הסדר חוב שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים

זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו, הגעה למצב שיש לנו יותר מדי חובות, ויש צורך ממשי לעשות שינוי כלשהו. במקרה הזה, אחת האופציות היא לבצע הסדר חוב. אז האם הסדר חוב תמיד צריך לקרות דרך צו לפתיחת הליכים והליך של חדלות פירעון? או שישנן דרכים אחרות? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

כמה מילים על הסדר חוב

הסדר חוב, לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט -2019, הוא בעצם הסדר בין חייב אחד, או תאגיד כלשהו, לנושיו. זה יכול להיות כלפי נושה אחד, ויכול להיות עם מספר נושים באותו זמן. הסדר החוב בעצם קובע תנאים מסוימים, שונים מהתנאים הראשוניים שנקבעו בעת נתינת ההלוואה לפירעון החוב. מה זה נותן בעצם? החייב מקבל את האופציה להסתדר בצורה כלשהי עם החובות שלא, אותם הוא ליוכל לשלם בדרך הרגילה. ואילו הנושים, מקבלים את כספם חזרה, כסף שכנראה לא היו מקבלים אלמלא הסדר החוב. דרך אגב, במסגרת הסדר חוב ניתן להגיע למצב שהחייב אף מוחק את חובותיו לגמרי. כל עוד זה הגיע בהסכמה ותוך כדי שיתוף פעולה. אפשר לבצע הסדר חוב מתי שאתם רוצים, וכמובן שכבר בשלבים ההתחלתיים, כשיש לכם חוב כלשהו, מומלץ למצוא עורך דין הסדר חוב, אחד שמתעסק בדברים מהסוג הזה.

 

ההבדל בין הסדר חוב לפי החוק החדש להסדר הישן

פעם, כשהיתה קיימת פקודת פשיטת הרגל, הליך הסדר החוב בעצם גרם לכך שלא יהיה צורך בפנייה של החייב להליכי פשיטת רגל, תוך כדי שהוא נדרש להכריז על עצמו כפושט רגל. היום, כשיש במקום פקודת פשיטת הרגל חוק אחר, חוק חדלות פירעון, ההליך עדיין קיים, וניתן לבצע הסדר חוב גם ללא הכרזה על עצמכם כחדלי פירעון.

 

צו פתיחת הליכים

לפני שמדברים על הסדר חוב שלא במסגרת צו פתיחת הליכים, צריך להבין שהליך רגיל של חדלות פירעון, נפתח בהגשת בקשה לצו לפתיחת הליכים. ברגע שאתם מקבלים צו כזה מבית המשפט, אתם בעצם עוברים למסלול של חדלות פירעון, שיש לו שלבים רבים אחרים.

 

הסדר חוב שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים

סעיף 321 לחוק חדלות פירעון בעצם מאפשר לכם, בתור חייבים, להגיע להסדר חוב, גם שלא דרך הליך חדלות פירעון, שנפתח כמובן בצו פתיחת הליכים. הוא מקביל לסעיף ישן שהיה בפקודת פשיטת הרגל, סעיף 19א לפקודה, שדיבר על מחיקת חובות ללא פשיטת רגל. החייב במקרה הזה, מקבל הזדמנות להפטר ומחיקת החובות, ללא ההליך המורכב והארוך שכולל הליך חדלות פירעון. הליך שכולל הגשת בקשות, בחינתם על ידי ממונה על חדלות פירעון, צו תשלומים שיש לעמוד בו, המתנה של מספר שנים תוך כדי בדיקה שאכן עומדים בצו, ולבסוף קבלת צו הפטר תשלומים מיוחל, צו שעבורו מחכים זמן רב.

 

איך זה פועל?

רגע לפני שאתם פונים להליכי חדלות פירעון, מומלץ לכם, גם בעזרת עורך דין הסדר חוב, כמו למשל עו"ד דניאל ינובסקי, לנסות לדבר עם בעלי החוב שלכם. נסו לבצע זאת עוד לפני התערבות של גורמים אחרים. תופתעו לראות, שעורך דין הסדר חוב מקצועי, שיודע להציג את הדברים כמו שצריך, יכול לגרום לבעלי החוב והנושים שלכם, לדבר אתכם, והכל לטובת האינטרסים של שני הצדדים. בסוף, הסדר חוב, שגורם לכסף לעבור אליהם במהירות רבה יותר מהליך של חדלות פירעון, יכול להיות גם אינטרס שלהם. כמובן, לכם זה חוסך המון הליכים בירוקרטיים מיותרים, זמן רב, והמון עגמת נפש. שלא לדבר על הפגיעה בזכויותיכם, פגיעה הנגרמת במקרה שיוטל עליכם צו שיקום כלכלי, הצו המרכזי במסגרת הליכי חדלות פירעון.

 

יתרונות הסדר חוב שלא במסגרת הליך חדלות פירעון

  • חיסכון בזמן – הליך חדלות פירעון נמשך מספר שנים, כנראה שלפחות שלוש שנים, אם לא יותר. הסדר חוב שנערך בין נושים לחייב, אינו דורש מספר שנים, ויכול להיות מיידי מאוד במידת הצורך.
  • חיסכון בהוצאות – כל הליך של חדלות פירעון, כולל בתוכו לא מעט עלויות נלוות, אם זה העלות של הצווים שמוטלים עליכם, ואם זה אפילו שכר טרחת עורך דין, שיהיה יקר יותר לאורך זמן.
  • הימנעות מכינוס נכסים – אם אתם מגיעים להסדר חוב באופן עצמאי, לא ימונה עבורכם כונס נכסים, ולא תוקם קופת נשייה, אליה מגיעים כל הכספים שלכם, בתור חייבים.
  • הימנעות מהגבלות – כאמור לעיל, בתור חייבים בהליך של חדלות פירעון, מוטלים עליכם לא מעט הגבלות, כמו איסור יציאה מהארץ, הגבלות על חשבון הבנק שלכם, הגבלות שונות על האשראי, ועוד מספר הגבלות. הסדר חוב באופן עצמאי ימנע אותן.

 

איך מבצעים את זה?

איך פועל הסדר חוב שלא במסגרת צו פתיחת הליכים? עליכם להגיש בקשה לבית המשפט הקרוב לביתכם, בית משפט שלום. במסגרת הבקשה, אתם מצרפים הצעה להסדר נושים. כמובן שיחד עם ההצעה, אתם מצרפים גם הצעה שתועבר לאישור  כלל המעורבים בתיק. את הטפסים אתם יכולים להגיש גם באופן מקוון ללא עלות ותשלום אגרה, וגם באופן פיזי, לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים. בית המשפט יקבע מועד לדיון, שם ידון אם בכל להעביר את ההצעות לנושים. אם בית משפט יחליט שכן, הוא ימנה מנהל הסדר, מתוך רשימה קיימת, והמנהל יעדכן את הנושים בדבר ההצעה וכמובן יחתים אותם.

 

אישור בית המשפט

חשוב לדעת, שאחרי אישור הנושים, גם בית המשפט עצמו בוחן את ההצעה ובודק האם היה טובה לכולם, וזאת ביחס לצו שיקום כלכלי אפשרי, צו שניתן במסגרת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. עוד דבר שצריך לדעת, גם אם ההצעה לא אושרה על ידי הנושים, עדיין יש לבית המשפט סמכות לאשר את הסדר החוב, כמובן אם מדובר בהצעה שנראית לו הגיונית ורלוונטית. אם בית המשפט אישר הסדר חוב שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים, זה כמובן מחייב גם את הנושים שכבר דחו את ההצעה. לאחר הסדר החוב, וכמובן תשלומו, מקבל החייב הפטר וכל חובותיו נמחקים.

 

למה צריך עורך דין?

כשאתם מתמודדים עם על ההליך הזה, גם אם מדובר בהליך של הסדר חוב ללא הליך של חדלות פירעון, אתם צריכים מישהו מקצועי, שמבין בתחום, שידע לנהל עבורכם משא ומתן, שידע לגבש עבורכם הסדר חוב שייצג את האינטרסים שלכם. בקיצור, אתם צריכים מישהו מקצועי כמו עו"ד דניאל ינובסקי. בסוף, מבחינתכם, מדובר בהשקעת סכום כסף לא גדול, בבעל מקצוע, סכום שיחזיר את עצמו ברגע שתחזירו את חובותיכם בהסדר החוב, ותוכלו לחזור למעגל העבודה וניהול חיים כלכליים ללא חוב שמכביד עליכם.

 

לסיכום

כמו בכל הליך משפטי, גם אם מדובר בהליך קצת פחות מורכב מהליך חדלות פירעון, התייעצות עם עורך דין, מקצועי, ובעל ניסיון, שאתם סומכים עליו, רק תוסיף לכם. כמובן שמומלץ ללכת לעורך דין מוכר, עליו קיבלתם המלצות, ואתם יודעים שייצג אתכם במשא ומתן בצורה הטובה ביותר. הסדר חוב שלא במסגרת צו פתיחת הליכים, יכול להיות הדרך שלכם לצאת מהבור הכלכלי.

הסדר חוב שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים
הסדר חוב שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader