בקשה לאיחוד תיקים – איך עושים זאת?

ההתמודדות עם הליכי הוצאה לפועל היא עניין בעייתי וקשה, הן לחייב עצמו והן לבני המשפחה שלו. החדירה לפרטיות ואובדן העצמאות הכלכלית הופכות את המצב לכמעט בלתי אפשרי עבור המשפחה כולה. יחד עם זאת, גם לחייב יש דרכים ואפשרויות שונות להתמודד עם המצב הקיים ולהשיג הקלה מסוימת בנטל החובות.

אחד הדברים החשובים הוא לשכור את שירותיו של עורך דין הוצאה לפועל, אשר יסייע לחייבים וילווה אותם עד לסיום התהליך. בשלב הראשון, אם קיים יותר מזוכה אחד בתביעה, חשוב להקפיד על הגשת בקשה לאיחוד תיקים – איך עושים זאת? כל הפרטים כאן בפנים.

בקשה לאיחוד תיקים – איך עושים זאת ומתי בדיוק?

איחוד תיקים הוא מצב שבו כלל התיקים אשר מתנהלים כנגד החייב בהוצאה לפועל, מאוחדים לכדי תיק אחד המתנהל בפני שופט או רשם אחד בהוצאה לפועל.

על בקשה לאיחוד תיקי הוצאה לפועל חלים מספר תנאים שעל החייב לעמוד בהם במסגרת הגשתה:

  1. איחוד כלל תיקי ההוצאה לפועל: איחוד תיקים נוגע, כאמור, לכלל התיקים המתנהלים בזמן נתון כנגד החייב בהוצאה לפועל. גם אם תביעות להוצאה לפועל כנגד החייב הוגשו בסניפים שונים ובאזורים שונים, הן תתנהלנה בתיק אחד, שינוהל במקום אחד בלבד.
  2. איסור על התנהלות נפרדת עם אחד הזוכים: מרגע שהוגשה הבקשה לאיחוד תיקים, חל איסור הן על החייב עצמו והן על כל אחד מהתובעים בהליך ההוצאה לפועל לנהל התדיינות נפרדת באשר לתשלום החובות.
  3. זהותו של מגיש הבקשה: הגשת בקשה לאיחוד תיקים מתבצעת על ידי החייב או בא כוחו לרשם בהוצאה לפועל במקום הקרוב ביותר למקום מגוריו או מקום העסק, או במקום שבו הוגש מספר הבקשות בסכומים הגבוהים ביותר כנגד החייב.
  4. נושים מובטחים: גם נושים מובטחים נכללים באיחוד תיקים. עם זאת, הם הראשונים שזוכים ליהנות מכספים שנגבו בהליך ההוצאה לפועל, עוד לפני הנושים האחרים.

מהן התועלות הגלומות בהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

הליך איחוד תיקים נועד למעשה למנוע מהחייב לחזור שוב ושוב, עם נושים שונים כל אחד בנפרד, על הליכים מורכבים של הוצאה לפועל. סדרת הליכים כאלה עלולה למוטט גם חייב שלכאורה היה סיכוי לכך שיחזיר ולו חלק מהחובות שלו.

ואולם להליך איחוד תיקים יש גם צד שני – הליך כזה מפחית את העומס על המערכת ומאפשר לרשם בהוצאה לפועל לפתור מספר בעיות בהליך אחד. הגשת בקשה לאיחוד תיקים תואמת, לפיכך, את האינטרסים של כל הצדדים.

 

הגבלות הנוגעות להגשת בקשה לאיחוד תיקים

על הגשת בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל, חלים כמה אילוצים שחשוב מאוד להכיר מראש:

  • חובת תום לב מצד החייב: הליך איחוד תיקים מהווה חלק מהליך חדלות פירעון, שגם הוא שלב בדרך לקבלת הפטר לחייב. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהליך חדלות פירעון עלול להיות מבוטל על ירי בית המשפט או הרשם בהוצאה לפועל, אם יתברר שהחייב פעל בחוסר תום לב. ניסיון להסתיר כספים או רכוש או להונות את ההוצאה לפועל, עלול בהחלט לפעול לרעת החייב.
  • רק חובות קיימים נכללים באיחוד תיקים: הליך איחוד תיקים כולל אך ורק את התיקים ואת התביעות הקיימות כנגד החייב. נושה שפתח תיק באיחור, עלול למצוא את עצמו מחוץ להסדר. מנגד, אם תוך כדי התהליך החייב יצר חובות חדשים, לא ניתן לכלול אותם בהליך הקיים, והתביעות בגין חובות אלה יתנהלו בנפרד.
  • ניהול משא ומתן להסדר חובות: אחרי איחוד תיקים אי אפשר לנהל משא ומתן נפרד עם נושה ספציפי להסדר חובות. משא ומתן, אם יתנהל, יהיה מול הרשם בהוצאה לפועל בלבד. רק אם תושג הסכמה של כלל הנושים בתיק המאוחד, אפשר יהיה להוציא הליך כזה אל הפועל. עורך דין הוצאה לפועל המכיר את הנושא, עשוי לנהל משא ומתן מוצלח ולהוציא את החייב עם הסדר טוב.

 

איך ניתן לסיים את הליך ההוצאה לפועל אחרי איחוד תיקים?

כבר הוזכרה לעיל העובדה שבמסגרת הליך ההוצאה לפועל, אפשר לנהל משא ומתן להגעה להדר חובות. הסדר כזה טוב לכל הצדדים. מבחינת הנושים, הוא מאפשר לקבל סכום גבוה יחסית לכל מצב אחר. מבחינת החייב, הסדר כזה מונע סנקציות שעלולות להיות מוטלות עליו, או סימון שלו על ידי הבנקים, כך שהוא לא יהיה מסוגל לקחת הלוואות או לפתוח חשבון עסקי או אחר.

עו"ד פשיטת רגל יכול לנהל את ההליך ולהוביל אותו לאחד מהפתרונות הבאים:

  1. חתירה להפטר: הכרזה על חדלות פירעון והליך איחוד תיקים הם רק שלבים בדרך למטרה שחייבים רבים, באמצעות עו"ד חדלות פירעון, חותרים אליה – קבלת הפטר ושמיטת החובות שנותרו. כשמדובר עסק, השלב הסופי הוא למעשה פירוק העסק ומכירת הנכסים שלו. כשמדובר בחובות אישיים, קבלת הפטר שומטת את היכולת של הנושים להמשיך את הליכי הגבייה של חובות קיימים.
  2. הסדר חובות: הסדר חוב הוא למעשה סוג של פשרה. מצד אחד, הנושים מוותרים על חלק מהחובות של החייב כלפיהם. מצד שני, הם מקבלים לידיהם סכום גבוה יותר מזה שהיו מקבלים בכל מצב אחר. עם זאת, כבר הושכרה לעיל העובדה שבהליך איחוד תיקים חובה להגיע להסדר עם כלל הנושים באמצעות עורך דין חובות. כמו כן, חשוב לדעת כי נושים מובטחים הם הראשונים שיקבלו את הכסף המגיע להם בחזרה.
  3. תשלום החוב: אם לחייב יש מספיק כסף או רכוש שניתן למכור, הליך ההוצאה לפועל יסתיים אך ורק כאשר כל החובות לנושים יוחזרו. הפטר או הסדר חובות ניתנים להשגה אך ורק אם לחייב לא נשארו כספים שיכולים לשמש להחזר החוב.

 

לסיכום: בקשה לאיחוד תיקים – איך עושים זאת בצורה היעילה ביותר?

הליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל איננו הליך פשוט. לכן ההמלצה החד משמעית היא לשכור עורך דין חובות כבר בשלבים הראשונים, על מנת להימנע מהסתבכות מיותרת. עורך דין הוצאה לפועל מנוסה ילווה את החייב לאורך כל הדרך, בין אם הוא בוחר באיחוד תיקים, פריסת חובות באמצעות צו תשלומים, הסדר חובות, או לחילופין בהליך חדלות פירעון.

זאת כדי להבטיח התנהלות אפקטיבית ומזורזת מול לשכת ההוצאה לפועל וצמצום הריביות והסנקציות לחייב. זקוקים לסיוע נוסף בנושא הגשת בקשה לאיחוד תיקים? עורך דין דניאל ינובסקי הוא הכתובת שלכם בכל נושא הנוגע למימוש זכויות מול ההוצאה לפועל והפחתה בסכום ריביות הפיגורים שמשולם בגין החוב. זה הזמן לפנות למשרדנו ולתאם להתייעצות אישית שתסייע לכם בהתמודדות יעילה עם המצב: 077-231-6906.

בקשה לאיחוד תיקים – איך עושים זאת
בקשה לאיחוד תיקים – איך עושים זאת
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader