ביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל

אדם שחייב כספים לנושה שפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל, נדרש להסדיר את החוב שלו במלואו כדי להימנע מתשלום ריביות עבור חובו. ניתן לעשות זאת באחד מסניפי לשכת ההוצל"פ, בבנק הדואר או בתשלום ישיר לנושה או לנציגו. חייב שיעשה זאת במסגרת הזמן המצוינת במכתב ההתראה שקיבל על פתיחת התיק, יחסוך מעצמו הליכי גבייה הכרוכים בחיוב בריבית פיגורים.

עם זאת, לעיתים חייבים מפספסים את המועד האחרון לתשלום חובם ומחויבים בריביות גבוהות בהוצאה לפועל. על רקע זה נשאלת השאלה: האם ישנה דרך המאפשרת ביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל? זהו הנושא שבו נדון בהרחבה במאמר זה.

 

כיצד ביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל לפועל יכול להתאפשר?

הסדר חוב מהווה פתרון אפשרי עבור אנשים פרטיים או עסקים עם חובות לא מובטחים, כגון חוב בכרטיס אשראי, חוב של חברת ביטוח, חובות אישיים ועוד. בהגעה להסדר חוב ישיר בין החייב לבין הנושים, הליכי הוצאה לפועל (ובכלל זה גם עיקולים, הגבלות וחיוב בריביות), ניתנים למניעה ולא אחת ניתן גם לסגור במהירות את תיק ההוצאה לפועל לחלוטין.

בקיצור, הגעה להסדר חוב באמצעות משא ומתן ישיר עם נושים היא שיטה מומלצת לביטול ריבית על חוב בהוצאה לפועל, המאפשרת לחייבים לשלם את קרן החוב בלבד.

 

על הסדר חובות כאמצעי לביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל

הסדר חובות הוא תהליך המתנהל בין החייב לבין הנושים שלו מחוץ לרשות האכיפה והגבייה ולמערכת בתי המשפט. כאשר מתקיים משא ומתן ישיר בין חייבים לנושים לטובת הסדרה מחדש של התנאים לפירעון החוב, הדבר מאפשר לצדדים לדון בפתרונות תשלום פוטנציאליים בתנאים שיאפשרו לחייב להסדיר את החוב ביעילות רבה יותר, בין אם באמצעות הפחתת קרן החוב, הסכמה על חלוקת סכום החוב הכולל לתשלומים קטנים יותר שיבוצעו על פני תקופה ארוכה יותר ועוד.

הדבר מקל על חייבים רבים את העמידה בתשלום חובותיהם ומייתר את הצורך לשלם קנסות וריביות פיגורים גבוהות לאורך זמן. ההליך לגיבוש הסדר החוב מתנהל לרוב בעזרת עורך דין חובות המסייע לחייב לנהל משא ומתן יעיל מול הנושים.

התועלות הנוספות בהגעה להסדר חובות כפתרון לביטול ריביות על חובות בהוצאה לפועל

הסדרת חוב בין חייב לנושים שלו במסגרת הגעה להסדר חובות, מהווה פתרון מועיל לכל הצדדים, לא רק מבחינת היכולת לפרוע את החוב ללא הוצאות משפט, אלא גם מבחינת תרומתו לסגירת החוב לצמיתות בתוך פרק זמן סביר. הנושים לא יצטרכו לנקוט בהליכים משפטיים או להגיש בקשה לפשיטת רגל נגד החייב והחייב מצידו, יכול להימנע מכניסה להליכים ממושכים ומגבילים אלו.

 

במה הסדר חוב עדיף על פני הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

אף שהליכי חדלות פירעון עשויים להצטייר בעיני אנשים מסוימים כמוצא נוח מהחובות – אין דבר יותר רחוק מהאמת. תחילה, הליך חדלות הפירעון, מעמיד חייבים במצב בו כל פעולה כלכלית שלהם נבדקת בידי גורם שמונה לבדיקת חובותיהם, הכנסותיהם והוצאותיהם, לצד יכולת ההחזר שלהם.

בנוסף, בהליכי חדלות הפירעון, נכסי החייב מועברים לקופת נשיה והוא נדרש להעביר גם מההכנסות השוטפות שלו תשלומים קבועים לנושים. הליכים אלו כרוכים במגוון הגבלות לחייבים, כולל הגבלת השימוש באשראי, מניעת אפשרות להקמת עסק חדש, אי יכולת להתמנות למשרות ציבוריות ובכירות, ועוד.

ההגבלות הנ"ל מצרות מאוד את צעדי החייב בהליכים שנמשכים כ- 4 שנים, שרק לאחריהן – בכפוף לפירעון חלק מסך חובותיו של החייב ועמידה בתנאים רבים, יינתן לחייב פטור מתשלום שארית חובותיו.

פירוש הדבר הוא שהחייב בהליכי חדלות פירעון, איננו פטור אוטומטית מתשלום חובותיו אלא דווקא מחויב לפרוע נתח נכבד מהם כחלק מההליכים תוך פיקוח הדוק מצד המדינה, על העברת התשלום לנושים במועדים שנקבעו לו. זאת בנוסף לשלל האילוצים שמוטלים על החייב ומקשים מאוד על התנהלותו הפיננסית, המקצועית, האישית, החברתית והמשפחתית.

מהסיבות הללו מוטב לחייב, לנסות להגיע להסדר חוב עם נושיו מראש בעזרת עו"ד חובות מנוסה, ולהימנע מהליכי חדלות פירעון.

 

מה עושים אם לא מצליחים להגיע להסדר חובות לטובת ביטול ריביות בהוצאה לפועל?

במידה והגעה להסדר חובות עם הנושים איננה מסתייעת מכל סיבה – החל בהעדר יכולת מספקת להחזר מצד החייב, וכלה באי נכונות מצד הנושים להקל על תנאי הפירעון, חשוב להיות מודעים לכך שעדיין ישנן אפשרויות אחרות שבאמצעותן תיתכן הפחתה מתשלומי הריביות כנגד החוב בתיק ההוצאה לפועל.

בין הדרכים הבולטות שכדאי להכיר, ישנה האפשרות להפחתת ריבית הפיגורים בתיקי הוצאה לפועל בהיקף של עד ל- 25%. זוהי אופציה שנשענת על חקיקה חדשה בישראל ושווה להיוועץ בעו"ד חובות לגביה.

 

האפשרות להגשת בקשה הקטנת ריביות בהוצאה לפועל עבור "חייב משלם"

חייב שהתחיל לשלם לנושים בתיק ההוצאה לפועל שלו, רשאי להגיש בקשה להקטנת ריביות הפיגורים על יתרת החוב בתיק ההוצאה לפועל שלו, בטענה להיותו "חייב משלם". עם זאת, האפשרות איננה תקפה לכל סוגי החובות, ומכאן שכדאי להיוועץ גם כאן בעו"ד לענייני הוצאה לפועל בכדי לברר אם אתם זכאים לבקש הפחתה כזו בריבית.

 

לסיכום: הדרך היעילה ביותר לביטול ריביות על חובות בהוצאה לפועל

הדרך היעילה ביותר לביטול ריביות על חובות בהוצאה לפועל היא להסדיר את תשלום החוב במהירות ולהביא לסגירת התיק שנפתח כנגדכם. אולם מובן שלא בכל מצב הדבר מתאפשר, ולכן יש צורך להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל מנוסה, שיוכל להתאים עבורכם את הפתרון האידיאלי למצבכם.

מעוניינים בסיוע משפטי איכותי בהגשת בקשה לביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל? משרד עורך דין דניאל ינובסקי כאן למענכם. צרו עם משרדנו קשר בהקדם!

ביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל
ביטול ריביות עבור חובות בהוצאה לפועל
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader