איחוד תיקים או צו תשלומים 3% – פריסת חובות לתשלומים

כאשר מקרה מסוים של בעל חוב נדון בהוצאה לפועל, עשוי להיווצר מצב שבו יחליט הרשם לאפשר לחייב איחוד תיקים או צו תשלומים 3% – פריסת חובות לתשלומים. בשורות הבאות עו"ד דניאל ינובסקי יסביר איך יכולים חייבים עם תיקי הוצאה לפועל, להסתייע בכלים הנ"ל על מנת לשוב להתנהלות כלכלית שגרתית ולמה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל בכל פעולה ובקשה המוגשת לרשם ההוצאה לפועל.

התועלת באיחוד תיקים או צו תשלומים 3% – פריסת חובות לתשלומים

כשאדם נקלע לחובות שאיננו יכול לעמוד בהם, בעל החוב יכול לעשות שימוש במגוון רחב של אמצעים לגביית החוב. בהעדר אפשרות לגבות חוב, פונה הנושה ללשכת הוצאה לפועל לקבלת סעד בגביית החוב. מבחינת החייב, זה השלב שבו מתחילות הבעיות המשמעותיות – חסימת חשבונות בנק, החרמת כספים ורכוש ומגוון אמצעים אחרים אשר מסייעים לבעל החוב לקבל את הכסף שלו.

עם זאת, גם לחייב יש זכויות. איחוד תיקים או צו תשלומים 3% – מסייעים לחייבים בישראל בפריסת חובות לתשלומים נוחים יותר שבהם יוכלו לעמוד תוך תשלום ריביות פיגורים מופחתות, ולסגור את חובם.

 

השלבים בדרך לקבלת צו תשלומים 3%

הליך ההוצאה לפועל צריך להתבצע על פי שלבים קבועים מראש:

  1. פתיחת תיק: בעל החוב מגיש להוצאה לפועל בקשה לפתיחת תיק כנגד החייב. התיק יכול להיות תביע על סכום קצוב, בקשה לביצוע שטר או פסק דין כספי, שבמרבית המקרים הוא זה שמתקבל על ידי הרשם בהוצאה לפועל.
  2. הודעת אזהרה: לשכת ההוצאה לפועל תשלח הודעת אזהרה לחייב, במטרה לגבות את החוב או לגרום לחייב להתייצב לחקירת יכולת.
  3. עיקולים: במידה והחייב לא מגיש כל התנגדות או הסתייגות, מתחיל בתום שלושים ימים הליך עיקול חשבונות, כספים או רכוש, שעשוי להימשך זמן לא קצר.
  4. חדלות וירעון יחד עם צו תשלומים 3%: אם החייב יוכיח שאיננו יכול לפרוע את החוב בחלקו או במלואו בתשלום אחד, שזה אומר בעצם חדלות פירעון, יטיל עליו הרשם תשלומים שכל אחד מהם יהיה בגובה 3% מסך כל החוב. כך, מי שחייב 100,000 ₪ יוכל לשלם 3,000 ₪ בכל חודש לטובת החזר החוב, לתקופה של 3 שנים. בסכום גבוה יותר, פריסת ההחזר יכולה להיות על פני 4 שנים. לחילופין, ייקבע סכום אחר בהתאם ליכולת ההחזר של החייב.

 

אחרי שברור לרשם בהוצאה לפועל שהסנקציות כנגד החייב מיצו את עצמן, יחולקו הכספים שנגבו בין הזוכים בתביעה. עם זאת מדובר בהליך ארוך, שיש לו משמעויות רבם גם מבחינת החייב וגם מבחינת הזוכים. בנוסף, החייב יכול לנקוט ביוזמתו פעולות שונות, שיצמצמו את הפגיעה בו.

כך עורך דין חובות יכול לסייע לחייבים בפריסת חובות לתשלומים

חייב אשר מיוצג על ידי עורך דין חדלות פירעון, יכול להסתייע בו לזירוז ההליכים שיסיימו את החבות שלו כלפי הזוכה. במקרה הזה, הוא זכאי ויכול לפעול על פי שלבים קבועים מראש על מנת לפשט את ההליך ולמנוע מצב של הליכי הוצאה לפועל רבים המתנהלים במקביל:

  • איחוד תיקים: אחד הצעדים הראשונים של החייב צריך להיות הגשת בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל. מרגע שהרשם ייעתר לבקשה, יאוחדו כל התיקים כנגד החייב לתיק אחד כללי. גם הכספים שיתקבלו מהחייב יתחלקו בין הנושים בהתאם לגובה החוב כלפי כל אחד מהם. אחרי איחוד התיקים חל איסור על הנושים לפנות לחייב.
  • חקירת יכולת: בית המשפט ינהל חקירת יכולת, על מנת לעמוד אל נכון על היכולת של החייב לשלם את החובות שלו וכמה, אם בכלל, הוא יכול להקצות לטובת החוב.
  • צו תשלומים 3%: בתום החקירה יוציא הרשם בהוצל"פ צו תשלומים כאמור לעיל. אם החייב יודע שהוא לא יוכל לעמוד בתשלומים, ניתן לקבל תשלומים נמוכים יותר, באישור הרשם. זאת במטרה להפחית ככל שניתן את הפגיעה בחייב ובבני המשפחה הסמוכים על שולחנו.
  • הפטר: אם החייב עמד בכל ההתחייבויות והתשלומים שלו לאורך כלן התקופה הקצובה, שזה אומר 3 או 4 שנים של תשלומים, הוא יוכל לקבל הפטר. משמעות ההפטר היא פטור מכל החובות שנותרו והתחלה של חיים חדשים לחייב. עורך דין הוצאה לפועל המכיר את הנושא, יכול להגיע במהירות הרבה ביותר להפטר. עורך דין פשיטת רגל ילווה את החייב לאורך כל הדרך, כולל בדיונים אצל הרשם, עד להשגת ההפטר המיוחל.

 

למה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל לבקשת איחוד תיקים או צו תשלומים 3%

באופן עקרוני, אין מניעה לכל חייב להתנהל באופן עצמאי הן מול ההוצאה לפועל והן מול הזוכים. עם זאת, התנהלות שגויה עלולה לעלות ביוקר ולגרום לכך שהרשם בהוצאה לפועל יטיל על החייב קנסות ותשלומים שאיננו יכול לעמוד בהם. עו"ד לענייני חובות אמור ללוות את החייב ולדאוג שההתנהלות מול הרשויות, בדגש על רשות האכיפה והגבייה, תתנהל בצורה מסודרת וללא עיכובים, טעויות ושגיאות.

מלכתחילה, עורך הדין אמור לחתור להשיג עבור החייב את הפתרון הנוח והמתאים ביותר. לרוב, מדובר בהטלת תשלום חודשי, כפי שהוסבר לעיל. אחרי תקופה שלא תעלה על שלוש או ארבע שנים, יוכל החייב לבקש הפטר, ולסיים בכך את הליך הגבייה.

 

פריסת חובות לתשלומים וחובת תום הלב בתהליך

עם זאת, ולמרות האמור לעיל, חשוב לציין כי החייב צריך ואפילו חייב להתנהל בתום לב. אם יתברר לרשם בהוצאה לפועל שהחייב מתחמק מתשלום חוב, כל פסקי הדין המקלים עלולים להתבטל, והחייב עלול לחזור לשלב ההתחלתי שהוא הבעייתי יותר עבורו.

התחמקות יכולה להיות הסתרת כספים, ובכלל זה גם העברת כספים בני המשפחה במטרה להתחמק מתשלום חוב. התחמקות יכולה להיות גם יצירת מצג שווא של חדלות פירעון, בזמן שהחייב אכן יכול לפרוע את החוב, חלקו או כולו. עורך הדין אמור להסביר את כל הפרטים הללו לחייב ולנווט אותו במסלול הנכון לקראת היציאה מהחובות הכספיים.

 

לסיכום: איחוד תיקים או צו תשלומים 3%? הדרך המומלצת לפריסת חובות לתשלומים מתחילה בפנייה לעו"ד חובות

פריסת חובות בהוצאה לפועל עשויה להתבצע במספר דרכים. בין אם ברצונכם לעשות כן על ידי איחוד תיקים או צו תשלומים 3% – סיוע של עורך דין לענייני פשיטת רגל חיוני למימוש זכויותיכם וקידום התהליך לסגירת התיקים שלכם בהוצאה לפועל. עורך דין דניאל ינובסקי ישמח לכוון גם אתכם בנושא של מימוש זכויות חייבים בהוצאה לפועל והקטנת שיעור הריביות המשולמות כנגד החוב. פנו אלינו להתייעצות אישית ודיסקרטית עוד היום.

איחוד תיקים או צו תשלומים 3% - פריסת חובות לתשלומים
איחוד תיקים או צו תשלומים 3% – פריסת חובות לתשלומים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader