ניהול מו"מ בהסדר חוב

תופתעו אולי לשמוע אבל לא מעט מהאזרחים במדינת ישראל חיים כך שיש להם חובות. זה יכול להיות חוב לבנק, בצורת מינוס בחשבון, ויכול להיות חובות אחרים, על רכב, דירה, או כל דבר אחר. ישנן משפחות שהמצב הזה תמידי, וכך חיים, אך תמיד יכול להתרחש אירוע פתאומי כלשהו, או סתם ניהול לא נכון של המצב, והחובות גוברים עד כדי חוסר יכולת לעמוד בהם. הסדר חוב הוא בדיוק הדבר שיכול לפתור עבורכם את המצב. מה זה אומר? איך מנהלים משא ומתן כדי להגיע להסדר חוב? כל הפרטים במאמר הבא.

 

כמה מילים על הסדר חוב

הסדר חוב הוא הליך, שמופיע גם בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. חוק שמדבר בעיקרון על הליכי חדלות פירעון, אבל כולל גם התייחסות לזה. ההליך מופיע למשל בסעיף 321 לחוק חדלות הפירעון, שהחליף את סעיף 19א לפקודת פשיטת הרגל, אותה רוב האנשים מכירים יותר. מה זה "הסדר חוב"? מדובר בהליך שמאפשר לחייבים שיש להם יותר מדי חובות, והם מצד אחד, רוצים לשלם את החובות שלהם, ולהגיע להסדר כלשהו עם הנושים, שיגרום לזה שישלמו, ומצד שני, בתור חייבים שנמצאים בצרה, הם לא יכולים לשלם את כל בבת אחת. באמצעות עורך דין הסדרי חוב, החייב עושה את התהליך בצורה אחרת, כך שלא יזדקק לבית משפט.

 

מה מפרט ההסדר? מה הוא כולל?

ההסדר בעצם כולל הגדרות ברורות לגבי החזר החוב. כנראה שיהיו בו תאריכים, וסכומים שעל החייב לשלם בכל תאריך. מה מקבל מזה החייב? את פריסת התשלומים בצורה שיותר נוחה לו, ומאפשרת לו בכלל להתחיל להצליח להחזיר את החוב. מה מקבל מזה הנושה? הנושה בעיקר מקבל את החזר החוב. זה אולי נראה לכם טריוויאלי, אבל גם הנושים יודעים שלא כל החייבים מחזירים את החובות שלהם בזמן, אם בכלל. כאן, מקבל הנושה התחייבות של החייב להעביר את הכסף, ומקבל לפחות חלק מהכסף המגיע לו.

 

ניהול מו"מ בהסדר חוב

כפי שניתן להבין, ניהול משא ומתן בהסדר חוב, זה לא דבר פשוט כלל. מצד אחד, עומדים הנושים, ורוצים לקבל את כספם. לעיתים מדובר במספר נושים, לעיתים באחד או שניים. בכל מקרה, גם לנושים האלה יש התחייבויות, ולכן כל אחד מהם רוצה לקבל כמובן כמה שיותר מהכסף חזרה. מנגד, עומד החייב, שרוצה לנסות להציל משהו מרכושו. או יותר נכון, החייב רוצה לסיים אם ההליך במהירות האפשרית, על מנת להגיע לחיים אחרים, ללא חובות, המכבידים עליו בכל צעד ושעל. צריך לומר את זה, הסדר חוב יכול לחסוך לחייב את הליך חדלות הפירעון, הליך מורכב, ארוך, שכולל גם הוצאות רבות, ובעיקר יכול לכלול לא מעט הגבלות, המוטלות על החייב.

 

מה היתרונות של הסדר חוב? ואיך מצליחים להגיע להסדר כזה?

היתרונות של הסדר חוב רבים, בין השאר:

  • חיסכון בזמן – ההסדר חוסך לחייב זמן רב – מה הכוונה? הליך חדלות פירעון למשל, יכול להימשך מספר שנים, לפחות שלוש. לעומת זה, הליך של הסדר חוב, מתחיל במשא ומתן, מגיע להצעה להסדר חוב, שבית המשפט בוחן, ומעביר למנהל הסדרי חוב, שמעביר לנושים, שבוחנים שוב, או לראשונה, את ההצעה. לאחר מכן, בית המשפט בוחן גם הוא את פרטי ההצעה ומחליט אם לאשר. כשהוא יכול גם לאשר ללא הסכמת הנושים, במקרים מסוימים. כל ההליך הזה, בוודאות יהיה קצר יותר מהליך חדלות פירעון.
  • חיסכון בכסף – חלק מהמשמעות של זה שההליך נמשך פחות זמן, משליכה על העובדה שהחייב גם יצטרך לשלם פחות שכר טרחת עורך דין, וגם כנראה יחסוך הגבלות שונות שהיו מוטלות עליו ודורשות כסף.
  • הימנעות מהגבלות וכינוס נכסים – אם בהליך חדלות פירעון, יהיו מצבים שבית משפט ימנה כונס נכסים, יפתח קופת נשייה, ובעצם ירכז את נכסיו של החייב, כדי שיחזיר את חובותיו. בהסדר חוב כל זה לא מתרחש. בנוסף, ישנן הגבלות, כמו איסור יציאה מהארץ, או הגבלות על האשראי, שגם מהן החייב נמנע אם מבצע הסדר חוב.

 

הדרך להגיע להסדר

את הדרך הטכנית, הכוללת בקשה לבית משפט, העברת הבקשה לנושים, אישור של הנושים, ואישור של בית משפט, כבר הזכרנו. מלבד זאת ניהול מו"מ בהסדר חוב, הוא גם חלק משמעותי בהגעה להסדר. אתם צריכים לשכור עורך דין הסדרי חוב,  מקצועי ובעל ניסיון, כמו למשל עו"ד דניאל ינובסקי. אותו עורך דין, צריך לדעת להתמודד עם היתרון המובנה שקיים בעצם לנושים. זכותם של הנושים לקבל את כספם, והם גם רוצים אותו כמה שיותר מהר, ויודעים שהאופציות שעומדות לחייב מנגד, כמו למשל, הליך חדלות פירעון, לא מזהירות, בלשון המעטה. המשמעות של זה היא שהם ינהלו משא ומתן קשוח.

 

למה לא לנהל משא ומתן בעצמנו?

ניהול משא ומתן בהסדר חוב, הוא הליך מורכב, ונחשב כמשא ומתן מאוד מסובך. כשיש לצד אחד יתרון מובנה, מהרבה בחינות, כל המשא ומתן הופך למשימה לא פשוטה כלל. אם תנסו לנהל את ההליך בעצמכם, סיכוי לא רע שההסדר שתקבלו, יהיה אולי נראה טוב על הנייר, אך לא ייצג את האינטרסים שלכם בצורה טובה. אתם אולי חוסכים קצת כסף, עלות שכר טרחת עורך דין, אבל את הכסף הזה, יחד עם ריבית, תשלמו אחר כך, כשתנסו להחזיר את חובותיכם במסגרת הסדר החוב. עו"ד דניאל ינובסקי, לו ניסיון רב בתחום, ידע לייעץ לכם, שיש מקרים בהם שווה להשקיע מעט כסף, כדי לחסוך יותר בעתיד.

 

היתרון המובנה של עורך דין הסדרי חוב

לעורך דין הסדרי חוב, מלבד העובדה שמדובר במקצוע שלו, יש יתרון גדול עליכם. יתרון שידע ולימוד מהיר של סעיפי חוק ותקדימים משפטיים, לא יכולים לכסות עליו. היתרון הוא הקשרים האישיים והניסיון. בסוף, כמו בכל משא ומתן, האינטריגות האישיות, והיכולת לשוחח עם הצד שמנגד, מהוות אחד מהגורמים המשפיעים על התוצאה. אם תתייעצו עם עורך דין שמומחה בתחום, כמו למשל עו"ד דניאל ינובסקי, אתם מקבלים גם ידע משפטי והבנה מקצועית, וגם קשרים אישיים עם עורכי הדין של הצד השני. בסוף, זה הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים. מישהו שידע לדבר עם הצד השני, וינהל את המשא ומתן כך שלא תרגישו ש"הייתם יכולים להשיג יותר מזה". משרד עורכי דין דניאל ינובסקי יתן לכם את ההרגשה שעושים הכל בשבילכם.

 

לסיכום

ניהול מו"מ בהסדר חוב, הוא הליך שיכול להשפיע רבות על עתידכם הכלכלי, ועל עתיד המשפחה שלכם. כישלון בניהול מו"מ כזה, יכול להביא או להסדר חוב לא טוב עבורכם, לזה יש השלכות פחות טובות עבורכם. לחילופין, לאחר שתראו שלא הצלחתם להגיע להסדר חוב ההולם את צרכיכם, תפנו להליך חדלות פירעון, תוציאו סכומי כסף גבוהים הרבה יותר, וכמובן, תסיימו עם החובות רק בעוד מספר שנים. בקיצור, ניהול משא ומתן בהסדר חוב מקצועי, חכם, ואמין, יכול לגרום לשינוי לא קטן בחייכם. זו בדיוק הסיבה, שעליכם להתייעץ עם עורך דין הסדר חוב, המומחה בתחום, שידע לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר, עבורכם.

ניהול מו"מ בהסדר חוב
ניהול מו"מ בהסדר חוב
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader