודה בישראל מופנים רובם ככולם כלפי המעסיק ומטילים על המעסיק את החובה והאחריות על ביצוע החוק וכן בפן הראייתי, על המעסיק להוכיח כי עמד בכל דרישות החוק ביחס לתשלום זכויות העובד, דבר המקנה יתרון עצום לעובד שכן בשונה מכל תביעה רגילה אשר נטל הראיה מונח לפתחו של התובע, בתביעה למיצוי זכות העובד, על המעסיק שהוא הנתבע, להוכיח כי קיים את הוראות הדין כלפי העובד ולא להפך.

 

הפתרון:

  1. אחד הכלים היעילים ביותר העומדים לרשות העובד השכיר למיצוי זכויותיו אל מול מעסיק המפר את החוק הינו הליך של דיון מהיר בהתאם לסעיף 31 לחוק בית הדין לעבודה, תשכ"ט-1969 שזו לשונו:

דיון מהיר (תיקון מס' 18)  תש"ן-1990 (תיקון מס' 43) תשע"ב-2012

31. (א) בתובענה כאמור בסעיף 24(א)(1) או (3) לתשלום סכום שלא יעלה על הסכום שקבעו שר התעשייה המסחר והתעסוקה ושר המשפטים ידון בית דין אזורי בדרך של דיון מהיר על-פי הוראות סעיף זה; הסכום האמור ייקבע על-ידי השרים בהתייעצות עם נשיא בית הדין הארצי, עם ארגון העובדים המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה ועם ארגונים ארציים של מעבידים שלדעת השרים הם יציגים ונוגעים בדבר, ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

(ב) בדיון מהיר לא יהיה בית הדין כפוף לסדרי הדין, והוא יפעל בדרך הנראית לו מועילה ביותר להכרעה צודקת ומהירה.

(ג) בדיון מהיר תהיה לבית הדין האזורי סמכות לפסוק לדין או בהסכמת בעלי הדין – לפשרה.

(ד) פסק דין של בית דין אזורי בדיון מהיר אינו נתון לערעור, אלא אם כן נשיא בית הדין הארצי או סגנו או שופט של בית הדין הארצי שנתמנה לכך על-ידי הנשיא נתנו לכך רשות.

(ה) בית דין אזורי רשאי, בין מיזמתו ובין לבקשת צד, להפסיק את הדיון המהיר מבלי לפסוק בו, אם מצא כי נושא הדיון, הבעיות השנויות במחלוקת, או היקף הראיות הדרושות לבירור העניין אינן מאפשרות דיון מהיר או שמן הצדק להפסיק את הדיון המהיר מבלי לפסוק בו. הופסק הדיון המהיר כאמור – ימשיך בית הדין האזורי לדון בתובענה בדרך הרגילה.

  1. יש להדגיש כי בהתאם לסעיף חוק המוזכר, זכאי העובד להגיש תובענה כנגד המעסיק שמפר הוראות החוק ובוחר להימנע מתשלומים להם זכאי העובד לרבות, דמי נסיעות, תשלום בגין שעות נוספות, תשלום דמי הבראה, חופשה שנתית, דמי חג, אי עריכת שימוע כדין, הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורין וכו'.
  1. חושב לזכור כי המגבלה העיקרית במסגרת הליך מהיר בבית דין לעבודה המתואר לעיל הינה גובה הפיצוי הכספי שניתן לתבוע מהמעסיק בהליך זה אשר מתעדכן מדי שנה ונעמד נכון לשנת 2017 על סך כולל של 28,600 ש"ח.
  1. אם כן ניתן לסכם כי לזכותו של עובד נזקף מנגנון יעיל פשוט ומהיר שמטרתו לשמור על זכויות העובדים אל מול המעסיקים ושמכיר ובא לתת מענה הולם וזול לכל העובדים הסבורים שהמעסיק מפר את הדין כלפיהם.

סיכום

צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין דניאל ינובסקי, המשרד מעניק מענה מקצועי בנושא ונשמח להשיב לכל שאלה בנוגע לזכויות העובדים, פיצויי פיטורין, דמי חופשה, דמי הבראה, חובת השימוע, הודעה מוקדמת לפיטורין ולהתפטרות, דמי נסיעה, שעות העבודה והמנוחה, עבודה בשעות נוספות וכו'.

משרד עורכי דין דניאל ינובסקי מספק ליווי משפטי מקיף וייצוג שוטף החל מעריכת התביעה ועד להליכי גבייה ממעסיק במידת הנדרש.

  • אין האמור לעיל בכתבה זו מהווה ייעוץ משפטי, כל שימוש במידע המצוי בכתב עת זה הינו באחריות הקורא בלבד.
  • עורך דין דיני עבודה
    עורך דין דיני עבודה
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader